onko menneisyydellä väliä??

126 posts, 7 pages, 36,109 views

Samu

Posts: 517

#21 • • Samu Bodhisattva

alek száhala:
Mulle on tärkeintä mitä se ihminen on nyt. *sydän*



On todella hienoa, jos pystyt ehdottoman vilpittömästi noin ajattelemaan. Kaikki eivät siihen pysty..

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

meow

Posts: 1,170

#22 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "
.mä pystyn ehdottoman vilpittömästi sanomaan että menneisyydellä ei ole vittuakaan väliä..ei mun eikä muiden..

*hellokitty*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

kaloriina

Posts: 143

#23 • • kaloriina
nojoo..en usko et se nyt hirveesti oikeesti vaikuttaa siihe ystävyytee tms, jos sil tyypil ei o mitää propleemaa asian kaa, muuten jos se menis sen asian vatvomiseks ja vaikuttais koko ajan kaikkee mitä duunais sen kaa ni sit ehkä..mut joo.paha sanoo ku ei oo vastaavaa tilannetta ollu.. *igor*
Lucky-13th

Posts: 383

#24 • • Lucky-13th

diffas:
---
Njah:
ollaaks me menneisyydes vai tulevaisuudes?

---


Ollaan menneisyyden tulevaisuudessa ja tulevaisuuden menneisyydessä.



Damn right mut ollaanks me koettu tulevaisuus menneisyydes?

[muokattu 8.5.2004 14:56]

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Dives

Posts: 536

#25 • • Dives I see the light
tätäkin asiaa olen miettinyt monesti yön pimeinä tunteina ja toisin kuin yleensä annan hyvin yksinkertaisen vastauksen.. elikkä ei mielipide vaan vastaus vaihteeksi ja hyvin suorasanaisesti.

SILLÄ MENNEISYYDELLÄ EI OLE MITÄÄN V*TUN VÄLIÄ!!!!!

mikä merkkaa on se mitä on nyt sillä menneisyys on tehnyt sen mitä olet nyt ja jos se ei toiselle kelpaa niin sillä menneisyydellä ei ole väliä.
äm

Posts: 2,376

#26 • • äm
Sanoisin, että ei sillä menneisyydellä ole kauheasti väliä.
Jokainen meistä elää oman elämänsä niin kuin parhaaksi näkee. Osa näistä omista valinnoista saattaa kuullostaa pahoilta/vääriltä jonkun toisen elämässä.
Jos ne on kuitenkin ”selitettävissä” ja taakse jäänyttä elämää, ei mun mielestä niistä kannata tehdä ongelmaa. Oletuksena kuitenkin usein on, että ihminen toistaa virheitään.

Jos seurustelusuhteessa saisin kuulla, että kultani on esim. entinen pettäjä, en näkisi mitään syitä lähteä kävelemään.
Se voi tapahtua uudestaan, mutta se voi myös jäädä tapahtumatta.
Se voi tapahtua myös ihmiselle, joka ei ole sitä ennen tehnyt.

Entinen nisti voi sotkeutua huumeisiin, mutta tapahtuuhan sitä ennen kokeilemattomillekin.
Vankilaankin pääsee helposti, on siellä ollut ennen tai ei.

Prostituoituna oleminen olisi ehkä mielestäni kovin pala.
Se on siitä huolimatta näistä vaihtoehdoista mielestäni se, mihin kenenkään ei odoteta sortuvan uudestaan. Jos on saanut elämänsä ”kuntoon” (en nyt ota tässä kantaa siihen, voiko huorata eläen onnellista ja täysipainoista elämää) ja pyörittää arkeaan saamalla rahaa muualta, en jaksa uskoa, että kenellekään tulisi ikävä kadulle palaamista.

Entinen nisti tai pettäjä tai linnakundi tai entinen mikä-tahansa voi olla miljoona kertaa parempi ystävä tai kumppani kuin joku ”kilttiä” elämää elänyt. En sano legendaarisia \'ihminen voi muuttua\' -sanoja, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka historia meitä ehkä joskus ohjaileekin, tulevaisuuden tapahtumat riippuvat enemmänkin koko ajan eteen tulevien asioiden kulusta kuin kaukaisesta menneisyydestä.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Karvinen

Posts: 699

#27 • • Karvinen SekaiSin MariSta
Ei sil menneisyydellä oo välii, mitä on tehny tai mitä ei oo tehny, mulle tärkeintä on se mitä ihminen on nyt. Oon huomannu et moni ihminen arvostelee menneisyyden perusteella. itekki tein sitä joskus, mutta huomasin että ihan turhaan... ihmiset muuttuu! *joo*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Avatar
#28 • • pipa Guest
Menneisyydellä EI ole väliä... Jokaisella on sellanen kuitenkin...
siveys

Posts: 2,492

#29 • • siveys lovely
menneisyydellä on väliä. paljon väliä.
Avatar
#30 • • RINY Guest
Huh, tää on aika rankka. Kyl se menneisyys varmaan heijastuu sieltä ihmisestä kuitenkin, vaikka se olisi ihmisenä muuttunut. Joko se on ottanut opikseen ja tullu vahvemmaksi tai sit se painaa mieltä jne. Mut jos mä todella rakastuisin esim entiseen narkomaaniin jne niin ei sillä sen menneisyydellä olisi mitään merkitystä. Se on silti se ihminen keheen rakastuin, eikä sitä asiaa voi muuttaa mikään. Tietty tollasten asioiden ilmituleminen voi olla aika rankka juttu, mutta kyllä mä ainakin suvaitsevaisena ihmisenä pystyisin ne jotenkin ymmärtämään. *joo*
kAiStA

Posts: 229

#31 • • kAiStA
Itselleni kävi vähän hassusti päin, kun menneisyyteni ei vaivannu silloista poikaystävääni, vaan hän sai sen vaivaamaan minua. Vaikka olen hyvin nuori, olen onnistunut muutamia vuosia sitten säätämään kaikennäköistä, ehkäpä liian paljon kaikkea. Mutta tämä herra X jaksoi tavallaan piikitellä minua menneisyydestäni..
hra X :” että, kun sä oot jo kerinny tekemään kaikkea ja mä oon vaan tämmönen...” ja jaksoi joka kääntessä muistuttaa minua menneistä asioista. Ja kaikki vain siksi että jos hän jotain kysyi menneisyydestäni,niin kerroin suoraan, vaikka asiat olisivat olleet kuinka shokeeraavia.

--
Let the music be your only God..

MonoPussy

Posts: 69

#32 • • MonoPussy Bitch From Hell
Mielestäni oleellisinta on se, mitä ko. ihminen on tänä päivänä.
Menneisyyttäsi et voi muuttaa, tulevaisuuden voit.

--
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away....

Susu

Posts: 1,077

#33 • • Susu The Nasu
Jos oot sinut menneisyytes kanssa...niin silloin menneisyydellä ei o väliä. mutta jos sieltä jokin asia on jäänyt kaihertamaan ja vaikuttaa esim. tunteisiin niin silloin kyllä sillä on pakostikin väliä....

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Cassu

Posts: 634

#34 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Siis siis.... oikeesti jokainen tapaus on kasvattanut ja johdatellut siihen hetkeen ja siihen ihmiseen mitä nyt on.....eli toisen menneisyys ei tietysti kuulu toiselle eikä toisen ole siitä suuttuminen, koska on kuitenkin ihastunut/rakastunut kyseiseen ihmiseen juuri sellaisena mitä se rakkauden kohde on nykyisin....ja sitten kun opettelee tuntemaan toista niin silloin tietysti sitä omaa historiaa pitää kertoa, mutta kenenkään ei pidä vetää niistä mitään herneitä tai olla katkera toiselle ja katkaista sitä kautta yhteydenpitoa jos jotain vakavampaakin selviää.....eli niin kuuluisi ajatella että ne hetket kuuluu kummallekin kun he alkavat olemaan yhdessä, ennen suhdetta ollut elämä ja suhteen päättymisen jälkeinen elämä ei kuulu toiselle vaan silloin siitä vastaa vain kyseinen ihminen joka elämänsä tiellä harhailee.....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Avatar
#35 • • Equalizer Guest

Cassu:
Siis siis.... oikeesti jokainen tapaus on kasvattanut ja johdatellut siihen hetkeen ja siihen ihmiseen mitä nyt on.....eli toisen menneisyys ei tietysti kuulu toiselle eikä toisen ole siitä suuttuminen, koska on kuitenkin ihastunut/rakastunut kyseiseen ihmiseen juuri sellaisena mitä se rakkauden kohde on nykyisin....



Harmi vaan kun kaikki ihmiset ei ajatele samoin(
cheat

Posts: 796

#36 • • cheat
On sillä väliä.
Vaikka ideaali tilanne olis että ei olis, ja tähän kuuluu suvaitsevana sanoa, että eo menneillä ole väliä, mutta mulle kyllä on.
Omasta menneisyydestäkin löytyy asioita jotka tekisin toisin jos saisin uuden mahdollisuuden, toisaalta kaatuneen maidon perään on turha itkeä.
jos saisin tietää jotain tosi kamalaa parhaan ystävän tai muuten läheisen ihmisen menneisyydestä en usko että se vaikuttaisi suhtautumiseen.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

remotion

Posts: 5,283

#37 • • remotion nostatus guru
KYLLÄ siinä mielessä et kun tietää taustat niin ymmärtää toista paremmin ja ehkä sit osaa arvostaa (taikka myöskin halveksua) enemmän kuin tietämättä taustoja.
huonon taustan takia EN olisi valmis kovin helposti luopumaan suhteesta varsinkin kun kumppani on jo muuttanut itseään parempaan päin tai muuttamassa.
Se että kaikista asioista puhutaan avoimesti lisää luottamusta eikä pienet mustat hetket menneisyydessä minua sittemmin enää haittaa.

Lene:
Tulipahan mieleen, että eipä ihmisille tunnu nykyisyydelläkään olevan kauheasti merkitystä, kun eräät ottaa turpaan ties kuinka monennen kerran ja sietää pettämistä ja ties mitä. Rakkaus menee kaiken edelle. Joopa joo. *poks*



Tällästä en ymmärrä itsekään mutta eniten ottaa päähän ihmiset jotka ovat valmiita jättämään suhteen pienien vastoinkäymisten takia... *ding**uuh* enkä siis tarkoita nyt henkistä enkä fyysistä väkivaltaa vaan jotain ihan muuta...
Jazmine

Posts: 1,009

#38 • • Jazmine Pösilö
Ofcourse sil on välii! Ei sitä aina itellen (tai muille) myönnä.....
Menneisyydellä on joko positiivinen tai negatiivinen vaikutus. Tokihan se on niin, et menneitä ei sais muistella, ja vaik niitä ei muisteliskaan, niin kyl ne asiat vaikuttaa nykyisen tekemiseen, ja ehkä pelkoihinkin.

Mut nyt paistaa onneks aurinko *iloinen*

[muokattu 16.5.2004 11:48]

--
Polcca on parasta *sydän*

Lucky-13th

Posts: 383

#39 • • Lucky-13th
minkä taakseen jättää sen edestään löytää,aika pitää vaan unohtaa

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Avatar
#40 • • . Guest
Ei vielä yöllä....vasta aamulla*vink*