sennheiser hd-25

134 posts, 7 pages, 66,911 views

Jinkso

Posts: 1,209

#41 • • Edited Jinkso FINRG
HD25:ia oon pikkasen kokeillu, mutta varsin nopesti piti vaihtaa omat seiskasataset päähän. Jotenkin niillä soittaminen tuntu vaan helpommalta, vaikka ei senukat huonot olleet laisinkaan! Tottumiskysymys.

Kovasti hämmästytti Sennheisereiden paino!
kml

Posts: 1,142

#42 • • kml Keyhole Markup Language
Joo. En luovu *plur* *aplodit*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

serotonot

Posts: 3,137

#43 • • serotonot Paul Easy
Joo on kyllä pätevät luurit. Ite oon porskutellu noilla sp-malleilla ja sanokaa vaan puurokorvaks mut en oo huomannu suurempaa eroa saundissa kämppiksen 1-malliin.

Yks asia mistä yllätyin tossa joku aika sitten, oli se että noilla sai suht hyvin tehtyä musaakin. En mä noilla todellakaan biisiä tekis loppuun mut ku junassa väänsi biisiä, ni sai miksattua saundit yllättävän hyvin kohdalleen, eikä tarvinnu mitään älyttömiä korjailla enää kotona monitoreilla. Tietysti varmaankin senkkujen saundiin tottuminen edesauttaa tota huomattavasti.

Mut senkut on sopivan kevyet ja silti kestävät (kerran oon piuhan uusinu ja toisen kerran koko luurit ku vanhat varastettiin), ja niiden saundi sopii ainakin omaan korvaan tosi hyvin.

Muillakin luureilla on tullut keikkoja soitettua ja kyl noil sonyn 500- ja 700-luureillaki pärjää, samoin pioneerin ja technicsin luurit on ollu ihan kelvollisia mut kyl noi senkut on aina lempparit ollu ja pysyy sellaisina.

Jos joku kysyis et mitkä luurit pitäis dj-käyttöön ostaa ni en mä muita osais suositella.
Illustrator

Posts: 3,171

#44 • • Edited Illustrator
Hölmö kysymys, mutta kuuluukos toisen "kuulokekupin" liikkua helpommin ylös/alas suunnassa ku toisen? Eli sen puolen kuppi, missä ei oo piuhaa ulkopuolella liikkuu paljon kevyemmin ylös/alas suunnassa, kuin se "piuhapuoli". Jos ei, ni pystyykös sitä jotenki kiristämään, vai lähteekö nää luurit takasin Saksaan? *eiei*

Edit: Luurit siis Sennheiser Hd-25-1
supertony

Posts: 897

#45 • • Edited supertony Code Red

Illustrator, 28.12.2005 13:43:
Hölmö kysymys, mutta kuuluukos toisen "kuulokekupin" liikkua helpommin ylös/alas suunnassa ku toisen? Eli sen puolen kuppi, missä ei oo piuhaa ulkopuolella liikkuu paljon kevyemmin ylös/alas suunnassa, kuin se "piuhapuoli". Jos ei, ni pystyykös sitä jotenki kiristämään, vai lähteekö nää luurit takasin Saksaan? *eiei*

Edit: Luurit siis Sennheiser Hd-25-1



Omissa liikkui myöskin tuo toinen hieman nihkeämmin, joten kait sillä on sitten jokin oma tarkoituksensa tms. Ja eiköhän ne sitten käytön jäljiltä ala liikkumaan jo paremmin, näin mullakin kävi *vink*

Senkkuja en vaihtais mihinkään. On kyllä melkoisen hyvät luurit!!! *hihu*

--
Vääjäämätön kuin juna, tarkka kuin partaterä...

HS

Posts: 162

#46 • • HS
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.
Apo

Posts: 1,574

#47 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

amx, 28.12.2005 17:48:
Onx kellään havaintoa mikä liike myy kyseisiin luureihin johtoa...alkuperäinen poikki joten pitäis kiirellä saada toinen tilalle.



Stokkalta oon omat 25-varaosat ostanu. Hintavertailua en oo tehny mutta osat saa heti käyttöön kunhan niitä on hyllyssä.
HS

Posts: 162

#48 • • HS
Joo no ongelmana on ollut ettei edes maahantuojalla ole kyseistä kaapelia hyllyssään....no mut käyn tsekkaa niin sit se selviää...THX*hih*
kid bionic

Posts: 275

#49 • • Edited kid bionic
Typeryyksissäni menin aikoinaan omat hd25-1:ni myymään (onneks meni hyvään kotiin), mut nyt on uudet tilattu ja ei malta oottaa että saapuis... =]
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#50 • • Aziz Combat Fighter
Oliks noissa muuten miniplugi adapterilla vai ihan iso plugi? Koska jos tollaset ostan ni haluun kyl käyttää niit sit mp3-soittimessakin..
Lumpy

Posts: 873

#51 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Itse käytän kotona 25-1 musan tekoon ja oon ollu todella tyytyväinen. Ovat jopa aina studiolla mukana Genelecien tukena, kun muksaan biisejä.
Tapi

Posts: 1,437

#52 • • Edited Tapi Dreamstate

Ana-5000, 3.1.2006 06:46:
Oliks noissa muuten miniplugi adapterilla vai ihan iso plugi?


HD 25-1:ssä on johdon päässä normaali miniplugi. Myyntipakkauksessa tulee mukana 6,3mm adapteri, jolla luurit saa kytkettyä mikseriin.

Myös mun on pakko liittymä Sennheisereitä ylistävien kerhoon. Kuulokkeet ovat erittäin mukavat käyttää ja soundi sopii DJ-hommien lisäksi erittäin hyvin myös kuunteluun - toisto on kirkas, selkeä ja dynamiikkaa löytyy. Luurien kanssa kannattaa hankkia lisävarusteena myytävät velour-tyynyt, jotka ovat huomattavasti normaaleja muovityynyjä kestävämmät ja kivemmat päässä - maksavat Thomannilla alle 15.

Oikea malli on siis ilman muuta 25-1. SP-mallin johto menee aina solmuun ja ne ovat muutenkin heiveröisemmät.
¡ Previous post a couple of years ago !
Timce

Posts: 5,381

#54 • • Timce
Löytyykö erivärisiä pehmusteita meiltä mistään, vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Caro²

Posts: 5,301

#55 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Jinkso, 23.9.2005 16:21:
HD25:ia oon pikkasen kokeillu, mutta varsin nopesti piti vaihtaa omat seiskasataset päähän. Jotenkin niillä soittaminen tuntu vaan helpommalta, vaikka ei senukat huonot olleet laisinkaan! Tottumiskysymys.

Kovasti hämmästytti Sennheisereiden paino!


Tässä ihan vertailun vuoksi :)

Sony mdr-v700dj = 300g
Pioneer HDJ-2000 = 290g
Pioneer SE-DJ5000 = 270g
Pioneer HDJ-1000 = 270g
Sennheiser HD 25 = 140g
Sennheiser HD 25 SP = 115g

Näistä luureista noi kalliimmat senikat puristuu kaikkein koviten korvia vasten. Ei tipahda vaikka kuinka heiluu. Miinuspuolena on se että joidenkin korvalehdet on sen malliset että kuulokkeet alkaa painamaan pahasti päätä. Kandee testata jonku kaverin melko uusia senikoita pitemmän aikaa jos meinaa moiset hankkia :)

EDIT: Senikat on kovasti niiden dj:den suosiossa, jotka ei jaksa kantaa keikalle edes vinyylikeissiä ;)
polly

Posts: 1,259

#56 • • polly Herra

Ana-5000, 3.1.2006 06:46:
Oliks noissa muuten miniplugi adapterilla vai ihan iso plugi? Koska jos tollaset ostan ni haluun kyl käyttää niit sit mp3-soittimessakin..



hd-25 spII ei ole mini plugia mutta helposti siihen kyllä sellaisen johdon vaihtaa.
senkut on kyllä kestävyydeltään omaa luokkaa, ainakin muihin kuulokkeisiini verrattuna.
mun tyyli kun on et luurit survotaan levylaukkuun sinne minne mahtuu :D :D
ezzy

Posts: 8,060

#57 • • ezzy Droid-pappa

polly, 22.10.2008 14:07:
---
Ana-5000, 3.1.2006 06:46:
Oliks noissa muuten miniplugi adapterilla vai ihan iso plugi? Koska jos tollaset ostan ni haluun kyl käyttää niit sit mp3-soittimessakin..

---


hd-25 spII ei ole mini plugia mutta helposti siihen kyllä sellaisen johdon vaihtaa.
senkut on kyllä kestävyydeltään omaa luokkaa, ainakin muihin kuulokkeisiini verrattuna.
mun tyyli kun on et luurit survotaan levylaukkuun sinne minne mahtuu :D :D



On kyllä jumalattoman sitkeät luurit, omat on nyt 8v vanhat ja ainoa mikä on kulahtanut on kuulokkeiden pehmusteet ku en o jaksanu vaihtaa vielä. Johtojakaan en o saanu poikki vielä kertaakaan. ja hd25-sp:t kyseessä siis.

ja piuhan saa tosiaan vaihdettua, ei tarvi tyytyä adaptereihin :)
Caro²

Posts: 5,301

#58 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Muistan kuulleeni tarinaa jostakusta kuulokemyyjästä, joka esitteli tuotetta asiakkaalle.

Asiakas kysyi, että onkos ne luurit kestävät. Myyjä sitte otti luurit esittelyhyllystä ja nappasi elementeistä kiinni, ja veti 360astetta ympäri sangan suuntasesti: "Näyttäis kestävän".

Oli myöhemmin todennu toiselle myyjälle, että "tulipahan kokeiltua" *iloinen*
MRC

Posts: 1,346

#60 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Caro², 22.10.2008 13:42:
---
Jinkso, 23.9.2005 16:21:
HD25:ia oon pikkasen kokeillu, mutta varsin nopesti piti vaihtaa omat seiskasataset päähän. Jotenkin niillä soittaminen tuntu vaan helpommalta, vaikka ei senukat huonot olleet laisinkaan! Tottumiskysymys.

Kovasti hämmästytti Sennheisereiden paino!

---

Tässä ihan vertailun vuoksi :)

Sony mdr-v700dj = 300g
Pioneer HDJ-2000 = 290g
Pioneer SE-DJ5000 = 270g
Pioneer HDJ-1000 = 270g
Sennheiser HD 25 = 140g
Sennheiser HD 25 SP = 115g




Noi sennheiserit näyttää jotenki tosi helposti rikki meneviltä. Äänenlaatu on ihan jeez. Ei oikeen sopinu mun päähän. Ahdistavan oloiset jotenki. Omat Sonyn-MDR7506 istuu paljon paremmin päähän eikä äänenlaadus hävinny mun mielestä yhtään. Sulkee ulkopuolisen mökän jopa paremmin. Meinannu pari kertaa jäädä auton alle ku en oo kuullu mitään :)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!