Ensimmäiset levarit

185 posts, 10 pages, 72,724 views

ezzy

Posts: 8,060

#61 • • ezzy Droid-pappa

zara:
mä en tajua miks ihmiset ei voi käsittää selvää asiaa: kannattaa ostaa ne teknarit heti alkuun!



koska se 2x350e (minkä yleensä käytetyt maksaa) on aika iso raha. Itse maksoin ekoista levareista (hihnavetoiset) 120e/levari ja niillä tuli soiteltua 3v ja nyt vasta ostin teknarit.
tomppi

Posts: 1,600

#62 • • tomppi thzombie ™

Arska:
Joo nyt mä sen päätin et mä hankin omat kamat.*nauru* Ajatus olis et hankkisin: 2 levarii, 1 cd soittimen ja mikserin.
Eli millä kandeis lähtee liikkeelle?*ding* Noin 500 sais maksaa.



Thomann

Mixer
BEHRINGER VMX300 PRO MIXER - 129e

CD
STANTON S-250 - 149e

Turntable
NUMARK TT 1610 - 99e * 2 = 198e

= 476e

En kyllä itse ostais. Mutta piti vaan todistaa että alle 500e saa kyllä 2 levarii, 1 cd soittimen ja mikserin.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

Viltsu

Posts: 2,010

#63 • • Edited Viltsu noname
ebay:ssa näky teknarit huuto 100$ menossa
tosin oli Californiassa ;)

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

hrdkvr

Posts: 3,929

#64 • • hrdkvr KURGO
suosittelen suoraan kunnon levareiden ostamista.. mä en sitä tehnyt ja nythän tää tulee sit kalliiks..

ostin aikoinaan numark tt 1650 suorat kylläkin, mutta vääntö on onneton sa siks biitit ei pysy.. ja tämä ei ole skilseistä kiinni kun kaverin img:n stagelinetkin pyörittää unelmasti numarkkeihin verrattuna

eli säästä vähän ja osta kunnolliset saman tein

--
-keep it hard-

Avatar
#65 • • sakk303 Guest
1kpl Stanton STR8-90-mallin soitinta olen juuri hankkimassa parilla sadalla.. ei ole kyllä kamalasti kokemusta levareista mutta olen käsittänyt että tuo olisi ihan hyvä soitin aloittelevalle tiskeilyjukalle. Nyt vaan pitäis jostain saada hommattua toinen mokoma suurinpiirtein samaan hintaan.

Teknarit on vähän turhan tyyriit tosiaan tällä hetkellä ensilevareiksi..otettiinpa harrastus mikä hyvänsä, niin tuskin sä niitä kalleimpia vehkeitä hommaat heti ensi alkuun..vaikka joissain tapauksissa pätevät vehkeet siivittävät harrastusmotivaation lentoon..mutta meinaan jos ei harrastaus otakaan sitten tuulta alleen niin kalliit vehkeet jää sit herkästi lojumaan. JOSKIN, kuten joku tos jo aikasemmin sanoikin, teknareilla on pysyvästi hyvä realisointiarvo..mut ei vaan tällä hetkellä sovi mun budjettiriiheen yli 200e käytetyt soittimet. Mut jos joltain siis löytyis yhtä kappaletta stantonin str8-60 tai ylöspäin sarjan soitinta niin voipi olla yhteydessä privaan. (sorry about the ostoilmoitus in this topic *iihhih* )
Sammy_G

Posts: 61

#66 • • Sammy_G Coffeebreakz Presidente / Åbojungle massive
Suosittelisin alkuun, jos vaan mahdollista niin soittelemaan kavereiden soittimilla. Monet ostaa hätäpäissään paskat setit ja sitten loppuu innostus muutamassa viikossa tai kuukaudessa, itsekin aloittelin kaverin soittimilla soittelemaan ja vasta bout vuosi sen jälkeen päätin hankkia itselle deckit.
Ostin heti alkuun teknarit enkä päivääkään ole katunut. Molemmat on nyt jo bout 10 vuotta soitetut eikä mitään muuta ongelmaa ole ollut paitsi että toisen pitch-liuku sai joskus maistaa olutta jonka vuoksi sen joutui uusimaan.

-Sami
Darkness

Posts: 518

#67 • • Darkness Spank~monkey
Enpä nyt sit tiedä mitä noita numarkin tt 1650:ssiä tossa haukuttiin.
Itellä tt1625:set ihan tismalleen samat mut ilman valoa.
Vääntää kohtalaisesti biitit pysyy kohdallaan eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Voipi olla että numarkilla on hieman laadun vaihtelua.
Noista teknareista on pakko sanoa et en ostais vaikka annettais tai maksettais.
Todella metallinen ja kova soundi oli mitkä rasiat vaan.
Myönnettäköön kyllä että kestää mitävain mutta siihen se jää.
Omasta mielestäni numarkin ttx-1:set pesee noi teknari lelut mennen tullen.

--
There aint no party like an alcoholic party!

$

Posts: 1,802

#68 • • $ Destination weekend!

dj darkness:
...Noista teknareista on pakko sanoa et en ostais vaikka annettais tai maksettais.
Todella metallinen ja kova soundi oli mitkä rasiat vaan.
Myönnettäköön kyllä että kestää mitävain mutta siihen se jää.
Omasta mielestäni numarkin ttx-1:set pesee noi teknari lelut mennen tullen.



Amatööri ;)

Tosin ttx-1:set mitä olen päässyt kokeilemaan ovat pelittäneet ihan kelvollisesti.
placiq

Posts: 1,260

#69 • • Edited placiq Jorkki
Ite tuli hommattua ekaks levareiks Reloopit *eiei*, jota tuli kyllä kaduttua jälkeenpäin. Olis vaan pitäny malttaa säästää kunnollisiin, tulee kuitenkin lopulta halvemmaks..
Nyt on onneks ollu jo muutaman vuoden Teknarit käytössä *sydän*
ETJ

Posts: 1,229

#70 • • ETJ Failed specimen
Meiksi hommas ensimmäisiks teknarit, mk5:sen uutena ja mk2:sen käytettynä.
Orfeus

Posts: 5,872

#71 • • Orfeus
Itsellä oli ensimmäisenä reloopin hihnavekotin joka vaihtui onneksi takuukorjauksen yhteydessä suoravetoiseen parempaan relooppiin, sen kanssa tuli toimeen kunnes osti teknarin ja tajusi mistä on jäänyt paitsi! Vestaxeja en ole kokeillut joten paha sanoa mutta numarkit ei sytytä*eiei*
Avatar
#72 • • Rujo Mutantti Guest
Kannattaa kyllä säästää se 2x summa minkä meinaa tuhlata huonoihin soittimiin. Yleensä laaduttomista hyödykkeistä seurauksena kaljuuntuminen, uskomaton verenpaineen nousu, sormilla hampaitten irti repiminen vitutuksen johdosta ja viiksien keinoistuttaminen ikeniin. Jos ei homma kiinnosta niin vehkeet voi huoletta myydä pois pienellä tappiolla nopeesti tai halvat paskat suurella tappiolla ja pitkällä viiveellä. Pätee muuten yleensä ihan kaikkeen minkä ostaa.

Laaduttoman teknologian kehittelystä pitäis rankaista kovalla kädellä. Se että laadutonta teknologiaa valmistetaan on meidän kuluttajien päätettävissä, jätä paskeetti hyllyyn. Laatu pitää kuitenkin arvonsa eikä tosiaan tarvii syödä verenpainelääkkeitä ennen 30 ikävuotta.
jazmo

Posts: 393

#73 • • jazmo techmu

Dj Jaques, 23.6.2004 13:41:

PS. Älkää unohtako et cd:illä voi myös soittaa. Nimim. aloitti cd:illä!!



Mitäs vehkeitä suositellaan, jos tuolla tavoin suunnittelisi aloittaa?
Jaques

Posts: 1,390

#74 • • Jaques HUGC / So Nice!

jazmo, 21.4.2005 09:06:
---
Dj Jaques, 23.6.2004 13:41:

PS. Älkää unohtako et cd:illä voi myös soittaa. Nimim. aloitti cd:illä!!

---


Mitäs vehkeitä suositellaan, jos tuolla tavoin suunnittelisi aloittaa?



No mut heitettiin suoraan syvään päähän. Eka keikkani oli eka kerta kun soitin cd'llä. Työkaluna oli Denon DN2500F muistaakseni ja voin sanoo et on kyl vieläkin yks parhaimpia cd-soittimia joita oon käytttäny ja tää oli vuonna 98. Mut jos lähtee hankkimaan laitteita niin sanoisin et kattoo Denonin ja Pionerin soittimia. Onhan noita muita hyviäkin merkkejä joita kannattaa tarkastella mut oon ite kokemuksesta saannu sellasen kuvan et Denot ja Pinot ovat laatukamaa.
Juttuja joita kannattaa kattoo on miten nopee startti on, cue toiminnon käyttö ja hienosäätö mahdollisuus, pitchin tarkkuus, jos on loop niin onko seamless, jos ostaa käytettynä niin yleiskuntoa ja soiko hyvin jne. Sit vaan hankintaan joku halpa perus 2-kanavainen miksutin jossa eq-molemmille kanaville.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

DJ_laama

Posts: 123

#75 • • DJ_laama


Onhan noita muita hyviäkin merkkejä joita kannattaa tarkastella



Niin mitkä muka?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#76 • • Aziz Combat Fighter

dj darkness, 18.3.2005 17:47:
Noista teknareista on pakko sanoa et en ostais vaikka annettais tai maksettais.
Todella metallinen ja kova soundi oli mitkä rasiat vaan.
Myönnettäköön kyllä että kestää mitävain mutta siihen se jää.
Omasta mielestäni numarkin ttx-1:set pesee noi teknari lelut mennen tullen.



Sit ku arvon hifisti viel selventäis meille tyhmille, et miten se moottori joka sitä levyä kääntää vaikuttaa äänenlaatuun muuten kuin flutter/wow-tasolla, eli värinänä tai heilahteluna? Miten se moottori ja runko tuo ääneen rasiasta riippumatonta metallisuutta?
:D

Posts: 3,707

#77 • • :D
Mulla oli ensimmäinen levari teknarin sl1200 ja denonin dn2000.
Jossain vaiheessa oli teknareita peräti kuusi kappaletta, jota
sitten myin pois kun tuli kovin suuri lama budjettiin. :(
duvin

Posts: 582

#78 • • duvin Jay v/d Veen

dj darkness, 18.3.2005 17:47:
Noista teknareista on pakko sanoa et en ostais vaikka annettais tai maksettais.
Todella metallinen ja kova soundi oli mitkä rasiat vaan.



Muista sit laittaa keikkaraideriin, ettet missään tapauksessa soita teknareilla =) Siin onki sit promoottorilla huumorintajussa pitelemistä =)
Avatar
#79 • • astaroth Guest

jazmo, 21.4.2005 09:06:
Mitäs vehkeitä suositellaan, jos tuolla tavoin suunnittelisi aloittaa?


Pioneerit ovat aika standardisoittimia, kun Dj Jaques jo sanoikin. Denoneista ei itselläni ole yhtään tietoa, mutta muut tietävätkin niistä minua enemmän.

Tuollaisia tietääkseni voisi ainakin suositella:

Pioneer CDJ-100

Itseni olisi tarkoitus hankkia 1-2 CD-deckiä levareiden kavereiksi, mutta jää valitettavasti asepalveluksesta johtuen se sijoitus ensi vuoden puolelle. Nuo 100:set ovat vahvana ehdokkaana, siinä on tarpeellinen, eikä ole mahdottoman hintainenkaan.

Sitten Pioneerilta löytyy tietysti noita parempia mallejakin, mutta noihin saa jo säästää hetken: CDJ-800 ja CDJ-1000. Noi tonniset olisivat jo niin luksusta, mutta yhden hinnalla saa jo lähes kaksi uutta teknaria. *nauru*

Mitenkäs muuten on tuon Pioneerin CDJ-500:n kanssa? Valmistetaanko sitä enää ollenkaan ja pystyykö sitä enää ostamaan mistään uutena?
Darkness

Posts: 518

#80 • • Darkness Spank~monkey
Sarkasmia!

--
There aint no party like an alcoholic party!