sennheiser hd-25

134 posts, 7 pages, 66,907 views

Timce

Posts: 5,381

#21 • • Timce

Astaroth:
Paljonko muuten ykköset keskimäärin maksavat? En ole onnistunut löytämään.



Elektroni.com Sennhaiser HD25-1: 168

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jazqa

Posts: 97

#22 • • Jazqa Nani Nani?!?

root:
Kuten kaikki hyvät mikserit, hyvät luurit ovat myös modulaariset. Varaosia saa senkkuihin sunteellisen hyvin, eikä tule pattitilanteita sankojen murtuessa tai osien kuluessa.



Mistä noita saa tilattua?

--
3,4,5-trimethoxyphenethylamine
Guess what it is...?

Jussi Soro

Posts: 6,385

#23 • • Jussi Soro choon!

Jazqa:
---
root:
Kuten kaikki hyvät mikserit, hyvät luurit ovat myös modulaariset. Varaosia saa senkkuihin sunteellisen hyvin, eikä tule pattitilanteita sankojen murtuessa tai osien kuluessa.

---


Mistä noita saa tilattua?


Ainakin thomannilta

http://www.thomann.de
Jussi Soro

Posts: 6,385

#24 • • Jussi Soro choon!

root:
Kuten kaikki hyvät mikserit, hyvät luurit ovat myös modulaariset.


WTF on modulaarinen? Eihän senkkuihin saa kun pehmusteita ja johtoja varaosina, kuten miksereihinkään ei saa kun krosseja. Muuten menee kyl jo takuuhuollon hommiks.
sts

Posts: 7,969

#25 • • sts Sama pyynti aitta!
Noita hd-25:sia saa ihan stockmannilta.
$

Posts: 1,802

#26 • • $ Destination weekend!

JussiS:
---
root:
Kuten kaikki hyvät mikserit, hyvät luurit ovat myös modulaariset.

---

WTF on modulaarinen? Eihän senkkuihin saa kun pehmusteita ja johtoja varaosina, kuten miksereihinkään ei saa kun krosseja. Muuten menee kyl jo takuuhuollon hommiks.



Saa elementteja ainakin htfr:sta.
Quu

Posts: 334

#27 • • Quu Mole RAM!

kuten miksereihinkään ei saa kun krosseja



Ainakin Formulasoundit, sekä eclerin sclat -sarjat ovat modulaarisia.
DJ_laama

Posts: 123

#28 • • DJ_laama
ja kyllä pinohiiriinkin saa ite vaihettua ainakin kaikki faderit helposti ku ottaa kannen irti
KD

Posts: 154

#29 • • KD sick mind
Osaisko joku sanoa millaset Sennheiserin HD 25 SP:t on äänenlaadullisesti verrattuna Sonyn MDR-V700:siin? Itelläni on tommoset Sonyt ja en ole kovin tyytyväinen niihin noin yleensäkään kuulokkeina. Soittaessa ne ajaa ihan asiansa, mutta painoa on kyllä ihan liikaa ja äänenlaatukin on mielestäni huonompi verrattuna esim Sonyn MDR-V500:siin.

--
Do it without the attitude or don't do it at all!

DJ_laama

Posts: 123

#30 • • DJ_laama
oon kumpiaki luureja kokeillu ja oon myös kuullu hyvin monen olevan samaa mieltä mun kanssa et niistä ei voi äänenlaadullisesti puhua ees samassa lauseessa saatikka samana päivänä tai vuodenaikana.. eli senikat on paaaaaljon paremmat.. ite tosin tykkään kuitenki enemmän miksailla pinohiiren se-dj5000 kun ei senikat istu päähän ja tuntuu jotenki hepposilta. *hih*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#31 • • Jussi Soro choon!

KD:
Osaisko joku sanoa millaset Sennheiserin HD 25 SP:t on äänenlaadullisesti verrattuna Sonyn MDR-V700:siin? Itelläni on tommoset Sonyt ja en ole kovin tyytyväinen niihin noin yleensäkään kuulokkeina. Soittaessa ne ajaa ihan asiansa, mutta painoa on kyllä ihan liikaa ja äänenlaatukin on mielestäni huonompi verrattuna esim Sonyn MDR-V500:siin.


700:ssa on diskanttia hiukan pienennetty, ja nostettu midbassoo, jotta soittaminen olis helpompaa. Ja kyllähän sillä helpompi onkin soittaa bileissä, jossa kopissa on kova ääni. Sennheiserin taajuuskäyrä on suhteellisen suora, eli näin ajatellen äänenlaatu on "parempi". Sinänsä dj-käytössä kummatkin luurit on hyviä (tosin itellä ei oo noi SP:t vaan 25-1:t). mut Sonyjen nivel vissiin hajoo suhteellisen helposti, kun nyt kaikilla kavereilla alkaa oleen paskana ne. Itsekin vaihdoin just tosta syystä Sonyista pois.

Pioneerin 1000 on kuulemma ihan helvetin hyvä.
Caro²

Posts: 5,301

#32 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

KD:
Osaisko joku sanoa millaset Sennheiserin HD 25 SP:t on äänenlaadullisesti verrattuna Sonyn MDR-V700:siin?



Jos olet kuullu miltä kuulostaa kohtuu edullinen (=budjettiluokan) PA-kaiutin, niin vertaisin äkkiseltään noita soneja sellaisiin. Lähteehän niistä möykkää, mutta möykän laatu on ihan jotain muuta ku kelvollista..

700sten soundi on jotenkin raaka. JussiS mainitsi että niissä olisi mid-bassia korostettu, ite menisin kyllä enemmän sille puolelle, että niissä olis korostettu enemmän alempia yläbassoja, ja ylempiä midbeissejä (~90-120hz) about noi suurinpiirtein.
Luurit kuulostaa "maallikon" korvaan siltä, että niissä on hurja alapää. Valitettavasti useimmat puurokorvat (pahoittelen jos joku veti herneen nenään) eivät osaa kuunnella muuta kuin tuhtia alapäätä. Jos beissiä hakee, ni ostakaa toki 700set.

Sitten se keskiääni ja diskanttipuoli. Niistä puuttuu semmoinen luonnollinen heleys ihan täysin. Kuulostaa kun lusikalla hakattaisi kattilaa ja kippoa... Voisi sanoa, että ne luurit ei soi, ne vaan jytisee.

...

Sennheisereissa alapää toimii sitten eri tavalla. Beissi iskee tarkasti iskun (joo, myönnetään ny sitte joskus:) vaikka sekin on hiukan korostunut. Mutta kuitenkin helkkarin hyvin balanssissa (ja tarkka). Keskiäänet ei ainakaan miun korvaa kuulosta pahalta, ja diskanttipuoli onkin sitten mielenkiintosempi. Heleämpi soundi voisi olla, mutta se ei oikein o mahdollista niin studiomonitorityyppisessä diskantissa ku sennheiserin hd 25-1:ssä on. Perkeleen tarkka, ja hävyttömän erotteleva.
Tuo on nyt se asia, mikä menee "maallikolla / puurokorvalla" solmuun. Koska diskantti on todella erotteleva, ei osata ymmärtää, että se beissi siellä myöskin iskee ihan tosissaan. Huomio kiinnittyy siihen diskantin erottelevuuteen ja terävyyteen.

Ehkä jotkut deejiit muistaa joskus alkuajoilta kuinka vaikeeta oli kuunnella miksattavaa biisiä toisella korvalla, ja soivaa kappaletta toisella.. vähän sama ilmiö tuon soundin kuuntelussa. Pystytään vaan tajuamaan yksi elementti soinnista, ei kokonaisuutta :)


... tulipa saarna.. toivottavasti oli apua edes jollekin :)

PS. Kerran kuullu kännissä pioneerin 1000sia, ja ne vaikutti omasta mielestä ihan kohtuullisen ok dj-luureilla. Kireä soundi jäi jotenkin mieleen. Mutta pitäs kuulla selvinpäin niitä :)
DagO

Posts: 1,066

#33 • • DagO häröö

JussiS:
---
KD:
Osaisko joku sanoa millaset Sennheiserin HD 25 SP:t on äänenlaadullisesti verrattuna Sonyn MDR-V700:siin? Itelläni on tommoset Sonyt ja en ole kovin tyytyväinen niihin noin yleensäkään kuulokkeina. Soittaessa ne ajaa ihan asiansa, mutta painoa on kyllä ihan liikaa ja äänenlaatukin on mielestäni huonompi verrattuna esim Sonyn MDR-V500:siin.

---

700:ssa on diskanttia hiukan pienennetty, ja nostettu midbassoo, jotta soittaminen olis helpompaa. Ja kyllähän sillä helpompi onkin soittaa bileissä, jossa kopissa on kova ääni. Sennheiserin taajuuskäyrä on suhteellisen suora, eli näin ajatellen äänenlaatu on "parempi". Sinänsä dj-käytössä kummatkin luurit on hyviä (tosin itellä ei oo noi SP:t vaan 25-1:t). mut Sonyjen nivel vissiin hajoo suhteellisen helposti, kun nyt kaikilla kavereilla alkaa oleen paskana ne. Itsekin vaihdoin just tosta syystä Sonyista pois.

Pioneerin 1000 on kuulemma ihan helvetin hyvä.


Pioneerin 1000 vaan on mun mielest huonot päässä tulee korva lehdet kipeeks jos vähänki kauemmin pitää yhtä jaksosti päässä. Senikan 25-1 on vaan niin hyvät päässä.
placiq

Posts: 1,260

#34 • • Edited placiq Jorkki
Ainakin omaan korvaan sopii parhaiten HD-25, ainakaan Sonyt ei oikein istunu päähän. On muutenkin pirun kestävät kuulokkeet, tosin ei välttämättä obtimaaliset musan kuunteluun..

Hintansa veroset joka tapauksessa :)

Tosin johdon onnistuin jollain ilmeellä rikkoon, ja jouduin tilaan thomannilta uuden :(
kilobitti

Posts: 2,419

#35 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
mulla on noi 25-SP:t dj-luureina, ja pidän niistä todella paljon*joo*
Eihän ne mitkään hifi-luurit ole, mutta dj-käytössä mulla ei
ole mitään valitettavaa.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Veivi

Posts: 971

#36 • • Veivi Pablo

Caro²:
---
KD:
Osaisko joku sanoa millaset Sennheiserin HD 25 SP:t on äänenlaadullisesti verrattuna Sonyn MDR-V700:siin?

---
700sten soundi on jotenkin raaka. JussiS mainitsi että niissä olisi mid-bassia korostettu, ite menisin kyllä enemmän sille puolelle, että niissä olis korostettu enemmän alempia yläbassoja, ja ylempiä midbeissejä (~90-120hz) about noi suurinpiirtein.
Luurit kuulostaa "maallikon" korvaan siltä, että niissä on hurja alapää. Valitettavasti useimmat puurokorvat (pahoittelen jos joku veti herneen nenään) eivät osaa kuunnella muuta kuin tuhtia alapäätä. Jos beissiä hakee, ni ostakaa toki 700set.

Sitten se keskiääni ja diskanttipuoli. Niistä puuttuu semmoinen luonnollinen heleys ihan täysin. Kuulostaa kun lusikalla hakattaisi kattilaa ja kippoa... Voisi sanoa, että ne luurit ei soi, ne vaan jytisee.



Ehkä juuri tämän ominaisuuden takia itse päädyin tuohon sonyn 700:een. Biittimiksatessa kuulee jo todella varhaisessa vaiheessa pienenkin heiton ja on paremmin ajan tasalla kun senikan "nätti" ja oikeasti hyvä ääni ei ehkä niin selvästi tuo virhettä ilmi. Sonyt em. ominaisuuksien takia ainakin mun korvaan korostaa virheitä. Totta on että niissä on hieman liikaa bassoa mutta jos on mikserissä kuuloke eq tai mikserinä piukan 600:nen niin mun mielestä se ei häiritse. Tämä tietty on kanssa tottumis kysymys ja sekin vaikuttaa että onko monitori soittaja vai miksaako suurimman osan ajasta kuulokkeet päässä. Äänenlaadullisesti senikat on kyllä todella hyvät. Työkaluthan kuulokkeet soitettaessa on joten joku tykkää hakata naulaa lekalla, toinen vasaralla. =)
...


Sennheisereissa alapää toimii sitten eri tavalla. Beissi iskee tarkasti iskun (joo, myönnetään ny sitte joskus:) vaikka sekin on hiukan korostunut. Mutta kuitenkin helkkarin hyvin balanssissa (ja tarkka). Keskiäänet ei ainakaan miun korvaa kuulosta pahalta, ja diskanttipuoli onkin sitten mielenkiintosempi. Heleämpi soundi voisi olla, mutta se ei oikein o mahdollista niin studiomonitorityyppisessä diskantissa ku sennheiserin hd 25-1:ssä on. Perkeleen tarkka, ja hävyttömän erotteleva.
Tuo on nyt se asia, mikä menee "maallikolla / puurokorvalla" solmuun. Koska diskantti on todella erotteleva, ei osata ymmärtää, että se beissi siellä myöskin iskee ihan tosissaan. Huomio kiinnittyy siihen diskantin erottelevuuteen ja terävyyteen.



Senikan basso on kyllä hyvän kuulonen ja balanssissa, niinkuin muutkin äänet. Ei mitään älyttömiä värityksiä eikä korostuksia. Ikävä tosiasia on että harvemmissa paikoissa ois soittopaikka järjestetty niin että ääni ei värittyisi pa:n takia jne. että senikan hyvä ja erotteleva ääni pääsis kunnolla oikeuksiinsa. Siksi sonyn "lusikalla kattilaan" ääni on ehkä varmempi vaihtoehto. Sonyt tosiaan painaa melkosen paljon että koti/"studio" käytössä senikat kyllä useimmalla vie voiton senkin takia. Mutta nämä on vain minun kokemuksia.
1ncarnation

Posts: 542

#37 • • Edited 1ncarnation Metrojunanseksuaali
olen sitä mieltä et jos käyttää sonyn mdr-v700 niin käy myös näin :
mikä huomattavasti parantaa menoa :D

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

breakaholic

Posts: 469

#38 • • breakaholic kapa :: djshop
HD 25-1. Ainoat luurit, jotka mulla on ollu. Hommasin 2002 lopulla ja kerran (about kk sitten) joutunut pehmusteet vaihtamaan, mut muita ongelmia ei ole ollut. Olen tyytyväinen*joo*
COBALT

Posts: 1,407

#39 • • COBALT akitaattori

JussiS, 9.9.2004 23:52:
---
root:
Kuten kaikki hyvät mikserit, hyvät luurit ovat myös modulaariset.

---

WTF on modulaarinen? Eihän senkkuihin saa kun pehmusteita ja johtoja varaosina, kuten miksereihinkään ei saa kun krosseja. Muuten menee kyl jo takuuhuollon hommiks.



Saa tilattua vaik mitä osia erikseen. Oon tilannu elementtii, sangan pehmustetta, piuhaa ja korvallisen pehmustetta mm... Hintaa vaan kertyy reippaasti, (ei ollu fiksua tilata taannoin) mut saa kyllä!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Yediah

Posts: 1,090

#40 • • Yediah FINRG, Spacehouse
mulla hd 25 sp hjuvat on on on..