Backlash 01 27.11.2004 @ Helsinki

239 posts, 12 pages, 34,280 views

luba

#161 • • luba
aika kiksua poika veteli *nauru* mutta sopi mulle mainiosti
ja sitte kaiken kruunas aamut ja Delerium - Silence (DJ Tiësto's In Search Of Sunrise remix) *sydän**sydän**sydän**jiihaa*
patis

#162 • • patis 10
Mulla oli kyllä helkkarin mukava ilta. Kiksua mahan täydeltä.

Pääsalin volyymit oli kohdillaan ja väkeä juuri optimaalisesti.

Kiitos, kyllä maistui.
ezzy

#163 • • ezzy Droid-pappa

Jonulih:
En itse ollut paikalla ja se vituttaa.
Mut sanotaanko nyt se, että ihmeellistä kitinää täälläki jauhetaan.

Taitaa kyseinen nikkinsä omaava todellakin olla se mitä nikissä lukee.

Hienoa kun täälle mennään jo henkilökohtaisuuksiin, jospa menisit hieman itseesi.

Saahan täällä nyt mielipiteensä esittää. Ja imho on ihan oikeus olla pettynyt, jos ei saa sitä mistä maksaa. Tässä tapauksessa en syyttäisi organisaattoria, koska ei ollut kyse mainostuksen virheellisyydesta, vaan teknisestä viasta.

en ollut paikalla, eikä vituta.
ezzy

#164 • • ezzy Droid-pappa

Jonulih:
Mäkä mäkä.

Kypsää asennetta parhaimmillaan. Miksi jonkun aina pitää tulla PLURahtelemaan, jos ei mistään tajua mitään?
Riku

#165 • • Riku The Little Prince

Sbanc:
Siis ohan toi lippujen kalleuskin niin suhteellista ... oon miettiny että miten suomeen ylipäätään pystytään tuomaan isoja nimia ....Jossain hollannissa Rank1 voi soittaa kymmenien tuhansien yleisölle, kun taas täällä suomessa max 2000.... viisaammat vastatkoon, siis jotka tietää tosta budjetoinnista...

Tiettyjä käsittääkseni suhteessa varsin vakavaraisia tahoja lukuunottamatta lähinnä: Vitunmoisella riskillä ja sillä etteivät järjestäjät tienaa penniäkään ja kaikki työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Promoottorit tekevät yhdessä flyeripainatuksiaan koska se tulee halvemmaksi. Kaikki suhteet käytetään hyväkseen, kavereiden työpaikkojen väriprinttereistä lähtien. Tiedänpä sellaisenkin tapauksen, jossa erään liven jäsenten tyttöystävät joutuivat ajamaan näiden laitteet autolla Saksasta Suomeen keikkaa varten, koska lentorahti olisi nostanut kustannukset jo kestämättömiin mittoihin.

Aijoo, ja dj-palkkiot vois kyl vähän nousta ;) Haluaa lisää levyjä!

--
Kyseenalaista aina kaikki.

akir0

#166 • • akir0 idleRPG champion 2009
Joo, oli ihan semi-jees-bileet. Ääni ja valot toimi, joskin oisin kaivannu snadisti enemmän menoa niihi headeihin siinä tanssilattian päällä. Värilaseri oli kanssa ihan positiivinen juttu, etenkin kun raskaampaa savua tuntui olevan ilmassa, jonka tuo nätisti valaisi. Muuten sali olis voinu olla vähän pimeämpi, mutta kelpas hyvin näinkin.

Eivaan ollu itsellä kovin kummoiset bilefiilikset, mutta palautteesta ja viheltelystä päätellen muilla oli :) Slusnikki oli ihan positiivinen, etenkin se kipale, jossa oli Mission Impossiblestä ripattu lausahdus (joku vois spottaa tän mulle).

Rank 1 oli pitkälti sitä mitä odotin, lukuunottamatta niitä lopun paria rankempaa kipaletta. Ite olin kyllä himpun verran pettynyt, kun lavalle pärähtikin vain 1 ukkeli. Mutta jos tekniikka ei oo toiminut niin eipä voi mitään. Hepulla tais ihan hauskaa ja jaksoi fiilistellä dekkien takana.

Kiitos Laurille ja muulle Backlash-porukalle.
onni3mk

#167 • • onni3mk Onni on.
Olipas outoa tulla Gloriaan ilman, että DJ:n edessä lukee Säde *nauru*

No mutta, mä tykkäsin näistä bileistä ihan mielettömästi! En ole kovin paljoa Slusnik Lunaa tai Rank 1:stä kuullu, joten mulle setit maistuivat ja lähes koko ajan oli pakko tanssia. Itse tykkäsin näistä bileistä enemmän kuin AvB-bileistä.

Valot oli hienot. Porukkaa oli sopivasti.

Jos nyt sitten sanon mäkin sanasen tohon lippujen hinta -keskusteluun, niin ei musta 20e ole paha hinta bileistä, varsinkaan, kun lineuppi on tommonen. Vaikka olenkin päätoimisesti opiskelija, on mulla tähän mennessä ollut varaa maksaa se 10e melkein joka viikonlopun bileistä. Joku päivä ei ehkä ole varaa, mutta en mä siinä vaiheessa rupea kitisemään lipun hinnasta. Niistä bileistä, joissa lähiaikoina olen käynyt, 10-20e/bileet on mun mielestä ollut ihan sopiva hinta.

--
Onni on.

vaavu

#168 • • vaavu vara-vana
Bileet olivat kaiken kaikkiaan oikein mainiot! Itselläni oli oikein hauskaa, ja vaikka tanssilattialle ei varsinaisesti kuvaamisen lomassa ehtinyt, muut tuntuivat nauttivan tanssimisesta senkin edestä. Sen verran huutoa ja käsienheilutusta sieltä tanssilattian suunnasta näytti irtoavan. Kauhean aktiivisesti en settejä ehtinyt kuunnella, mutta kaiken kaikkiaan musiikki oli oikein maittavaa. Erityisesti slusse-pojat tekivät hyvää työtä, mutta myös tapsan ja rank1:n setit kuulostivat ihan kivoilta. Myöskin järjestelyiden puolesta kaikki tuntui toimivan mainiosti.

Hyvää kontrastia noille bileille antoi tässä marraskuun aikana tehdyt visiitit Tukholmaan ja Reykjavikiin. Noiden kaupunkien bilekokemusten pohjalta voi sanoa, että Helsingissä on oikeasti asiat todella hyvin. Hyviä bileitä järjestetään paljon, ja tarjontaa löytyy melkein joka makuun. Mielestäni voi jopa väittää, että täällä on taidettu tottua aika hyvään, jos eiliset bileet tuntuivat kovin huonoilta. Tietenkin oma subjekttivinen kokemus on mikä on, ja aina ei voi olla kivaa, mutta kritiikki pitäisi kuitenkin pystyä pitämään objektiivisena. Jokaisella on oikeus esittää rakentavaa kritiikkiä, ja omalla tavallaan se on jopa toivottavaa bileiden kehittämiseksi. Valitettavan usein se rakentava kritiikki kuitenkin lipsahtaa pelkäksi perusnegatiiviseksi dissaamiseksi ja pilkusta viilaamiseksi skenepisteiden toivossa.

Dorka:
...mutta nyt tullaan myös budjetillisiin ongelmiin, loppujenlopuksi jos ajatellaa niin ibizalla maksaa liput 40-60e, mutta illan aikana soittaa 3-4 ns. "superstaraa". En paria vuotta pidempään bilerintamalla liikkunu joten ehkä tätä on kokeiltu (AvB:n keikkaa en nyt laske tähän mukaan - tosin hyvä konsepti oli tuota koko talli tänne), mutta tuotais myös tänne pohjolaan heti alkuillasta tappiin soittamaan 3-4 ulkolaista "huippu" artistia - tosin riski on kova jo kustannusten noustessa pilviin, mutta jos ihmiset kuulevan esim. bileissä soittavan PvD, Tiesto, Ferry C tai Eddie H, Judge J ja Lisa L niin luulis lippujen häviävän aika nopeesti. ehkä joku saa aikaiseksi tai sitten ei...

Kyllähän noita todella ison kaliiberin bileitä on Suomessa ollut. Esimerkiksi Labyrinth 2001 veti sen 4000 ihmistä lineupilla, jossa muistaakseni oli pääsalissa putkena Funkstar de Luxe -> Hybrid live -> Armin van Buuren -> Orkidea live. Muissa saleissa oli sitten pienempiä ulkkarinimiä. Samaten Planet of Lovet ja muut vanhemmat kestit ovat tuoneet aika nimekkäitä lineuppeja samoihin bileisiin.

Mutta jotain kertoo siitä, että esimerkiksi Labyrinttia ei tuon vuoden 2001 jälkeen ole järjestetty. Ehkä Laby-posse on tullut siihen tulokseen, että nykyisellään ei kannata järjestää tuollaisia isoja tapahtumia, koska tuotot ovat riskeihin nähden liian pieniä. Ehkä osasyynä on sekin, että ihmiset eivät ole valmiita maksamaan kovinkaan suuria lipunhintoja Suomessa; tuollainen 40-60e ei varmasti menisi läpi täällä. (Muistaakseni Laby 2001 maksoi silloin etukäteen 90-180mk ja ovelta 200mk. Nykyisellään tuo hinta tuntuu suorastaan naurettavan halvalta tarjontaan nähden, mutta se herätti siihen aikaan kauhistunutta napinaa korkeista lippujen hinnoista.)
#169 • • Dorka Guest

pHaze:
Ja sanottakoon tuosta "oikeasti hyvien artistien tarjoamisesta" vielä sen verran, että itse olen ollut mukana järjestämässä vähintäänkin kymmeniä bileitä, ja kokemukseni on, että ihmiset menevät enemmän nimen ja imagon perässä, vaikka kuinka yrittäisi hehkuttaa että vittu tää on kova jätkä vaikket ookaan ikinä kuullu siitä. Ikävä kyllä paskaa kauniissa paketissa on aina suurelle yleisölle paremmin läpimenevä juttu kuin joku underground-sankari. Sinänsä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että pitäisi panostaa artisteihin, jotka ovat oikeasti hyviä esiintyjiä, joiden kuuleminen on jollakin tapaa once in a lifetime ja jotka tuovat jotain uusia elämyksiä, mutta jos maasta löytyy se 50 muuta tyyppiä, jotka ovat valmiita pääsymaksunsa näiden kuulemisesta maksamaan, tulee tuon toteuttaminen melkoisen kalliiksi.

No tätä jujua mä hain näissä mun postauksissa - monet ymmärs sen puhtaasti 20e bilelippukitinänä *nauru*
#170 • • Cera Guest
Yhtiöni kiittää ja kumartaa.
Oli tosi kivaa.
Kiitos.
*sydän*
MaSari

#171 • • Edited MaSari space jammer
Oli kivaa *hymy* Orkidea oli ehdottomasti parhain, vaikkei äijän lavakarisma ole ihan huippuluokkaa niin ainakin biisivalinnat ja -vaihdot on *hihu* Rank 1 sen sijaan ei lyönyt mun mielestä mitenkään kovin hyvin itseään läpi, varsinkin setin alotus ihmetytti paljon. Jotenkin tuli mieleen, että he ehkä ajattelevat että Suomi on peräkylä jossa uutta musiikkia ei kuunnella, kun niin paljon vanhoja hittejä soittelivat :D Huvittavaa lähinnä, vaikka kyllä vanhatkin biisit maistuvat *sydän*

Kiitos kaikille järkkääjille!

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Juhgu

#172 • • Juhgu Virnistelijä
Olisipa kiva tietää mitä ne Orkidean viimeiset biisit oli *blush*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

anthocyan

#173 • • anthocyan Kohti valoa...
*plur* Mun täytyy nyt hehkuttaa iha kybäl!!!

Musa oli heti ovesta sisälle astuttaessa niin ihanaa! *sydän* Phaze & Orkidea oli loistoi! Etenki Orkideal se yks pirun ihana biisi, jonka nimee en kyl nyt saa mieleen *ding* *nauru*

Ja kun Rank1 aloitti, niin ei enää millään voinu olla hetkeekään paikallaan. Sit sitä oltiin loppuun asti tanssilattial hymy korvis! *plur* Ku ei voinu muuta, ku se musa oli vaan niin taivaallista!!! *sydän* *pihkassa* Oli odotuksen mukainen ja kiitos. *iloinen*

Oli myös erittäin mukavaa nähdä hyviä frendejä ja tuttuja aika pitkäst aikaa. *hihu* Oli loistokemut! *sydän*

Ja kiitos tanssilattial olleelle Samille! *hali* Sun seuras oli niin ilo tanssii täysii ja jakaa hymyä! *iloinen*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Rysty

#174 • • Rysty Superyllätyssektori
Hyvät oli bileet. Loistavaa musiikkia, siinä Orkidean setin loppupuolella tuli valuttua tanssilattialle ja sieltä ei sitten poistutukaan ennen puolta neljää.. tanssimaan mahtui loistavasti ja musa oli hyvää.

Lisää näitä, kiitos *aplodit*
Ita

#175 • • Ita pikkune
Bileet oli *plur* , pidin erittäin paljon ja se myös näkyi kun tanssilattialle menin orkidean aikana, ei sieltä poistua tarvinnut kun pari kertaa vettä hakemaan ja äkkiä takas :)
Rank1 oli mielestäni aivan mieletön, slusnik tuli hyvänä kakkosena perässä.
Kaiken kaikkiaan, aivan mahtavat bileet *sydän*
haksu

#176 • • haksu *jjust*
ensimmäistä kertaa gloriassa ja oli kyllä mainiot bileet. orkidea oli taas ihan ykkönen (kiitti yhteiskuvasta ja nimmareista *kiitoskiitos*) *hymy*
vaikka kasari/ysäripoppi on ihan ok niin tuolla oli pakko kiireellä aina päästä siitä keskibaarin ohi kun ei oikeen sabrina yms sopinu siihen fiilikseen *hahjust*

#177 • • ville olen oikeasti ujo

MaSari:
Oli kivaa *hymy* Orkidea oli ehdottomasti parhain, vaikkei äijän lavakarisma ole ihan huippuluokkaa

Joo - ihan pahaa tekee katsoa kun ei tota karismaa ole *vink*
sts

#178 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Dorka:
...mutta nyt tullaan myös budjetillisiin ongelmiin, loppujenlopuksi jos ajatellaa niin ibizalla maksaa liput 40-60e, mutta illan aikana soittaa 3-4 ns. "superstaraa".

Oletko miettinyt että ibizalla on bileiden kokokin pääsääntöisesti vielä siihen päälle isompi ja bilettäjiä löytyy sielläpäin enemmän kuin suomessa. Budjetit on ovat ihan jotai jotain muuta luokkaa kuin täällä suomen tuppukylässä.
Jussi Soro

#179 • • Jussi Soro choon!

MaSari:
Oli kivaa *hymy* Orkidea oli ehdottomasti parhain, vaikkei äijän lavakarisma ole ihan huippuluokkaa
---

Joo - ihan pahaa tekee katsoa kun ei tota karismaa ole *vink*

No kyllä siinä ihan rehellisesti vois hiukkasen enemmän olla yleisön kanssa vuorovaikutustakin ja fiilistä... Jokaisella tietty tapansa, mut kyllähän tolla saa yleisön mukaan paremmin.
Ita

#180 • • Ita pikkune

Juhgu:
Olisipa kiva tietää mitä ne Orkidean viimeiset biisit oli *blush*

Yks orkidean vikoista oli: Young Parisians feat. Ben Lost - Jump the next train (Kyau vs Albert remix?)
remixistä en o varma, mut toi biisi :o