kunnallisvaalit

171 posts, 9 pages, 33,177 views

#1 • • Edited Annika Guest
Nyt olis kerrankin tarjolla klubimaailmaa tunteva ehdokas. Annika Andersson, joka on liidannut aiemmin Sodaa ja Kermaa, ja toimii nyt ravintoloiden Åbo ja Oujee ravintolapäällikkönä sekä Rosegarden-klubin taustatiimissä, on Vihreiden ehdokkaana Helsingissä.
Annikan vaaliteemat ovat:
mahdollisuuksien luominen nuorille,
pienyrittäjyyden tukeminen
puistojen ja viheralueiden säilyttäminen
monimuotoista kulttuuritarjontaa (myös undergroundia!) Helsinkiin.

Tsekkaa myös sivut www.annikaandersson.net

Ja kannattaa äänestää, muuten ei voi vaikuttaa siihen, että ketkä meidän yhteisistä asioista päättävät tässä kaupungissa seuraavat neljä vuotta.
Valtuustoon tarvitaan ehdottomasti uusia jäseniä ajamaan myös nuorten ja nuorten aikuisten asioita.
POSER

#3 • • POSER Wimp and Poser
Käviköhän Annika itse laittamassa pienen mainoksen itsestään *iloinen*

--
Keppiä Jehoville!

#4 • • Annika Guest
Jep. Kyllä Annika laittoi itse itsestään infoa. Se tuskin kiellettyä?? Pienellä massilla kampanjaa tekevän on koitettava keksiä keinoja tavoittaa nuoria.
Ois niin tosi tärkeää, että nuoret ylipäätänsä kävisivät näissä vaaleissa äänestämässä. Jos nuoret eivät äänestä, niin sitten perheellisten ja eläkeläisten ehdokkaat menevät VAIN JA AINOASTAAN läpi (ne ryhmät äänestävät aina). Kuitenkin olisi tärkeää saada valtuustoihin myös nuorten edustajia. Perhepolitiikka on toki tärkeää myös, mutta olisi tietysti jees että joku ajaisi nuorten ja nuorten aikuistenkin asioita. Kun fakta on aika varmaan se, että kukaan perhepolitiikkaa ajava valtuutettu tuskin esim tietää mitä on konemusiikki! Monet ovat kulttuurin puolestapuhujia, mutta tarkoittavat kyllä sillä aika varmasti vain korkeakulttuuria. Kuitenkin ilman undergroundin tukemista ei synny uutta elävää kaupunkikulttuuria!!!!

Itse olen nyt mukana järjestämässä Hell Disco klubi-iltoja Tennarin Taidemuseossa. Siellä jossa missä yhdistyy hienosti korkeakulttuuri ja konemusa. Siellä mm. Huoratronin, Technical Directorsin ja Imatran Voiman livesettejä!
Eli tapahtuma pyörii vielä 2.10, 9.10 ja 16.10 aina klo 19-23 Tennarissa.
Karski

#5 • • Edited Karski Pomon kätyri
Mä mietin et pitäiskö tää siirtää
osto/myynti/vaihto/lainaus -
osastolle *nauru*

Mut olkoon nyt tässä yleisenä vaalitopikkina
jollei anqalla o asiasta eriävä näkemys.
Olis tietysti mukavaa jos muitakin ehdokkaita
kävis täällä esittäytymässä, kun tiettävästi
parilla muullakin ehdokkaalla on kytköksiä
tähän konemusiikkikulttuuriin.

Toisaalta, mitä nyt ehdokkaisiin noin yleisesti
ottaen tulee, niin mulle henk. koht. joku
konemusiikkikulttuurin suosiminen ei o mikään
syy äänestää ketään, toivottavasti ei muillekaan. *vink*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Juba

#6 • • Edited Juba

Tres:
Olis tietysti mukavaa jos muitakin ehdokkaita
kävis täällä esittäytymässä, kun tiettävästi
parilla muullakin ehdokkaalla on kytköksiä
tähän konemusiikkikulttuuriin.

Mä kain voin sanoa, että on jonkinlaisia kytköksiä konemusiikkikulttuuriin , sekä bilettäjän että järjestäjän roolissa (Entropyssä mukana olleena/olevana). ;)

Teemoina itselläni on koulutus, luovuus ja innovaatiot, joista lisää kotisivuillani nokela.net, kuten myös muusta Helsingin kehittämisestä, sekä itsestäni.

Tres:

Näinhän se on. Kannattaa aina selailla hieman laajemminkin ehdokkaan ajatusmaailmaa ja kokemusta erilaisista asioista. Tärkeintä on sitten tietenkin, että menee äänestämään.

Elävää elämää - Helsingissä!
Juhani Nokela
Helsinki - 75 - SDP
Color

#8 • • Edited Color :E
Helsingissä kunnallisvaaleissa ehdokkaana oleva nuori SosiaaliDemokraatti, Kenneth Liukkonen, numerolla 63. *piis*
Käykää katsomassa hänen poliittiset näkemyksensä http://www.kennethliukkonen.net
#9 • • astaroth Guest

Juba:
nokela.net[/link
Elävää elämää - Helsingissä!
Juhani Nokela
Helsinki - 75 - SDP

Quote sivuilta:

niin vain vaikuttamalla voit äänestää.

Kliseisesti sanottuna. *nauru* Vai onko menny senat sakasin?
phanatic

#10 • • phanatic
Allekirjoittanut on ehdolla Tampereella Vasemmistoliiton listalla (nro 48).
Vaaliteemoinani
-kaupungilta lisää rahaa TKL:lle
-paremmat kevyen liikenteen reitit keskustaan
-palvelut kuntoon ennen veronalennuksia
-hyvistä koulutuspalveluista pidettävä kiinni

www.kolumbus.fi/nikolaos.maenpaa
peepe

#11 • • peepe
Kyllä, äänestän. Ehdokkaani taitaa olla Vihreiden Oras Tynkkynen.
Verano

#12 • • Edited Verano Merituuli
sori Annika, mutta mainitsit meilissäs edustavasi vihreiden oikeaa puolta, joten ehdokkaani on kyllä joku muu. vihreä hyvinkin mahdollisesti, tai sitten vasemmistoliittolainen. näitä kahta puoluetta perinteisesti suosin. äänestän aina (no okei poikkeuksenai pressan vaalit) nuorta humanistinaista. tuon seulan jälkeen toki henkilön arvomaailma ja hänen ajamansa asiat ratkaisevat. viime vaaleissa ääni meni Johanna Sumuvuorelle, mutta hän ei tainnut olla nyt ehdokkaana.
K

#13 • • Edited K

Verano:
viime vaaleissa ääni meni Johanna Sumuvuorelle, mutta hän ei tainnut olla nyt ehdokkaana.

On se, nro 932, Helsinki.

vihreiden ehdokkaat stadis

ylen vaalikone

hesarin vaalikone (täältä löytyy myös kaikkien kuntien kaikki ehdokkaat)

kaikki ehdokkaat stadis

Ei riitä et äänestää, kandee tsiigaa vähän, et ketä äänestää. Noista vaalikoneista näkee helposti, mitä ehdokkaat suunnilleen kelaa, mut parempi tietysti ottaa enemmänkin selvää siitä kiinnostavan tuntusesta vaihtoehdosta.

Ja jos vähänkin on aikaa ja kiinnostusta, lukekaa niitä puolueiden kunnallisvaaliohjelmia yms., koska sillä on oikeesti väliä, mitä puoluetta äänestää; vaikka mun paras frendi olis esim. Kokoomuksen listalta ehdolla, en äänestäis sitä.

UURNILLE!
K

#14 • • K
Ennakkoäänestys alkaa huomenna 13.10. ja loppuu 19.10.(ulkomailla 16.10.)
ennakkoäänestyspaikat

Varsinainen äänestyspäivä on 24.10.
vaavu

#15 • • vaavu vara-vana
Toivottavasti mahdollisimman moni äänestää kunnallisvaaleissa! Mun mielestä on kovin surullista, että ihmiset eivät koe kunnallisvaaleja kovinkaan merkittäviksi vaaleiksi. Esimerkiksi eduskunta- tai presidentinvaalit herättävät paljon enemmän intohimoja ja mielipiteitä, ja näissä vaaleissa myös äänestetään vilkkaammin. Kuitenkin kunnallisvaaleissa oikeasti päätetään asioista, jotka ovat tavallisia ihmisiä lähellä. Kunnallisvaaleissa äänestetään edustajia päättämään esimerkiksi joukkoliikenteestä, kaavoituksesta, sairaan- ja vanhustenhoidosta, päiväkodeista, kouluista, kirjastoista, liikuntapalveluista, kulttuurista jne. Vaikka nämä asiat koetaan tärkeiksi, on kunnallisvaaleissa äänestysprosentti perinteisesti ollut aika alhainen. Tässä on kummallinen ristiriita.

Jos julkisen liikenteen säästöt kiukuttavat, tai lähikirjaston haluaisi olevan pitempään auki, tai kokee että sairaanhoitoon tulisi laittaa lisää rahaa, nyt on aika vaikuttaa!

Itse olen jo kaivellut vaalikoneista sopivia ehdokkaita. Puolue oikeastaan on jo valittuna - esimerkiksi HS:n vaalikoneesta sain 18 ensimmäisen ehdokkaan joukosta 15 Vihreän liiton ehdokasta. Muutenkin kyseisen puolueen ehdokkaat saivat keskimäärin parhaimmat pisteet. Kaipa tämä sitten tarkoittaa sitä, että ajatukseni ovat aika hyvin linjassa vihreiden kanssa.

Olen K:n kanssa samaa mieltä siitä, että puolueella on merkitystä. Vaikka joku yksittäinen tyyppi voisikin vaikuttaa potentiaaliselta ehdokkaalta, sanelee ryhmäkuri usein yksittäisen edustajan käyttäytymistä. Lisäksi d'Hontin suhteellinen vaalitapa aiheuttaa sen, että kivalle tyypille antamasi ääni voikin nostaa sisälle aivan toisenlaisen ehdokkaan.
Aziz Combat Fighter

#16 • • Aziz Combat Fighter

Tres:

Mut hei, se on sitä yhteisöllisyyttä *vink*
Optik

#19 • • Edited Optik Piikkisika/Outopallo
Musta kyllä tuntuu että tänäkin vuonna sankan kannattajajoukon saavat ainakin seuraavat ehdokkaat:

- Aku Ankka
- Roope-setä
- Kirkkovene
- Oma äiti
- Kyrpä

Ja nämähän sitten eivät ole mistään tietystä vaalipiiristä, vaan tuntuvat olevan ns. yleisehdokkaita

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Gilgamint.com

#20 • • Gilgamint.com Making questions
Mä en henkilökohtasesti usko et elämä muuttuu mitenkään jos jätän äänestämättä... käyn kuiteski... mut ei se muutu. Oikeestaan alkanu kelaamaan sillai ettei jaksa maindailla yhteiskunnan toiminnasta ite muutaku pakolliset ja tekee ite mitä lystää ja elää just niinku haluu...