sennheiser hd-25

134 posts, 7 pages, 66,929 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#61 • • Jussi Soro choon!

MRC, 24.10.2008 13:17:
Noi sennheiserit näyttää jotenki tosi helposti rikki meneviltä. Äänenlaatu on ihan jeez. Ei oikeen sopinu mun päähän. Ahdistavan oloiset jotenki. Omat Sonyn-MDR7506 istuu paljon paremmin päähän eikä äänenlaadus hävinny mun mielestä yhtään. Sulkee ulkopuolisen mökän jopa paremmin. Meinannu pari kertaa jäädä auton alle ku en oo kuullu mitään :)


Sennheiserit on silti kestävimmät kuulokkeet joihin olen törmännyt. Omat on kestäneet nyt 8 vuotta, eikä mitään vikaa tai ongelmaa ole ollut. Samettipehmusteet on toki vaihdettu kertaalleen jo uusiinkin.

Edelliset Sonyt hajosi alle vuodessa, nivel murtui (V700). Samoin kaikki Pioneerin ja Sonyn vastaavat mallit ovat edelleenkin hirvittävän heikkolaatuisia, ja lähes kaikilla näyttäisi olevan jotain teippiviritelmiä noissa. Soundihan noissa Sennheisereissa ei oo mikään kovinkaan hifi, korostaa aika vahvasti midbassoa, joka taas helpottaa dj-käytössä biitin kuuntelua. Samoin yläpäät on hiukan suttuiset ja ihan kirkkaimmat soundit puuttuu melkein kokonaan, tämäkin on sinänsä hyvä, että luureja voi pitää TODELLA kovalla ilman että tärykalvot puhkeaa.
Caro²

Posts: 5,301

#62 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 24.10.2008 13:26:
Soundihan noissa Sennheisereissa ei oo mikään kovinkaan hifi, korostaa aika vahvasti midbassoa, joka taas helpottaa dj-käytössä biitin kuuntelua. Samoin yläpäät on hiukan suttuiset ja ihan kirkkaimmat soundit puuttuu melkein kokonaan, tämäkin on sinänsä hyvä, että luureja voi pitää TODELLA kovalla ilman että tärykalvot puhkeaa.


En kyllä tätä lauselmaa pysty allekirjoittamaan mitenkään. Senikoiden soundi muuttuu vuosien varrella jonkun verran. Kun vaihdoin omat neljä vuotta vanhat luurit uusiin soundit a) kirkastui, b) napakoitui.

Samantyyppistä ilmiötä on, kun vaihtaa pehmusteet uusiin. Vanhat lytistyneet pehmusteet tekee soundista suttusemman ja pehmeemmän. Kirkkaat soundit myöskin löydän senikoista "ihan hyvin" - joskaan en vertaa niitä hifiluureihin, vaan muihin dj-/livemiksaukseen tehtyihin luureihin.

Niin, ja yhden ilmiön olen senikoilla huomannut, miinuspuolena. Joillakin henkilöillä niiden asemoiminen päähän on aika tarkkaa. Jos elementit ei ole oikeassa kohdassa korvaa nähden, soundi menee huonommaksi.

Soundien kirkkaus myös alkaa iän myötä vähenemään. Sen olen huomannut omalla kohdalla tarpeena lisätä diskanttipäätä melkein kaikkeen mitä kuuntelen.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#64 • • Jussi Soro choon!

Caro², 24.10.2008 14:27:
En kyllä tätä lauselmaa pysty allekirjoittamaan mitenkään. Senikoiden soundi muuttuu vuosien varrella jonkun verran. Kun vaihdoin omat neljä vuotta vanhat luurit uusiin soundit a) kirkastui, b) napakoitui.


No jaa, itse olen käyttänyt noita jonkun verran tuotannossa, ja referenssi studiomonitoreihin on juurikin tuo (tosin henkilökohtainen näkemys). Luurien vaihtaminen voi tietty vaikuttaa soundiin, mutta eivät nuo missään tapauksessa hifi-luurit ole. Soundi on napakka, mutta samalla tuntuu todella kompressoidulta, ääni ei hengitä. Ja tosiaan, nää ei mielestäni oo mitenkään dj-käyttöön vaikuttavia asioita, päinvastoin, parantaa työskentelyä meluisassa dj-kopissa.

Kannattaa muuten käydä testauttamassa oma kuulo vaikka työterveyshuollossa, itse kävin puoli vuotta sitten viimeksi ja oli edelleen täydellinen.
villelope

Posts: 2,846

#65 • • villelope Lope of Lope & Kantola

JussiS, 24.10.2008 13:26:
---
MRC, 24.10.2008 13:17:
Noi sennheiserit näyttää jotenki tosi helposti rikki meneviltä. Äänenlaatu on ihan jeez. Ei oikeen sopinu mun päähän. Ahdistavan oloiset jotenki. Omat Sonyn-MDR7506 istuu paljon paremmin päähän eikä äänenlaadus hävinny mun mielestä yhtään. Sulkee ulkopuolisen mökän jopa paremmin. Meinannu pari kertaa jäädä auton alle ku en oo kuullu mitään :)

---

Sennheiserit on silti kestävimmät kuulokkeet joihin olen törmännyt. Omat on kestäneet nyt 8 vuotta, eikä mitään vikaa tai ongelmaa ole ollut. Samettipehmusteet on toki vaihdettu kertaalleen jo uusiinkin.

Edelliset Sonyt hajosi alle vuodessa, nivel murtui (V700). Samoin kaikki Pioneerin ja Sonyn vastaavat mallit ovat edelleenkin hirvittävän heikkolaatuisia, ja lähes kaikilla näyttäisi olevan jotain teippiviritelmiä noissa. Soundihan noissa Sennheisereissa ei oo mikään kovinkaan hifi, korostaa aika vahvasti midbassoa, joka taas helpottaa dj-käytössä biitin kuuntelua. Samoin yläpäät on hiukan suttuiset ja ihan kirkkaimmat soundit puuttuu melkein kokonaan, tämäkin on sinänsä hyvä, että luureja voi pitää TODELLA kovalla ilman että tärykalvot puhkeaa.


Sennheiserit on rakenteellisesti tanakkaa tekoa. Liittimet, piuhat ja pehmusteet ovatkin sitten normaalia kulutustavaraa.

Mulla on käytössäni samat MRC:n mainitsemat Sonyn MDR-7506:t ja oon ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Luurit (studioluurit kun ovat) ovat mulla jatkuvassa studiokäytössä sekä DJ-käytössä. Soveltuu molempiin tarkoituksiin äärimmäisen hyvin.

Sonyn MDR-700 on Sonyn Pro-DJ-malli, joka kyllä ihmetyttää paljon, sillä parinkympin lisäsatsauksella saisi hankittua nuo 7506:t. Olkoonkin, että markkinointikäytössä DJ-etuliite myy varmasti enemmän kuin toisen sankaan kirjailtu "studio monitor".

7506:t on muuten huomattavasti kevyemmät kuin 700:t, eivätkä tipu maahan omalla painollaan, niinkuin Dj-vastineensa.

Mut enmä tiedä, makunsa kullakin, mulle toimii 7506:t, jollekin muulle jotkut muut.

Ja kyllä, Sennheiserit on äärimmäisen hyvät luurit. Olivat omassa käytössä varmaan jonkin 4 vuotta.
Beliar

Posts: 1,361

#66 • • Beliar

Loopy, 24.10.2008 15:29:
Sennheiserit on rakenteellisesti tanakkaa tekoa. Liittimet, piuhat ja pehmusteet ovatkin sitten normaalia kulutustavaraa.



Liittimet ja piuhat eivät todellakaan ole kulutustavaraa! Niiden ei pidä muuttaa teknistä olomuotoaan normaali käytössä, toisin kuin esim. ääni-neula, joka kuluu! En kyllä allekirjoittaisi kulutushyödykettä pehmusteestakaan, mutta eipä kevlariset kuulokepehmusteetkaan varmaankaan hyvältä korvanlehteä vasten tunnu... *vink*


Sonyn MDR-700 on Sonyn Pro-DJ-malli, joka kyllä ihmetyttää paljon, sillä parinkympin lisäsatsauksella saisi hankittua nuo 7506:t. Olkoonkin, että markkinointikäytössä DJ-etuliite myy varmasti enemmän kuin toisen sankaan kirjailtu "studio monitor".



Mä ihmettelen tota sun kommenttias! Kun puhutaan yli 100e:n kuulokkeista, alkaa enempikin vaikuttamaan makuasiat, kuin mitkään tekniset seikat siihen, mikä kuuleko on paras! Omaan korvaani ja suureen pallopäähäni istuu ja soi parhaiten juurikin mainitsemasi SONYn 700:t DEEJII kuulokkeet, joidenka pehmusteetkin kestää, kunhan muistaa vaan oman hygieniansa (keinonahkalle killeriä ovat ihon hapan rasva ja muut epäpuhtaudet). Säästämälläni parikymppisellä voinen ostaa vaikka parvekkeelleni kymmenen isoa puutarhatonttua! *pepsodent*


JussiS, 24.10.2008 14:49:
Kannattaa muuten käydä testauttamassa oma kuulo vaikka työterveyshuollossa, itse kävin puoli vuotta sitten viimeksi ja oli edelleen täydellinen.



TÄH?!!!?

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Caro²

Posts: 5,301

#67 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Beliar, 24.10.2008 15:47:
Liittimet ja piuhat eivät todellakaan ole kulutustavaraa! Niiden ei pidä muuttaa teknistä olomuotoaan normaali käytössä, toisin kuin esim. ääni-neula, joka kuluu! En kyllä allekirjoittaisi kulutushyödykettä pehmusteestakaan


En miekään allekirjota, että piuhat tai liittimet olisvat kulutustavaraa. Sennheisereissa on selkeä suunnitteluvirhe kuulokkeisiin tulevien liittimien ja pehmusteen reunan kohdalla. Mutta pehmusteet ovat kyllä kulutustavaraa. Se on joustavaa materiaalia, joka vuosien kuluessa menettää sekä joustavuutensa, että muut ominaisuutensa. Tietty jos kuulokkeiden laskettu kestoikä on vähemmän kuin pehmusteiden, niin tätä ei varmaan tule edes huomattua.



Mä ihmettelen tota sun kommenttias! Kun puhutaan yli 100e:n kuulokkeista, alkaa enempikin vaikuttamaan makuasiat, kuin mitkään tekniset seikat siihen, mikä kuuleko on paras!


No ei se nyt ihan näinkään ole. 100euron luureissa on vielä teknisiä eroavaisuuksia järkyttävästi. Esimerkiksi juuri kestävyyden kohdalla.


Omaan korvaani ja suureen pallopäähäni istuu ja soi parhaiten juurikin mainitsemasi SONYn 700:t DEEJII kuulokkeet,


Niinkuin eräs toinen DJ totesi. Jos soitat pioneerin tiskeillä, on ihan sama mitkä luurit siulla on päässä - samalta paskalta ne kaikki kuulostaa :)

Vaikka toisin luulis, niin mie en tuota sanonu ääneen, mutta muistan hyvin :]


joidenka pehmusteetkin kestää, kunhan muistaa vaan oman hygieniansa (keinonahkalle killeriä ovat ihon hapan rasva ja muut epäpuhtaudet).


Kaikkein eniten hajonneita kuulokkeita : Sony MDR-500 (sangat), Pioneer HDJ-1000 (sangat), Sony mdr-v700dj (sangat ja pehmusteet), vanha pioneerin se-dj5000 sen sijaan oli kestävää tekoa. Siitä kulahti ainoastaan pehmusteet. Senikoissa ongelmia on tuottanut pätkivät liittimet, mutta tämä onkin ainoa asia em. valmistajien mallistoissa, jonka käyttäjä voi itse korjata ja ehkäistä ongelmat :]
Avatar
#68 • • Edited REivaaja Guest

Caro², 24.10.2008 17:29:

En miekään allekirjota, että piuhat tai liittimet olisvat kulutustavaraa. Sennheisereissa on selkeä suunnitteluvirhe kuulokkeisiin tulevien liittimien ja pehmusteen reunan kohdalla. Mutta pehmusteet ovat kyllä kulutustavaraa. Se on joustavaa materiaalia, joka vuosien kuluessa menettää sekä joustavuutensa, että muut ominaisuutensa. Tietty jos kuulokkeiden laskettu kestoikä on vähemmän kuin pehmusteiden, niin tätä ei varmaan tule edes huomattua.


No tolla logiikalla ne elementitkin on kulutustavaraa. (ja sähän oot käytännössä nero ;) Tosin et silti mua älykkäämpi :D)


No ei se nyt ihan näinkään ole. 100euron luureissa on vielä teknisiä eroavaisuuksia järkyttävästi. Esimerkiksi juuri kestävyyden kohdalla.


No ehkä tollei tai tällei tai sit sillei, mutta kyllä se on ihan mielipide asia haluiaako budjettiluokan luureissa panostaa laatuun rakenteellisesti vai soundillisesti tai ehkäpä molempiin saman verran.

Noin. Nyt munkin tärkeä panokseni on tässä topickissa.
Avatar
#69 • • REivaaja Guest

Caro², 24.10.2008 14:27:

En kyllä tätä lauselmaa pysty allekirjoittamaan mitenkään. Senikoiden soundi muuttuu vuosien varrella jonkun verran. Kun vaihdoin omat neljä vuotta vanhat luurit uusiin soundit a) kirkastui, b) napakoitui.

Niin, ja yhden ilmiön olen senikoilla huomannut, miinuspuolena. Joillakin henkilöillä niiden asemoiminen päähän on aika tarkkaa. Jos elementit ei ole oikeassa kohdassa korvaa nähden, soundi menee huonommaksi.

Soundien kirkkaus myös alkaa iän myötä vähenemään. Sen olen huomannut omalla kohdalla tarpeena lisätä diskanttipäätä melkein kaikkeen mitä kuuntelen.


Kyllä toi samainen ongelma koskee kaikkia elementtejä enemmän tai vähemmän.

joskaan en vertaa niitä hifiluureihin, vaan muihin dj-/livemiksaukseen tehtyihin luureihin.



Niimpä. Eli mikä tässä nyt oli ees idea?
Beliar

Posts: 1,361

#70 • • Beliar

Caro², 24.10.2008 17:29:
Mutta pehmusteet ovat kyllä kulutustavaraa. Se on joustavaa materiaalia, joka vuosien kuluessa menettää sekä joustavuutensa, että muut ominaisuutensa.



Kyllä! Mutta siltikään ne eivät kuulu kulutustavara-kategoriaan! On taloudellisesti järkevämpää tuottaa linjalta kokonaiset uudet kuulokkeet, kun alkaa vaihtamaan yksittäisiä komponentteja. Oikeesti kalliissa kuulokkeissa pehmusteen skini on aitoa nahkaa (kamelin pers'nahkaa), joka kestää oikein hoidettuna ikuisuuden. Miltään tuotteelta ei voida kuitenkaan odottaa ikuista elin-ikää!


No ei se nyt ihan näinkään ole. 100euron luureissa on vielä teknisiä eroavaisuuksia järkyttävästi. Esimerkiksi juuri kestävyyden kohdalla.


Liittyen edelliseen kommenttiini; mikäli ostat 100e:n kuulokkeet, saat sillä merkistä riippumatta 100e:n edestä kestävät kuulokkeet. Nykyään kenelläkään laite- (kuuloke-)valmistajalla ei ole varaa tehdä huomattavasti heikompikestoisempia luureja (tai tuotteita), kuin kilpailijansa. Mutta se ei voi myöskään tehdä omasta tuotteestaan hirveästi kestävämpiäkään, koska se taas haittaisi kuulokkeiden tarve myyntiä jatkossakin, sekä heikentäisi kestävämpien (=kalliimpien) tuotteiden mielenkiintoa ja menekkiä.


Niinkuin eräs toinen DJ totesi. Jos soitat pioneerin tiskeillä, on ihan sama mitkä luurit siulla on päässä - samalta paskalta ne kaikki kuulostaa :)

Vaikka toisin luulis, niin mie en tuota sanonu ääneen, mutta muistan hyvin :]



joopa joo! Äänenlaadun pullonkaula on valitettavaa varsinkin, kun äänentoisto (eli PA) on suunniteltu aina soimaan pirun puhtaasti, linearisesti ja dynaamisesti! Tai sitten sanoit noin vain siksi, koska monet muutkin ovat haukkuneet Pioneerin mixereiden äänenlaatua ääneen, vaikkei sitä itse edes huomaisi? *vink*
Vakavasti puhuen, eihän Pioneeri ole äänenlaadun Rolls Royce, mutta kokeileppa vaikka Numarkkia! *uuh*


Kaikkein eniten hajonneita kuulokkeita : Sony MDR-500 (sangat), Pioneer HDJ-1000 (sangat), Sony mdr-v700dj (sangat ja pehmusteet)



Totta!! SONYn 'seiskasatkut' ja varsinkin niiden hienot (no paperilla varmaankin toimii ihan hyvin) saranat murenevat kappaleiksi, kuin Laihialainen piparkakkutalo ruotsalaisessa raekuurossa! Hengähdit ääneen tuolla jotain itse korjaamisesta? Tässä vinkki kaikille seiskasatkujen käyyäjille: vahvista luurien saranaosia (varsinkin sitä semmoista putkea) levittämällä pintaan kierros liimaa ja sen jälkeen kiedo jo pian sormiisikin hyytyvään liimaan lankaa muutama kierros - vittu!! Kyllä kestää!! Soneissa on ollut aina ongelmana juurikin tuo saranarakenne. Johtuu siitä, että kyseistä muovia ei ole tehty tänne pohjolan kylmiin, kuiviin ja vaihteleviin keleihin. Kuulokkeet pakkasesta hikisiin bileisiin, Alepupin takahuoneeseen, olut-marinaadiin ja sieltä taas takas pakkaseen kebab jonoon tappaa muovista kaiken viskositeetin. En usko, että muovi-seosta lähdetään siltikään ihan heti vaihtamaan, sillä myyhän ne kuulokkeet siltikin pirun hyvin. Pehmusteissa oli kyllä jokunen vuosi sitten materiaalissa jonkin sorttinen maanantaitapaus virhe, jonka ansiosta 'nahka' kuivui korpuksi ja alkoi halkeilemaan ikävästi. Tänä päivänä sekin on jo kunnossa.

Fiddu!! Paljonkohan SONY maksaa mulle tästä propakandasta? *vink*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Caro²

Posts: 5,301

#71 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Beliar, 24.10.2008 18:30:
Tai sitten sanoit noin vain siksi, koska monet muutkin ovat haukkuneet Pioneerin mixereiden äänenlaatua ääneen, vaikkei sitä itse edes huomaisi? *vink*


*lmao*

Kyllä tässä vuosien varrella on tullut aika selväksi varsinkin vanhempien pioneerien soundi, verrattuna nyt vaikka tuohon omaan rakkaaseen Xone:92:n joka lepää tuossa Teknarien ja Gradon dj200i rasioiden välissä


Vakavasti puhuen, eihän Pioneeri ole äänenlaadun Rolls Royce, mutta kokeileppa vaikka Numarkkia! *uuh*


Joskus olen joutunut pakotettuna moisilla laitteilla soittamaan. Huonoimpien soittokokemuksien pohjana on kuitenkin Behringerin dx-100 -"tiski".


Pehmusteissa oli kyllä jokunen vuosi sitten materiaalissa jonkin sorttinen maanantaitapaus virhe, jonka ansiosta 'nahka' kuivui korpuksi ja alkoi halkeilemaan ikävästi. Tänä päivänä sekin on jo kunnossa.


Tämmösiä luureja oon nähny ihan perkeleesti. Takuuseen en mene, mutta kaikilla kavereilla joilla on ollu käytössä (ei siis kotona hyllyllä) 700-luurit, on pehmusteille käynyt juuri noin - joillakin oli myös sankaa teipattu kasaan, ilmeisesti rapistuneiden pehmusteiden takia.


Fiddu!! Paljonkohan SONY maksaa mulle tästä propakandasta? *vink*


Toivottavasti lähettää siulle uudet pro-luurit, ennenko edelliset rapistuu pään ympäriltä lattialle *hihu*
speukka

Posts: 335

#72 • • speukka
Kyl se pioneeriki kuulostaa hyvältä, jos siinä pioneerin perässä kaikki muu on paskaa :]
jaska333

Posts: 2

#73 • • jaska333
toi halpis sennheiser (olikos se Sp1) on kanssa ihan pätevä kuuloke.
Druma

Posts: 416

#74 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
Skulaako musiikin tekoon? Pitäs saada itelle hyvät luurit yöllisiin sessareihin.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#75 • • Daniel Braun wednesday?

Eyebreak, 3.11.2008 22:24:
Skulaako musiikin tekoon? Pitäs saada itelle hyvät luurit yöllisiin sessareihin.


Skulaa jos ei odota mitään über loistavaa soundia, niinku studiotasoon verraten.
Toisto on kiva, kohtuu tasainen ja muutenkin jaksaa kuunnella pitkään.
Verraten ns studiokuulokkeisiin ero on reilu, mut noillakin pärjää.
Meikäläiselle lähinnä tottumisjuttu (kuunnellu jo vuosia) + kompromissi kun dj käytössäkin niitä kaipaa.
Stereokuvaa ei kohdilleen kuulokkeilla kovin kivasti saa.
Mut just tollaiseen yösessiointiin omiaan...
Timce

Posts: 5,381

#76 • • Timce

Timce, 22.10.2008 13:32:
Löytyykö erivärisiä pehmusteita meiltä mistään, vai joutuuko tilaamaan ulkomailta?



Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin tuolta löytyy. Hintaa posteineen kaikkineen vaivaiset 36,12 euroa, joka on parikymppiä halvempi, kuin mitä "paikallisesta liikkeestä" oli tarjolla.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#77 • • Edited REivaaja Guest

Daniel Braun, 3.11.2008 23:15:
Skulaa jos ei odota mitään über loistavaa soundia, niinku studiotasoon verraten.
Toisto on kiva, kohtuu tasainen ja muutenkin jaksaa kuunnella pitkään.
Verraten ns studiokuulokkeisiin ero on reilu, mut noillakin pärjää.
Meikäläiselle lähinnä tottumisjuttu (kuunnellu jo vuosia) + kompromissi kun dj käytössäkin niitä kaipaa.
Stereokuvaa ei kohdilleen kuulokkeilla kovin kivasti saa.
Mut just tollaiseen yösessiointiin omiaan...

Jos meinaa jotain hienosäätöä tehdä niin joku stereokuvan säädin välissä antaa hieman realistisemman stereokuvan. Sitten jos haluaa oikeen hifistellä, voi hommata samaisen vehkeen tilasimulaatioilla. Softapohjaisenakin varmasti löytyy, mutten takaa kyllä sitten algoritmin toimivuutta.
J Raninen

Posts: 950

#78 • • J Raninen
Saako HD-25:iin sopivaa mikkiä mistään? Siis sellaista, jonka voi napsauttaa kiinni sankoihin tms aina tarvittaessa?

Googlettamalla koetin, mutta en ilmeisesti vain osannut kun en mitään HD-25:siin pultattavaa mikkiä löytänyt...
Tapi

Posts: 1,437

#79 • • Tapi Dreamstate

J Raninen, 7.11.2008 13:03:
Saako HD-25:iin sopivaa mikkiä mistään? Siis sellaista, jonka voi napsauttaa kiinni sankoihin tms aina tarvittaessa?


Tuostahan on olemassa Antero Mertaranta-malli, jossa on kiinteä mikki. Olivat käytössä muistaakseni lätkän MM-kisoissa viimeksi.
hrdkvr

Posts: 3,929

#80 • • hrdkvr KURGO
munkin pitää nyt ilmottautua näihin HD-25 onneliisiin omistajiin.

Ei meinännut härmästä löytyä mistään kaupasta edes tilaamalla, mutta musafasulla onneksi oli.
En halunnut tilata thomannilta sikaa säkissä vaan oli tällä kertaa pakko testata ennen ostoa.

Ja voin sanoa että on vanhoihin luureihin eroa kuin yöllä ja päivällä vaikka edellisetkin oli ties minkä testejen voittajat ja kaikkien suosittelemat

--
-keep it hard-