Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 516,496 views

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#921 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

JuHnu, 27.11.2005 07:25:


meinasit sitä mitä siitä tulee ku jengin ravaa sit ulkona röökillä, porukka kännis hilluu sit ulkona ja salee tulee sit rähinää ym...



niinpä ja kadut on stögöjä täynnä

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#922 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Gini, 27.11.2005 06:19:
Ku baarista poistetaan tupakointi, niin mikä siellä haisee?
Vast: Hiki, muut ihmis-eritteet ja vanha (tai uusi) viina.



Eihän noi hipit jotka haluu röökaamisen kieltää muutenkaan käytä deodorantteja. *nauru*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Neko

Posts: 943

#925 • • Neko No äläpä kerro enempää

JuHnu, 27.11.2005 07:25:
meinasit sitä mitä siitä tulee ku jengin ravaa sit ulkona röökillä, porukka kännis hilluu sit ulkona ja salee tulee sit rähinää ym...


Aluksi. Loppuu aikanaan, ja homma siistiytyy. Ja osa voi jopa viisastua, ja lopettaa koko älyttömyyden.
thobie

Posts: 27

#926 • • thobie

JuHnu,

niipä....tulee aika kaaos jos laki tulee voimaa*dissaa*



Ei jos laki tulee voimaan vaan kun laki tulee voimaan, laki on jo menossa käsittelyyn. Demokratia toteutuu tässäkin asiassa - enemmistön mielipide on suuntautunut enemmän oikeuteen puhtaasta ilmasta, kuin oikeuteen polttaa tupakkaa.

Ja mitään kaaosta ei tule tapahtumaan...

Tmu
LactoPhilus

Posts: 268

#927 • • LactoPhilus - Central Kallio Investigation -
mun mielestä tupakointi ravintoloissa pitäis kieltää. VITUTTAA aina paari illan jälkee ku vaatteet ja hiukset haisee röökiltä. YÖK! *poks*

Terveisiä Ilman Röökii 1.5vuotta *vink*
Hauptmann

Posts: 18

#928 • • Hauptmann
Lainaan Prof.Leo Noroa. "..Eniten on kiinnitetty huomiota tupakoinnin ja keuhkosyövän suhteisiin. On todettu että keuhkosyöpä on tavallisempi savukkeen polttajilla kuin tupakoimattomilla. Toisaalta on tutkittu, että keuhkosyövän lisääntyminen on vain näennäistä, koska diagnostiikka on kehittynyt, väestön ikärakenne muuttunut ja muiden tautien osuus pienentynyt. On olemassa myös muita syövän riskitekijöitä kuin tupakka. mm. lisääntyvä saastuminen,kemikaalit jne. On ilmeistä, että tupakka kohtuuttoman runsaasti käytettynä vaikuttaa terveyteemme yhtä haitallisesti kuin alkoholin holtiton käyttö ja liiallinen rasvainen ravinto. Tupakkaa ei kuitenkaan voida pitää keuhkosyövän tai muiden sairauksien aiheuttajana, vaikka nykyisin niin yleisesti uskotaan.
Avatar
#929 • • Viola00 Guest

BioPhilus, 28.11.2005 15:43:
mun mielestä tupakointi ravintoloissa pitäis kieltää. VITUTTAA aina paari illan jälkee ku vaatteet ja hiukset haisee röökiltä. YÖK! *poks*

Terveisiä Ilman Röökii 1.5vuotta *vink*




Muuten ihan samat sanat, mutta en oo koskaan edes polttanut. Ihan turhaa on tulla valittaa, että tupakoimattomat sais tahtonsa läpi/miksei sit sitä ja tätä kielletä jne.. Mun mielestä raja menee siinä, kun se alkaa ulkopuolista (=viatonta) ihmistä ärsyttämään ja häiritsemään ja jopa uhkaa tämän terveyttä niin sillon niitä yhteisiä pelisääntöjä tulee muuttaa. Hyvänä plussana tietenkin, mutta ei niinkään asian ydin se, että vaatteet nyt haisee ja itsee ärsyttää koska ei itse sitä tee.. Vaan onneks tästä asiasta on ärähdetty ihan terveyspuoleltakin eli ei tää kiellon ajaminen ihan mitän hatustavedettyä tupakoimattoman kansan huvia ole.

Jos on niin kova vaiva mennä tupakalla sitten ulos tai muuhun määrättyyn paikkaan niin kannattaa muistaa, että aina on mahdollisuus jäädä kotiin. (Vrt. mahdollisuus jäädä myös silloin kun bileet ei mua miellytä. Ei mun tarvitse lähteä ruikuttaa sinne). Täytyy kuitenkin pystyä nielee ja hyväksyy se tosiasia, että toisen ihmisen terveyttä tulee kunnioittaa ja paikan sääntöjä noudattaa. Jos ei miellytä, ei voi mennä sinne sitten. Mä luulen kuitenkin, et viinanhimo tupakkasakillakin voittaa eikä ravintolat kovin tyhjillään olisi ko. kiellonkaan jälkeen.
Tupakointikieltoa odotellen.. *hymy*
Grizzley

Posts: 2,893

#930 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA
meinasit sitä mitä siitä tulee ku jengin ravaa sit ulkona röökillä, porukka kännis hilluu sit ulkona ja salee tulee sit rähinää ym...

---

niinpä ja kadut on stögöjä täynnä


Juust...eli siis tupakoitsijoiden täytyy saada polttaa sisällä koska ne ei osaa käyttäytyä ulkotiloissa sen vertaa että ei rähistä ja roskata vaikka vieressä on iso tuhkis. SELVÄ!

Eihän se röökaaminen todellakaan fiksua puuhaa oo mut että se degeneroi ihmistä NOIN pahasti...

--
Signature summarily executed for treason

LactoPhilus

Posts: 268

#931 • • LactoPhilus - Central Kallio Investigation -

Tigresa, 29.11.2005 12:34:
---
BioPhilus, 28.11.2005 15:43:
mun mielestä tupakointi ravintoloissa pitäis kieltää. VITUTTAA aina paari illan jälkee ku vaatteet ja hiukset haisee röökiltä. YÖK! *poks*

Terveisiä Ilman Röökii 1.5vuotta *vink*

---



Muuten ihan samat sanat, mutta en oo koskaan edes polttanut. Ihan turhaa on tulla valittaa, että tupakoimattomat sais tahtonsa läpi/miksei sit sitä ja tätä kielletä jne.. Mun mielestä raja menee siinä, kun se alkaa ulkopuolista (=viatonta) ihmistä ärsyttämään ja häiritsemään ja jopa uhkaa tämän terveyttä niin sillon niitä yhteisiä pelisääntöjä tulee muuttaa. Hyvänä plussana tietenkin, mutta ei niinkään asian ydin se, että vaatteet nyt haisee ja itsee ärsyttää koska ei itse sitä tee.. Vaan onneks tästä asiasta on ärähdetty ihan terveyspuoleltakin eli ei tää kiellon ajaminen ihan mitän hatustavedettyä tupakoimattoman kansan huvia ole.

Jos on niin kova vaiva mennä tupakalla sitten ulos tai muuhun määrättyyn paikkaan niin kannattaa muistaa, että aina on mahdollisuus jäädä kotiin. (Vrt. mahdollisuus jäädä myös silloin kun bileet ei mua miellytä. Ei mun tarvitse lähteä ruikuttaa sinne). Täytyy kuitenkin pystyä nielee ja hyväksyy se tosiasia, että toisen ihmisen terveyttä tulee kunnioittaa ja paikan sääntöjä noudattaa. Jos ei miellytä, ei voi mennä sinne sitten. Mä luulen kuitenkin, et viinanhimo tupakkasakillakin voittaa eikä ravintolat kovin tyhjillään olisi ko. kiellonkaan jälkeen.
Tupakointikieltoa odotellen.. *hymy*



*aplodit*
Avatar
#932 • • Joe Le Bon Guest
Antaa mennä vaan.

Seuraavaksi kielletään nauraminen ravintoloissa.
Grizzley

Posts: 2,893

#933 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

Joe Le Bon
Seuraavaksi kielletään nauraminen ravintoloissa.


Nimenomaan, täysin verrattavissa! *joo*

--
Signature summarily executed for treason

Kolera

Posts: 4,256

#934 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Grizzley, 29.11.2005 12:48:
---
Nimenomaan, täysin verrattavissa! *joo*


Kuulo menee ku kaikki rupee räkättää ihan täysillä yhtaikaa pienessä tilassa.

Tai sit kehitetää semmosii avaruuskypäriä mitä annetaa röökaajille et voivat sitte hilluu siinä röökinsavussaa ihan huoletta ni ei tartte työntekijöiden kärsiä siitä tupakansavusta *hih*

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Dr. SYKErö

Posts: 141

#935 • • Dr. SYKErö Kolmannen sukupolven Koe Kaniini
Pitäs kieltää!!!
Vituttaa ku kaikki kuteet haisee röökille!!!
Kiva olla pesee jotain takkiiki kokoajan ku se haisee yhen reissun jälkeen hirveelle! Tosin niin tuore tapaus on mun tupakoinnin lopettaminen, että muistan kyllä sen kuinka sitä ei haistanut ollenkaan kun itse vielä poltti! *piis*

--
Lammas karhuntaljassa, kehrää ku kissa, tikkaa ku kani ja lähtee ku rusakko makuulta.

mureena

Posts: 112

#936 • • mureena suppa greg numbah wan
tupakka on nautintoaine siinä missä viinakin. kai sitä vois samalla kieltää kaiken muunkin nauttimisen baarissa. ei saa tehdä mitään mikä tuottais mielihyvää. eipäs tanssita siellä nurkassa ja toi oli jo kolmas geetee herralta seuraava on sit parempi olla vissy. pitää varmaan vaihtaa musaakin jengihän on selvästi tullu tänne nauttimaan tänään.

korkokengätkin vois kieltää, ne häiritsee mun ravintola-iltoja välillä tosi pahasti. kun ei suurin osa käyttäjistä osaa kävellä niillä raittiina niin eihän ne kännissäkään. varpaathan siinä menee. ja uudet kengätkin on heti naarmuista pilalla. sateenvarjot jonoissakin on riski, pitääkö ostaa mojavet et näkis vielä ens vuosikymmenellä jotain.

jos nyt 150 asiakkaan joukosta osan tavat vituttaa niin paljon onko sit pakko mennä ihmisten ilmoille tunkemaan. dokaa ja joraa sit vaikka kotona tai perustaa savuttoman kommuunin jonnekin maalle. sit ku röökikielto astuu voimaan niin täällä huudetaan ilmaisia deo-stickejä vessojen käsipyyhkeiden viereen tai halutaan sellanen flunssaa synnyttävä tehoilmastointi poistamaan pierunhaju tanssilattialta.

ei se savu varmasti hyvää tee kenellekään mut samalla terveydelle haitallista -logiikalla autoilu ja lehtipuhaltimien käyttö olis jo kielletty Suomesta viime vuosituhannella.
Siren

Posts: 826

#937 • • Siren Seinäruusu
^^ *ding*

mä kyllä kannatan, tai ainaski osa ravintoloista vois olla täysin savuttomia (tiiä sit et käviskö siellä porukkaa..)
mut anyway, ois kiva ees sillon tällön käyä juhlimassa ilman sitä että ääni lähtee ja aamulla on kauhee olo*toktok*. ja siis olo joka tulee vaik ei ees jois eli ei johdu darrasta.

--
Choose physiotherapy and your satisfaction is quaranteed ;)

sapeli

Posts: 11,768

#938 • • sapeli jokukukamikä?

mureena, 30.11.2005 01:19:
tupakka on nautintoaine siinä missä viinakin. kai sitä vois samalla kieltää kaiken muunkin nauttimisen baarissa.



Niin siis pointtihan on siinä että tupakan nauttimisesta kärsivät sivulliset suorasti, aina (vähintäänkin pahanhajuisten vaatteiden muodossa). Ei mua haittaa jos muut dokaa tai tanssii, vaikka tietenkin onhan niissäkin omat riskinsä mun kannalta (muttei yhtä väistämättä kuin tupakoinnin kohdalla).

ei se savu varmasti hyvää tee kenellekään mut samalla terveydelle haitallista -logiikalla autoilu ja lehtipuhaltimien käyttö olis jo kielletty Suomesta viime vuosituhannella.



Ööö... ei. Autoilu ja lehtipuhallinten käyttö on hyödyllistä - niillä on joku mielekäs tarkoitus pelkän henkilökohtaisen nautinnon lisäksi. Toki olisi kaikille parhaaksi jos siirryttäisiin saastuttamattomiin autoihin ja lehtipuhaltimiinkin.

Huom. että mun puolesta muut saa käyttää purutupakkaa ihan mielin määrin baareissa ja ravintoloissa (samaa järkeä käyttäen kuin esim. purukumia - eihän sitten jätetä niitä mällejä joka paikkaan), koska siitä ei ole sivullisille haittaa.

*piis*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Caro²

Posts: 5,301

#939 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tässä joku nettivetoomus savuttoman ravintolan puolesta. Halukkaat varmaan tietää mitä tekee..
Diskohai

Posts: 102

#940 • • Diskohai
Mulle kävis tupakoimattomuus ihan hyvin. Vaikka itse poltankin.