[Nuclear]:
Otettakoon vaikkapa keskikalja vs. kannabis, heroniini vs. pirtu (/tehdasliuotteet).
Eli kumpi pahempi/parempi..
Kannabiksen käytöstä tehtyjen tutkimusten mukaan, satunainen käyttö ei olisi vaarallisempaa kuin esim. kaljan juominen ja kannabista ollaan jopa kokeiltu alkoholismin hoidossa.(Aika huonoin tuloksin toistaiseksi)
On kuitenkin todettu että kannabiksen pitkäaikainen käyttö voi johtaa muiden,kovempien aineiden käyttöön joten siinä on selvästi isot riskitekijät takana,kuten myös alkoholin käytössä ,mutta näitä ei voi suoranaisesti vertailla koska tutkimuksia alkoholin vaikutuksesta ihmisen fyysiseen ja psyykkiseen kuntoon on tehty paljon enemmän kuin esim kannabiksen vaikutuksesta, pitkällä aikavälillä. Tilanteen tekee vaikeaksi myös tutkimustulosten luotettavuus.
Jos katson taas frendejäni ketkä ovat pössytelleet vuosia, verrattuna niihin ketkä dogailevat paljon, ero on jo helpompi huomata.Osasta polttelijoista on tullut flegmaattisia sekä epäsosiaalisia ja ne ketkä dogaa..no, kaikki tietää miltä alkoholi pöhö tuntuu ja näyttää.
Jos verrataan heroiinia esim pirtuun, niin kyllä ovat molemmat myrkkyä.Siinä tuskin kenelläkään on vastaansanomista etteivätkö olisi yhtä huonoja vaihtoehtoja sekä yhtä tappavia.
Muutenkin tuntuu että mielipiteet jakaa juuri kahtia kannabis, ei niinkään kovat huumeet.
Niitä tuskin kukaan glorifoi.
Jos joku käyttää laittomia päihteitä kotona/bileissä/missä vaan ja ei aiheuta ongelmia kenellekään, niin en näe mitään syytä puuttua asiaan.
Mutta jääkö se käyttö aina henkilökohtaiselle tasolle?
Entä jos kyseessä olisi sun pikku systeri tai broidi ja joku tunkis niille pari pilleriä tai jointin kouraan kotibileissä, tai pullon kossua? Tai jos näkisit ystäväsi menettävän kontrollin päihteiden kanssa?
Mun mielesta tietyissä tapauksissa pitäisi kyllä puuttua asiaan.
Ja henk.koht puutunkin.
Huvittavia kun tullaan esitelmöimään HUUmeista, tässä Reiska ennen HUUmeiden käyttöä (iloinen ja pirteä), ja tässä käytön jälkeen (rännittävä laiha ruikku).
Mut nyt ota huomioon miten paljon Suomi on muuttunut viime vuosina ja kuinka paljon huumeiden käyttökin on yleistynyt.Huumevalistus kouluissa on muuttunut paljon keskustelun suuntaan viime vuosina.
Mä muistan itse skidinä meidän huumevalistukset koulussa ja olihan ne
aika pelottelutekniikkaa mutta kyllä sieltä tietoakin sai jos jaksoi kuunnella.
Meillä kävi pari ex narkkaria juttelemassa aiheesta ja vaikka kuinka sitä toitotetaan että pelottelutekniikkaa on sanoa ettäkerran vedin ja jäin koukkuun niin on kundien puheet vieläkin muistissa.Ja ei ole muuten ikinä tullut mielenkkän lähteä kokeilemaan niitä stuffeja mistä jätkät puhui.
Niitä ihmisiä yleensä kannattaa kuunella kenellä on kokemusta aiheesta.Ne sen helvetin on käynyt läpi ja tietää varmasti mistä puhuvat.
Taaskin kiinni kyllä Ihmisestä. Joku voi oikeesti vetää 100 grammaa nenukkiin ja ei tunnu missään, mutta enpä haluis sitä opettamaan huumeista mun skideille.
Liioitteluna pitäisin myös keskioluen vertaamiseta heroiiniin, joten eiköhän niitä löydy aina molemmilta puolilta, toivottavasti pienellä huumorilla varustettuna.
Damn sä huomasit mun yliammunnat..