31,307 posts, 1,566 pages, 8,534,206 views
Replying to päivän :(:
Mälsää että tänään on yks iltakurssi joka ei oikeastaan just nyt kiinnostais yhtään, mut mihin oon "sitoutunut" jo aikoja sitten. Muutenkin oon alkanu miettimään et oliko toi kurssi hyvä idea ollenkaan, mut tuntuis aika luuserilta jättää menemättä tai jättää se kesken.
Jossain määrin erilainen viikonloppu, jossain määrin samanlainen maanantai*poks*
(ei kylläkään paha sellanen, mutta väsyttää eikä oikeen jaksa vaa innostaa nyt mikää, eikä varsinkaan duuni)
Tai ehkä mun vaan pitäis mennä myöhemmin nukkuu ja kattoo mitä tapahtuu. Jos mä oon vaan luontaisesti pieniuninen.
---
Tai ehkä mun vaan pitäis mennä myöhemmin nukkuu ja kattoo mitä tapahtuu. Jos mä oon vaan luontaisesti pieniuninen.
---
Oon täs vikan vuoden aikana välillä miettinyt että tarvinko niin paljon unta kuin kuvittelen tarvitsevani, vai kuvittelenko vain. Sitä on niin pitkään ajatellut tarvitsevansa "enemmän unta kuin muut", mutta voi olla että vähemmälläkin selviäisi. Ja useinhan jos nukkuu liikaa niin on tokkurainen olo - ja nukunhan mä viikonloppuna usein päikkärit vaikka olisin nukkunut 10 tuntia yössä.
Paljon tuntuu vaikuttavan se, missä unen vaiheessa herää. iPhonessa käsittääkseni on joku app joka seuraa sun kehon liikkeitä ja herättää siinä vaiheessa kun olet sen analyysin mukaan jo muutenkin hyvässä unen vaiheessa heräämiseen. (Vähän creepy app jos minulta kysytään...)
Mä kokeilin silloin muutama kuukausi taaksepäin viikon nukkua vain 6h per yö eli paljon vähemmän kuin normaalisti, enkä huomannut mitään dramaattista muutosta vireystasossa. Kannattaa ehkä tehdä tuollainen hallittu kokeilu ja katsoa miltä tuntuu.
Edit: se olikin ollu heinäkuussa se mun testi Kirjoitin siitä tänne blogin: http://klubitus.org/blog.php?blog=16559 En kyllä oo muistanu pitää tosta kiinni, luultavasti koska viikonloput aina pistää unirytmit täysin uusiks...
Mäkin kesällä nukun tosi vähän eikä mulla oo silloin sen kanssa ongelmaa, mutta talvella tää nukkuminen tuntuu aina olevan ongelma.