Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 727,420 views

peepe

Posts: 904

#1121 • • peepe

Avernian, 16.8.2006 21:34:
---
Reetta, 16.8.2006 18:44:
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos! *joo*

ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!

---


Saat multa yhden, tuu hakemaan! *hih*



Ja multa pari lisää! Kaks viikkoa vanhempien luona teki tehtävänsä. Oon sitä sorttia et pelkkä jääkaapin ohi kävely paisuttaa :(
Avernian

Posts: 7,451

#1122 • • Avernian Kerettiläinen

peepe, 17.8.2006 10:11:
---
Avernian, 16.8.2006 21:34:
---
Reetta, 16.8.2006 18:44:
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos! *joo*

ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!

---

Saat multa yhden, tuu hakemaan! *hih*

---

Ja multa pari lisää! Kaks viikkoa vanhempien luona teki tehtävänsä. Oon sitä sorttia et pelkkä jääkaapin ohi kävely paisuttaa :(



Dodi, kolmella kilolla puhdasta ihraa onkin jo ihan kiva lämmittävä vaikutus tässä talven tullessa. *nauru*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

wiwi

Posts: 1,575

#1123 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

katai, 17.8.2006 11:51:

Tähän väliin on pakko kertoa se mitä olen töissä huomannut... elikkäs jos ihminen on ollut jonkinlainen, vaikka 5 vuotta sitten, niin hän muistaa millainen oli ja kokee olleensa parempi ihminen silloin. Hän koittaa kaikkensa päästäkseen siihen lopputulokseen minkälainen on joskus ollut...

On todellakin positiivinen asia että antaa itselleen mahdollisuuden muuttua eikä mielenrauha järky. Jotkut menevät tässä jo yli rajojen...



Toi on niin totta. Varsinkin, kun nyt painosta puhutaan niin ihan normaali painon lisääntyminen on aina "lihomista" ja automaattisesti paha asia. Uudet kilot ovat aina ylimääräisiä - ihan kuin lähtöpaino olisi jotenkin absoluuttisen oikea. Elämäntilanne muuttuu, ajat muuttuvat, ihmisen sisäinen maailma muuttuu väistämättä vuosien mittaan. Miksi (vieläpä jonkun niin vähäpätöisen seikan kuin) painon pitäisi pysyä kaikesta huolimatta muuttumattomana? Kertooko se, jos on onnistunut vaikka nyt perheen perustamisen, uran luomisen tms. aikana pitämään painonsa kurissa, että ihminen on erityisen onnistunut, monipuolinen ja tehokas? Ihan kuin esimerkiksi vanhenemisen voisi estää vaakaan tuijottamalla.

Itse olen sisäistänyt ja hyväksynyt asian kunnolla vasta tänä vuonna. Kiloja on tullut viisi lisää ja tunnen nyt itseni terveemmäksi, vahvemmaksi ja energisemmäksi kuin suunnilleen koskaan aikaisemmin. Toki tämä on yhteisvaikutusta muutoksista useammalla alueella ja onkin hauska huomata kuinka vääristyneesti on itsensä aikaisemmin nähnyt. Kun on paininut koko nuoruusikänsä järjettömien itsetunto-ongelmien kanssa, tuntuu hienolta vaihteeksi pitää itsestään. Kävin kesän alussa vaa`alla ja päätin ettei minun tarvitse tehdä sitä enää - tästä eteenpäin olen aina ihannepainossani.

Sitä paitsi Cosmopolitaniin pitäisi laittaa ikäraja, se on ehdottoman vaarallinen nuorille tytöille.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

vaavu

Posts: 1,324

#1124 • • vaavu vara-vana
Nyt varmaankin saan useamman tiukan vastalauseen osakseni, mutta...

katai, 17.8.2006 11:51:
Hän ei ajattele että tämä kuuluu tähän ikään (kilojen tuleminen muotojen mukana tai joku maksaläiskä kasvoissa).



Mua on pitkään mietittyttänyt, miksi pitäisi hyväksyä yleisenä tosiasiana se, että iän myötä kuuluukin karttua kiloja. Totta kai aineenvaihdunta hidastuu, mutta ei se automaattisesti tarkoita sitä, että myös kiloja on pakko tulla lisää. Ihminen lihoo silloin, kun saa energiaa enemmän kuin kuluttaa, niin yksinkertaista se on.

Välillä musta tuntuu siltä, että tuota mantraa "iän mukana tulee kiloja" käytetään meriselityksenä omalle lihomiselle. Jos energian saannin ja kulutuksen välinen epätasapaino on vain hyvin pieni, hiipii paino ylös pikkuhiljaa vuosien aikana. Silloin on helppo vedota siihen, että "iän mukana tulee", eikä epätasapainoa tarvitse edes yrittää korjata.

Totuuden nimissä mä kuitenkin uskon, että asian hiljainen hyväksyminen on ongelma ennemminkin keski-ikäisille ja keski-ikää lähestyville kuin tähän topikkiin kirjoittelijoille. Toisaalta, kyllähän moni päältä kaksikymppinenkin huomaa jossain vaiheessa, että myöhäisteini-iän painoon on tullut lisää kiloja. (Myönnän, olen itsekin saanut 1-1,5kg lisää painoa reilussa kymmenessä vuodessa.) Useimmille parikymppisille ei painon kertyminen ole suoranainen ongelma, koska paino pysyy normaalipainoisen rajoissa. Kuitenkin, koko elämän mittainen vähittäinen lihominen johtaa väistämättä siihen, että vanhuusiän kynnyksellä niitä kiloja on terveyden kannalta ihan liikaa.
neppu*

Posts: 111

#1125 • • neppu* Neppu

wiwi, 17.8.2006 14:31:
Sitä paitsi Cosmopolitaniin pitäisi laittaa ikäraja, se on ehdottoman vaarallinen nuorille tytöille.



Oottekos kattoneet uusimpia tyttöjen leluja..?? mm. winx (tms..), bratz jne. siinä on jo noin 6-vuotiaille sellaisia vartalomalleja että ohhoh vaatteista puhumattakaan. Järkyttävintä oli, kun silloin seitsemänvuotias siskoni tokaisi ihan tosissaan: "oonko Netta liian lihava?"

Mutta jos ihan laihdutuksesta/treenaamisesta tässä pitää puhua niin kertokaas mitä kannattaa syödä jotta treenistä (5krt/vko) olisi mahdollisimman paljon hyötyä? Kannattaanko vetää jotakin proteiinisörsseleitä? Vaikka oon aktiivinen liikkuja en oo koskaan tutustunut noihin lisäravinteisiin..
Vulpini

Posts: 285

#1126 • • Vulpini Soviet recordings
heh.. ite oon 190 pitkä ja 97 kiloo.. ja harrastan liikuntaa 4-5 päivää viikos.. ja paino ei tipu
mihinkää... :D :D :D :D :D :D
Avatar
#1127 • • aaaaaaaaaa Guest
Mä oon pieni ja lihava. Näin on ihan hyvä.
Long John

Posts: 1,348

#1128 • • Long John Skenekuningas

neppu*, 17.8.2006 14:54:

Mutta jos ihan laihdutuksesta/treenaamisesta tässä pitää puhua niin kertokaas mitä kannattaa syödä jotta treenistä (5krt/vko) olisi mahdollisimman paljon hyötyä? Kannattaanko vetää jotakin proteiinisörsseleitä? Vaikka oon aktiivinen liikkuja en oo koskaan tutustunut noihin lisäravinteisiin..



Treenin jälkeen on hyvä ottaa palautusjuoma, jossa on siis sopiva määrä protskua ja hiilaria. Näitä voi myös nauttia joskus aterian korvikkeena, mutta pääasiallisesti tulisi pitää huoli riittävästä energian saannista koko päivän ajan. Eli 5-6 pienempää ateriaa noin 3 tunnin välein.

Nopeita hiilareita kannattaa karsia, proteiinin määrä pitää korkealla, eikä ylenpalttisesti syödä rasvoja.

On myös hyvä muistaa että mitä kovempaa treenaat sitä enemmän tarvitset laadukasta ravintoa.

Eli lyhyesti, lähes kaikki mikä maistuu herkulliselta on epäterveellistä..*nauru*
JetZe

Posts: 221

#1129 • • JetZe
keväällä,huhti-toukokuussa.2006 oli 83 kg,vyötäröltä 99 cm, nyt 21.9.2006 on 74 kg,86 cm :)

tavoitteena vielä tuo 6 cm pois,ja lihasmassaa tilalle.

kiitos kuuluu ruokavalioon,kaupassakäynti tottumuksiin (polkupyörällä auton sijaan) ja sitten työpaikan vaihtumiseen. en tietenkään voi kieltää ettei ero olisi tähän vaikuttanut.

mutta kaikkeen pystyy,pienillä asioilla.

se että jätin roska ruoan pois yli kk ajaksi,oli hyvä asia. aloin piristymään yms. mutta kyllä pitää hemmotella itseään välillä. :)
ezzy

Posts: 8,060

#1130 • • ezzy Droid-pappa
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...
Avatar
#1131 • • Annakins Guest

ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...



15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..
Pauha

Posts: 515

#1132 • • Pauha

Annakins, 21.9.2006 16:45:
---
ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...

---


15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..



Itellä putos aikoinaan paino 10kg 2,5 viikossa. Enkä nyt tiedä oliko se nyt niin epäterveellistä. Riippuu tietysti ihmisestä ja painosta...

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Avatar
#1133 • • Edited Annakins Guest

Pauha, 21.9.2006 16:54:
---
Annakins, 21.9.2006 16:45:
---
ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...

---


15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..

---


Itellä putos aikoinaan paino 10kg 2,5 viikossa. Enkä nyt tiedä oliko se nyt niin epäterveellistä. Riippuu tietysti ihmisestä ja painosta...



No mä vertaan siihen, et mun isällä tippu 20 kg kolmessa kuukaudessa kun sillä oli vatsasyöpä... Mutta ihmisestähän se riippuu ja varmasti ero vaikuttaa asiaan.
JetZe

Posts: 221

#1134 • • JetZe
niin. kyllähän se ero aiheuttaa hiukan syömishäiriötä. minkäs teet jos ei maistu. :/ mutta itse koitin pitää huolen,että söin paljon proteiinia.. :) jottei lihakset sentään katoaisi..

ne vähät. :F
ezzy

Posts: 8,060

#1135 • • ezzy Droid-pappa

Annakins, 21.9.2006 16:45:
---
ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...

---


15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..



prosentuaalisesti aika pientä meikäläisessä, mutta ei o tervettä ei. Ruokahalu himassa tyhjässä kämpässä aika lailla 0, duunissa pakko pöpertää jotain, että jaksaa.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1136 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...



Ero vei multa ainakin 5 kiloo.. Eli jos haluu laihtuu, niin suhde vaan katkolle mahdollisimman vaikeesti..niin johan alkaa kilot tippuu.. tosin nyt kun tilanne hiukan tasaantunut on kiloja tullut takas 4 kolmessa viikossa.. Sinänsä ihan jees, ku omasta mielestäni (ja muidenkin) aloin näyttää ei niin nätiltä..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

vaavu

Posts: 1,324

#1137 • • vaavu vara-vana
Olin 3 viikkoa urheilematta; tästä 2 viikkoa ulkomailla ja viikon flunssassa. Tulos: 1 kg lisää painoa, lihakset surkastuneet ja pömppövatsa tilalle. En muista että koskaan aikaisemmin olisin ollut näin painava. Melkein on sellainen fiilis, että kolmen viikon rötväyksellä tuhosin vuoden treenaamisen tulokset. :(

Tuntui todella hyvältä kun pääsi taas ensimmäisiä kertoja treenaamaan. Nyt pitää vaan ottaa mahdollisimman nopeasti takaisin mitä voitavissa on.
Skenemursu

Posts: 1,568

#1138 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
tää nyt menee vähän offtopic kun ei ole kevät, mutta mulla käynnissä "joulukilojen pudotus" eli jouluksi kuntoon teema.

Vähän oheistusta vuosi 2001, saavun Thaimaasta Suomeen armeijaan olen mielestäni aika hyvässä timmissä kunnossa ja painoa on 67kg (pituus 174cm). Puoli vuotta armeijassa lepäämässä ja tulos paino 76kg... seuraavan 5 vuoden aikana painoa tulee tasaisesti 1kg per vuosi. Ja paino 15.11 eli 2 vkoa sitten kun lähden suomesta on 81kg.

Nyt 2 vkoa myöhemmin, paino 76kg ja paljon kevyempi olo... eli pelkästään se että vaihdoin suomi safkan aasialaiseen versioon ja pieni vatsatauti siinä sivussa on tiputtanut painoa 5kg ja nyt se on pystynyt stabiilina tossa. Tarkoitus vielä pudottaa pari kiloa ja nyt alkoi myös kuntosali treeni lopun massan kiinteyttämiseksi.

Omalla kohdalla täytyy sanoa, että onneksi nyt ryhdistäydyin. Kun ikä lähenee 30, niin pitää alkaa tehdä jotain muuten pullistuu aika nopeesti ja se painon pudottaminen ei ole enää ihan niin helppoa kun junnuna.

Mutta siis tavoite jouluksi 74kg ja siinä voisin sen sitten pitää...

edit: nyt mennään 75kg eli 6kg tippunut ja 18pvssä. Enää 1kg ja sitten ollaan tavoitteessa tältä vuodelta... jos vielä tuntuu hyvältä pudottaa niin ehkä sitä vois ottaa uuden tavoitteen vaikka 70kg, niin pääsee vähän lähemmäksi näitten paikallisten kokoa :)
MaSari

Posts: 1,986

#1139 • • MaSari space jammer
Noniin, nyt on taas kevät, eli taas saa pudottaa painoo ;)

No hehheh. Niin siis mulla on vajaa kaks viikkoo takana ja puhutaan jo muutaman kilon painonpudotuksesta... :) jee!

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

_RixU_

Posts: 320

#1140 • • _RixU_
Nyt rupes lähtee läskit saatana! *hih* Pientä kaventumista selkeesti käynnissä, ku sain tänää kiskottuu jalkaan farkut jotka meni päälle joskus helmikuussa 2006 viimeks :D Täl menol mun doitslandiabissekilot kualee sukubuuttoon koht ahhah! *aplodit*