onko menneisyydellä väliä??

126 posts, 7 pages, 36,102 views

Tarsu

Posts: 2,449

#61 • • Tarsu
Nää klubbarin topicit on kyl vinhoja
retard.gif

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

sapeli

Posts: 11,768

#62 • • sapeli jokukukamikä?
Menneisyys ei minua sinänsä haittaisi, mutta tuollainen paljastus voisi hyvinkin kertoa kyseisen ihmisen luonteesta.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Coon--

Posts: 640

#63 • • Coon-- 5,2 mmol/l
Kai tuommoset asiat jotain merkitsis. En tiedä oisko se niin suuri juttu, että mikä on ollut tai mitä on tullut tehtyä, mutta jos sen saa tietää vasta paljon myöhemmin tai jotain muuta kautta niin kyllä se vaikuttaa luottamukseen. Tiedän kyllä että ihmisillä on tapana salata asioita koska niitä hävetään ja ei haluta muistettavan tai leviävän eteenpäin, mutta uskon että rakastamlleen ihmiselle tulisi kuitenkin nämä menneen elämän mokailutkin kertoa, vastaavien vältäämiseksi ja keskenäisen luottamuksen pönkittämiseksi. *joo*
Avatar
#64 • • Edited Viola00 Guest
Tietenkin, sen ihmisen täytyy olla muuttunut ja muuttanut käsityksensä niistä asioista (rikokset/huumeet..) jokatapauksessa jos mun kaveripiiriin kuuluu eli hänen ON täytynyt jättää se aika taakseen. Uskon siihen, että ihminen voi muuttua jos vain haluaa eli periaatteessa menneisyydellä ei ole väliä siinä mielessä. Tulevaisuus on se mikä ratkaisee. Mutta kuitenkin..


A) No jos ihminen on täysin "parantunut" ja muuttunut, jättänyt ne huonot asiat taakseen ja vielä jos ne ikävät asiat on tapahtuneet ennenkuin me ollaan tutustuttu niin se ei muuta välejä mikskään (ainakaan toivottavasti). Päinvastoin, olisin todella kiitollinen jos se ihminen rohkenisi kertomaan mulle menneisuudestään.. jos taas jättäisi kertomatta niin en välttämättä paheksuisi mutta se kertoisi taas ystävyyden laadusta/laaduttomuudesta. Ja se taas muuttaisi.

B) Melkein sama kuin edellä.. seurustella vielä voisin ehkäpä mutta sen vakavampi (lue: avioliitto,perhe) saattais olla mahdotonta. Riippuuen tietenkin että MITÄ sieltä taustalta löytyy; pankkiryöstä vai tappo vaiko huumeiden kokeilu vai 5v sekakäyttö. Mutta tässäkin arvostaisin suuresti mulle kertomista kertomista
ja taas paheksuisin mahdollista kertomatta jättämistä.
Vähän vaikeita juttuja.
Miazu

Posts: 815

#65 • • Miazu Päivänsäde
Joo aika mielenkiintoinen aihe ja mielestäni ihmisen erittäin rankka elämä joka on muuttunut niin voi olla hänen nykypäivän voimavara ja tavallaan voi ottaa elämän ns. nöyremmin ja kiitollisin mielin vastaan.....

Itse en todellakaan arvostele kenenkään menneisyyttä ja tämä päivä painaa siinä vaakakupissa enemmän....
Ja on ihminen vaikka vieläkin kärsivä narkomaani tms. en käännä hänelle heti selkääni koska hän voi tarvita apua minulta... Mutta kusettettavaksi pelleksi en tietenkään ryhdy..

Joo eli paljon olisi tästä aiheesta mietteitä mutta lyhyesti USKON muutokseen jokaisen ihmisen kohdalla :)
KittysDead

Posts: 381

#66 • • KittysDead Trooper
[iso]Vaikuttaisi[/iso]

Narkomaanit on narkomaani. Enkä ikinä luottaisi narkomaaniin..
Asia on sitten eri jhos tuo tyyppi on vaikka vuosia sitten kokeillut tmv. huumeita, muttei ole ollut koukussa tmv tmv eikä ole pitkään aikaan vetänyt tmv. Mut edelleen käyttävien narkkareiden kanssa en edes mieluiten ystävystyisi. *eiei*

Prostituuiot on sellanen että jos kaveri kävisi testeissä, eikä hänellä olisi mitään tauteja, eikä hän enää tekisi protituuiohommia, niin mikä ettei. Ainut juttu olisi että aina kondomin kanssa, koska esim Hiv/aids ei näyt testituloksissa heti, vaan saattaa piileskellä pitkäänki elimistössä.

Pettäjä... tapauskohtaista. Ymmärrän jos on joskus jotain tyttöystäväänsä pettänyt hyvästä syytä tmv. Mut säännöllistä pettäjää, joka pettää jokaista niin en välttis ottaisi omaksi poikakaveriksi.

VAnkilatuomio? Riippuu taas että millanen. Jos tuomio on sellanen josta vois olla SUURTA haittaa duuninetsimises tmv. Joku esim.. PAnkkivarkaus *ding* nii no varas on varas. Tuskimpa. Olisi todella suuret varaukset sen ihmisen suhteen, eikä sellainen suhde toimi jossa toinen on kokoajan varuillaan toisen suhteen.

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

KittysDead

Posts: 381

#67 • • Edited KittysDead Trooper
Olen kapeakatseinen tollasten asioiden suhteen *hmph* Mutta kokemukset opettaa kantapään kautta.

::Mukavia poikia on nykyään vaikea löytää:: *uuh*

[pieni]JA anteeksi jos loukkasin joitakin aidosti mukavia ihmisiä, joilla on luurankoja kaapissa[/pieni]

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

KittysDead

Posts: 381

#68 • • KittysDead Trooper

Avernian:
---
KittysDead:
Pettäjä... tapauskohtaista. Ymmärrän jos on joskus jotain tyttöystäväänsä pettänyt hyvästä syytä tmv.

---


Mikä on sun mielestä pettämiseen hyvä syy?



Hmm.. ei siihen löydy hyvää syytä. yritin kiertää asian mahdollisimman lyhyellä selityksellä, josta mitä ilmeisemmin tuli tökerö ja hmmm... Siis Ensinnäkin riippuu mikä on pettämistä, meneekö raja toisesta kuvittelemisessa, suutelussa, seksissä tmv. Hyviä syitä ei tietenkään ole! (paitsi joku absursdi, nai tota tai ammun sun pääs irti tmv.) Mut esim. tiedän tapauksia joissa henkilö on ollut niin kännis että seksi on tapahtunut valveillaolon/sammumisen rajamailla. Tälläsessä tapauksessa kyse on enemmänkin kyllä melkein jo raiskausomaisesta seksistä., Hmmm.. Tuleepa pitkä selitys *ding* huoh. Siis että. Oletetaan että on poika jolal on ollut vaikka 5pitkäaikaista tyttöystävää, joista tämä on pettänyt yhtä (esim. superpitkänriidan takia ja siksi että tyttökin oli pettänyt tätä jne jne jne) Nii en pitäisi poikaa "pettäjä"-tyyppisenä, vaan antaisin hänellä mahdollisuuden. *hymy* Toivottavasti nyt jotenkin selitys meni jotenkuten selkeämmäksil oh.. *hihu*

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

KittysDead

Posts: 381

#69 • • KittysDead Trooper

Lene:
Off-topic, mutta näin sukupuolitautivalistuksena: ei pidä unohtaa n. 100 eri tyyppistä papilloomavirusta eli kondyloomaa. *lmao* Joka ei siis näy testeissä ennen kuin puhkeaa.



Näinpä näin *joo* Seksi on vaarallinen asia, siispä make sure u use the rubberman! *sydän*

Ei silleen etteikö muutkin kuin prostiuoidut oisi pöpöisiä.. Mutta prostituoiduilla nyt yleensäkkin luulisi olemman hieman korkeampi riski saada tartunta (suuren y**yntämäärän takia).

Enkä kyllä muuteskaan mitään himopukkiivälttämättä huolis. go go *hihu*

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

äm

Posts: 2,376

#70 • • Edited äm

KittysDead:
Pettäjä... tapauskohtaista. Ymmärrän jos on joskus jotain tyttöystäväänsä pettänyt hyvästä syytä tmv.



Avernian:
Mikä on sun mielestä pettämiseen hyvä syy?



KittysDead:
Hyviä syitä ei tietenkään ole! ....

Oletetaan että on poika jolal on ollut vaikka 5pitkäaikaista tyttöystävää, joista tämä on pettänyt yhtä (esim. superpitkänriidan takia ja siksi että tyttökin oli pettänyt tätä jne jne jne) Nii en pitäisi poikaa "pettäjä"-tyyppisenä, vaan antaisin hänellä mahdollisuuden.


Jos sun tuleva poikaystävä pettää sua elämänsä ensimmäistä kertaa "superpitkänriidan" takia, jatkat suhdetta normaalisti, koska se oli hyvä syy, jollaisia sun mielestä ei kuitenkaan ole olemassa?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

KittysDead

Posts: 381

#71 • • KittysDead Trooper

äm:
Jos sun tuleva poikaystävä pettää sua elämänsä ensimmäistä kertaa "superpitkänriidan" takia, jatkat suhdetta normaalisti, koska se oli hyvä syy, jollaisia sun mielestä ei kuitenkaan ole olemassa?



TApauskohtaista. Riippuu missä , kenen kanssa.. ja.. monestakin asiasta. Mutta joissakin tapauksissa voisin antaa pettämisen edes jollaintasolla anteeksi ja jatkaa suhdetta, mikäli poika olisi äärimmäisen katuva ja tahtoisi itsekkin jatkaa suhdetta mun kanssa jne.

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

Nalatsu

Posts: 155

#72 • • Nalatsu naarasleijona
Voin olla mielestänne pinnallinen tjs, mutta mä tapasin joitain vuosia sitten kiinnostavan miehen, ja meillä synkkasi hyvin. Kerran tuli sitten ilmi, että hän oli istunut vuoden linnassa avunannosta murhaan... Se kiinnostus lopahti siihen, enkä sen koommin ole nähnyt ko. miestä..... Huumeet, vankila ja väkivalta on mun kohdalla sellasia asioita, että ihmiset, jotka ovat olleet tekemisissä niiden kanssa pysyköön kaukana.. Ei pahalla ketään kohtaan... Mä vaan en pysty luottamaan ihmiseen, joka on käyttäny huumeita tai tehny rikoksen, tai hakannu jonkun, ettei tekis sitä uudestaan..

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

Avatar
#73 • • RINY Guest
Tällähetkellä tuntuu että sillä ei ole mitään väliä. Ainakin tiedän yhden ihmisen kenelle se ei ole mitenkää tärkeää millainen menneisyys mulla on. *plur* Itseasiassa ei olla edes puhuttu siitä, enkä ole itsekkään udellut hänen mennisyyttään. Alkaa jopa itsestäkin tuntua ettei sillä niin väliä ole. Olen sellainen kuin olen eikä sitä tarvitse selitellä, toivottavasti.
Avatar
#74 • • pia^^ Guest
Menneisyydellä ei oo pahemin väliä. Tietenki menneisyys vaikuttaa moneen asiaan. Täll hetkell tiiän toisen menneisyydest paljon ja ei sill oo väliä vaa nykysyydellä, mut onh se kiva tietää mitä toinen on elämällään tehny. Oonkoha jo vastannu tähä, mut jos oon ni ei voi mitää *nauru*
Avatar
#75 • • pipa Guest
Ajattelin ennen, että ei sillä ole väliä, mut kyl menneisyys vaikuttaa aika paljon sun ja muiden elämääm kuitenkin...
Tanjiz

Posts: 370

#76 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Yks frendi sanoi kerran, et "Menneisyydellä ei ole väliä, koska se on luonut susta sellasen, kun olet nyt!"

Mun mielestä aika hyvin sanottu!!*pepsodent*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Aidrian

Posts: 1,799

#77 • • Aidrian Furian Master
ilman menneisyyttä ei ole nykyisyyttä, eikä näinollen tulevaisuuttakaan.
itis

Posts: 2,518

#78 • • itis Morning Star
Menneisyydellä on mun mielestä väliä koska ihminen on tekojensa summa.

Ne teot joiden kertomista eivät muut kestä saattavat silti tehdä jostakusta paremman henkilön siinä missä pahemmankin.

En haluaisi tilanteeseen, jossa osa menneisyydestä olisi pidettävä salassa siksi, ettei joku toinen pysty käsittelemään sitä, minkä itse on jo kokenut ja käsitellyt (tai käsittelee parhaillaan).

Kuvittelen aina että se joku toinen henkilö (esimerkiksi potentiaalinen seurustelukumppani) jonka kanssa haluaa olla, joutuu hyväksymään myös toisen menneisyyden ja oppimaan siitä kuten myös itse joutuisin oppimaan toisen historiasta. Olisi mun mielestä suorastaan typerää olla käyttämättä moista rikkautta siitä riippumatta kuinka arkaluontoinen toisen (tai molempien) menneisyys on.

Voiko joku väittää tuntevansa ystävänsä / seurustelukumppaninsa tai vastaavan tietämättä heidän menneisyydestään mitään? Toivon ettei voi.

Ihmisten tarinoihin omasta menneisyydestään on mun mielestä myöskin syy - ei me turhaan toisillemme kerrota mitä on tullut joskus tehtyä. Vaikka ei pointti tulisikaan selväksi siinä kertoessa, se avautunee aikanaan. Ehkä myös tarinan kertojalle.

Erehtyminenkin on inhimmillistä ja siitä oppii?

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

iam

Posts: 3,085

#80 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Tyeicha, 7.5.2004 12:00:
tapaat kiinostavan tytön/pojan. tutustutte enemmän ja viihdytte hyvin toistenne seurassa. myöhemmin saat kuitenkin kuulla, että hän on entinen narkomaani/ prostituoitu/ vankilatuomion saanut rikollinen/ pettäjä tms.
miten se vaikuttaisi suhtautumiseesi häntä kohtaan jos
olisitte a)ystäviä b)seukkaisitte?? *täh*


Sanoisin että toisen menneisyys vaikuttaa suhteessa omaan menneisyyteen. Jos vaikkapa itse on ex-narkomaani, toisen samanlaisen tapaaminen voi olla parasta mitä voi tapahtua.