sennheiser hd-25

134 posts, 7 pages, 66,902 views

DeeJays Anonymous

Posts: 159

#81 • • DeeJays Anonymous

Apo, 28.12.2005 17:53:
---
amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.

---


Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.



Tampereen Stockka löi vuoden takuut johtoihin ja minä tyhmä vielä ostin 2:det. No Nuista piuhoista ei tarvitse enää ikuna maksaa kun sp-mallin johto ei tosiaankaan kestä vuotta :D
Syce

Posts: 1,649

#82 • • Syce

DeeJays Anonymous, 5.1.2009 10:26:
---
Apo, 28.12.2005 17:53:
---
amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.

---


Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.

---


Tampereen Stockka löi vuoden takuut johtoihin ja minä tyhmä vielä ostin 2:det. No Nuista piuhoista ei tarvitse enää ikuna maksaa kun sp-mallin johto ei tosiaankaan kestä vuotta :D



Muistutan että ostopäivästä 1vuosi. Uutta vuoden takuuta et saa seuraaville johdoille jos et ole niitä maksanut
DeeJays Anonymous

Posts: 159

#83 • • DeeJays Anonymous

Syce, 5.1.2009 10:50:
---
DeeJays Anonymous, 5.1.2009 10:26:
---
Apo, 28.12.2005 17:53:
---
amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.

---


Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.

---


Tampereen Stockka löi vuoden takuut johtoihin ja minä tyhmä vielä ostin 2:det. No Nuista piuhoista ei tarvitse enää ikuna maksaa kun sp-mallin johto ei tosiaankaan kestä vuotta :D

---


Muistutan että ostopäivästä 1vuosi. Uutta vuoden takuuta et saa seuraaville johdoille jos et ole niitä maksanut


Ähäkutti! mulle on tullu aina takuusta uus kuitti jos jotain on vaihdettu.
Syce

Posts: 1,649

#84 • • Syce

DeeJays Anonymous, 9.1.2009 19:38:
---


Ähäkutti! mulle on tullu aina takuusta uus kuitti jos jotain on vaihdettu.



Se voi hyvin olla valmistajan ohje et näin tehdään.. tai sit liike ei tiedä mitä tekee *pepsodent* Mutta yleinen käytäntö on että ostopäivästä myönnetään takuu.
ezzy

Posts: 8,060

#85 • • ezzy Droid-pappa

DeeJays Anonymous, 5.1.2009 10:26:
---
Apo, 28.12.2005 17:53:
---
amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.

---


Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.

---


Tampereen Stockka löi vuoden takuut johtoihin ja minä tyhmä vielä ostin 2:det. No Nuista piuhoista ei tarvitse enää ikuna maksaa kun sp-mallin johto ei tosiaankaan kestä vuotta :D



Mitäköhän sä teet johdoilles, kun mulla on kestänyt 8 vuotta?
DeeJays Anonymous

Posts: 159

#86 • • DeeJays Anonymous

ezzy, 9.1.2009 20:29:
---
DeeJays Anonymous, 5.1.2009 10:26:
---
Apo, 28.12.2005 17:53:
---
amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.

---


Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.

---


Tampereen Stockka löi vuoden takuut johtoihin ja minä tyhmä vielä ostin 2:det. No Nuista piuhoista ei tarvitse enää ikuna maksaa kun sp-mallin johto ei tosiaankaan kestä vuotta :D

---


Mitäköhän sä teet johdoilles, kun mulla on kestänyt 8 vuotta?


3-5 keikkaa viikossa...
Junkieman

Posts: 123

#87 • • Junkieman
Noissa ei taida olla kääntyvät kupit. Onko noilla helppo kuunnella vain toisella korvalla? Duunissa tarttee yleensä toisen korvan siihen, että kuuntelee asiakasta ja toisella vääntää biisit kohilleen.
DJ Tomppa

Posts: 768

#88 • • DJ Tomppa

Junkieman, 7.6.2009 20:08:
Noissa ei taida olla kääntyvät kupit. Onko noilla helppo kuunnella vain toisella korvalla? Duunissa tarttee yleensä toisen korvan siihen, että kuuntelee asiakasta ja toisella vääntää biisit kohilleen.



Asiat tärkeysjärjestykseen. Ensin biitti kohdalleen, vaihto, sitten kysytään asiakkaalta mitä sillä oli mielessä.
Junkieman

Posts: 123

#89 • • Junkieman

Replying to sennheiser hd-25:

DJ Tomppa
Asiat tärkeysjärjestykseen. Ensin biitti kohdalleen, vaihto, sitten kysytään asiakkaalta mitä sillä oli mielessä.



Meikällä menee vähintään yhtä paljon aikaa duunissa asiakkaiden kuunteluun kuin biisien. Vaihtojen suhteen ei aina ole ihan niin tarkan päälle, kun genrenä on rock/indie ja yökerhomeininki. Biittimiksauksia ei siis vedetä joka väliin, niin ei tartte olla luurit jatkuvasti korvilla vaan toinen riittää. Yökerho-DJ, joka ei kuuntele asiakkaitaan, on huono yökerho-DJ.

Onko porukka käyttänyt noita luureja korvatulppien kanssa ja miten soveltuu? Nyt on käytössö Elacinin ER20s tulpat ja tässä ASAP olisi tarkoitus varmaan hankkia -15db suodattimilla ihan korviin valetut tulpat. Ja jos teen jotain hifimpää tai tarkuutta vaativaa, niin otan toki tulpat kyllä pois siksi aikaa. Toivottavasti noilla valetuilla ei tartteis senkään vertaa.

Entä onko näillä nyt jotain teknistä eroa sitten tai mitkä kantsis hankkia:
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_c_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd2513_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd251_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_le.htm

Oma käyttö olisi seuraavanlaista:
-6-10 keikkaa rock/indie -tyylisessä yökerhossa, ei kauheasti biittimiksausta, korvatulpat yleensä päässä, jotta ei tärykalvot hajoa
-paskalla säkällä 1-2 keikkaa kauheaa junttimatskua keski-ikäisille, vanhaa diskoa voi miksailla biitilleen, jos jaksaa
-kerran kuussa mahtibileet, jossa soitan just sitä mitä haluan aika kännissä ja yleensä aika vitun hyvin ja melkein biitilleen, riippuen kännin tilasta
-kotona vähän Virtual DJ & Herkkulerssi -kombolla leikin
J Raninen

Posts: 950

#90 • • Edited J Raninen

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 7.6.2009 20:08:
Noissa ei taida olla kääntyvät kupit. Onko noilla helppo kuunnella vain toisella korvalla? Duunissa tarttee yleensä toisen korvan siihen, että kuuntelee asiakasta ja toisella vääntää biisit kohilleen.


Mulla 25-1:ssä on ainakin kääntyvät. Siinä kupin yläpuolella on sellainen ruuvi/sarana -viritelmä, johon nuo pään yli menevät kaaretkin kiinnittyy ja siitä kohdalta pystyy kääntämään myös kupin syrjään, jos tarttee. Mullei oo ainakaan ollu ongelmia kuunnella yhdellä korvalla noilla.

Eli siis näin, parempaa kuvaa en äkkiseltään löytäny. Luurit siis muuten normisti päässä, mutta taittamalla saranasta saa toisen luurin sivuun.
Syntse

Posts: 1,652

#91 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 7.6.2009 20:08:
Noissa ei taida olla kääntyvät kupit. Onko noilla helppo kuunnella vain toisella korvalla? Duunissa tarttee yleensä toisen korvan siihen, että kuuntelee asiakasta ja toisella vääntää biisit kohilleen.



pieni_7474_10891.jpg

Myös helppoa on pitää vain toisella korvalla vaikka kupit olisivatkin päässä
Junkieman

Posts: 123

#92 • • Junkieman

Replying to sennheiser hd-25:

J Raninen
Mulla 25-1:ssä on ainakin kääntyvät. Siinä kupin yläpuolella on sellainen ruuvi/sarana -viritelmä, johon nuo pään yli menevät kaaretkin kiinnittyy ja siitä kohdalta pystyy kääntämään myös kupin syrjään, jos tarttee. Mullei oo ainakaan ollu ongelmia kuunnella yhdellä korvalla noilla.



Mä käsitin, että se kääntyy sillei, että sitä sankaa kääntyy kupin mukana ja tollei... no ei sillei niinku mä tarkotan. Ite siis kaipaisi sitä, että kuppi kääntyy vähän niinku sisäpuolelta ulkopuolelle ei niinkään sitä, että siinä on akseli, josta kuppia voi heilutella sisäkaarella miten lystää.
Lumpy

Posts: 873

#93 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 7.9.2009 15:21:
---
DJ Tomppa
---
Onko porukka käyttänyt noita luureja korvatulppien kanssa ja miten soveltuu? Nyt on käytössö Elacinin ER20s tulpat ja tässä ASAP olisi tarkoitus varmaan hankkia -15db suodattimilla ihan korviin valetut tulpat. Ja jos teen jotain hifimpää tai tarkuutta vaativaa, niin otan toki tulpat kyllä pois siksi aikaa. Toivottavasti noilla valetuilla ei tartteis senkään vertaa.



Mul on aina ollu 15db tulppien kanssa keikalla. Hyvin toimii! Toimivat varmasti 20db tulppienkin kanssa kun luureista eivät tehot lopu kesken ihan heti.
Junkieman

Posts: 123

#94 • • Edited Junkieman

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 7.9.2009 16:20:
---
J Raninen
Mulla 25-1:ssä on ainakin kääntyvät. Siinä kupin yläpuolella on sellainen ruuvi/sarana -viritelmä, johon nuo pään yli menevät kaaretkin kiinnittyy ja siitä kohdalta pystyy kääntämään myös kupin syrjään, jos tarttee. Mullei oo ainakaan ollu ongelmia kuunnella yhdellä korvalla noilla.

---


Mä käsitin, että se kääntyy sillei, että sitä sankaa kääntyy kupin mukana ja tollei... no ei sillei niinku mä tarkotan. Ite siis kaipaisi sitä, että kuppi kääntyy vähän niinku sisäpuolelta ulkopuolelle ei niinkään sitä, että siinä on akseli, josta kuppia voi heilutella sisäkaarella miten lystää.



Kuva on selkeempi eli ei käänny näin ja vielä tuosta yli:
372495_0.bak.jpg

Pidän tuosta tyylistä siksi, että yleensä sitä joutuu liikkumaan lähes koko ajan kopissaan ja siinä vaiheessa johtoihin vaan sotkeentuu ja tuolla tavalla on nopea pistää luurit aina syrjään, kun niitä ei tarvii ja jos on pidempiä aikoja, ni sit voi olla vaikka kaulalla.

Tietääkö kukaan oisko Jyväskylässä noita Senukoita missään testattavana? Yleensä täältä ei löydy mitään yli satasen kuulokkeita.
J Raninen

Posts: 950

#95 • • J Raninen

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 7.9.2009 17:13:
Tietääkö kukaan oisko Jyväskylässä noita Senukoita missään testattavana? Yleensä täältä ei löydy mitään yli satasen kuulokkeita.


Eiköhän noita oo joka toisella DJ:llä täälläkin päin, esim veikkaan näkeväni parit ens perjantain 11.9. bileissä Ilokivessä tai sitten seuraavan perjantain 18.9. bileissä Ilokivessä.
Junkieman

Posts: 123

#96 • • Junkieman

Replying to sennheiser hd-25:

J Raninen
Eiköhän noita oo joka toisella DJ:llä täälläkin päin, esim veikkaan näkeväni parit ens perjantain 11.9. bileissä Ilokivessä tai sitten seuraavan perjantain 18.9. bileissä Ilokivessä.



Jaaha. Täytyypä perjantaina tulla tsekkimään, vaikka ennen iltaa, kun oon kuitenkin Ilokivellä jo kuudesta etiäppäin muissa jutuissa. Meikän DJ-tutuilla on vaan pääasiassa jotain halpoja paskoja kuulokkeina.
Junkieman

Posts: 123

#98 • • Junkieman

Replying to sennheiser hd-25:

Entä onko näillä nyt jotain teknistä eroa sitten tai mitkä kantsis hankkia:
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_c_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd2513_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd251_ii.htm
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_le.htm

Okei, ekan ja tokan ero taitaa olla vaan toi kierrejohto tai normijohto. Kumpaa porukka tykkää käyttää? En ite oikein tiedä, kai se kierrejohto on yleensä ollut. Ekan ja ton kolmannen eroa en hiffaa. Toi vika on joku halpismalli, mutta mites toi neljäs eroaa kolmesta ekasta? Liian monta mallia myynnissä.
Avatar
#99 • • Edited astaroth Guest

Replying to sennheiser hd-25:

Junkieman, 29.9.2009 23:45:
Okei, ekan ja tokan ero taitaa olla vaan toi kierrejohto tai normijohto. Kumpaa porukka tykkää käyttää? En ite oikein tiedä, kai se kierrejohto on yleensä ollut.


itsellä oli vanhoissa senkuissa lyhyempi normipiuha, mutta uudempiin malleihin valitsin kierrejohdon. näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut fiksumpaa ottaa normipiuha, joka on päivitetyissä malleissa puoli metriä originaalia mallia pitempi, ja näin ollen olisi todennäköisesti riittänyt vallan hyvin (vanhoissa kun vitutti johdon jääminen jumiin tai pituuden loppuvan kesken laukulle kurotellessa).

kierrepiuha on vaatinut totuttelua, kun tietokoneen ääressä mokoma on kuitenkin normipiuhaan verrattuna suhteellisen raskas ja saa koko ajan olla nostamassa piuhaa syliin. jos soittaessakin tykkää vähänkään enemmän hytkyä, niin kannattaa varautua, että hölskyvä johto vetää luureja vähän väliä pois päästä

onneksi sentään kuitenkin se vittumaisin piirre on poistunut, eli se kunnon nykäisy, jonka vanha normipiuha antoi kun sen pituus loppui monesti kesken. ai että sai päästää raivon moneen kertaan
Jinkso

Posts: 1,209

#100 • • Jinkso FINRG
Jos jollain on vanhoista hajoinneista luureista tai muuten ylimääräsenä HD-25 -elementti, niin ostan pois.
Oma vasen kuuppa särisee todella kovaa alle 60Hz taajuuksilla.