Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 520,753 views

kilobitti

Posts: 2,419

#1321 • • kilobitti 1-2-3 techno
*piis**piis**piis*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Thykka

Posts: 82

#1322 • • Thykka :3
Ei o valtion tehtävä holhota kansalaisia tommoisilla asetuksilla. Se on yksinomaan ravintoloiden ja ihmisten oma päätös.
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l
asdf

Posts: 3,155

#1323 • • asdf
Itse tupakoitsijana huomaan joka kerta, kuinka positiivista toi savuttomuus on. Imo helvetin hyvä juttu, ja ois saanu tulla moinen laki paljon aikasemminkin. Nykyään pystyy hengittämään baarissakin normaalisti. :)
ella_

Posts: 1,329

#1324 • • ella_

Thykka, 9.6.2007 05:04:
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l



perustelisitko tän?

--
Elementary, my dear.

ella_

Posts: 1,329

#1325 • • ella_

Lost-Soul, 9.6.2007 00:13:
---
Kimmojunge, 7.6.2007 17:57:
en tajuu tätä, "ei haise vaatteet eikä hiukset enää" juttua. nytkö voi sitten lähteä ilman suihkua tai paidan vaihtoa seuraavana päivänä ulos kun ei ne haise tupangille?

---

Ei vaan nyt voi kenties nukahtaa ilman sitä 1h suikuu/hiusten pesua ja ei tarvitse tuulettaa ensin kaikkia vaatteita kahta vuorokautta, jotta ne voi edes laittaa pesuun (tai oikeastaan pyykkikoriin odottamaan sitä pesua).



todellakin. ja mulla ei lähde haju hiuksista edes yhdellä pesulla. se vasta ihana onkin se tupanhaju märissä hiuksissa ekan pesun jälkeen.. mmm...

--
Elementary, my dear.

xl8r

Posts: 2,227

#1326 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Itse tupakoin lähinnä viihteellä ollessani ja olin kovasti vastaan tätä kieltoa. Nyt pari kertaa olen ollut bileissä tupakointikiellon aikana, ja täytyy kyllä myöntää että varsinkin näin kesällä näyttää kielto olevan ihan hyvä juttu. Baareista pääsee pihalle hieman tuulettumaan ilman suurempaa taistelua henkilökunnan kanssa eikä tule poltettuakaan ihan niin paljon. Mielenkiintoista on kyllä nähdä miten talvella tämä sitten toimii kun pihalla on 30 astetta pakkasta...

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Anselmi

Posts: 2,578

#1327 • • Anselmi And sell me

Thykka, 9.6.2007 05:04:
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l


Joo jos susta kerran siltä tuntuu, niin tottahan se täytyy olla*toktok*

--
sen pituinen se

asdf

Posts: 3,155

#1328 • • asdf

xl8r, 9.6.2007 08:43:
Mielenkiintoista on kyllä nähdä miten talvella tämä sitten toimii kun pihalla on 30 astetta pakkasta...



Toi on kans ainoo, mikä mua häiritsee koko laissa. Tyttösillä voi olla vaikeeta lähtee pikkutopeissa hytisee ulos. Tai no, eiköhän sen takin voi hakea narikasta, mut aika säätöä siitäki tulis.
tomii

Posts: 3,594

#1329 • • tomii kallion herttua
Pakko kyl myöntää, että on ihan saatanan kiva aamulla herätä siihen, että letti ei haise röökiltä. Tietyissä paikoissa tää kyl toimii tosi hyvin, että jengi käy ulkona röökillä, mutta ei kyl salettiin ihan kaikissa (ei edes kesällä). Pokeille tuottanee kyl vähän lisäduunia toi ulkona ramppaaminen *ding*

--
reivaan kunnes kuolen

Karski

Posts: 6,049

#1330 • • Karski Pomon kätyri
Tästä topikista nähdään miten asiat
voi muuttua kolmessa vuodessa.
Topikkia perustettaessa tuntui melko
kaukaa haetulta että kielto vois olla
voimassa 2007 kesällä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ipe

Posts: 1,845

#1331 • • ipe X-Rust / Holvi

Thykka, 9.6.2007 05:04:
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l



Justjoo! Tuuppas yliopistosairaalaan töihin hetkeks aikaa niin näät kuinkapaljon esim. keuhkoahtaumatautia, keuhkosyöpää, sydän- ja verisuonitauteja yms yms. tupakointi aiheuttaa.

Meidän röntgenistä ei lopu ainakaan duuni kun palvellaan sekä keuhkotauti- että syöpätautiklinikoita.

Loistava laki tämä on, ja selkeestihän taka-ajatuksena on se että tehdään tupakointia pikkasen vaikeemmaks niin ainakin fiksuimmat tajuaa lopettaa kokonaan.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Displacer

Posts: 1,828

#1332 • • Edited Displacer

Thykka, 9.6.2007 05:04:
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l



pakko olla trolli :D

e: helvetin hyvä että tuli tämä laki. olen saanut vähän esimakua täällä skotlannissa ollessa ja kyllä se vaan on buenoa ettei tartte kärsiä siitä savusta...
ipe

Posts: 1,845

#1333 • • Edited ipe X-Rust / Holvi

Displacer, 9.6.2007 11:45:
---
Thykka, 9.6.2007 05:04:
Tupakoinnin vaarat on muutenkin tosi liioiteltuja :l

---


pakko olla trolli :D



sitä mäkin kyl vähän epäilin, koska ei kukaan voi kirkkain silmin tollasta paskaa väittää. :)

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

xl8r

Posts: 2,227

#1334 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Zenni, 9.6.2007 11:22:
---
xl8r, 9.6.2007 08:43:
Mielenkiintoista on kyllä nähdä miten talvella tämä sitten toimii kun pihalla on 30 astetta pakkasta...

---


Toi on kans ainoo, mikä mua häiritsee koko laissa. Tyttösillä voi olla vaikeeta lähtee pikkutopeissa hytisee ulos. Tai no, eiköhän sen takin voi hakea narikasta, mut aika säätöä siitäki tulis.



Toi narikkajuttu mua kiinnostaakin, ja että joutuuko sitä maksamaan uuden narikan etc. Aika tehokasta tupakoinnin lopettamisen kannalta jos maksaa 1-3 euroo/rööki

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Marjo

Posts: 1,796

#1336 • • Marjo pupuTupuna

Karski, 9.6.2007 11:32:
Tästä topikista nähdään miten asiat
voi muuttua kolmessa vuodessa.
Topikkia perustettaessa tuntui melko
kaukaa haetulta että kielto vois olla
voimassa 2007 kesällä.



Näinpä. Jo kymmenenkin vuoden päästä jengi kelaa(ainakin nuoremmat sukupolvet), että miten joskus ollaan voitu edes polttaa ravintoloissa sisällä.
innae

Posts: 1,377

#1337 • • innae PaskaJätkä
Asiakasmäärään tämä lainuudistus on vaikuttanut. Oma tämän hetkinen työpaikka kuuluu niihin harvinaisiin, jotka saivat 2 vuoden siirtymäajan. Ja kyllä ihmiset haluavat rauhassa nauttia oluttaan savukkeen kera.
Nyt pitäisi katsoa myyntitilastoja parista ravintolasta jossa saa polttaa ja joissa ei saa polttaa. Ottaa viime kesän myyntilukemia ja verrata. Mitä tässä olen keskustellut kollegoiden kanssa, niin monessa paikassa joissa ei saa polttaa, ovat myynnit romahtaneet. Katsotaan pelolla syksyä...

--
PaskaJätkä

Amuck

Posts: 2,396

#1338 • • Amuck dub-i-dub

pupuTupuna, 10.6.2007 09:24:
Näinpä. Jo kymmenenkin vuoden päästä jengi kelaa(ainakin nuoremmat sukupolvet), että miten joskus ollaan voitu edes polttaa ravintoloissa sisällä.


Thoh. Kyllä mua ainakin vituttaa ettei busseissa saa polttaa, ja työpaikaltakin pitää nykyään lähteä PIHALLE röökitauon ajaksi. Aika huonoa työn tuottavuudelle. *hmph*

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Sundust

Posts: 314

#1339 • • Sundust Behind The Sun
Tossa jotku puheli tupakoinnin haitoista, mut mun velipojalle tupakointi on helpotus. lääkärikin sano jopa ettei kannata lopettaa tupakointia ja kuulin yhen tapauksen jossa kaveri rupes polttaan tupakkia niin sai jättää lääkkeet pois, kuulemma pahempi myrkky ne lääkket on ku tupakka, et kyllä se tupakka joihikkin sairauksiin on helpotus.

Itse en polta, eikä ole tarvis aloittaakkaan *hihu*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Avatar
#1340 • • Annakins Guest

innae, 13.6.2007 14:52:
Asiakasmäärään tämä lainuudistus on vaikuttanut. Oma tämän hetkinen työpaikka kuuluu niihin harvinaisiin, jotka saivat 2 vuoden siirtymäajan. Ja kyllä ihmiset haluavat rauhassa nauttia oluttaan savukkeen kera.
Nyt pitäisi katsoa myyntitilastoja parista ravintolasta jossa saa polttaa ja joissa ei saa polttaa. Ottaa viime kesän myyntilukemia ja verrata. Mitä tässä olen keskustellut kollegoiden kanssa, niin monessa paikassa joissa ei saa polttaa, ovat myynnit romahtaneet. Katsotaan pelolla syksyä...



Tilastothan kertoo sulle just sen, mitä itse haluat nähdä. Sanoisin, että jos tätä lakia halutaan katsoa tilastojen valossa vaikka 3 kk kuluttua, niin pitäis verrata kokonaiskävijämääriä (siis per kaupunki, ei per baari), koska varmasti se muutaman paikan saama siirtymäaika vaikuttaa ko. kuppiloiden myyntiin.

Sitä muuten myös ihmettelen, että millä perusteella noita siirtymäaikoja on myönnetty. Miks esim. Redrum on saanut luvan, vaikka ilmeisesti sen suunnittelu on alotettu vasta sen jälkeen, kun tiedettiin, että ko. laki tulee voimaan 1.6.2007 (oletan siis että aloitettu, en tiedä varmasti). Ts. olisin voinut kuvitella, että kanta olisi se, että uudet ravintolat siirtyvät suoraan savuttomiksi.