Hercules DJ-Console / Usb 5.1 Soundcard ( PC & MAC )

207 posts, 11 pages, 101,493 views

categrasher

#181 • • categrasher

mikke, 10.2.2008 14:49:
---
categrasher, 10.2.2008 13:10:
Jep eli kyseessä on siis toi hercules dj mp3 nimikkeellä menevä midikontrolleri.
-kuva-
Saaks siihen konffattua mitään systeemiäkään et sais ne kuulokkeet toimimaan
jollain virityksellä?

---

No jopas on *ding* Ei kyllä mitään hajua miten tolla sais kuulokkeet toimimaan...

mites tämmösellä:
http://www.halvathinnat.fi/catalog/product_info.php?products_id=973
jos ton löis kiinni ni toimisko sitten? toimiiko 2 äänikorttia samaan aikaan
ja saisko ne laitettua silleen että toisest sais kajareille ja toisest kuulokkeille?
¡ Previous post about a year ago !
Dasadi

#182 • • Dasadi
Mites, kuinka tollasella hercules dj console mp3:sella voi tehdä oikeasti mitään. Ja saako siihen tavalliset kajarit kiinni kun olen kuvia katellut ja ovat olleet aika epämääräisiä. Pitkään olen tollasen hankkimista miettinyt, mutta aina on tullu joku syy että ei kannata kuten nyt tuo liitäntä onkelma. Harmi vain että nuo Mk2:set maksaa noin vidusti

--
Ja Sepellä mennään=). On se FFIIV vaan nii hyvä.

Syntse

#183 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
aika halpojahan nuo herkulesit on...

Saat siihen vaikka tietokonekajarit kiinni kun hommaat piuhan joka on RCA->pikkupluginaaras löytyy ihan prismoista ja anttilosita tollasia.

Tai vaihtoehtoisesti vedät RCA-RCA piuhan ministereoihin tai vastaaviin. Tämä tietysti siinä tapauksessa että käytössä on se consoli eikä pelkkä controlleri jos pelkkä kontrolleri tarttee 2 äänikorttia tai 5.1 äänikortin.
twumpy

#184 • • twumpy

akaDemics, 17.2.2009 22:38:
Mites, kuinka tollasella hercules dj console mp3:sella voi tehdä oikeasti mitään. Ja saako siihen tavalliset kajarit kiinni kun olen kuvia katellut ja ovat olleet aika epämääräisiä. Pitkään olen tollasen hankkimista miettinyt, mutta aina on tullu joku syy että ei kannata kuten nyt tuo liitäntä onkelma. Harmi vain että nuo Mk2:set maksaa noin vidusti

Aloitin tuollaisella MAC-versiolla. Laite on ihan ok aloittelijalle ja sopii perusmiksailuun. Sen saa kiinni stereoihin jos niissä vain on rca-liitäntä.

Herculeksessa on yksi perusongelma jonka vuoksi en sitä enää ostaisi. Napit reagoivat huonosti. Niitä pitää painaa juuri oikein, tai ne eivät reagoi, reagoivat, tai reagoivat tuplasti. Toisekseen knobit loppuvat nopeasti kesken jos haluaa kikkailla efekteillä Traktorissa.

Ulkomailta voisi kenties löytää Ebaysta Xponentin tai Vestaxin VCI 100:n suht halvalla. Säästäisin vähän jotta saisin tarpeeksi hyvän controllerin heti kerralla (itse en siihen kyennyt).
Dasadi

#185 • • Dasadi
Moi taas. Onko kellään kokemusta siitä, että kumpi on parempi Mk2 Traktor vai Mk2 VirtualDJ? Ja kumman saa halvemmalla? Että sellasta taas.

--
Ja Sepellä mennään=). On se FFIIV vaan nii hyvä.

ovv

#186 • • ovv
Eihän mp3 Console sisällä äänikorttia? Joten ei siihen silloin saa kiinni kaiuttimia. Mk2 ja vastaavat omaavat sitten äänikortin johon ne kajarit ja muut setit saa kiinni.

akaDemics, 18.2.2009 22:23:Onko kellään kokemusta siitä, että kumpi on parempi Mk2 Traktor vai Mk2 VirtualDJ? Ja kumman saa halvemmalla?

Ite tykkään Traktorista ohjelmana huomattavasti enemmän kuin VirtualDJ:stä. Molemmilla kyllä pystyy soittelemaan. Noitten kontrollereitten mukana vaan ei yleensä tule sitten ihan sitä täysversiota noista ohjelmista mukana. Hinnan puolesta varmaan kannattaa kurkata jonkin kaupan sivuilta.
xl8r

#187 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

akaDemics, 18.2.2009 22:23:
Moi taas. Onko kellään kokemusta siitä, että kumpi on parempi Mk2 Traktor vai Mk2 VirtualDJ? Ja kumman saa halvemmalla? Että sellasta taas.

Nyt taas sitten tarvitsee kertoa eriävä mielipide ja sekoittaa pakkaa. Itse pidän enemmän VDJ:stä, yhtänä syynä VDJ:n käsittämäyyömän tehokas tiedostoselain, jonka hyöty tulee esille varsinkin jos mp3:ia on _paljon_. Suosittelenkin, että imaiset molemmista ohjelmista demoversiot ja katsot kumpi istuu omiin näppeihin parmmin.

Ainakin VDJ:stä ei tosiaan tule täysversiota tosiaan mukana, vaan kysessä on hieman rajoitettu versio ohjelmasta, joka mm. vaatii että konsoli on kiinnitettynä koneeseen ennen kuin ohjelma lähtee käyntiin. Suurin osa toiminnoista on kyllä käytössä, mutta esim. aikakoodattujen levyjen käytön kanssa on rajoituksia tässä konsoliversiossa. VDJ:n saa kuitenkin päivitettyä konsoliversiosta pro versioon kohtuullisella hinnalla, jos sellaiseen tarve tulee.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

KitSu

#188 • • KitSu Kitsunegari
Monikos tääl ny kikkailee tuon Rmx konsolin kanssa?
Onko siinä se äänikortti mistään kotoisin ja noi muutenki koko laite et onko se ostamisen arvoinen kapistus?

--
A chic type, a rough type, an odd type - but never a stereotype

Chill0ut

Junkieman

#189 • • Junkieman

KitSu, 15.4.2009 00:30:
Onko siinä se äänikortti mistään kotoisin ja noi muutenki koko laite et onko se ostamisen arvoinen kapistus?

Samaa oon pohtinut, vaihtoehtona on käynyt miellessä myös tuo Numarkin Omni Control. Kumpihan ois parempi? Numarkilla tulee Traktor mukana, jos Thomannilta tilaa, Herculekselta tulee Virtual DJ.

Eli tää:
http://www.thomann.de/gb/numark_omni_control.htm

Tai sit tää Herkkulerssi:
http://www.thomann.de/gb/hercules_dj_console_rmx.htm
KitSu

#190 • • KitSu Kitsunegari

Junkieman, 9.5.2009 16:03:
---

---

Samaa oon pohtinut, vaihtoehtona on käynyt miellessä myös tuo Numarkin Omni Control. Kumpihan ois parempi? Numarkilla tulee Traktor mukana, jos Thomannilta tilaa, Herculekselta tulee Virtual DJ.

Eli tää:
http://www.thomann.de/gb/numark_omni_control.htm

Tai sit tää Herkkulerssi:
http://www.thomann.de/gb/hercules_dj_console_rmx.htm

joo itekki tuota numarkkia kattonu ja taidan tiete kallistua siihe..

--

Chill0ut

Ozma

#191 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Itse omistan herculeksen RMX:n ja varsin bueno *sydän*

Meikäläisen alottelijakillailuun sopii varsin kivasti varsinkin, kun ei tarvitsee sijoittaa liikaa rahaa kevyeeseen harrastukseen.

Mitä softiin tulee niin traktorista pidän enemmän .... jotenki vaan istuu itselle paremmin.
Junkieman

#192 • • Junkieman
Mä voisin kyllä melkein kallistua tuohon Herculekseen, jotenkin siitä tuntuisi olevan porukalla enempi kokemuksia. Tuo Traktor/Virtual DJ -setti kyllä vähän vaan mietityttää. Jos ei ole jotain lite-versiota valmiina, niin päivittäminen koko versioon on vitun kallista. Kotonahan voi nyt periaatteessa soitella vaikka wareversiolla kunnes päättää kumman ottais, mutta Traktorin ostaminen suoraan taitaa olla aika hiton kallis. Toisaalta itse en ole niin vaativa ehkä softan suhteen, koska lähinnä tulee soiteltua kaikkea muuta kuin konemusaa. Virtual DJ vaikutti pikasella testauksella riittävältä, mutta enpä sitten tiedä paljastuuko siitä jotain puutteita ajan kanssa.
Junkieman

#194 • • Junkieman

KitSu, 9.5.2009 17:42:
---

Joko olet hommannut? Kokemuksia? Kaveri ajatteli tuon pamauttaa, meikää kiinnostaa toi Hercules enemmän ja Virtual DJ.
KitSu

#195 • • KitSu Kitsunegari

Junkieman, 7.6.2009 18:36:
---
KitSu, 9.5.2009 17:42:
---

---

Joko olet hommannut? Kokemuksia? Kaveri ajatteli tuon pamauttaa, meikää kiinnostaa toi Hercules enemmän ja Virtual DJ.

no mul ny sit kusi hommat näitten kans siinä suhteessa et pistin ranttaliks ja ostin itelle otuksen..
ku ajattelin et vitut..soon vaan rahaa ja sitä tulee joskus ehkä lisääki! :D

Ny täs sit kuumeisesti odottelen et josko toi otus saapuis kotio täl tuleval viikolla! :P

--

Chill0ut

Junkieman

#196 • • Junkieman
Ranttalisks laittamiselle iso peukku täältä :)

Ite päräytin ton RMX:n. Kerrotaan kokemuksia, kun saapuu.
Saarre

#197 • • Saarre
itse tilasin tämän eilen Traktorin kera toomannilta.
junnunpana tuli traktorii kokeiltua mut ei maistunu, toivottovasti mieli muuttuu.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Saarre

#198 • • Saarre
Onko tästä laitteesta kellään kokemuksia midiohjaimena ableton liven kanssa?

--

Saarre

#200 • • Saarre
Ensivaikutelmat uunituoreesta laitteesta:
"vittu tää o pieni!"
No, traktori kii koneesee ja kaikki rupee toimii kuin itsestään.

Vehkeen installointivalikko jo tarjoaa presettien asentamisen traktoriin, ja tämän jälkeen vehkeellä on täysi kontrolli kaikesta. Asio toimii mainiosti päivityksen jälkeen eikä mitään valittamisen sanaa vielä löydy,
Edes mikserinamiskojen sekä jogien välittömästä läheisyydestä.

..to be continued....

--