185 posts, 10 pages, 74,882 views
Burncycle, 7.8.2006 22:33:
Mitä muuta kuin slipmatti ja RIAA muunnin tohon tarvii ihan kotikuunteluun?
Näin n00beja kun ollaan.
Burncycle, 15.8.2006 12:09:
Mistä saa tietää mitä sen anti skatingin pitää näyttää? ilm. se riippuu neulan mm korkeudesta? Mikä kumma se nyt sitten on? Ja pitääkö se neulavarren alla oleva suuri pyörylä säätää jotenkin myöskin? (jos tosta nyt kukaan ymmärtää mitä mä tarkoitan) siis se jonka saa lukkoon sillä "lock" kytkimellä.
Burncycle, 15.8.2006 12:09:
Mutta siinä on nyt sitten kaksi plugia, eli MM tai MC! En ole varma kumpi minulla on. Eli neula on Ortofon Concorde pro. kumpi se nyt sitten on? Itse arvelin MM, mutta en ole varma.
Toinen mikä askarruttaa on teknarin säädöt. Mistä saa tietää mitä sen anti skatingin pitää näyttää?
miikkah, 15.8.2006 12:36:
antiskaten säätäminen ei taida onnistua ilman blankoa vinyyliä, eli yleensä siis whitelabel, johon on prässätty vain toiselle puolelle. antiskatea säädetään siten, että neula pysyy paikallaan pyörivällä blankolla levyllä.
ilm. se riippuu neulan mm korkeudesta?
siis se jonka saa lukkoon sillä "lock" kytkimellä.
Ja mistä mä saan sen neulan korkeuden tietää? Ortofonin sivuilla ei ollut mitään. Pitääkö itse ruveta mittailemaan?
Burncycle, 16.8.2006 14:52:
Esim 45 nopeudella se aiheuttaa neulan hypyn tietyssä kohdassa. Ja siis olen kokeillut monilla levyillä, joten vika ei ole neulassa.
Koska "kangas" slipmatit ovat huopamaista kangasta, niin epäilen näiden osalta mahdollista valmistusvirhettä.
Caro², 16.8.2006 15:06:
---
Pyöritä kevyemmällä kädellä. Levylautanen keikkuu kyllä sivulta toiselle pari milliä jos painat sitä ylhäältä alaspäin. Epäilisin, että kokemattomuutta käytät ihan liikaa voimaa painaessas sitä lautasta. Ota matot ja kaikki pois, laita levylautanen pyörimään ja katso sivustapäin keikkuuko se vai ei. Matoissa se vika tuskin on, jos on oikeasti vikaa, niin luulis sen olevan keskitapin kulmassa.
Olettaen, että siulla tosiaan on teknari?
Kyllä ne valmistusvirheet on yleensä käyttäjässä. Huopamatot valmistetaan yksittäisin kappalein, joten aika hieno todennäköisyys, että kaksi mattoa on viallisia ja vieläpä eksynyt samalle henkilölle.
Burncycle, 16.8.2006 22:54:
-clip-
Damien, 25.8.2006 13:37:
Ja kannattaa muistaa, mitä paskempit /kämysempi dj-setti, sitä parempi DJ.
Jos ne sun ekat levarit on kaljasta tahmeet +-16-20%, pitchi juoksee ja levylautaset heiluu miten sattuu, voit olla satavarma että susta tulee ihan guru miksaaja kun niillä treenaat. Sit ku pääset ekan kerran "oikeisiin" kemuihin soittamaan jollain "EI SAA RUUVATA SUPER Mk5 HOUSEPERSETEKNAREILLA", nii voit poltella rauhassa tupakkia ja juoda kalijaa.
nimimerkillä: -välillä huvittunut ilme kasvoilla kun joku on valitellu premin teknarin pitsin juoksevan-
Caro², 16.8.2006 15:06:
---
miikkah, 15.8.2006 12:36:
antiskaten säätäminen ei taida onnistua ilman blankoa vinyyliä, eli yleensä siis whitelabel, johon on prässätty vain toiselle puolelle. antiskatea säädetään siten, että neula pysyy paikallaan pyörivällä blankolla levyllä.
---
Anti-skating'n tarkoitus on nimensä mukaisesti olla "anti"-voima skating-ilmiölle. lautasen pyörimissuunnasta ja neulan kulmasta johtuen neula pyrkii kohti pyörivää keskiötä (Skating). Anti-skating kumoaa tämän voiman vetämällä neulaa kohti ulkoreunaa. Asteikko on tehty niin, että anti-skating arvon tulee olla sama kuin neulapaino (olettaen, että painon kalibrointi on suoritettu oikein)
Sepistö, 25.8.2006 14:55:
Toi asteikko tuntuu olevan vähän sinne päin ja sen takia monessa paikassa neuvotaan toi miikkah:n esittämä tapa, eli katotaan ettei neula lähde liikkuu vinyylin prässäämättömällä puolella. Ainakin jos ei skrätsää niin tolla tavalla pitäis käsittääkseni löytyä optimiasento.
Tirppa, 25.2.2006 13:28:
http://www.dj-technik.de/onlineshop/reloop-rp-6000-mk-5-s-turntable/dj-equipment/tqs/42_356/id/1652
siitä alottelijalle "halvat" "teknarin tappajat" :)
Tirppa, 25.2.2006 13:28:
siitä alottelijalle "halvat" "teknarin tappajat" :)
laeski^, 25.8.2006 12:46:
önkös stanton t-60 ja t-80:ssä sama moottori???? ja onks toi t-80 paaaljon parempi ku t-60:nen??
ku hinta eroo noil uutena o 100e.... ni kantsiiks ostaa tota 100e kalliimpaa vehjettä... ois eka levari eva, ja tulee iha vaan ja ainostaa hima käyttöön... ni ei pahemmi tarvii olla mitää kummosempii ominaisuuksii, ja kestävyyttäkää tarvii pahemmi olla ku eihä ne himas kovinkaa koval rasituksel oo (ku lähinnä harjottelen viel vaik kui pitkää pelkästää biittien kohalle saamist....)