Ensimmäiset levarit

185 posts, 10 pages, 74,849 views

Kalle

#82 • • Kalle Kiusankappale

Astaroth, 21.4.2005 18:19:
Pioneerit ovat aika standardisoittimia, kun Dj Jaques jo sanoikin. Denoneista ei itselläni ole yhtään tietoa, mutta muut tietävätkin niistä minua enemmän.

Tuollaisia tietääkseni voisi ainakin suositella:

Pioneer CDJ-100

Itseni olisi tarkoitus hankkia 1-2 CD-deckiä levareiden kavereiksi, mutta jää valitettavasti asepalveluksesta johtuen se sijoitus ensi vuoden puolelle. Nuo 100:set ovat vahvana ehdokkaana, siinä on tarpeellinen, eikä ole mahdottoman hintainenkaan.

Itselläni on tällä hetkellä CDJ-800:t ja ovat kyllä kaikin puolin osoittautuneet hyviksi vehkeiksi (olleet sekä bile- että kotikäytössä). Sillä hetkellä kun hankin nuo (heinäkuussa 2004) niin ei oikein muita sopivia vaihtoehtoja ollut markkinoilla, mutta sen jälkeen Pioneer julkaisi CDJ-200:n ja Denonilta tuli tuo DN-S1000 ja olisin todennäköisesti päätynyt noista jompaankumpaan jos olisivat silloin olleet saatavilla.

Kaveri osti käytetyt CDJ-100s:t ja niistä toinen laukesi n. 1-2kk sisään ostamisesta, joten käytettyjen CD-soittimien kanssa kannattaa olla tarkkana - ne eivät siis ole yhtä kestäviä kuin teknarit *vink*.

Sitten Pioneerilta löytyy tietysti noita parempia mallejakin, mutta noihin saa jo säästää hetken: CDJ-800 ja CDJ-1000. Noi tonniset olisivat jo niin luksusta, mutta yhden hinnalla saa jo lähes kaksi uutta teknaria. *nauru*

Mitenkäs muuten on tuon Pioneerin CDJ-500:n kanssa? Valmistetaanko sitä enää ollenkaan ja pystyykö sitä enää ostamaan mistään uutena?

Ainaskin saksalaisista kaupoista sitä ei näytä enää saavan eli voisi kuvitella että se on malli, joka on poistunut tuotannosta (?). Suomalaisissa kaupoissa voisi kuvitella että sitä vielä löytyisi.

En kyllä itse näe enää mitään syytä ostaa CDJ-500:sia, kun kaikkialla missä olen niitä nähnyt myytävän on niistä pyydetty enemmän kuin CDJ-800:sta (jotka IMHO ovat paremmat soittimet).
Techken

#85 • • Techken
Missä nettikaupassa on myynnissä stanton str80 levari vai onko se poistettu myynnistä kokonaan ?

Kuinka paljon tuolle final scratchille niiden erikseen ostettavien levyjen kanssa tulee hintaa ? ja kuuluuko levyt pakettiin ?
DJ_laama

#86 • • DJ_laama
eikös stanton uusinut mallistoaan johonkin suuntaan ja tuota ei välttämättä enään saa uutena...
Korjatkaa kun olen väärässä *plur*
Techken

#87 • • Techken

DJ_laama, 3.5.2005 20:56:
eikös stanton uusinut mallistoaan johonkin suuntaan ja tuota ei välttämättä enään saa uutena...
Korjatkaa kun olen väärässä *plur*

Thomanilla on ainakin stantonin uuden mallit jo myynnissä, mutta aikaisemmin tuota str80 mallia oli vielä myynnissä 200euron hintaan. Toi str80 malli oli vielä edullinen siihen nähden että se oli digital direct drive.
pingving

#88 • • pingving
Kertokaa pari tosi hyvää, kunnollista syytä minkä takia pitäis es harkita ostavan teknarit kun parempi levari maksaa 450 (korjatkaa jos e pidä paikkaansa) ja siinä ei o muuta kun pitchi. kaikkein oleelista levarissa kai kummiski on tärkeintä moottori mutta kun kaikki sanoo et ne luvut vedetty hatusta niin mitä järkee ostaa teknarit mist valmistajan mukaan löytyy 1,5kg/cm vääntöö tai numarkin t500 missä on 5kg/cm ku voi soittaa hihnavetosella joka just just jasaa pyörittää levyä. Jotain merkitystä siin väänössä ja luvuissa pitää olla, vai onko ihan sama mihin mä pistän 1000 kahdesta levarista kun kakki on yhtä hyviä kunhan nihin pistää rahaa

eim. discolandissa OMNITRONIC DD-5250 maksaa 359 ja väntöö 1,4kg/cm ja technics SL 1210 MK5 555 ja 1,5kg/cm

pitäiskö kummiskin ostaa teknarit et saa rahaa palamaan?
Karski

#89 • • Karski Pomon kätyri

pingving, 10.5.2005 14:42:
Kertokaa pari tosi hyvää, kunnollista syytä minkä takia pitäis es harkita ostavan teknarit kun parempi levari maksaa 450 (korjatkaa jos e pidä paikkaansa) ja siinä ei o muuta kun pitchi. kaikkein oleelista levarissa kai kummiski on tärkeintä moottori mutta kun kaikki sanoo et ne luvut vedetty hatusta niin mitä järkee ostaa teknarit mist valmistajan mukaan löytyy 1,5kg/cm vääntöö tai numarkin t500 missä on 5kg/cm ku voi soittaa hihnavetosella joka just just jasaa pyörittää levyä. Jotain merkitystä siin väänössä ja luvuissa pitää olla, vai onko ihan sama mihin mä pistän 1000 kahdesta levarista kun kakki on yhtä hyviä kunhan nihin pistää rahaa

Lukisit edes tätä topikkia ennenku ranttaat.
jo pelkästään jälleenmyyntiarvo on pätevä syy
hankkia se eikä jotain kilpailevaa mallia.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#90 • • Edited astaroth Guest

Äskeiseen lisätäkseni myös pitkäikäisyys on aika pätevä syy mielestäni.
blender

#91 • • blender Arcade | KAIKU

pingving, /cm

mun mielest ainut etu teknarissa on se, että siitä saa saman hinnan vielä myydessään jos ostaa käytetyn :D

nojoo onhan teknari aina joka paikas jos meinaa ruveta oikeesti soittelee niin se on sit yhtä tuttu ku kotisoitos mut joo, jos itse ostaisin nyt kotiin 2 levarit niin suoravetoset vois kyl olla muutkin kun teknarit jos lähtee halvalla...
DJ_laama

#92 • • Edited DJ_laama

eim. discolandissa OMNITRONIC DD-5250 maksaa 359 ja väntöö 1,4kg/cm ja technics SL 1210 MK5 555 ja 1,5kg/cm

eri valmistajien ilmoittamat väännöt ei ole vertailukelpoisia keskenään jos ei ole ilmoitettu tapaa millä ne on mitattu ----> eri mittaustavoilla saadaan erilaisia tuloksia... Itelläni on reloopin pyörittimet joissa ilmotettu vääntä on 1,6 kg/cm, eikä muuten tasan väännä yhtä paljon kun teknari
pingving

#93 • • pingving
niin mut jos ostaa esim reloopin rp600mk5 mis luvataan 4,5kg/cm niin jos muuten yhtä kestävä ja muuten niin ei taatusti voi vetää huonommin ku teknarissa
Jone

#94 • • Jone Archibald Haddock

pingving, 12.5.2005 19:13:
niin mut jos ostaa esim reloopin rp600mk5 mis luvataan 4,5kg/cm niin jos muuten yhtä kestävä ja muuten niin ei taatusti voi vetää huonommin ku teknarissa

Saanko käyttää yhden kappaleen "excuse me, but are you retarted"-kortteja tähän väliin?

Tässä ja muissa topikeissa on aika laajasti esitetty perusteita Teknareiden puolesta ja myös vastaan / toisten merkkien puolesta. Esittämällä kysymyksen "miksen ostaisi Relooppia Teknarin sijaan blaablaa?" vaikutat siltä ettet ole ollenkaan lukenut niitä vaan haluat että ihan for your convenience kaikki nyt postaisivat kaikki asiaa koskevat validit pointtinsa uudestaan.

Missä sen pointti on?
Techken

#95 • • Edited Techken
Jostain kumman syystä melkein kaikki nettikaupat paitsi thomann kerää noista laitteista ylihintaa tarkoituksena olisi hankkia tuo stanton str8-80 levysoitin jonka thomanilta vielä sai päälle 200euron vaan eipä saa enään, kun thomann uudisti mallistoaan. Onko siis tuo stantonin T80 missään muotoa hyvä soitin ?

DSC:ssä on myynnissä stantonin str8-80 soitin mutta siinä on 100euroa jo lisää! *kiristää hampaita.*
#96 • • Edited Hexe Guest

Techken, 13.5.2005 09:03:
Jostain kumman syystä melkein kaikki nettikaupat paitsi thomann kerää noista laitteista ylihintaa tarkoituksena olisi hankkia tuo stanton str8-80 levysoitin
DSC:ssä on myynnissä stantonin str8-80 soitin mutta siinä on 100euroa jo lisää! *kiristää hampaita.*

Kyl mä voin sul omani myydä tos kesäkuun lopulla/heinäkuun puolella jos käytetty kelpaa.
COBALT

#97 • • COBALT akitaattori
Mä en ole kuullut ikuna keneltäkään et joku ois nähny soittamalla rikotun teknarin! Ja jutellu kuitenskin heppujen kanssa jotka on veivannu 20+ vee...
Siinä syy ostaa Technics!
Toki on muitakin oikeesti hyvei konei, mut toi ym. kandee huomioida.

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Techken

#98 • • Techken

COBALT, 13.5.2005 12:24:
Mä en ole kuullut ikuna keneltäkään et joku ois nähny soittamalla rikotun teknarin! Ja jutellu kuitenskin heppujen kanssa jotka on veivannu 20+ vee...
Siinä syy ostaa Technics!
Toki on muitakin oikeesti hyvei konei, mut toi ym. kandee huomioida.

Lahtelaista tottakai. oha niit dogi joo.
pingving

#99 • • pingving
Mä nyt jauhaan täst aiheest siks et melkein kaikki lässyttää va tämmösellä tyylillä "teknarit o paras ja sillä selvä tai ett osta teknarit kaikki muut on perseest" niin hyvä maine teknareille sit tulee.
#100 • • astaroth Guest

pingving, 13.5.2005 16:22:
Mä nyt jauhaan täst aiheest siks et melkein kaikki lässyttää va tämmösellä tyylillä "teknarit o paras ja sillä selvä tai ett osta teknarit kaikki muut on perseest" niin hyvä maine teknareille sit tulee.

Sitten kannattaa varmaankin huomioida juuri niitä selvästi asiansa tuntevia immeisiä, jotka todellakin osaavat perustella kantansa. Inttämisellä ei saa muuta, kuin p*skaa takaisin.

On myös muita hyviä soittimia. Itse olen tykännyt myös Vestaxeilla veivata, mutta teknarin maine ja statistiikka puhuu aikaa selvää kieltä. On nyt myös muilta valmistajilta tulossa haastavia soittimia, mutta näistä ei taas voi mennä sanomaan vielä oikein mitään (lisäominaisuuksia lukuunottamatta), koska ne eivät ole olleet kuitenkaan markkinoilla sitä +20 vuotta, milloin monet valmistetut teknarit ovat vieläkin soittokelpoisia.

Ja teknarin jälleenmyyntiarvo on silmin nähden suvereeni verrattuna kilpailijoihin.