Apulaisoikeuskansleri: Koneiston huumekoiraratsia oli laiton

219 posts, 11 pages, 90,031 views

Dalifemme

Posts: 1,629

#41 • • Dalifemme Dementia simplex
Mä oon oikeesti käyny ihan eri bileissä kun muu jengi koska
en oo yhtään koiraa tai kyttää nähnyt bailuissa.
Tai sit mulla on ollut liian kovat promillet niiden havaitsemiseen *ding*

[muokattu 30.4.2004 13:25]
Mizfir

Posts: 2,472

#42 • • Mizfir pittuinen
Koneiston touhu meni kyllä liian pitkälle, mutta muuten ihan ok jos bileissä ovella, tms. on koirat. On huomattavasti mukavampaa että sesset nuuskaisee ohimennen kuin se että kopeloidaan kaikki mahdolliset paikat läpi käsin. Sitäpaitsi, eihän siinä ole mitään pelättävää muilla kuin niillä, jotka yrittävät roudata aineita sisään. *vink* sehän on sitten vaan oma moka. Poliisit / koirat tekee vaan työtään.

Onhan se inhaa että bileporukka leimaantuu, mutta totuushan on se että aineet menee sisään jos asialle ei tehdä jotain. Eikä toimenpiteisiin olisi varmasti koskaan ryhdytty, jos ei olisi niin monta kertaa todettu kyseinen asia.

Tää on tätä pienemmän pahan systeemiä, mieluummin niin että nuuskitaan kuin että ambulanssi käy hakemassa monta kertaa illassa överi-porukkaa. Samalla ehkäistään myös huumekauppaa, jonka vaikutukset näkyy paljon laajemmalti kuin yksittäinen käyttäjä välttämättä edes ymmärtääkään.

Että silleen.*joo*

[muokattu 2.5.2004 12:14]

[muokattu 2.5.2004 12:14]

--
-Mannanen-

Jusuplussa

Posts: 1,292

#43 • • Jusuplussa UG-///

Mizfir:
Sitäpaitsi, eihän siinä ole mitään pelättävää muilla kuin niillä, jotka yrittävät roudata aineita sisään.



*ding**justjoo**piis*
hallucinogen

Posts: 8,190

#44 • • hallucinogen Edain
Tähän taas sen verran, että koneistossa kävi 15500 henkeä ja käryjä tapahtu 67 joten sehän on jotain hurjat 0.4% ja kun ajattelee millaiset tarkastukset niin ei voi sanoa, että olisi kovinkaan kummoinen määrä. Varmasti jos kytät painuis hurttien kanssa ja kopeloimaan jokaisen asiakkaan tiikerissä saataisiin ainakin samanlainen prosenttimäärä *taputapu*
Ja tohon et siitähän ei kärsi kuin ne joilla on vaan salattavaa niin kuinkahan monta kertaa se koirakin on erehtynyt ja sit pääset pyllisteleen johonkin kellariin et kivakiva... Eikä sun tarvis muuta kun kävästä jossain tilassa tai jonkun ihmisen lähellä joka sauhuttelee hasaa niin se haju tarttuu suhun ja koira varmasti haukahtaa.

--
pikku-*possu*

Riku

Posts: 3,187

#45 • • Riku The Little Prince

Mizfir:
Koneiston touhu meni kyllä liian pitkälle, mutta muuten ihan ok jos bileissä ovella, tms. on koirat.

Koiria ei kovin montaa tässä maassa riitä että tuota voitaisiin toteuttaa vaikka haluttaisiin, ja se olisi silti yhden ihmisryhmän syrjimistä.

Poliisit / koirat tekee vaan työtään.

Minkä kohdan topicista missasit? Poliisit eivät tee vain työtään, vaan ylittävät valtuuksiaan.

Onhan se inhaa että bileporukka leimaantuu, mutta totuushan on se että aineet menee sisään jos asialle ei tehdä jotain.

Älä nyt viitti olla noin naivi. Ne aineet menee sisään jokatapauksessa. Montako tyyppiä ollaan saatu kiinni yleensä suurissakaan tarkistuksissa, ja kuinka monella niitä on todellisuudessa ollut?

Tää on tätä pienemmän pahan systeemiä, mieluummin niin että nuuskitaan kuin että ambulanssi käy hakemassa monta kertaa illassa överi-porukkaa.

Suomessa lähes kaikki ”överit” ovat johtuneet gammasta ja laktoonista, jota koirat eivät käsittääkseni pysty millään haistamaan, joten sen löytämiseksi se kopelointi on jokatapauksessa tarpeen. Et kai sinä nyt oikeasti kuvittele että nuo pikapuoliset tarkastukset juuri mitään estäisivät?

Samalla ehkäistään myös huumekauppaa, jonka vaikutukset näkyy paljon laajemmalti kuin yksittäinen käyttäjä välttämättä edes ymmärtääkään.

Ja kuinka paljon sinä kuvittelet että tuolla toiminnalla on oikeasti merkitystä kokonaisuuden kannalta? Yhteiskunnan kannalta tuollainen toiminta saattaa jopa pahentaa tilannetta mm. turhien käyttäjille kertyvien rikosrekisterien ja tämän aiheuttaman syrjäytymisen muodossa.

Että silleen.*joo*

Että silleen. *justjoo*

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dalifemme

Posts: 1,629

#46 • • Dalifemme Dementia simplex
Okei.Heitetään kyssäri.
Jos koirat ei toimi,ratsiat ei toimi, salakuuntelu ei toimi ja poliisi siis käyttää valtuuksiaan väärin muutenkin, miten teistä poliisin pitäisi toimia ?Millaiset valtuukset heille pitäisi antaa tai mitä pitäisi rajoittaa että homma silti toimisi?
Huumeiden väärinkäyttö ja kauppa on kuitenkin kasvanut viimevuosina.

Any insight?
Riku

Posts: 3,187

#47 • • Riku The Little Prince

dalifemme77:
Okei.Heitetään kyssäri.
Jos koirat ei toimi,ratsiat ei toimi, salakuuntelu ei toimi ja poliisi siis käyttää valtuuksiaan väärin muutenkin, miten teistä poliisin pitäisi toimia?

Ensinnäkin kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt listaamisiasi asioita, ainoastaan noiden keinojen käyttötarkoitusta ja -tapaa on kritisoitu.

Millaiset valtuukset heille pitäisi antaa tai mitä pitäisi rajoittaa että homma silti toimisi?

Kaikki vastaajat ja kritisoijat eivät välttämättä lähde siitä lähtökohdasta, että nykyistä huumepolitiikkaa ja -käytäntöä tulisi ylipäätänsä pyrkiä loputtomiin jatkamaan. Ainakin nykyiset valvuudet ovat mielestäni hyväksyttävissä, mutta poliisin itsensä valvontaa pitäisi tehostaa. Epäkohtia tässä maassa mielestäni on, että laittomillakin tutkimuskeinoilla hankitut todisteet kelpaavat oikeudessa, eikä mitään tehokasta poliisin ulkopuolista elintä ole näiden toimia aktiivisesti valvomassa. Onneksi Suomi taitaa kuulua vielä maailmassa ei niin korrupteituneiden maiden listalle, mutta tuollaiset epäkohdat lisäävät korruption ja väärinkäytösten mahdollisuuksia, todennäköisesti myös määriä.

Huumeiden väärinkäyttö

Pistetään Ärrälle ohjelappuset jakoon et niitä osataan käyttää oikein *vink*

ja kauppa on kuitenkin kasvanut viimevuosina.

Suomen tilanteeseen vaikuttaa maailman tilanne. Ja maailmalla tätä vastaan ollaan taisteltu vuosikymmeniä ilman juurikaan tulosta. Yksinkertaistettuna ja kärjistettynä voisi sanoa, että mitä enemmän tässä asiassa taistelee, sitä enemmän rikolliset kokonaisuudessa hyötyvät vaikka pari pientä tekijää jostain välistä pudottaisikin. Minun mielestäni on etsittävä muita keinoja.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Mizfir

Posts: 2,472

#48 • • Mizfir pittuinen
\”Koiria ei kovin montaa tässä maassa riitä että tuota voitaisiin toteuttaa vaikka haluttaisiin, ja se olisi silti yhden ihmisryhmän syrjimistä.\”

Ikävä kyllä huumekoirien määrä on vähäinen Suomessa. Silti on hyvä juttu että niitä on mahdollisuus saada edes nekin vähät joita on. Samanlailla on huumeratsioita myös rokkifestareillakin. Totta kyllä että asiaan pitäisi puuttua myös rokki, ym. systeemeissä enemmän.

\”Minkä kohdan topicista missasit? Poliisit eivät tee vain työtään, vaan ylittävät valtuuksiaan.\”

Kuten jo aiemmin sanoin että mielestäni Koneistossa mentiin liian pitkälle. Yleisesti ottaen mulle ainakin on ok jos sesset on mukana ovella tuomassa omaa osaamistaan asiaan.

\”Älä nyt viitti olla noin naivi. Ne aineet menee sisään jokatapauksessa. Montako tyyppiä ollaan saatu kiinni yleensä suurissakaan tarkistuksissa, ja kuinka monella niitä on todellisuudessa ollut?\”

Naivia on olla välittämättä, puolustaa ja mahdollistaa huumemarkkinat omalta osaltaan. Jokainen kiinni saatu tyyppi on plussaa. Jokainen tekee virheitä, myös sinä.

\”Suomessa lähes kaikki ”överit” ovat johtuneet gammasta ja laktoonista, jota koirat eivät käsittääkseni pysty millään haistamaan, joten sen löytämiseksi se kopelointi on jokatapauksessa tarpeen. Et kai sinä nyt oikeasti kuvittele että nuo pikapuoliset tarkastukset juuri mitään estäisivät?\”

Tämän vuoksi etteivät koirat pysty kaikkea haistamaan, myös \”pistotutkinta\” on tarpeen. En todellakaan kuvittele että tarkastukset kaikkea estävät, mutta parempi edes pieni osa sisään kulkeutuvista aineista kuin että kaiken annetaan mennä läpi.

\”Ja kuinka paljon sinä kuvittelet että tuolla toiminnalla on oikeasti merkitystä kokonaisuuden kannalta? Yhteiskunnan kannalta tuollainen toiminta saattaa jopa pahentaa tilannetta mm. turhien käyttäjille kertyvien rikosrekisterien ja tämän aiheuttaman syrjäytymisen muodossa.\”

Kyseisellä toiminnalla kyllä on merkitystä. Jos näin ei toimittaisi, se mahdollistaisi aina vaan vapaammat markkinat aineille ja leimaisi entistä enemmän bileitä tapahtumana josta varmasti saa aineita. Jo pelkästään huumepoliisin paikalla oleminen vaikuttaa sinällään etten minä ainakaan olisi niin tyhmä että yrittäisin edes roudata kamojani sisään , jos sellaisia käyttäisin. Onneksi olen säästynyt siltäkin ongelmalta. Ainahan sitä saa riskeerata itsensä jos mieli tekee, itsehän vastaa sitten seurauksista.

Poliisien paikalla oleminen on ihan jees juttu. Mulle se ainakin tuo tietynlaista turvallisuutta. Mieluummin menen bileisiin, jossa selvästi edes yritetään tehdä huumeongelmalle jotain kuin niihin joissa asiasta ei välitetä tai sitä yritetään peitellä.

Ja mietippä sitä kuinka paljon huumeiden käyttö aiheuttaa syrjäytymistä ja rikosrekistereitä?! se siitä naiviudesta...ei ne rikosrekisterit sitä syrjäytymistä aiheuta vaan ihan joku muu juttu.

Hienoo kuitenkin et aiheesta syntyy keskustelua





*justjoo**ding**joo*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#49 • • Mizfir pittuinen
*joo*

--
-Mannanen-

Riku

Posts: 3,187

#50 • • Riku The Little Prince

Mizfir:
Naivia on olla välittämättä, puolustaa ja mahdollistaa huumemarkkinat omalta osaltaan. Jokainen kiinni saatu tyyppi on plussaa. Jokainen tekee virheitä, myös sinä.

Minun mielestäni huumemarkkinoissa ei olekaan sinänsä mitään vikaa. Vikaa on siinä, että ne markkinat ovat laittomia ja rahat usein päätyvät järjestäytyneelle rikollisuudelle. Ja jokainen kiinni saatu tyyppi on plussa millä mittarilla? Jos nappaat kiinni jonkun kannabiksen pössyttelijän ja hommaat tälle turhaan rikosrekisterin, se ei ainakaan ole yhteiskunnan kannalta plussaa.

Tämän vuoksi etteivät koirat pysty kaikkea haistamaan, myös ”pistotutkinta” on tarpeen. En todellakaan kuvittele että tarkastukset kaikkea estävät, mutta parempi edes pieni osa sisään kulkeutuvista aineista kuin että kaiken annetaan mennä läpi.

Miten tämä nyt sitten korreloi sen kanssa että väitit tarkastuksilla saatavan bileistä pois överit sun muut negatiiviset tapaukset? Jos näillä saadaan vain pieni osa, kuten tuossa myönnät, kiinni, niin eikö ole silloin aivan loogista että övereistäkin katoaa enintään pieni osa?

Kyseisellä toiminnalla kyllä on merkitystä. Jos näin ei toimittaisi, se mahdollistaisi aina vaan vapaammat markkinat aineille ja leimaisi entistä enemmän bileitä tapahtumana josta varmasti saa aineita.

Tuo on osittain totta. Toisaalta tällä on myös se kääntöpuoli, että koska teknobileet ovat median ja poliisin huumebileiksi leimaamia, monet menevät sinne hankkimaan aineita.

Jo pelkästään huumepoliisin paikalla oleminen vaikuttaa sinällään etten minä ainakaan olisi niin tyhmä että yrittäisin edes roudata kamojani sisään , jos sellaisia käyttäisin.

Älä nyt viitsi ruveta leimaamaan ihmisiä tyhmiksi asiassa, josta et mitään tiedä tai ymmärrä. Kaman roudaaminen jopa nimenomaisesti huumetarkastuksen läpi melkein mihin tahansa on lapsellisen helppoa.

Poliisien paikalla oleminen on ihan jees juttu. Mulle se ainakin tuo tietynlaista turvallisuutta. Mieluummin menen bileisiin, jossa selvästi edes yritetään tehdä huumeongelmalle jotain kuin niihin joissa asiasta ei välitetä tai sitä yritetään peitellä.

Kelle se on ongelma, paitsi ehkä bileiden järjestäjälle jos asiasta tulee sanomista? Sulle? Kertoisitko hieman kaikista niistä ongelmista joita huumeet ja niiden käyttäjät ovat sinulle henkilökohtaisesti bileissä aiheuttaneet? Tee mielellään samantien avoin vertailu alkoholin käyttäjiin.

Ja mietippä sitä kuinka paljon huumeiden käyttö aiheuttaa syrjäytymistä

Huumeiden käyttö saattaa aivokemiaan vaikuttamisensa takia aiheuttaa mielenterveydellisiä ongelmia ja täten syrjäytymistä, mutta tämä on vain kapea pala totuudesta.

ja rikosrekistereitä?!

Jos veden juominen olisi laitonta, niin sekin aiheuttaisi rikosrekisterejä jos joku olisi tarpeeksi typerä tuosta jonkun tuomitakseen.

se siitä naiviudesta...

Ei näköjään alkuunkaan vielä.

ei ne rikosrekisterit sitä syrjäytymistä aiheuta vaan ihan joku muu juttu.

Tuo on yksinkertaisesti täyttä paskaa. Huumeiden aiheuttamasta syrjäytymisestä läheskään kaikki ei liity itse huumeisiin, vaan niiden laittomuudesta johtuviin ilmiöihin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#51 • • Riku The Little Prince

a:
Valtio voi pyrkiä valvonnalla ja kontrolloinnilla _rajoittamaan _ jotain, mitä ihmiset haluavat joka tapauksessa tehdä - tämän asian kieltäminen taas vaatisi jo sitä, että ihmisoikeuksiin ja yksilönvapauksiin puututaan. Mm. Mikko Salasuo tutkimuksessaan huomautti, että päihdekulttuurin popularisoituminen on tehnyt myös huumausaineiden viihdekäytöstä populaarikulttuuria, joten itsessään sitä ei voi enää _estää_. Tämän johdosta esim. virkavallan tulisi pyrkiä nimenomaisesti kuolettamaan mm. järjestäytyneen rikollisuuden osuus huumausainekaupasta sen sijaan, että yksityisiä käyttäjiä laitetaan tilille. Pitkälti näin on tapahtunutkin - megabileiden huumeratsiat toimivat lähinnä pelottelutaktiikkana, koska faktista hyötyä yksityishenkilöiden huumausaineiden käytön rajoittamisessa siitä ei ole. Poliisi ei myöskään tunnu jahtaavan yksityishenkilöitä tämän toiminnan ulkopuolella.

Kyllä, tässä asiassa olen nykytilanteen huomioonottaen aivan samaa mieltä. Mutta mielestäni kieltolaki ei voi toimia loputtomiin, ja Suomea pitäisi pyrkiä ajamaan hiljalleen kohti vapaampia asenteita huumeita kohtaan, ja samalla pyrkiä siihen, että rikolliset hyötyisivät mahdollisimman vähän tästä kaikesta. Pointtini ei ollut että turha edes yrittää taistella vastaan nykytilanteessa, vaan pikemminkin se, että tulevaisuudessa pitäisi pyrkiä pitämään huolta siitä ettei ole enää niin paljoa mitä vastaan taistella. Ja koska se ei ainakaan länsimaisen oikeusvaltion peruspohjalta onnistu huumeiden hävittämisellä maailmasta, niin on syytä pyrkiä etsimään ja toteuttamaan muita keinoja, joista tärkeimpänä näen asteittaisin laillistamisen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dalifemme

Posts: 1,629

#52 • • Dalifemme Dementia simplex

pHaze:
Ensinnäkin kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt listaamisiasi asioita, ainoastaan noiden keinojen käyttötarkoitusta ja -tapaa on kritisoitu.



Yleisesti mulle on tullut sellainen kuva ihmisten mielipiteistä. Siihen voi kyllä vaikuttaa
oma mielipiteeni asiasta, jonka vuoksi välillä suututtaa poliisin ”loputon” dissaaminen.


Ainakin nykyiset valvuudet ovat mielestäni hyväksyttävissä, mutta poliisin itsensä valvontaa pitäisi tehostaa. Epäkohtia tässä maassa mielestäni on, että laittomillakin tutkimuskeinoilla hankitut todisteet kelpaavat oikeudessa, eikä mitään tehokasta poliisin ulkopuolista elintä ole näiden toimia aktiivisesti valvomassa.



Ihan totta, on välillä ihmetyttänytkin miksi suomesta puuttuu pätevä valvova elin.
Mutta luultavasti tilanteen tekee vaikeaksi poliisin kannalta
resurssien puuttuminen eikä niinkään valvonnan puute

Pistetään Ärrälle ohjelappuset jakoon et niitä osataan käyttää oikein *vink*



Tai Alepaan =)

Suomen tilanteeseen vaikuttaa maailman tilanne. Ja maailmalla tätä vastaan ollaan taisteltu vuosikymmeniä ilman juurikaan tulosta. Yksinkertaistettuna ja kärjistettynä voisi sanoa, että mitä enemmän tässä asiassa taistelee, sitä enemmän rikolliset kokonaisuudessa hyötyvät vaikka pari pientä tekijää jostain välistä pudottaisikin. Minun mielestäni on etsittävä muita keinoja.


Sehän tässä onkin se ongelma. Suomessa yritetään nyt etsiä uusia keinoja,
kun rikollisuus ja huumebisnes paisuu käsissä.
Itse henk. koht olisin valmis antamaan poliisille laajemmat oikeudet,
kunhan niitä valvotaan kunnolla.Ja jos jotain huvittaa nyt quotata valikoivasti, niin laitetaan tähän disclaimerina että: EN KANNATA ISOVELI VALVOO MENTALITEETTIA.
Siksi sanoinkin että VALVOTUSSA ilmapiirissä. *piis*
Riku

Posts: 3,187

#53 • • Riku The Little Prince

dalifemme77:
Sehän tässä onkin se ongelma. Suomessa yritetään nyt etsiä uusia keinoja,
kun rikollisuus ja huumebisnes paisuu käsissä.

Ja varsinkin koska rikolliset ovat perinteisesti aina valvovia elimiä askeleen edessä keksiessään keinoja joilla välttää nykyiset valvontakeinot.

Itse henk. koht olisin valmis antamaan poliisille laajemmat oikeudet,
kunhan niitä valvotaan kunnolla.

Ei tässäkään sinänsä mitään vikaa, mutta rajaa vedän kyllä jo siihen, että ruvetaan antamaan mahdollisuutta käyttää hyvinkin rajuja keinoja pelkkien perusteettomien vihjeiden perusteella. Varsinkin kun en juuri näe keinoja millä tuollaista voitaisiin mitenkään valvoa. Rikoksien torjunta ei vielä itsessään ole mikään korkein absoluuttinen arvo ainakaan minun elämänkatsomuksesani, jonka perusteella voidaan oikeuttaa mikä tahansa. Ja tuo menee jo mielestäni liian pitkälle.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dalifemme

Posts: 1,629

#54 • • Dalifemme Dementia simplex

a:
Tää on aina yhtä hupaisa puheenaihe. Jos huumausaineita voi käyttää väärin, niin määritteles mulle millon niitä käytetään oikein :)


pilknus ;) Sanontaa kuitenkin käytetään viranomaiskielessä
ja niin käytän muuten minäkin. Live with it.
rndm

Posts: 91

#55 • • rndm color-it


a:
Tää on aina yhtä hupaisa puheenaihe. Jos huumausaineita voi käyttää väärin, niin määritteles mulle millon niitä käytetään oikein :)



mun mielestä silloin, kun käyttö ei vaaranna kenenkään turvallisuutta.
Mizfir

Posts: 2,472

#56 • • Mizfir pittuinen
\”Minun mielestäni huumemarkkinoissa ei olekaan sinänsä mitään vikaa. Vikaa on siinä, että ne markkinat ovat laittomia ja rahat usein päätyvät järjestäytyneelle rikollisuudelle. Ja jokainen kiinni saatu tyyppi on plussa millä mittarilla? Jos nappaat kiinni jonkun kannabiksen pössyttelijän ja hommaat tälle turhaan rikosrekisterin, se ei ainakaan ole yhteiskunnan kannalta plussaa.\”

Niin ja samalla kärsivät ne köyhät ihmiset jotka tuottavat huumeita. Kannabiksenkin pössyttelijöitä on monenlaisia. On niitä jotka pössyttelevät omaksi huvikseen ja on niitä jotka myös myyvät sitä. Tätä asiaa ei voi erottaa päältä päin joten asia on tutkittava. Sitäpaitsi jos itse ottaisin esim. töihin porukkaa niin mieluummin ottaisin ihmisen joka ei käytä kuin sellaisen joka pössyttelee. Kannabis vaikuttaa terveyteen monella eri tavalla, joka myös vaikuttaa työn tekemiseen. Onko se sitten hyvä asia ettei hommat hoidu? No tää on tietysti vaan yx näkökanta kyseiseen asiaan. Enempää en jaksa alkaa pyörittelemään.

\”Miten tämä nyt sitten korreloi sen kanssa että väitit tarkastuksilla saatavan bileistä pois överit sun muut negatiiviset tapaukset? Jos näillä saadaan vain pieni osa, kuten tuossa myönnät, kiinni, niin eikö ole silloin aivan loogista että övereistäkin katoaa enintään pieni osa?\”

En käsittääkseni ole väittänyt että tarkastuksilla saadaan pois överit, ym. vaan niillä ehkäistään övereiden,ym. syntymistä. Mitä vähemmän aineita kulkeutuu sisään, sitä vähemmän siellä voidään vetää övereitä, ellei joku vedä järkyttävää satsia ennen ineen menoa. Kyllä, övereistä katoaa pieni osa, mutta se pienikin osa on iso juttu.

”Tuo on osittain totta. Toisaalta tällä on myös se kääntöpuoli, että koska teknobileet ovat median ja poliisin huumebileiksi leimaamia, monet menevät sinne hankkimaan aineita.”

Eiköhän ne bileissä härväävät käyttäjät ole leimanneet itse itsensä sekä samalla bileet. Harvemmin koira puree ilman syytä. Totta on että mediassa asiaa on paisuteltu paljon, mutta tuskin koko aihetta käsiteltäisiin jossei siinä olisi jotain perääkin.

”Älä nyt viitsi ruveta leimaamaan ihmisiä tyhmiksi asiassa, josta et mitään tiedä tai ymmärrä. Kaman roudaaminen jopa nimenomaisesti huumetarkastuksen läpi melkein mihin tahansa on lapsellisen helppoa.”

Jesh, taas langettiin niiden ihmisten tiedon vähättelyyn, jotka eivät aineita käytä. Siis jos et käytä-et voi tietääkään asiasta mitään. Anteeksi, mutta nyt on pakko hiukan nauraa..mistähän kummasta sinä voit tietää tiedänkö minä asiasta yhtään sen enempää tai vähempää kuin sinäkään?! Joten jos annat sen asian olla.

Lapsellisen helppoa se voi ollakin. olen asiasta samaa mieltä kuin a.

”Kelle se on ongelma, paitsi ehkä bileiden järjestäjälle jos asiasta tulee sanomista? Sulle? Kertoisitko hieman kaikista niistä ongelmista joita huumeet ja niiden käyttäjät ovat sinulle henkilökohtaisesti bileissä aiheuttaneet? Tee mielellään samantien avoin vertailu alkoholin käyttäjiin.”

Kyllä huumeet sattuvat olemaan ihan yhteiskunnallinen ongelma. Jos bileistä puhutaan, niin kyllä, se on myös mulle ongelma. Sekä monille niistä jotka myöskään siellä eivät niitä käytä. Esim. ei ole kovin mukavaa nähdä ihmisiä joiden leuat jauhavat kuin olisivat irtoamassa paikoiltaan, ihmisiä jotka kyyhöttävät vessan nurkasa hirveissä tärinöissä eikä niitä joita ( onneksi suht harvoin) roudataan ambulanssiin kesken mukavan bileillan. Mua ei myöskään vois vähempää kiinnostaa vastailla kysymyksiin ”onx sulla myydä jotain” tai kuunnella jonkun täpinöissään olevan tyypin selityksiä siitä mitä se on tänään vetänyt ja kuinka kovat kiksit sillä on.

Ok.myös osa mun kavereistakin käyttää, mutta ne sentään tajuavat pitää mut ulkona nassutuksistaan.

Alkoholinkäyttäjät ovat myös häiriötekijä, oikeastaan bileissä vielä suurempi kuin käyttäjät. Tanssiessa känniläiset tulevat härväämään ympäriinsä, niin että se häiritsee niitä jotka ovat tulleet nauttimaan tanssimisesta ja fiiliksestä. Muutamankin kerran tehnyt mieli törkätä kylkeen, mutta kiltisti vaan vaihdan itse paikkaa. Hetki kestää kun vieressä on seuraava samanlainen.

Joten kyllä, mua häiritsee niin aineiden kuin alkoholinkin käyttäjät. Sitä ei voi välttää, ymmärrän kyllä. Ja se on kestettävä koska haluan silti käydä bileissä.

”Huumeiden käyttö saattaa aivokemiaan vaikuttamisensa takia aiheuttaa mielenterveydellisiä ongelmia ja täten syrjäytymistä, mutta tämä on vain kapea pala totuudesta.”

Joo, tuo on vaan kapea pala totuudesta. Huumeiden käyttö aiheuttaa moninaisia sosiaalisia, fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia, jotka aiheuttavat syrjäytymistä. Huumeiden käytön myötä tulevat myös rikosrekisterit niin käytön kuin erilaisten muidenkin rikosten vuoksi.

”se siitä naiviudesta...
Ei näköjään alkuunkaan vielä.”

No niin no?


”Tuo on yksinkertaisesti täyttä paskaa. Huumeiden aiheuttamasta syrjäytymisestä läheskään kaikki ei liity itse huumeisiin, vaan niiden laittomuudesta johtuviin ilmiöihin.”

Kummallinen käsitys sulla paskasta. Oletko koskaan miettinyt miksi huumeet on kriminalisoitu? Jos huumeiden käyttö olisi laillista, poistaisiko se kaikki niiden aiheuttamat psyykkiset ja fyysiset ongelmat? ja sitä myöten myös ne sosiaalisetkin ongelmat?

huhhuijaa...

Tää on asia, josta voidaan keskustella ikuisuus, mutta jos hellitettäis hetkex ja lähettäis viettelee vappua..? ;)
*nauru**ding**piis*

--
-Mannanen-

Dalifemme

Posts: 1,629

#57 • • Dalifemme Dementia simplex

a:
No itse asias en elä vaan kysyn suoraan, mut jos sulle kelpaa yksinkertaset tekosyyt ni oo pullukka elämääs tyytyväinen iha rauhassa .)


*aplodit* *nauru* Sähän pirtsakka setä olet!
Miten voi käyttää oikein? Esim kannabista voi käyttää
oikein mm. syöpäpotilaiden sekä muiden kroonisesti
sairaiden hoidossa, kipua lievittämään.
Ja randomhero antoi myös ihan Ok pointin.
silloin kun muiden vaarallisuutta ei vaaranneta.
(Kutsukaamme heitä viihdekäyttäjiksi.)
Itse en suosittelisi huumeita kenllekkään ja kaiken kaman veto
on mielestäni typerää.
Don't do drugs..mmmkay?

[muokattu 30.4.2004 16:15]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#58 • • [Nuclear] el aprendiz

dalifemme77:
*aplodit* *nauru* Sähän pirtsakka setä olet!
Miten voi käyttää oikein? Esim kannabista voi käyttää
oikein mm. syöpäpotilaiden sekä muiden kroonisesti
sairaiden hoidossa, kipua lievittämään.
Ja randomhero antoi myös ihan Ok pointin.
silloin kun muiden vaarallisuutta ei vaaranneta.
(Kutsukaamme heitä viihdekäyttäjiksi.)
Itse en suosittelisi huumeita kenllekkään ja kaiken kaman veto
on mielestäni typerää.
Don't do drugs..mmmkay?


Kuten a:kin tuossa mainitsi, niin alkoholin väärinkäyttö ei eroa mitenkään minkään muun substanssin väärinkäytöstä? Hyväksytkö mitään päihteitä (alkoholia, kahvia)? Mua kiinnostais tietää et miks ihmiset erottaa niin jyrkästi HUUmeet, mut sit alkoholi onkin ihan OK, sama tarkoitus kun on molemmilla (noin pääsääntöisesti).

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Riku

Posts: 3,187

#59 • • Riku The Little Prince

Mizfir:
Niin ja samalla kärsivät ne köyhät ihmiset jotka tuottavat huumeita. Kannabiksenkin pössyttelijöitä on monenlaisia. On niitä jotka pössyttelevät omaksi huvikseen ja on niitä jotka myös myyvät sitä. Tätä asiaa ei voi erottaa päältä päin joten asia on tutkittava.

Ja tuomittava? Miten tämä nyt enää liittyy aiheeseen?

Sitäpaitsi jos itse ottaisin esim. töihin porukkaa niin mieluummin ottaisin ihmisen joka ei käytä kuin sellaisen joka pössyttelee.

Ja mä ottaisin mieluiten helvetin hyvännäkösen eukon, joka ottaa multa tauotta poskeen pöydän alla valittamatta alle minimipalkalla. Mutta jos yksi noista asioista puuttuisi, niin se voisi silti olla hyvä työntekijä. Vaikka se pössyttelisi. Typerää tehdä ehdottomia ratkaisuja yhden ainoan tekijän perusteella.

Kannabis vaikuttaa terveyteen monella eri tavalla, joka myös vaikuttaa työn tekemiseen. Onko se sitten hyvä asia ettei hommat hoidu?

No voi hallelujaa! Kannabiksen polttelijat eivät hoida hommiaan! Sieltä se totuus sitten tuli julki.

En käsittääkseni ole väittänyt että tarkastuksilla saadaan pois överit, ym. vaan niillä ehkäistään övereiden,ym. syntymistä.

Mielenkiintoinen sanaleikki. Miten poistaminen ja ehkäisy käytännössä eroavat toisistaan? Poistamisella poistetaan jo olemasaolevat överit ja ehkäisyllä estetään niiden koskaan syntyminen?

Mitä vähemmän aineita kulkeutuu sisään, sitä vähemmän siellä voidään vetää övereitä, ellei joku vedä järkyttävää satsia ennen ineen menoa.

Juuri tähänhän tarkastukset ovella yleensä helposti johtavat.

Kyllä, övereistä katoaa pieni osa, mutta se pienikin osa on iso juttu.

Puhut ikäänkuin niitä övereitä olisi tusinoita illassa jatkuvalla syötöllä. Minusta nämä läppäsi kuulostavat aika älyttömältä liioittelulta.

Eiköhän ne bileissä härväävät käyttäjät ole leimanneet itse itsensä sekä samalla bileet.

Ruvetaanko seuraavaksi tappelemaan siitä kumpi oli ensin, muna vai kana?

Harvemmin koira puree ilman syytä. Totta on että mediassa asiaa on paisuteltu paljon, mutta tuskin koko aihetta käsiteltäisiin jossei siinä olisi jotain perääkin.

Siinä että teknobileissä on huumeita? Tottakai siellä on! Joka helvetin paikassa on! 4-kymppiset vetävät naksuja Storyvillen jazz-klubilla pössyttelytä puhumattakaan. Rokkipiireissä tämä kohu on ollut täsmälleen sama aikoinaan ajat sitten.

Jesh, taas langettiin niiden ihmisten tiedon vähättelyyn, jotka eivät aineita käytä. Siis jos et käytä-et voi tietääkään asiasta mitään. Anteeksi, mutta nyt on pakko hiukan nauraa..mistähän kummasta sinä voit tietää tiedänkö minä asiasta yhtään sen enempää tai vähempää kuin sinäkään?! Joten jos annat sen asian olla.

Voi kultapieni, kerro ihmeessä tietämyksesi huumeiden salakuljettamisesta! Tuohon korttiin, että et ole sanonut mitään, on hyvin helppo vedota siinä vaiheessa kun toinen otaksuu jotain puheistasi ja tietää sen olevan totta. Siilipuolustus ei tarkoita etteikö asia olisi juuri niinkuin väitin. Niinjoo, olenko mä väittänyt jossain välissä että mä käytän?

Kyllä huumeet sattuvat olemaan ihan yhteiskunnallinen ongelma.

Yksi muiden joukossa. Eri asia kannattaako niistä väkisin tehdä pahempaa ongelmaa hysterisoimalla kuin ne jo ovat.

Jos bileistä puhutaan, niin kyllä, se on myös mulle ongelma. Sekä monille niistä jotka myöskään siellä eivät niitä käytä. Esim. ei ole kovin mukavaa nähdä ihmisiä joiden leuat jauhavat kuin olisivat irtoamassa paikoiltaan, ihmisiä jotka kyyhöttävät vessan nurkasa hirveissä tärinöissä eikä niitä joita ( onneksi suht harvoin) roudataan ambulanssiin kesken mukavan bileillan. Mua ei myöskään vois vähempää kiinnostaa vastailla kysymyksiin ”onx sulla myydä jotain” tai kuunnella jonkun täpinöissään olevan tyypin selityksiä siitä mitä se on tänään vetänyt ja kuinka kovat kiksit sillä on.

Voi ei! Joku kuosipää on siis onnistunut pilaamaan juuri SINUN fiiliksiäsi! Ja eihän sitä voi sallia! Nyt äkkiä poliisit bileisiin varmistamaan että kaikki käyttäytyvät juuri niinkuin SINÄ haluat että SINULLA on hauskaa! Onhan se nyt hirveää jos joutuu sietämään kanssabilettäjiltään käytöstä. jota ei ITSE haluaisi! Jonkun leuat liikkuvat liikaa, joudut vastaamaan jonkun dillen kysymyksiin että onko sulla huumeita (mistäs tiedät ettei se ole siviilipoliisi muuten) ja joudut mahdollisesti myös pyytämään jotain tyyppiä siirtämään tai olemaan puhumatta sulle. Mä en ymmärrä miten sä kestät tota kaikkea kärsimystä. Ootko sä koskaan miettinyt, että jotkut muut ihmiset joutuvat ehkä kärsimään myös SINUN käytöksestäsi, mutta eivät silti välttämättä ole yrittämässä tuomita tai estää sitä, koska nämä ymmärtävät että toisinaan ihmisillä pitää olla sen verran suvaitsevaisuutta muita kohtaan, että nämä sietävät toisilta myös sellaista toimintaa josta eivät itse pidä?

Ok.myös osa mun kavereistakin käyttää, mutta ne sentään tajuavat pitää mut ulkona nassutuksistaan.

Eli nyt sä olet suuri ja hyväksyvä ihminen, kun annat kavereidesi käyttää, edellyttäen tietysti että sä et kärsi siitä millään tavalla? Kuinka jalomielistä!

Alkoholinkäyttäjät ovat myös häiriötekijä, oikeastaan bileissä vielä suurempi kuin käyttäjät. Tanssiessa känniläiset tulevat härväämään ympäriinsä, niin että se häiritsee niitä jotka ovat tulleet nauttimaan tanssimisesta ja fiiliksestä.

Jotka ovat tietysti se ryhmä, jolla on oikeus sanella säännöt siitä miten kaikkien muiden tulee ja sopii toimia, koska sinä kuulut siihen ryhmään?

Muutamankin kerran tehnyt mieli törkätä kylkeen, mutta kiltisti vaan vaihdan itse paikkaa. Hetki kestää kun vieressä on seuraava samanlainen.

Onneksi joukossamme on vielä todellisia marttyyreitä.

Joten kyllä, mua häiritsee niin aineiden kuin alkoholinkin käyttäjät. Sitä ei voi välttää, ymmärrän kyllä. Ja se on kestettävä koska haluan silti käydä bileissä.

Hitsi että mua häiritsee noin suvaitsemattomat ja omaan napaansa tuijottavat ihmiset, mutta kun ei haulikkoakaan oo tässä maassa sen hoitoon hyväksytty, niin se on kestettävä koska haluan webiboardeille kirjoitella.

Joo, tuo on vaan kapea pala totuudesta. Huumeiden käyttö aiheuttaa moninaisia sosiaalisia, fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia, jotka aiheuttavat syrjäytymistä. Huumeiden käytön myötä tulevat myös rikosrekisterit niin käytön kuin erilaisten muidenkin rikosten vuoksi.

Ootko sä oikeesti noin mustavalkonen vai vaan tyhmä? Että ensinnäkin puhut suoraan pelkistä 'huumeista', sen jälkeen väität sokeasti että ne aiheuttavat hirveän kasan oireita ja sen jälkeen vielä kehtaat todeta että huumeiden käytön myötä saat rikosrekisterin, eikä vain käytöstä, vaan myös erinäisistä muista rikoksista. On taas yläasteen huumevalistus mennyt hyvin perille. Muuten, älä juo nesteitä, niistä tulee känniin, ajaa humalassa pikkulapsien yli, ja lopulta ottaa kirveen käteen ja tappaa perheensä.

Kummallinen käsitys sulla paskasta. Oletko koskaan miettinyt miksi huumeet on kriminalisoitu?

En. Mä olen oman maalaisjärkeni sijaan käyttänyt faktatietoa ja tutustunut historiaan. Kuten sinunkin pitäisi.

Jos huumeiden käyttö olisi laillista, poistaisiko se kaikki niiden aiheuttamat psyykkiset ja fyysiset ongelmat?

Poistaako niiden laittomuus kaikki niiden aiheuttamat ongelmat? Ei. Olisi sitäpaitsi kiva tietää mihin tarkalleen edes viittaat psyykkisillä, ja varsinkin fyysisillä, ongelmilla? Onko sinulla aavistustakaan millaisia ne ovat, vai onko terkkari vain kertonut että sellasia on?

ja sitä myöten myös ne sosiaalisetkin ongelmat?

Ja niidenkö mukana ne sosiaaliset ongelmat katoaiskin?

Tää on asia, josta voidaan keskustella ikuisuus, mutta jos hellitettäis hetkex ja lähettäis viettelee vappua..? ;)

Tästä on jo keskusteltu kahdessakin eri huumetopicissa Klubituksessa ikuisuus ja suosittelisin että lukisit ne läpi jotta saisit myös hieman faktatietoa omien perusteettomien luulojesi tilalle.

[muokattu 30.4.2004 17:51]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dalifemme

Posts: 1,629

#60 • • Dalifemme Dementia simplex

a:
No tää on vaan tää ”älkää tehkö niinku minä teen, tehkää niinku minä sanon” -asenteen vastustus....


Kysehän oli minun henkilökohtaisesta mielipiteestäni.
Tottakai maailma muuttuu niin hyvässä kuin pahassakin mutta
se ei tarkoita että mun pitäis istua paikallani sanomatta
tai tekemättä mitään. Kunhan en tyrkytä omaa näkemystäni toisille
ilman että ottaisin vastaan myös vastapuolen näkemyksiä,
ja vice versa, voidaan asioista keskustella järkevästi.

Tiedän myös että tuskin minun puheillani
maailmaa muutetaan mutta saanpa purettua mieltäni, kuten kaikki
muutkin.
Besides,en ole paljon näkemyksistäni täällä puhunut
ja aika paksua jos muutaman kirjoituksen perusteella luulet ymmärtäväsi
tai tietäväsi mitä minä paheksun ja ajattelen.
Mutta oikeasti, epäilen että aidosti edes kiinnostaisi muutamista
kommenteista päätellen ja miksipä pitäisikään?