Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 727,713 views

Avatar
#1101 • • cjet Guest

Viivi, 15.8.2006 22:33:

Lisää proteiinin määrää, esim. jauheet ja patukat on käteviä. Itse pyrin syömään paljon rahkaa, raejuustoa, vähärasvaista lihaa, maitoa ja soijaa. Kun treenaat tarpeeksi isoilla painoilla ja lisäät protskuja, on ihme jos massaa ei ala tulla.



Nii.. Protskuilla on vaa se ihana puoli ett.. *pier* ..jos niitä vetää liikaa.. *nauru*
Avatar
#1102 • • cjet Guest

Viivi, 15.8.2006 22:49:

Lisäisin aamupalaasi kananmunan ja leikkelettä leivälle sekä tuoremehua. Proteiinit ehkä pierettää, mutta kyllä suolisto niihin tottuu ja oireet lievenevät. Sama juttuhan se on, jos lisää kuitua ruokavalioon. Välipalana voisit syödä reilun voileivän juusto/lihatäytteellä rehuineen.



Ok. *hymy* Tottelen heti huomenna.
Mut nyt ei viedä ihan tätä juttua ohi topicin.. tääl piti puhua kilojen pudotuksesta eikä siitä miten saan niitä lisää.. *nauru* Vaikka itsepähän aloitin.. *tirsk*
Jna

Posts: 613

#1103 • • Jna
On lähteny sellanen 6 kg tässä alkuvuodesta lähtien, en oo kiirettä pitänyt ja tehnyt samaan aikaan kovaa salitreeniäkin, joten ei kai se enempää ois voinutkaan pudota. Jatkan samaan malliin. Tosin pitäis nyt osata olla poissa siitä vaa´alta, koska kohta se alkaa valehdella... *grr*
Dana

Posts: 647

#1104 • • Dana

Cjet, 15.8.2006 22:21:
Kamalaa.. Antaisitte ne kilonne mulle.. Mä en saa painoa ylös vaikka syön kolmen edestä.. *grr* Yritin koko kesän oluellakin mutta en saanut edes ykspäkin alkua.. Ois se kiva kun ois jotain massaa mitä muotoilla.. Muovailuvahaa tietysti sais leikkikaupasta.. *ding*


*släp* hyvältä sä näytät *tirsk*
Avernian

Posts: 7,451

#1105 • • Avernian Kerettiläinen

Cjet, 15.8.2006 22:35:
Aamiainen: Leipää, kahvia, jogurttia, ehkä banaania..

300-400kcal

Lounas: Työpaikan ruokalan mukaisesti, järkyttävä annos, mutta monipuolisesti laidasta laitaan leipää salaattia ja kaikkee.

500-800kcal (kevyempi/raskaampi ruoka)

Välipala: hedelmää, tai jotain muuta pientä kahvin kans.

20-300kcal (tomaatti/pulla)

Kotona illallinen: Jotain poikamies-ruokaa mitä huvittaa tehdä kerta syö yksin. Mutta yritän senkin aika monipuolisesti.

300-1200kcal (esim. tunaa ja kasviksia/pizza)

Iltapala: Riippuu mitä ohjelmaa tulee töllöstä, mutta aina sitä jotain pientä keksii.

20-600kcal (kevyttä kasvista/täytetty patonki)

Ja Salin tai muun urheilun jälkeen proteiinipirtelöt tietysti, riippuu mihin aikaan käy treenaa miten sen jälkeen syö.

150-400kcal (pelkkää prodea/gaineri)



Hmm... riippuen siitä mitä noi "pienet" on ja kuinka paljon ja mimmoista ruokaa noihin sisältyy niin saatat syödä päivittäin vaikka vain 1250/jopa 3700kcal. (KA 2475kcal). Viitearvo ton ikäselle miehelle olisi 2175kcal/päivä ilman liikuntaa, että paino pysyisi missä on. Liikunta kuluttaa tietysti siihen päälle sitten energiaa.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Sallakat

Posts: 2,220

#1106 • • Sallakat jungle, baby !
blääh alkais painontsekkaus ja liikunnan lisäys- kausi taas syksyn myötä. Koko kesä on mennyt siidereiden ja epäsäännöllisten syömisten parissa, enkä salilla ole käynyt toukokuun lopun jälkeen. tuntuu ett on saletisti saanut ihan hirveesti ylimääräisiä kaloreita siidereistä.
Kauheata ajatellakin miten paljo sitä joutuu rehkimään syksyllä vaan sen takia ettei kesällä oo laittanut tikkua ristiin *toktok* en ole edes fysioterapiassa muistanut juoksentelemisiltani käydä, joten niska, hartia, selkä -alue on huolella paskana. Kun saa taas ne kuntoon, voi aloittaa salilla käynnin ja siitä voi aloittaa parin kilon painon pudotuksen. Sellanen 165/51 ois sellanen mihin päästessä voisin olla tyytyväinen.

Tämän kaiken tueksi kuitenkin ostin uuden vaa'an. Se mittaa nestepitoisuutta, rasvaprosenttia ja tietty painoa. Siihen laitetaan pituus ja ikä omaan muistipaikkaan ja käytetään sitä samaa muistipaikkaa aina. Muistaa edellisen tuloksen, niin helpottaa tsiikailla mitä eroa tekee eri päivien eri juoma/ruokavaliot.

Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin? *ding*
hrdkvr

Posts: 3,929

#1107 • • hrdkvr KURGO
kävin eilen ekaa kertaa elämässäni ryhmäliikuntatunnilla.. oli pakko alkaa vetää vähä aerobista kun lihakset vaan muuten kasvaa läskinalla= isompaa ja isompaa miestä :D

testissä oli satsin cykling easy!

eli pyöräilyä.. alun pyöränsäätelyn jälkeen alkoi sit sulve edessä kertoa tunnin kulun..
ja sit se alkoi..

ekaksi tunnelmat oli aika alhaalla kun pyörän satula oli niiiin kivikova että häpyluu/nivunen/lonkkaluu whatever luu tuolla rektumin tienoilla meni kipeeks..

tuli havahduttua siinä polkiessa kun ohjaaja sanoi että nyt vähän lisää vastusta että saadaan sykettä vähän ylöspäin.. mähän läähätin jo!!

otin vähän rennommin sit ja kuuntelin vähän paremmin ohjausta..

alun totaalinen väsähtäminen helpotti (kun rasva alkoi palaa) ja sain lisää voimia keskiosa tunnista meni helposti..ihan lopussa tuli se 1.2 min seisontaosuus jossa jalat kyl huusi hoosiannaa mutta sekin kestettiin kuin mies (ilman kuntoa) :D

overall oli kyl hyvä hikijumppa ilman mitään aerobikhöpinöitä tai tanssisarjoja.. hikeä sit kans lens ihan tajuttomasti..eli ottakaa oma pyyhe messiin!
on sitten ihan eri pyöräillä yksin punttiksella tai mennä cyklingtunnille! motivaatio x100..

ja aremmillekkin tämä toimii.. nimittäin pyöräily tapahtui pimeässä huoneessa ja reunapaikkojen määrä oli korkea :D

tänne sit 2x viikossa

--
-keep it hard-

lohikarme

Posts: 1,730

#1108 • • lohikarme RitariVittupää
Mulla lakaa nyt syyskiristys :) Tuota massaa nyt viime talvi ja kesä kerätty...nyt salilla pitkiä sarjoja ja rasvanpolttoa notta saadaan ne hiellä työstetyt lihakset esiin *lmao*

--
Qualis artifex pereo

Avernian

Posts: 7,451

#1109 • • Avernian Kerettiläinen

Sallakat, 16.8.2006 10:38:
Tämän kaiken tueksi kuitenkin ostin uuden vaa'an. Se mittaa nestepitoisuutta, rasvaprosenttia ja tietty painoa. Siihen laitetaan pituus ja ikä omaan muistipaikkaan ja käytetään sitä samaa muistipaikkaa aina. Muistaa edellisen tuloksen, niin helpottaa tsiikailla mitä eroa tekee eri päivien eri juoma/ruokavaliot.

Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin? *ding*



Heittelee aika hemmetisti. Pidemmällä aikavälillä se voi antaakin ihan kohtalaista keskiarvotietoa, tietty. Ja kokeile jos toimii ilman sen pituuden ilmoittamista, koska noi tuppaa arvioimaan osaksi pituus/painoindeksin mukaan sitä rasvaprosenttia, mikä taas aiheuttaa varsinkin liikunnallisilla ihmisillä ihan hämäriä heittoja.

Eri päivien juoma/ruokavalioista ei ihan suoraan voi noin kyllä sanoa, kun harvemmalla ne ruoat ja juomat pamahtaa samantien käyttöön/varastoon. Itsellä esim. tietyt ruoat sulaa parikin päivää, ja toiset (tietyt juomat) vaikuttaa puolessa tunnissa.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Ozie

Posts: 1,389

#1110 • • Edited Ozie
Vois jo muuttaa tän kesäkunto '07 topiciks nimittäin syksyllä taas pärähtää. Kesä on tullu vietettyä kosteissa ja hyvin syödyissä meningeissä. Grilli kuumana parhaillaan ~10 kertaa viikkossa ja alkoholipitostaki ehitty nauttia 3-4 kertaa viikossa kun ollu niin mahtavia terassi/grilli -ilmoja.

Tämänhän on jo hetken aikaa huomannu ja nyt syksyllä ruvetaan taas pistämään painoa matalaks. 3-4 krt/viikossa salilla ja 1-2 krt/viikkossa salibandyä. Lisäks pyritään vähentämään alkoholin käyttöä ja onneks grillaamisesta on aika helppo luopua räntäsateessa *nauru*

Tässä kesän aikana tullu löydettyä taas monta uutta tuotetta syksyä varten. Ei tarvi pastastakaan täysin luopua ku löyty proteiinipasta (h: 53g / p: 23g).

EDIT: kesä '07 taitaa tulla viel ennen '08:ia
bubbelgum

Posts: 2,477

#1112 • • bubbelgum ~sylikissa~
Hmm.. Nyt on pakko kyllä tähän väliin sanoa, että toi yhden tytön tavoite 165/51 kuulostaa mun korvaan aika hemmetin rajulta vaatimustasolta...

Ite oon 160cm pitkä ja koko aikuisikäni (siitä asti kun aloitin e-pillereiden syönnin) oon (olin) painanut 52kg. Ja silloin mulla ei tosiaan ollut yhtään mitään ylimäärästä.

Noh, tietyn lääkkeen myötä mitä jouduin syömään, lihosi tossa about 1½ vuotta sitten todella lyhyessä ajassa todella paljon. Parissa kuukaudessa tuli lisää painoo melkeen 20kg. Okei, sillon tuntu itestä siltä että oonpa tosi läski. Koska oli tottunut olemaan niin pieni koko ikänsä. Mutta hei oikeesti, silloinkaan ihan lääketieteellisesti mulla ei ollut kun lievää ylipainoa.

No joo, tossa nyt siis vähän taustaa vaan, mutta mun pointti tässä jutussa on se, että nyt olen (sen lääkkeen lopettamisen myötä) laihtunut viime joulukuusta noin 8kg, eli kilon per kuukaus vauhtia, ihan ilman että olen ees yrittänyt laihduttaa. Enkä tästä eteenpäinkään aijo yrittää laihduttaa. En vaan nää siinä mitään järkee että pitäis aikuisiässä enää mahtua johonkin koon 34 housuihin, tai pystyä välttämättä pitämään napapaitaa. Miks ihmeessä reilusti yli kakskymppisten edes pitäis näyttää samalta kun jonku teinien, ja olla samoissa mitoissa?

Tällä hetkellä omat mitat on siis about 160/61, enkä todellakaan oo asettamassa itelleni mitään tavoitepainoa että "koska olisin tyytyväinen". Ne asiat minkä takia itteeni tai elämääni oon tyytyväinen liittyy kyllä johonkin ihan muuhun kun siihen mitä lukuja vaaka näyttää.

Sanottakoon nyt vielä, että tämä ei sitten ollut mikään henkilökohtainen hyökkäys kyseistä "tavote 165/51"-tyttöä kohtaan. Jokainen taplaa tyylillään. Se vaan sopi niin hyvin vertaukseks omaan tilanteeseen, koska omat lähtökohdat aikoinaan on olleet sen 160/52. Ja pisti miettimään tätä asiaa...

Toivoisin vaan että sekä se tyttö että monet muut osaisivat olla tyytyväisiä siihen että on normaalipainoinen ja terve. Pienet liikakilot kun eivät edes ole pahasta. Hyvä vaan että aikuiset naiset näyttää aikuisilta naisilta. Antaa niiden teinityttöjen ahtautua niihin koon 34 housuihin ja napapaitoihin. *piis*

--
Hullu ku pullosta tullu.

T-Justice

Posts: 892

#1113 • • T-Justice

Sallakat, Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin? *ding*



Tulokset suuntaa antavia, jos sitäkään... mutta pitkässä juoksussa näkee kyllä muutoksen. esim. itsellä 24% --->13%

nm. samanlaisen omistava
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1114 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

T-Justice, 16.8.2006 14:21:
---
Sallakat, Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin? *ding*

---


Tulokset suuntaa antavia, jos sitäkään... mutta pitkässä juoksussa näkee kyllä muutoksen. esim. itsellä 24% --->13%

nm. samanlaisen omistava



Mut kyllä pihtimittaus on aina se varmin! Mulla oli pihimittauksen ja tommosen sähköhärvelin välinen ero varmaan jotain 6-7%. Ja ei se pihtimittaus niin kamalan kallistakaan oo..eikä vie hirveesti aikaakaan!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

T-Justice

Posts: 892

#1115 • • Edited T-Justice

Super-Kerttu,
Mut kyllä pihtimittaus on aina se varmin! Mulla oli pihimittauksen ja tommosen sähköhärvelin välinen ero varmaan jotain 6-7%. Ja ei se pihtimittaus niin kamalan kallistakaan oo..eikä vie hirveesti aikaakaan!



totta! hommasin just pihditkin, hitto ku joku vaa tekis mittauksen puolestani *iloinen* (joku asian osaava)
Sallakat

Posts: 2,220

#1117 • • Edited Sallakat jungle, baby !

bubbelgum, 16.8.2006 14:14:
Hmm.. Nyt on pakko kyllä tähän väliin sanoa, että toi yhden tytön tavoite 165/51 kuulostaa mun korvaan aika hemmetin rajulta vaatimustasolta...

Toivoisin vaan että sekä se tyttö että monet muut osaisivat olla tyytyväisiä siihen että on normaalipainoinen ja terve. Pienet liikakilot kun eivät edes ole pahasta. Hyvä vaan että aikuiset naiset näyttää aikuisilta naisilta. Antaa niiden teinityttöjen ahtautua niihin koon 34 housuihin ja napapaitoihin. *piis*



en ota mitenkään hyökkäyksenä,nou hätä. Juttu on ihan looginen (ainakin mun mielestä *nauru*) koska tällä hetkellä painan n.54 vaikka tosi pitkään painoin just 50-51. Ensinnäkin pudotus olisi just jonku 2-3kg mikä ei oo huimaa/rajua ja toisekseen joka ikinen housupari (ei kyl oo yhdetkää housut 34 kokoisia muistaakseni) mitä mä omistan on just tohon 50-51:een sopiva. En millään tohtisi ostaa uusia housuja koko ajan, kun entisistäkin tykkään niin paljon ja ero entisiin ei olisi kun ehkä yksi tuumakoko *hymy*
Nykyään housut puristaa mahasta inhottavasti ja tekee mieli kulkea väljemmissä paidoissa. Toi pari kiloa lähtis toivottavasti just persuuksista, koska olen persuuksien leventymiseen helposti taipuvainen. Sen takia housujen istuvuus/mukavuus juuri onkin tärkeässä asemassa mulla.Yläkroppaan ei tuu taas millään.

Toisaalta tiedän tasan tarkkaan olla tuijottamatta vaakaan, koska meinaan taas lisätä salilla käyntiä. kyllä ne housut enää kertoo oikean totuuden sen jälkeen *vink*

edit:typot
Avatar
#1118 • • Reetta Guest
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos! *joo*

ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!
vaavu

Posts: 1,324

#1119 • • vaavu vara-vana

hardikaveri, 16.8.2006 10:48:
testissä oli satsin cykling easy!
- - -
overall oli kyl hyvä hikijumppa ilman mitään aerobikhöpinöitä tai tanssisarjoja.. hikeä sit kans lens ihan tajuttomasti..eli ottakaa oma pyyhe messiin!
on sitten ihan eri pyöräillä yksin punttiksella tai mennä cyklingtunnille! motivaatio x100..



Jep, mäkin tykkään ihan älyttömästi spinningistä! Polttaa energiaa paljon enemmän kuin aerobic samassa ajassa, koska siinä tehdään alusta loppuun asti isoilla lihaksilla hapen kanssa. Ja hikeä irtoaa sen mukaisesti.

Ei tota oikein voi verratakaan omassa tahdissa punttispyöräilyyn. Tunnilla tulee tahkottua paljon kovempaa kuin itsekseen, koska joku on vieressä huutamassa. On myös kiva polkea hyvän musiikin tahtiin.

Lisäksi spinningpyörällä saa tehtyä paljon monimuotoisempaa polkemista kuin punttispyörällä, kun ajoasennot on paljon monipuolisempia. Esim. seisovaa asentoa en ole koskaan edes kokeillut punttispyörällä, en tiedä kestäisikö moinen vempele yhtä kovaa kenkimistä kuin spinningpyörä. Lopuksi: ainakin Esport Centerissä punttispyörät on paljon kämäisempiä polkufiilikseltään kuin spinningpyörät. Spinningpyörä on tuntumaltaan jo aika lähellä oikeata pyörää. Punttispyörä tuntuu lähinnä siltä kuin kampea vääntäisi.

pyörän satula oli niiiin kivikova että häpyluu/nivunen/lonkkaluu whatever luu tuolla rektumin tienoilla meni kipeeks..



Toi perseenpakotus menee ajan myötä ohi. Kokeile vaihtaa pehmeämpään satulaan, tai totuta takapuolta ajamalla pyörällä muutenkin.
Avernian

Posts: 7,451

#1120 • • Avernian Kerettiläinen

Reetta, 16.8.2006 18:44:
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos! *joo*

ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!



Saat multa yhden, tuu hakemaan! *hih*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*