onko menneisyydellä väliä??

126 posts, 7 pages, 36,106 views

Avatar
#41 • • pia^^ Guest
On ja ei... meneisyys on tehny sen ihmisen mitä on nyt, joten kyll sill on väliä. Mulle muistot on tärkeit ja en niist haluu luopuu, myös toisest ihmisest on kiva tietää sen historiaa. Jotkut asiat menneisyydest haluu kuitenki unohtaa ja kellää ei oo oikeutta niist muistuttaa. Näin mä aattelen asian.
Avatar
#42 • • greenie Guest

Tyeicha:
tapaat kiinostavan tytön/pojan. tutustutte enemmän ja viihdytte hyvin toistenne seurassa. myöhemmin saat kuitenkin kuulla, että hän on entinen narkomaani/ prostituoitu/ vankilatuomion saanut rikollinen/ pettäjä tms.
miten se vaikuttaisi suhtautumiseesi häntä kohtaan jos
olisitte a)ystäviä b)seukkaisitte?? *täh*



Oletettavasti lisäisi ymmärrystä. Mikäli kuitenkin toinen olisi pitänyt yllä kulissia viettäessäni aikaa hänen kanssaan, voisin ehkä harkita sellaista ”mee sä tonne, mä meen tänne” -eroa.
Zimeon

Posts: 310

#43 • • Zimeon
Menneisyys muouvaa sen ketä me olemme nyt. Sitä ei noin vain voi unohtaa vaikka välillä joskus niin tahtoisikin. Tollai yleisesti sanottuna....

Mutta se minkälainen hän on ollut joskus ei välttämättä tarkoita että hän vielä on sellainen, ihmiset muuttuvat.
FAIRI

Posts: 558

#44 • • FAIRI

UnityF:
Mulla itselläni on tosi värikäs menneisyys niin paljon hyvää niin paljon pahaa niin paljon surua että kyllä se vaikuttaa muhun vieläkin.
Mä olen muuttunu vuosien varrella tosi paljon ja muutun kokoajan lisää. Se että jotku arvostelee mua sen mukaan mitä olin vuosia sitten on niitten ongelma kun ne ei ole valmiita huomaamaan että ihminen osaa muuttuu vaikka se on ollukkin vaikeeta.
Mun muuttuminen on toisien silmissä hyvään suuntaan toisien silmissä oon taas vajoamassa pohjaan... huoh sekin on miten ihmiset haluu ottaa selvää.. ne tuomitsee vaikka ne ei edes tunne, se on mikä sattuu kun leimataan leima otsaan vaikka ei tiedetä oikeeta nimee.
Mun mielestä menneisyydellä on väliä että siitä pitää puhua jotta opii ymmärtämään toisen henkilön ja sen ajatusmaailmaa..
sanotaan esim ok se käytti huumeita. toiset tuomitsee heti narkkari jne jne.. mä haluun tietää syyn mikä oli se piste joka ajoi sen siihin.. kokeilunhalu? pakeneminen maailmaa?mitäs huumeita kun esim kannabis on vähän eri asia kun herska.. jne jne...
jos on istunu rikoksesta niin siinäkin mikä ajoi sen siihin tilanteeseen.. kun kaikki asiat ei ole aina niin musta-valkoisia väliin mahtuu paljon harmaata.
Se että on pettäny niin siihenkin voi olla paljon eri tilanteita mikä ajoi sen siihin pisteeseen.. kyllä mäkin varmaan pettäisin jos ukkoni olis ollu pihinä jo puol vuotta.. jne jne...
et jos aikoo perustaa suhteen niin tärkeintähän on hyväksyminen toisen ymmärtäminen huomioonottaminen.
Miten kuvittelet että se suhde kestäis ees jos et ota kyseisestä ihmisestä selvää?



huoh toivottavasti en puhunu kauheen sekavasti *blush*

toi on niin totta

--
banaani on ihmiskunnan vihollinen.

zari

Posts: 716

#45 • • zari Team Tamppaajat
Ystävä ehkä pystyisin oleen kaikesta huolimatta, mut seurusteluun en varmaankaan pystyis sillä kyllä tyypin menneisyys tulis väistämättä pinnalle, jos jotain vakavempaa rupeis oleen. Molempien arvot,yms...

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

sapeli

Posts: 11,768

#46 • • sapeli jokukukamikä?
On, mutta siihen ei pitäisi takertua. Jokainen sekunti muuttaa jokaista ihmistä (mukaanlukien meitä itseämme) sekä maailmaa peruuttamattomasti erilaisiksi, joten on muistettava että menneisyyden tapahtumat ja teot eivät heijasta nykyhetkeä kovinkaan tarkasti. Silti, on ihmismielelle ominaista yrittää käyttää kaikkea saatavilla olevaa tietoa nykytilanteen järkeistämiseksi.

Menneisyyttä ei voi muuttaa - siispä sitä ei kannata vatvoa. Menneisyydestä voi vain oppia, mutta tätä varten on avattava mielensä myös omille epätäydellisyyksilleen.

*yingyang*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#47 • • Enkeli Guest
joo no mullakin aika värikäs menneisyys. kyllähän se aina jotain vaikuttaa mutta mun menneisyyden takia olen tällainen millainen nyt olen. ilman niitä kaikkia vastoinkäymisiä (ja niitä on paljon) en olisi tässä, näin vahvana. kyllä menneisyydellä on väliä muttei siihen kannata liikka paneutua vaan katsoa tulevaisuuteen ,koska siihen me voidaan vaikuttaa, ei menneisyyteen...*hymy*
*Bixxx*

Posts: 162

#48 • • *Bixxx*
Yhdessä mun suhteessa mies otti aina riitojen yhteydessä mun menneisyyden puheex, se ei ollu kivaa *lohduttel*

--
***TIIKERI***

Rosah

Posts: 107

#49 • • Rosah Pikkuruinen Psykopaatti
"Ei pidä tarttua menneisiin ja vanhoihin aikoihin, vaan katsoa eteenpäin ja ajatella tätä hetkeä!"

*
Shaz

Posts: 324

#50 • • Shaz team Wittupäät
Ei, menneisyydellä ei mun mielestä oo sen suurempaa väliä, sama se mitä on joskus tehnyt tai jättänyt tekemättä. Mäkin oon tehnyt enemmän ku liikaa virheitä sun muuta joskus, mut niitten takia mä oon nyt se kuka olen..
DrDick

Posts: 20

#51 • • DrDick
Vaikka itse hyväksyisikin kumppaninsa menneisyyden niin se saattaa olla vasta alkua tämän aiheen käsittelylle. Rakkaat sukulaiset ja kaverit juoruineen ja ilkeine kommentteineen osaavat olla todella rasittavia. Pikkasen pistää miettimään että viittiikö seurustella sellaisen kanssa josta saa koko ajan kuulla jotain arvostelua ja vittuilua joka kerta kun erehtyy mainitsemaan kyseisen henkilön nimen..
Avatar
#52 • • astaroth Guest

DrDick:
Pikkasen pistää miettimään että viittiikö seurustella sellaisen kanssa josta saa koko ajan kuulla jotain arvostelua ja vittuilua joka kerta kun erehtyy mainitsemaan kyseisen henkilön nimen..


Se on sitten niiden ongelma. Jos kaverit ovat kavereita, niin ne eivät puhu tuolla tavalla toisen kumppanista. Sama koskee sukulaisia.

Haistattaa paskat, that's what I would do.
devisss

Posts: 345

#53 • • devisss superhero.
Olisin valmis tekemään paljon, ettei menneisyydellä olis mulle sellasta merkitystä, kuin nyt on.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

DrDick

Posts: 20

#54 • • DrDick

Astaroth:

Se on sitten niiden ongelma. Jos kaverit ovat kavereita, niin ne eivät puhu tuolla tavalla toisen kumppanista. Sama koskee sukulaisia.

Haistattaa paskat, that's what I would do.



Eipä minuakaan paljoo kiinnosta mitä muut ajattelee kunhan pitäisivät mölyt mahassaan. Kaverit ei sanonu mulle mitään suoraan mut satuinpahan näkemään mitä ne oli keskenään jutellu. Jatkossa kysyn kyl että ei kai vaan kukaan mun sukulainen tunne *iihhih*
Daverian

Posts: 491

#55 • • Daverian
Menneisyydellä ei minusta juurikaan ole väliä. Jos joku on mennyt tekemään virheitä elämässään niin minusta niisät on turha häntä syyttää enää. Ihminenhän oppii virheiden ja kokemusten avulla. Jos joku on virheitä tehnyt niin ei se minua kiinnosta. Minua kiinnostaa vain se mitä hän nyt tekeeja on valmis tekemään.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

Dacey

Posts: 671

#56 • • Edited Dacey Hän joka saa sinut ..

Tyeicha:
tapaat kiinostavan tytön/pojan. tutustutte enemmän ja viihdytte hyvin toistenne seurassa. myöhemmin saat kuitenkin kuulla, että hän on entinen narkomaani/ prostituoitu/ vankilatuomion saanut rikollinen/ pettäjä tms.
miten se vaikuttaisi suhtautumiseesi häntä kohtaan jos
olisitte a)ystäviä b)seukkaisitte?? *täh*



riippuu kanssa mistä asiasta kuulis. Seläntakana varmaan kaikista puhutaan enempi vähempi paskaa ni niitten ei pitäis antaa vaikuttaa asiaan. Pitäis sitte vaan puhua asioista. Ja jos toinen todella kolahtaa ja noistakin jutuista on aikaa niin ei sen paljoa pitäis vaikuttaa..
tosin vankilatuomio, että mistä syystä saattais näissä tapauksissa vaikuttaa eniten. Esim. raiskaajan kanssa tuskin pystyisin olemaan edes ystävä.
Ihmiset muuttuu ja siihen pitää uskoa
micqo

Posts: 1,094

#57 • • micqo
Riippuu menneisyydestä & tilanteista
soulsaw

Posts: 444

#58 • • soulsaw 1.0
Menneisyydestä ollaan rakentuneet, tärkeätä muistaa oppia menneisyydestäan *hymy*

Mitä sanoin? ... *uuh*

--
_____

mirah

Posts: 257

#59 • • mirah Starchild
Riippuu tietenkin menneisyydestä ja asiasta. Pienet valheet, erehdykset, niillä ei ole väliä. Jokainen määrittelee sen ison asian minkä takia menneisyydellä olisi väliä.

Lainatakseni Don Miguel Ruzin sanoja; "Loinen haluaa meidän kantavan mennyttä mukanamme, ja siksi elämä tuntuu niin raskaalta. Miten voimme nauttia tästä hetkestä, jos elämme menneessä? Miten voimme unelmoida tulevasta, jos kannamme menneisyyden raskasta taakkaa harteillamme. Milloin oikein aiomme elää tässä hetkessä? Kuoleman enkeli opettaa meitä elämään tässä ja nyt."

Ne jotka ovat lukeneet Don Miguel Ruizin kirjoja tietävät mitä Loinen ja Kuoleman enkeli meinaavat.
2000

Posts: 420

#60 • • 2000 Opetuslapsi
Tottakai menneisyydellä on väliä siinä mielessä, että elämämme on kokemuksiemme summa, ja vaikka kaikkea ei ajattelisi, muistaisi, on jokaisesta kokemuksesta jäänyt jotain ihmiseen.

Minä olen alkanut tässä hiljattain seurustelemaan ja ensimmäistä kertaa elämässäni olen kertonut täysin avoimesti menneisyyden tempauksistani ja kokemuksista, ja täytyy sanoa tällä kertaa tuntuu siltä, että tälle pohjalle on hyvä rakentaa!

Lähes jokaisella ihmisellä on joitain luurankoja kaapissa, joista ei halua puhua, joitain edes halua ajatella, vain unohtaa, mutta täytyy sanoa että hyvältä tuntuu kun kaappi on siivottu ja katseet tulevaisuudessa! *iihhih*

--
2 nasty 4 U