Ensimmäiset levarit

185 posts, 10 pages, 72,124 views

Avatar
#1 • • TechI Guest
Olen hankimassa ensimmäisiä levareita kotikäyttöön ja ajattelin hintahaarukaksi 200-400 euroa.

Kattelin tuosta tuommosta halvempaa Omnitronic DD-2250 levaria.(245euroa Casmitechin internet myymälässä) Sopiiko tuo minkäänlaiseen raaputteluun ?

Ja tohon kaveriksi vaikka Omnitronic DJ-40 mikseri. Noilla pääsis shut halvalla mutta onko noi hyvät ?

Toinen kysymys ois et kannattaisko heti aluksi ostaa 2xlevari vai pärjäiskö näin alkuun yhdellä ?
micqo

Posts: 1,094

#2 • • micqo

TechI:
Toinen kysymys ois et kannattaisko heti aluksi ostaa 2xlevari vai pärjäiskö näin alkuun yhdellä ?




-Yhdellä on aika hankala mixailla *heiii*
kuuntelu tarkoituksessa pärjää yhdellä,noihin kyseisiin malleihin en osaa ottaa kantaa kun ei ole kokemuksia.
A-E

Posts: 528

#3 • • A-E Detroit Techno Militia
Levareita ja mikseriä hankkiessa kannattaa säästää rahaa, että saa heti ostettua hyvät laitteet, koska noilla halppis laitteilla on yleensä hyvin vaikea harjoitella vaihtoja ja ne tuppaavat hajoamaan aika helposti. Sitä säästää pidemmän päälle enemmän rahaa kun ostaa kerralla hyvät laitteet, joita ei tarvitse olla huoltamassa ja vaihtamassa parempiin kerran vuodessa. Hyvät laitteet takaavat, myös vasta alkavalle deejiille mukavan kosketuksen dj:n työskentelyyn, kun ei tarvitse olla kokoajan tuskailemassa sen takia että levarin moottorista loppuu potku.

Merkkeistä ja malleista voisin suositella levareiksi Technicsin ja Vestaxin malleja (vaikka itse vannonkin teknarin nimeen), mixeriksi jotain sellaista missä on myös mukana EQ (ilman EQ:ita on mielestäni lähes mahdotonta miksata). Sopivia mixereitä aloittelijalle on monia ja eri hintaisia, mutta kannattaa ostaa heti alkuu mixeri missä on ainakin EQ. Mixeriä vaihdetaan levareita useammin joten sen ei tarvitse mielestäni olla aloittelevalla dj:lla mikään erikoinen efekteiillä ja muilla herkuilla varustettu peli. Riittää, että on hyvät levarit ja mixeri missä on EQ niin sillä pitäisi päästä jo aika pitkälle.

[muokattu 11.6.2004 01:10]

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

Grizzley

Posts: 2,893

#4 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

A-E:
Levareita ja mikseriä hankkiessa kannattaa säästää rahaa, että saa heti ostettua hyvät laitteet, koska noilla halppis laitteilla on yleensä hyvin vaikea harjoitella vaihtoja ja ne tuppaavat hajoamaan aika helposti.

Toisaalta totta, mutta sanoisin et jos budjetti ei anna myöten niin se ei vaan anna ja sillon täytyy katella muita vaihtoehtoja *hymy* Kokemusta Omneista on itellä, eikä niillä vaihtojen opettelu kyllä millään tavalla sen vaikeempaa oo kuin muillakaan. Joo, lähtönopeus on hitaampi jne, mut perustekniikan harjottelu onnistuu vallan hyvin niin kauan kun vehkeet vaan on suoravetoset eikä mitään hihnahärveleitä.


Sitä säästää pidemmän päälle enemmän rahaa kun ostaa kerralla hyvät laitteet


Edellisestä kommentista huolimatta oon tästä ihan samaa mieltä, laatuun kannattaa aina satsata ja teknarit on aina teknarit, mut tosiaan jos haluaa ensin kokeilla halvemmilla peleillä niin sekin on ihan fiksu vaihtoehto.

Tervetuloa vinyylimanian maailmaan, levyihin nimittäin uppoo sit äkkiä toinen teknareiden hinta *justjoo*

--
Signature summarily executed for treason

Oliver Chase

Posts: 217

#5 • • Oliver Chase Fiilis

Grizzley:
Edellisestä kommentista huolimatta oon tästä ihan samaa mieltä, laatuun kannattaa aina satsata ja teknarit on aina teknarit, mut tosiaan jos haluaa ensin kokeilla halvemmilla peleillä niin sekin on ihan fiksu vaihtoehto.



Toisaalta kannattaa myös muistaa se että Teknarin saa 100% varmasti myytyä eteenpäin jos innostus sattuukin lopahtamaan ja varmasti saa paremman rahan kun esim. jostain halpamallista.
Avatar
#6 • • TechI Guest
Täytyy sitten varmaan ruveta syömään makaroonia ja ketsuppia että saa rahat kunnon laitteisiin*kuolaa*
stimbeh

Posts: 400

#7 • • stimbeh Moriheimoreilee.

TechI:
Täytyy sitten varmaan ruveta syömään makaroonia ja ketsuppia että saa rahat kunnon laitteisiin*kuolaa*



Eikös sen taiteen eteen kuulukin kärsiä? *hih*

Nuudelit ja tonnikala on kanssa hyvää... *joo*

--
Flow with the go.

Avatar
#8 • • TechI Guest
No onneks ei tarvi ostaa vielä sitä makaroonia itse. Kaiken muun saakin sitten repiä oikein tuskalla ja hiellä*igor*
$

Posts: 1,802

#9 • • $ Destination weekend!
Tonnikala on suhteettoman kallista...

Itse säästin aikoinaan yhteen teknariin todella pitkään. Lisäksi piti vielä ostaa halpa mikseri kun vahvistimessa ei ollut RIAAta. Papalta sain ns. himalevarin seuraksi. Tällä setupilla soittelin 1,5 vuotta kunnes sain ostettua toisen teknarin.

Tavallaan kannatti, koska sain kummastakin levarista enempi rahaa kuin olin maksanut niistä. (Tämä siis silloin 18-v kun kaikki rahat meni bilettämiseen)

Englannista tultuani tahdoin taas levarit. Raha oli esteenä, eli tietoisesti ostin halvimmat mahdolliset. Kyllä niilläkin soitteli mutta eihän se kivaa ollut. Tällöin päätin, että olen kasvanut ulos ruoskista levareista ja myin ne eteenpäin.

Pari viikkoa sitten toinen teknari kosahti ja nyt hakusessa on taas toimiva yksilö.

Mun levarihistoria:

V.1996-1998 1kpl Technics SL-1200mkII ja Pioneerin hihnavetoinen (no pitch)

V.1998 2kpl Technics SL-1200mkII

V.1999-2001 2kpl Technics SL-1200mkII (uutena ostetut)

V.2003 2 kpl Omnitronic 85 euroa kpl

V.2003-2004 2kpl Technics SL-1810mkII

V.2004- 1 kpl Technics SL-1200mkII ja toinen sopuhintainen hakusessa

Eli soittimet ovat vaihtuneet tiheään tahtiin. Silti vannon teknarin nimeen, mutta voisin harkita Vestaxeja jos hyvään hintaan lähtisi.
akiapina

Posts: 2,729

#10 • • akiapina apinaki
Kyllä mä sanoisin että kannattaa ostaa teknarit. Soittaminen on paljon hauskempaa ja levyt säilyy ehjinä kun hermot ei mene koko ajan *nauru*
Avatar
#11 • • TechI Guest

Aki A.:
Kyllä mä sanoisin että kannattaa ostaa teknarit. Soittaminen on paljon hauskempaa ja levyt säilyy ehjinä kun hermot ei mene koko ajan *nauru*



Hermot mulla semmosia ole koskaan ollutkaan.
Avatar
#12 • • TechI Guest
Tossa on Discolandiassa joku halpispaketti ``muka`` scratchaamiseen tarkoitettu dj set ``scratch`` dj paketti hintaan 479,90 euroa. 206001.jpg

Tekniset tiedot:

OMNITRONIC
DJ-SET ””Scratch DJ”” 1550/DJ42”

2x 10603046 OMNITRONIC BD-1550 turntable silver
1x 10006563 OMNITRONIC DJ-42 DJ-Battle-Mixer
1x 14000323 OMNITRONIC SHP-220 headphones
1x 80162205 OMNITRONIC baseball cap, black-silver
1x 80162100 OMNITRONIC T-shirt XL black


Kyseinen internet myymälä on siis: http://www.discoland.fi/


Ensimmäiset ajatukset oli, että siinäpä shutkot edullinen paketti aloittelevalle dj:lle mutta minkä ihmeen takia ko paketin nimi on scratch set? Koska etsin sitten pikahaulla Discolandian saitilta vielä yksittäisen infon ko levarista ja kappas sehän onkin hihnavetoinen*eiei*

Ja mikä ihmeen tekstiilikuluttajanpaketti on kyseessä ?*lmao*

[muokattu 18.6.2004 19:21]
Nemes

Posts: 2,099

#13 • • Nemes Balearium


Ja mikä ihmeen tekstiilikuluttajanpaketti on kyseessä ?*lmao*



pitäähän sitä olla retee vaatteet jos meinaa raapia levyjä =DD
Jinx

Posts: 2,615

#14 • • Jinx Superfeminine
Stanton tai Numark voi tulla kans kyseeseen jos etsii halvempia laitteita... Kruunuradiohan myy myös käytettyjä laitteita ja niitä teknareitakin siellä pyörii aina välillä.

--
Pyllykkä

Avatar
#15 • • TechI Guest

Nemes:


pitäähän sitä olla retee vaatteet jos meinaa raapia levyjä =DD



Joo no noilla saa varmasti makosat soundit*heiii*

Kuitenkin maksaisin noista kuteista.
Coma

Posts: 705

#16 • • Coma
Kaikilla levareilla on hiukka erilaista soittaa ja vaatii jonkin verran totuttelua, et IMO paras suositus on heti nappaa esim teknarit (joka kuitenkin on yleisin sit kun se 'tosipaikka' tulee). Ostaa vaikka sit yks kerrallaan jos konkurssi uhkaa. Tietty sen ei oo niin väliä jos ihan perusteita pitää opetella, mut sen voi tehdä vaikka ihan teoriatasolla tai vaikka sit hätätapaukses jollain PC:n mp3 - miksaulusoftal.

Ei oo kauheesti iloo jos osaa miksaa jollain citroniceil koska sit kaikki pro vehkeet käyttäytyy ihan täysin eri tavoin ja esim kaikki miksauksen korjailut ja muut vaikuttaa ihan eri leveleillä.

[muokattu 18.6.2004 20:36]
r0n

Posts: 2,258

#17 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
teknarit ja kuussatku. piste.

--
6er reihe

zara

Posts: 157

#18 • • zara bassotyttö
mä en tajua miks ihmiset ei voi käsittää selvää asiaa: kannattaa ostaa ne teknarit heti alkuun!

mikserillä ei imo oo hirveesti väliä kotikäytössä, ite soittelin ekat 1,5v ihan kauheella mikserillä ja ei toi nykyinenkää oo mikään luksus..
r0n

Posts: 2,258

#19 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

zara:
mä en tajua miks ihmiset ei voi käsittää selvää asiaa: kannattaa ostaa ne teknarit heti alkuun!

mikserillä ei imo oo hirveesti väliä kotikäytössä, ite soittelin ekat 1,5v ihan kauheella mikserillä ja ei toi nykyinenkää oo mikään luksus..



My point exactly!
Mut kyl se pioneerin djm600 on mun juttu.

--
6er reihe

$

Posts: 1,802

#20 • • $ Destination weekend!
Mikseri on monelle henkilökohtainen juttu.

Pioneer on todella suosittu himakäytössä ja moni dj sellaisella soittelisikin mielellään bileissä. Tavallaan siitä onkin muodostunut standardi Suomessa. Heikosti menee jos ei osaa muulla vehkeellä soitella, tosin.

Perjantaina ystäväni jaksoi vaihtaa viisi levyä oikella mikserillä kunnes luovutti. (Humalatilalla oli vaikutusta) Teknisesti taitava heppu, mutta kun tuttu ja turvallinen Pioneer loisti poissaoloaan ei miksauksesta meinannut tulla mitään. Olin roudannut paikalle Formulan (PM-90) vaikka DJ-Ämmiä olisi ollut tarjolla.

Miksi sitten ei Pioneeria? Lähinnä siksi, että maistissa oleva levytaiteilija usein puskee äänen niin ruvelle, että sitä ei kestä kuunnella. Lisäksi ääni on itsessään jo varsin peltinen. Ulkomailla törmää erittäin harvoin Pioneereihin klubeilla. Missäköhän syy?

Jo pelkästään Pioneerin rakenne viittaa siihen, ettei sitä ole suunniteltu muuhun kuin kotikäyttöön. Heppoiset feiderit ja löysät potikat yhdistettyinä heikkoihin liittimiin ei jostain syystä minua sytytä.

Eli jos on valmis laittamaan 1000 euroa mikseriin, niin kannattaa oikeasti harkita kaksi kertaa.