239 posts, 12 pages, 34,280 views
Jonulih:
En itse ollut paikalla ja se vituttaa.
Mut sanotaanko nyt se, että ihmeellistä kitinää täälläki jauhetaan.
Taitaa kyseinen nikkinsä omaava todellakin olla se mitä nikissä lukee.
Tiettyjä käsittääkseni suhteessa varsin vakavaraisia tahoja lukuunottamatta lähinnä: Vitunmoisella riskillä ja sillä etteivät järjestäjät tienaa penniäkään ja kaikki työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Promoottorit tekevät yhdessä flyeripainatuksiaan koska se tulee halvemmaksi. Kaikki suhteet käytetään hyväkseen, kavereiden työpaikkojen väriprinttereistä lähtien. Tiedänpä sellaisenkin tapauksen, jossa erään liven jäsenten tyttöystävät joutuivat ajamaan näiden laitteet autolla Saksasta Suomeen keikkaa varten, koska lentorahti olisi nostanut kustannukset jo kestämättömiin mittoihin.Sbanc:
Siis ohan toi lippujen kalleuskin niin suhteellista ... oon miettiny että miten suomeen ylipäätään pystytään tuomaan isoja nimia ....Jossain hollannissa Rank1 voi soittaa kymmenien tuhansien yleisölle, kun taas täällä suomessa max 2000.... viisaammat vastatkoon, siis jotka tietää tosta budjetoinnista...
Dorka:
...mutta nyt tullaan myös budjetillisiin ongelmiin, loppujenlopuksi jos ajatellaa niin ibizalla maksaa liput 40-60e, mutta illan aikana soittaa 3-4 ns. "superstaraa". En paria vuotta pidempään bilerintamalla liikkunu joten ehkä tätä on kokeiltu (AvB:n keikkaa en nyt laske tähän mukaan - tosin hyvä konsepti oli tuota koko talli tänne), mutta tuotais myös tänne pohjolaan heti alkuillasta tappiin soittamaan 3-4 ulkolaista "huippu" artistia - tosin riski on kova jo kustannusten noustessa pilviin, mutta jos ihmiset kuulevan esim. bileissä soittavan PvD, Tiesto, Ferry C tai Eddie H, Judge J ja Lisa L niin luulis lippujen häviävän aika nopeesti. ehkä joku saa aikaiseksi tai sitten ei...
pHaze:
Ja sanottakoon tuosta "oikeasti hyvien artistien tarjoamisesta" vielä sen verran, että itse olen ollut mukana järjestämässä vähintäänkin kymmeniä bileitä, ja kokemukseni on, että ihmiset menevät enemmän nimen ja imagon perässä, vaikka kuinka yrittäisi hehkuttaa että vittu tää on kova jätkä vaikket ookaan ikinä kuullu siitä. Ikävä kyllä paskaa kauniissa paketissa on aina suurelle yleisölle paremmin läpimenevä juttu kuin joku underground-sankari. Sinänsä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että pitäisi panostaa artisteihin, jotka ovat oikeasti hyviä esiintyjiä, joiden kuuleminen on jollakin tapaa once in a lifetime ja jotka tuovat jotain uusia elämyksiä, mutta jos maasta löytyy se 50 muuta tyyppiä, jotka ovat valmiita pääsymaksunsa näiden kuulemisesta maksamaan, tulee tuon toteuttaminen melkoisen kalliiksi.
Dorka:
...mutta nyt tullaan myös budjetillisiin ongelmiin, loppujenlopuksi jos ajatellaa niin ibizalla maksaa liput 40-60e, mutta illan aikana soittaa 3-4 ns. "superstaraa".
MaSari:
Oli kivaa Orkidea oli ehdottomasti parhain, vaikkei äijän lavakarisma ole ihan huippuluokkaa
---
Joo - ihan pahaa tekee katsoa kun ei tota karismaa ole