Hercules DJ-Console / Usb 5.1 Soundcard ( PC & MAC )

207 posts, 11 pages, 98,665 views

Esa

Posts: 947

#61 • • Esa
Laitteen mukana (ainakin aiemmin) tullut Virtual DJ 1.0 ei tue ulkoisen mikserin käyttöä. Virtual DJ 2.0 tukee. Softan saa halutessaan www.virtualdj.com :ista, maksaa noin huntin.

Muista softista en tiedä.
synth3sizer

Posts: 151

#62 • • synth3sizer
btw, verkkokauppa ei ainakaan näytä enää myyvän laitetta...??

--
**Space Time Continuum**

Funktion

Posts: 1,720

#63 • • Funktion over 9000

gerry,

Mun käsittääkseni laitteessa ei ole omia EQuja vaan ne on kontrollerinamiskoja jotka voi ohjelmoidaa esim. traktoris EQ:iksi.... (korjatka jos oon vääräs).


Muttajooh..... oman pistin tilaukseen. Tilasin sen PC version mutta saattan olla lähiaikoina ostamassa kannettava mäkkiä... joten: Onko pc ja mäk versioil muita eroa kun softat?


Ei jaksaa nyt googlettaa=)



Niin siis näin mäkin asian ajattelin, mutta siis että pitäiskö eequutus kuitenkin hoitaa erikseen siitä härvelistä vai ohittaako se kokonaan esim traktorin tms. softan equt ja crossarin, että pääsis säätään pelkän oman "oikeen" mikserin kautta... Tätä mä tässä mietin.. Että saisko sen toimiin pelkkänä "CD-soittimen korvikkeena"... *hih*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

mehukatti

Posts: 335

#64 • • mehukatti dude
onks kukaan testannu ton dj consolen toimintaa linuxin ja vmwaren alla?
gerry

Posts: 979

#65 • • Edited gerry

Funktion, 9.5.2005 14:56:
---
gerry,

Mun käsittääkseni laitteessa ei ole omia EQuja vaan ne on kontrollerinamiskoja jotka voi ohjelmoidaa esim. traktoris EQ:iksi.... (korjatka jos oon vääräs).


Muttajooh..... oman pistin tilaukseen. Tilasin sen PC version mutta saattan olla lähiaikoina ostamassa kannettava mäkkiä... joten: Onko pc ja mäk versioil muita eroa kun softat?


Ei jaksaa nyt googlettaa=)

---


Niin siis näin mäkin asian ajattelin, mutta siis että pitäiskö eequutus kuitenkin hoitaa erikseen siitä härvelistä vai ohittaako se kokonaan esim traktorin tms. softan equt ja crossarin, että pääsis säätään pelkän oman "oikeen" mikserin kautta... Tätä mä tässä mietin.. Että saisko sen toimiin pelkkänä "CD-soittimen korvikkeena"... *hih*




Noo, jos sä haluut voit käyttä traktorin equa mutta itse käyttäisin mikserin eqa.... Lopputulos on periaattees sama mutta mikserin equja väänellessä fiilis on ihan eri luokka ja voi olla et saundikin on hiukan lämpösemppi....

Ja krossi pitää mitä luultavammin siinä härvelis olla keskellä sillä senkin teet oikealla mikserillä... Mutta periaattees on ihan sama kummalla sen teet:)

Edit. Joo verkkokauppa ei enää myy mut Pixmania.com myy.... tosin en jaksannut kikkailla sen rekisteröinnen ym. kanssa vaan tilasin thomannilta:)

--
by B.C.S

gerry

Posts: 979

#66 • • gerry
Dodiih... Nyt vempain saapui:)


Näin muutaman tunnin testaustuloksena iiihan ookoo kapistus hintansa nähden.

Muutama miinus tosin löytyy.

-Kuulokeäänenvoimakkuus rutisee hiukan kun säätää äänenvoimakkuutta (masteri ei sentään rutisee).

-Toi hakupyörä on kyl aivan vitun epätarkka. Voi tosin johtua softastakin. Ainakin mixvibesilla oli tosi hankalaa säätää cue piste biitin alkuun. Kun hakupyörää säätää todella hitaasti niin saa veivata melkein täyden kierroksen ennen kun ohjelmaa sen liikkeen havaitsee... Paras konsti on vaan veivata ja saata se säkäl suht kohilleen. Mut kuten mainitsin voi johtua kyl ohjelmasta... Traktorilla en oo vielä testannut.

-Noi "efektit" (ainakin EQ:t) olivat kyl täyttä kuraa... Mut sekin on ohjelmasta kiinni, tosiaan traktorilla en oo vielä testannut ja aina sen voi kytkeä ulopuoliseen miksuttimeen:)


Mut jos noit ohjelmallisia epäkohtia ei lasketa niin itse laite on kyl ihan asiallinen...

PS. Mistä noi ohjeet sai crossin korjaamiseksi? Se on todellakin aika löysä...

--
by B.C.S

Techken

Posts: 101

#67 • • Edited Techken
Päivää arvon neidit ja sedät.

Löysin musik-servicestä myös tuonnäköisen Behringer B-Control Deejay BCD-2000 dj-controllerin:

http://www.musik-service.de/ProduX/DJEquipment/Mixer/Behringer_BControl_Deejay_BCD2000.htm


Laitetietojen mukaan ko. vehkeellä voi scratchata ja miksata mp3 ja wav formaatteja eikä hintakaan ole kovin kallis.

edit: Lisäisin tähän vielä, että se on mitä ilmeisemmin aika sama onko minkä noista hankkii oli se sitten:

-xp-10
-Hercules dj-console
tai tuo edellä mainitsemani kun scratchamaan/raapimaan noilla ei vaan kunnolla pysty, sillä se käsinkosketeltava jog wheel/scratch pyörän tuntuma on jokseenkin sama.

Onko joku onnistunut scratchaamaan noilla ilman ongelmia ?
gerry

Posts: 979

#68 • • Edited gerry
Mikä mättä kun en saa ASIO ajureit Reasonis toimimaan??

Haluaisin käyttää Heculesin uostuloja reasonis niin et saan output 1-2 ja 3-4 päälle ilman rutinaa!

Yksinkertasesti kun valitsen ASIO hercules ajurit reasonis ääni pätii ja rutisee... Jopa mun indegroitu äänikortti toimi reasonis paremmin!


Olen imuroinnt uusimmat ajurt.

PS. Buffersäätö ei auta

--
by B.C.S

sts

Posts: 7,969

#69 • • sts Sama pyynti aitta!

gerry, 21.5.2005 15:08:
Mikä mättä kun en saa ASIO ajureit Reasonis toimimaan??

Haluaisin käyttää Heculesin uostuloja reasonis niin et saan output 1-2 ja 3-4 päälle ilman rutinaa!

Yksinkertasesti kun valitsen ASIO hercules ajurit reasonis ääni pätii ja rutisee... Jopa mun indegroitu äänikortti toimi reasonis paremmin!


Olen imuroinnt uusimmat ajurt.

PS. Buffersäätö ei auta



Olet päivittänyt firmwaren?

Ja konsoli ei ole misään usb-hubissa kiinni?
gerry

Posts: 979

#71 • • Edited gerry

sts, 21.5.2005 15:10:
---
gerry, 21.5.2005 15:08:
Mikä mättä kun en saa ASIO ajureit Reasonis toimimaan??

Haluaisin käyttää Heculesin uostuloja reasonis niin et saan output 1-2 ja 3-4 päälle ilman rutinaa!

Yksinkertasesti kun valitsen ASIO hercules ajurit reasonis ääni pätii ja rutisee... Jopa mun indegroitu äänikortti toimi reasonis paremmin!


Olen imuroinnt uusimmat ajurt.

PS. Buffersäätö ei auta

---

Olet päivittänyt firmwaren?

Ja konsoli ei ole misään usb-hubissa kiinni?




Mikä hitto on frimware=)??

Lukuisien testauksien jälkeen näyttäis parhaiten (sittenkin!) toimivan pienimilla latenseilla tosin kyllä rutisten...

Uskomatonta et directX ajureil toimii ilman ongelmia mut ASIOL rutisee... (Mahtaisikohan sitten muissakin ASIO pohjaissa softis rutistaa, esim traktoris?? Mixvibes kun toimii näköjään vaan directX ajureil)

Toivottavasti se mikä lie frimware korjaa asian ettei tarvii laitteel vesilintuja heittää...

PS. Ei oo hubis... Ihan omas USB portis läppärin peräs on.

--
by B.C.S

Techken

Posts: 101

#72 • • Techken

sts, 21.5.2005 15:11:
---
Techken, 18.5.2005 12:08:
Päivää arvon neidit ja sedät.

Löysin musik-servicestä myös tuonnäköisen Behringer B-Control Deejay BCD-2000 dj-controllerin:

http://www.musik-service.de/ProduX/DJEquipment/Mixer/Behringer_BControl_Deejay_BCD2000.htm


---


Näyttääpä vängältä, pitää ottaa selvää tosta laitteesta vähä tarkemmin.




Laitteen tuoteselosteessa sanotaan ainakin, että laite käyttää Behringerin B-dj softaa ei ole kyllä mitään tietoa millä muilla softilla ko. vehje toimii.

Jogit ovat kyllä myös hieman pienet. Mahtavatko olla sitten jäykät vai liukkaat. Kokonaisuutena hinta laatusuhde on hyvä.
gerry

Posts: 979

#73 • • gerry
Huomasin ettei vekotin lähetä ollenkaan CC arvoja?! Miten toi sit traktorin kans toimii tai miten sitä voi kontrollerina käyttää?

--
by B.C.S

Avatar
#74 • • Dj-Pah Guest
No nyt on soitetltu jo Herculecsella aika kauan. Käytän Virtual Dj ohjelmaa. se on mielestäni paras näistä ja ainakin selkein. mitään ongelmia ei ainkaan ole itelläni ollut. ei rutinaa missään tai mitään muuta häikkää olen tosi tyytyväinen. minulla ei ainakaan kuulokkeiden volume potikka rutise. ainoa vaan kun sitä kuulokkeiden volumea säätää niin vähän yli sen keskiasennon jälkeen volme ei enää vaikuta mihinkään, mutta veikkaisin sen johtuvan ettei tehoja riitä enempää. korjatkaa jos olen väärässä :). tyytyväinen olen ja minun tarpeisiin tosi hyvä, koska ei ole tarvetta "skrätsätä" :). ja siinä on hyvä myös se record homma, koska siihen saa winampin filuista tietyn .dll tiedoston jollai voi nauhoittaa suoraan mp3 tiedoskoiksi.
Yks homma jota voisin kysyä mikä nyt ei ihan liity tähän periaatteessa, mutta kun olen pistänyt winamp shoutcastillä oman radio servun ja soittanut winampista musiikkia. no se kuuluu hyvin muille(kavereille), mutta kun laitan sieltä asetuksesta että se soittaa kaiken mitä tulee äänikortista ulos niin äänen voimakkuus on niin pieni ettei kuulu ollenkaan jos haluaisin vaikka soittaa virtual Dj:llä musaa radioon. volume taso on jotain -17db. mahtaisiko tähän löytyä joku ohjelma vai pitääkö hankkia joku vahvistava laite nostamaan volumetasoa?
sts

Posts: 7,969

#76 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
toi olis taagi... Hintaa vaan iha turhasti.

Varsinki ku laite on xone464(?) jossa on integroitu dj-kontrolleri
sts

Posts: 7,969

#77 • • sts Sama pyynti aitta!
3D-Back.jpg

Ainoa mikä tos huvittaa on toi joystick portti :) varsinki ku alla on laatu midit :D

Täs on kyl TEH ULTIMATE WCDJ.ORG mikseri... ei tarttis enää kantaa konsolia ja mikseriä keikoille. :)
sts

Posts: 7,969

#78 • • sts Sama pyynti aitta!
3D-threequarter.jpg

noi jog-wheelit näyttää iha yhtä leluilt ku konsolissaki...
sts

Posts: 7,969

#79 • • sts Sama pyynti aitta!
Behringer on tehnyt kans oman tuotteensa kontrolleri markkinoille:

BCD2000_big.jpg
sts

Posts: 7,969

#80 • • sts Sama pyynti aitta!

Dj-Pah, 21.9.2005 08:32:
ainoa vaan kun sitä kuulokkeiden volumea säätää niin vähän yli sen keskiasennon jälkeen volme ei enää vaikuta mihinkään, mutta veikkaisin sen johtuvan ettei tehoja riitä enempää



Juu tosiaan jos vähänki jykevämmät luurit iskee niin se ei enää jaksa työntää enempää kuin mitä se keskitaso antaa, tosin kannattaa katsoa että volumet on täysillä Console mikseristä (siis se softa traybaris jonka ikoni näyttää alienin päältä jolla on luurit) Laita kaikki liut siel täysille, sama pätee tuohon kysymääsi shoutcast juttuun.