Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 515,421 views

Avatar
#1361 • • infiana Guest
hesarissa onkin vähän avarampi tila ku Kaarle XII suomibaarissa. En haluu tietää miltä jossain rosessa dunkkaa.
Jutu

Posts: 3,054

#1362 • • Jutu Blondi
Mun nenä on varmaan niin tukossa, mutta mä en ainakaan oo Lahden baareissa haistanut mitään ihmeellistä nyt kun toi laki on tullut voimaan. Tai sit vaan oon tottunut noihin hajuihin *nauru*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Dementation

Posts: 2,892

#1363 • • Dementation wednesday?
Ehkäpä jengi aika nopeasti alkaa dissailla niitä jotka haisee ihan v*tusti ja siten yhteisönpainostuksesta antipersirantit yleistyy, hygienia paranee ja näin hajut vähenee...

Ja ehkäpä ne tytöt ja pojat on tottuneet, että baariin pitää laittaa hajua puol pulloa että se siellä röökinhajun yli tuoksuu, nyt sit ei oo vielä totuttu uuteen annosteluun.

Vai haiseeko teidän mielestä myös kauppakeskuksissa ihan saatanan pahalle, kun siellä ei saa röökata ja kaikilla on eri hajuvedet ja hikeä ja kaikkee..? *ding*

Ja jos siellä haisee kusi, niin palautetta ravintolalle, että vessat kuntoon tai mennään jonnekkin missä haisee vähemmän.

Kai te ihmiset osaatte vaatia siisteyttä baarilta jossa käytte, kun osaatte päiväsaikaankin valittaa jos ravintola jossa syötte on epäsiisti tai työpaikkanne/koulunne vessassa on joku kussut lattialle?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

asdf

Posts: 3,155

#1364 • • asdf
Mä oon varmaan ollu ihan tuhannen päissäni baareissa ton kieltolain jälkeen, koska en ainakaan muista et missään paikassa ois haissu jotenki erityisen pahalle. Mut yllättävän paljon se röökin haju kuitenki alleen peittää et enpä ihmettelis, jos haju ois baareissa nyt lähellä sietämätöntä.
ORBAT

Posts: 9

#1365 • • ORBAT

joo tätä on kuullu paljon et tupakan tilalla haisee silkka ihmishiki, paska, ja kymmenien eri hajuvesien sekotus.. joten eipä parempaan suuntaan menty ainakaa hajun puolesta...




"Ihmishiki" nauratti :) Voisiko haista esim. tavarahiki? Tai vaikka eläinhiki? Hii, sikahikiii! Ööö, sori, valvonut liikaa ;)
Snaggo

Posts: 1,147

#1366 • • Snaggo ;__;
Kyllähän sitä pientä hienhajua tuli huomattua tossa eilen pendulumin keikalla ;)
Mut joo, alan kyl jo itse samaistua näihin positiivisiin puoliin, vaatteet ei haise eikä keuhkot ole yhtä tukossa illan päätteeksi.

--
bojoing.

Avatar
#1367 • • Fuzzy Guest
Voi helvetti... Pikkuhiljaa rupee kyl ottaa päähän tää...
Just oltii onnelas käymäs ja siel oli yks hikinen rööki huone. Ihan hirvee ilma! Tuli paha olo eikä tehny ees mieli polttaa enää ku sinne meni sisälle. Ja ulos ei ees saannu mennä spaddulle. Järkkyy*sars*
Avatar
#1368 • • niomic Guest

Snaggo, 18.6.2007 02:53:
Kyllähän sitä pientä hienhajua tuli huomattua tossa eilen pendulumin keikalla ;)
Mut joo, alan kyl jo itse samaistua näihin positiivisiin puoliin, vaatteet ei haise eikä keuhkot ole yhtä tukossa illan päätteeksi.



Jossain pendulumin keikalla nyt odottais hien haisevan vaikka sais polttaakkin - onhan kyseessä sentään kunnon raskaasta tanssimisesta ja jengi pähkinöissä, lämpötila korkeella. En odottaisi lähellekään samaa hikeä jostain normiyökerhon tanssahtelusta. Tosin on siinäkin eroja et haiseeko vaik on kuinka hikoillu :)

Ja jos mun pitää valita et vetääks jengi tommosel keikal täysii ja haisee sit sen mukaan vai rajottelee vähän ettei oo niin hiessä, ni valitsen kyl joka kerta täysii(tm) :D
Avatar
#1369 • • Annakins Guest

-Fuzzy-, 18.6.2007 02:58:
Voi helvetti... Pikkuhiljaa rupee kyl ottaa päähän tää...
Just oltii onnelas käymäs ja siel oli yks hikinen rööki huone. Ihan hirvee ilma! Tuli paha olo eikä tehny ees mieli polttaa enää ku sinne meni sisälle. Ja ulos ei ees saannu mennä spaddulle. Järkkyy*sars*



Kärjistetysti nyt tiedät millaista baarissa on ollut ei-tupakoivilla ennen kieltoa.
$

Posts: 1,802

#1370 • • $ Destination weekend!
Mä aloitin aikoinaan baareissa käymisen tupakoimattomana, eikä mua häirinnyt spaddu missään paikassa. Päinvastoin, se jotenkin kuului asiaan. On ihan ikävä 90-luvn lentokenttiä joissa tuoksui rööki.

Ainut mieleentuleva mesta jossa röökinsavu kävi oikeasti vituttamaan oli Kustaa Vaasa Kalliossa. Enpä ole käynyt siellä nyt vähään aikaan.
crissy

Posts: 1,958

#1371 • • crissy

ORBAT, 18.6.2007 02:31:
---
joo tätä on kuullu paljon et tupakan tilalla haisee silkka ihmishiki, paska, ja kymmenien eri hajuvesien sekotus.. joten eipä parempaan suuntaan menty ainakaa hajun puolesta...

---



"Ihmishiki" nauratti :) Voisiko haista esim. tavarahiki? Tai vaikka eläinhiki? Hii, sikahikiii! Ööö, sori, valvonut liikaa ;)



hahahha!! oot tainnu joo valvoo liikaa *tirsk*
Avatar
#1372 • • opmdevil Guest
Tuota noin. Hikihän ei itsessään haise juuri millekään. Itse asiassa se on varsin miellyttävä tuoksu jos niinkusta ajattelee, että nuuhkii vaikkapa kauniimman osapuolen paitaa kun se on käynyt lenkillä. Siis olettaa, että paita on ollut puhdas ennen lenkille lähtöä. Koska kuitenkin hiki alkaa haisemaan vasta sitten kun bakteerit on siinä rellestänyt jonkin verran ja jonkin aikaa. Siis jos joku haisee "hielle" niin se nyt yleensä kertoo jo siitä, että kaverilla ei ole ihan puhtaat vaatteet päällä ja henkilökohtainen hygieniakin pettää aika pahasti.
Avatar
#1373 • • Fuzzy Guest

Annakins, 18.6.2007 09:24:
---
-Fuzzy-, 18.6.2007 02:58:
Voi helvetti... Pikkuhiljaa rupee kyl ottaa päähän tää...
Just oltii onnelas käymäs ja siel oli yks hikinen rööki huone. Ihan hirvee ilma! Tuli paha olo eikä tehny ees mieli polttaa enää ku sinne meni sisälle. Ja ulos ei ees saannu mennä spaddulle. Järkkyy*sars*

---


Kärjistetysti nyt tiedät millaista baarissa on ollut ei-tupakoivilla ennen kieltoa.


Bullshit! Tupakoit tai et nii ero on huomattava.
crissy

Posts: 1,958

#1374 • • crissy

-Fuzzy-, 18.6.2007 11:20:
---
Annakins, 18.6.2007 09:24:
---
-Fuzzy-, 18.6.2007 02:58:
Voi helvetti... Pikkuhiljaa rupee kyl ottaa päähän tää...
Just oltii onnelas käymäs ja siel oli yks hikinen rööki huone. Ihan hirvee ilma! Tuli paha olo eikä tehny ees mieli polttaa enää ku sinne meni sisälle. Ja ulos ei ees saannu mennä spaddulle. Järkkyy*sars*

---


Kärjistetysti nyt tiedät millaista baarissa on ollut ei-tupakoivilla ennen kieltoa.

---

Bullshit! Tupakoit tai et nii ero on huomattava.




tota.. ei voi musta ainakaa verrata röökihuonetta (neliöitä en osaa sanoa) missä parikytä (jollei enemmänki) tyyppiä vetää norttia ku se et koko baarissa tupakoidaan ja tilaa on roimasti enemmän...
Avatar
#1375 • • Annakins Guest

crissy, 18.6.2007 11:28:
---
-Fuzzy-, 18.6.2007 11:20:
---
Annakins, 18.6.2007 09:24:
---
-Fuzzy-, 18.6.2007 02:58:
Voi helvetti... Pikkuhiljaa rupee kyl ottaa päähän tää...
Just oltii onnelas käymäs ja siel oli yks hikinen rööki huone. Ihan hirvee ilma! Tuli paha olo eikä tehny ees mieli polttaa enää ku sinne meni sisälle. Ja ulos ei ees saannu mennä spaddulle. Järkkyy*sars*

---


Kärjistetysti nyt tiedät millaista baarissa on ollut ei-tupakoivilla ennen kieltoa.

---

Bullshit! Tupakoit tai et nii ero on huomattava.

---



tota.. ei voi musta ainakaa verrata röökihuonetta (neliöitä en osaa sanoa) missä parikytä (jollei enemmänki) tyyppiä vetää norttia ku se et koko baarissa tupakoidaan ja tilaa on roimasti enemmän...



No mähän sanoinki et kärjistetysti.
IInesAnkka

Posts: 656

#1376 • • IInesAnkka

Dementation, 18.6.2007 00:43:
Ja jos siellä haisee kusi, niin palautetta ravintolalle, että vessat kuntoon tai mennään jonnekkin missä haisee vähemmän.

Kai te ihmiset osaatte vaatia siisteyttä baarilta jossa käytte, kun osaatte päiväsaikaankin valittaa jos ravintola jossa syötte on epäsiisti tai työpaikkanne/koulunne vessassa on joku kussut lattialle?



Toi onkin sitten jo ihan toinen juttu. Koskakohan ne känniset miehet oppisi kusemaan siihen pisuaariin eikä lattialle? *nauru* Lienee turha odottaa siihen muutosta, toivottavasti niiden dödöjen ja parfyymien suhteen käy paremmin...
CM

Posts: 1,507

#1377 • • Edited CM
Muutaman kerran oon käyny sen jälkeen yökerhotyyppisessä ravintolassa, kun tää laki tuli voimaan. Aivan järkky se hien haju voi pahimmillaan olla. Meinasin viime kerralla oksentaa, eikä ollut edes liioiteltu juttu.. Porukka varmaan vetäny naamaansa kaiken maailman kemikaaleja ja hiki haissu ^10 karmeammalta. Eli eipä huvita enää niin paljoa mennä yökerhotyyppisiin ravintoloihin (joissa siis tanssitaan paljon), vaikken edes polta. Pubeissa tosta on taasen ollu hyötyä. Kiva käydä "parilla" iltabissellä ja aamulla ei läheskään niin tunkkanen olo ja vaatteet haise paskalle
Sikamaster

Posts: 31

#1378 • • Sikamaster SikaFleXer Superiöör
Se on suuri kummallisuus kun ihmiset eivät millään opi käyttämään noita röökikoppeja, vai onko se tosiaan niin että 50% tupakoitsevista on kulkenut laput silmillä viimeisen puoli vuotta. Viime lauantaina jouduimme n.30 kertaa käydä röökikopissa (tai siis sen ovella kun sisälle ei saa mennä) kiljumassa siitä että röökikoppiin ei saa viedä juomia.

Mikä siinä on niin vaikea tajuta? Sääntö ei ole enää mitenkään hirveän uusi. Se on voimassa kaikkialla. Siitä erittäin selkeästi muistutetaan kaikenlaisilla kylteillä yms. Ehkä se vaan on niin että joiltain lukutaito katoaa humalassa kun muutenkin laskeutuu kolmivuotiaan tasolle.

Toinen porukka on sitten ihan erikseen ne jotka eivät tajua että ei saa röökätä muualla kuin Hyssälässä. Oletteko huomanneet että ympärillänne on maailma jonka säännöt ja pykälät tuppaavat ajoittain muuttumaan. Vai elättekö tynnyrissä? Jos niin on niin pysykää siellä älkääkä tulko ihmisten eloa vaikeuttamaan.

Vielä ei olla edes nähty tämän lain pahinta vaikutusta kun talvi on vasta tuloillaan. Mutta aika nähtäväksi mitä seuraa kun jengi kömpii paukkupakkasilla röökille ja kylmä ei tunnu kännin vuoksi.
magico

Posts: 11

#1379 • • magico
Ihan älytöntä,jonkun muutaman puunhalaajan takia.
Vittu menkää himaanne tai sgoogeen bilettää,jos savu haittaa apinat!


Kandeis ajatel myös,et ravintolat voi kaatua tein takia.Monelta menee duuni ja paikat vähenee,mis ennen oli kivaa.Oon itekin yrittäjä ja tiän mist puhun.
$

Posts: 1,802

#1380 • • $ Destination weekend!
Virossa röökikoppeihin SAA viedä juomia ja homma toimii hyvin. Tosin työntekijä altistuu savulle n. 10-20krt.x30s./vuorokausi.

Jotkut jää todella sinne valoisiin apina-aittoihin juomaan ja hiisaamaan, mutta suurin osa poistuu sieltä juoman kanssa poltettuaan spaddun.