Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 749,864 views

Jone

#82 • • Jone Archibald Haddock

[Nuclear]:
Eli et siis ymmärrä/arvosta kilpaurheilua ollenkaan?

En juurikaan. IMO urheilijat eivät vaan yleisesti ottaen saa mitään ketään muuta kuin itseään hyödyttävää aikaiseksi siinä vaiheessa kun urheillaan tolla tasolla. Minkä ihmeen takia mun pitäisi siis pitäisi antaa heille respectiä varsinkin kun mun näkökulmastani huippu-urheilullakaan ei ole edes viihdearvoa?

Arvostan ihmisiä, jotka tekevät sellaisia juttuja jotka antavat lisäarvoa myös muiden elämään.

(Tiedän että monet sohvaperunat saavat kiksejä muiden suoritusten seuraamisesta, mutta he saavat sitten jakaa sitä respectiä urheilijoille munkin puolestani)
Hyzenthlay

#83 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Kukin tavallaan *joo* moni ei ymmärrä, mitä kiksejä saa kuuden tunnin kiksun tamppaamisesta, joten onko ihme, että monet eivät ymmärrä tiukkaa treenaamista ja ruokavalion vahtimista? mikä on siis kilpaurheilijan arkipäivää.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

W

#85 • • W
Täytyy tähän väliin kirjoittaa pienet puolustelevat selitykset, sillä itse olen himotreenaaja pahimmasta päästä, ja selvyydeksi voisin kertoa että treenaaminen aikoinaan alkoi hyvinkin narsistisista ajatuksista, tahtoi näyttää parempalta jnp....kuitenkin treenaamisen jatkuttua vuosia, tuo on muuttunut puhtaaksi, ehkä hiaman omituiseksi intohimoksi, elämäntavaksi. Minunkaan tavoite ei silti ole näyttää sikaniskalta, vaan erittäin trimmatulta, mutta trimmaan bodyani siti esineellistäen sitä, en narsistisesti...tai jotain. Eli yritän sanoa ettei ulkonäkö treenaaminen kanna kauas, joten motivaatiota antavia asioita pitää olla enemmän......tähän viellä että onhan kaikki harrastukset aivan yhtä älyttömiä; minä haluan saada ehkä kaikki poikittaiset säikeet reisiin kesäksi esiin, toiset potkii pyöreää esinettä verkoon? Hellanlettas!
Omat mittani 179cm/88kg ->kesäksi ehkä 85 ja aivan vitun kiree....
*heiii*

ps. miehet, kai tiedätte, että jos hauiksenne ympäryysmitta on senteissä pienempi kuin puolet painostanne, olette niin sanotusti kukkakeppejä, pulkannaruja.....
*iloinen*

[muokattu 5.4.2004 12:30]
discopöllö

#86 • • discopöllö Bijou
Personal trainerin koulutuksen omaavana ja liikunnasta suuresti kiinnostuneena voisin heittää kehiin muutamia vinkkejä kiinnostuneille.

Aloittelijalle ja kaikille kuntoilijoille aerobiset liikuntalajit mm. pyöräily, kävely, juoksu ja uinti sopivat mainiosti. Muista liikkua itsellesi sopivalla teholla noin 70-80% maksimisykkeestä tai vanhan kolmen p:n muistisäännön mukaan, pitää pystyä puhumaan. Mikäli liikut itsellesi liian raskaalla tasolla muuttuu aerobinen rasvaa polttava, hapenottokykyä parantava ja yleiskuntoa kohottava liikunta anaerobiseksi. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että elimistösi joutuu niin koville että sen on käytettävä nopeiten saatavilla olevaa energianlähdettä eli lihasta energianaan.

Lihaskuntoharjoittelu eli punttis onkin sitten kehonmuokkauksessa toinen tärkeä laji. Muista treenata tarpeeksi kovalla tasolla, myös naiset tarpeeksi raskailla painoilla, jotta lihas voi kasvaa ja kehittyä. Lihaskuntoharjoittelun tuloksia (näkyviä) voi odottaa noin kolmen kuukauden päästä treenin aloittamisesta. Ennen näkyviä tuloksia olet kuitenkin jo saanut paljon hyvää aikaiseksi, mm energiankulutuksesi on kasvanut, sillä lihas kuluttaa enemmän energiaa kuin läski :)

Tässä todellinen pintaraapaisu, vastaan mielelläni kaikille lisäapua tarvitseville.
Tsemppiä meille kaikille. Ja kannattaa muistaa että pienikin liikunnan lisääminen on paljon parempi vaihtoehto mitääntekemättömyydelle.

*hellokitty*

[muokattu 5.4.2004 12:50]

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

kilobitti

#87 • • kilobitti 1-2-3 techno
pituutta on n. 181, ja paino lienee n. 65-66kg (ei o omaa vaakaa) eikä tarkoitus ole ainakaan laihduttaa*hymy* Painoindeksi on 66:lla laskettuna 20,1.

painoindeksi

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Jussi Soro

#88 • • Jussi Soro choon!

kilobitti:
pituutta on n. 181, ja paino lienee n. 65-66kg (ei o omaa vaakaa) eikä tarkoitus ole ainakaan laihduttaa*hymy* Painoindeksi on 66:lla laskettuna 20,1.

painoindeksi

WTF 25,5???

En mä kyl todellakaan noin läski oo.
kilobitti

#89 • • kilobitti 1-2-3 techno

discopöllö:
Ja kannattaa muistaa että pienikin liikunnan lisääminen on paljon parempi vaihtoehto mitääntekemättömyydelle.

Unohtamatta sitä, että säännöllisestä liikkunnasta tulee mielettömän hyvä olo kunhan pääsee eroon alun kankeudesta*vink*

--

kilobitti

#90 • • kilobitti 1-2-3 techno

JussiS:
painoindeksi
---
WTF 25,5???

bmi-kaava on simppeli;

paino / (pituus metreinä toiseen)

tsekkaa sillä.

--

W

#91 • • W
Ei noita painoindeksejä kannata kattoa....niiden mukaan kaikki joilla on vähänkin palaa, on ylipainosia, meikäläinen muka 29,5!
Rasvaprosentti pihdeillä (ei sähkömittarilla, nekin kusee) kertoo todella hyvin ihon alaisten rasvojen määrän, ja sehän tässä ratkasee!
Yksi valtti: Kun vatsan kohdalla on saman verran ryppyä kuin kämmenen päällä, on paikat kondiksessa!*kivatsulle*
Karski

#92 • • Karski Pomon kätyri

JussiS:
---
kilobitti:

painoindeksi

---

WTF 25,5???

Toi painoindeksi lakkaa olemasta hyvä mittari
siinä vaiheessa jos sulla on vähänkään
lihasmassaa. Lihakset painaa enemmän
kuin läski.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jussi Soro

#93 • • Jussi Soro choon!

Tres:
Toi painoindeksi lakkaa olemasta hyvä mittari
siinä vaiheessa jos sulla on vähänkään
lihasmassaa. Lihakset painaa enemmän
kuin läski.

Mä oonkin sen verran lihaksikas kaveri, et ei ihme *uros*
n.

#94 • • n.

JussiS:

WTF 25,5???

Mullapas oli 30,0 ja kk sitten se oli 31,2 *hih*

EDIT: nyt pitää olla tarkkana kun ei sais laskee alle ton Obesity = BMI of 30 or greater *nauru*

[muokattu 5.4.2004 13:18]
#95 • • Enkeli Guest

JussiS:
---
kilobitti:

painoindeksi

---

17
ei jumalauta.... 17!

#96 • • astaroth Guest

Enkeli:
17
ei jumalauta.... 17!

Tsiissus...*iihhih* Joku expertti sanoi joku aika sitten televisiossa, että indeksi ei ole kauhean luotettava. Sen mukaan ihannepaino pitäisi laskea näin: oma paino - 105.
En sitten tiedä, mikä tuossa on logiikkana, mutta jotenkin se tuntuu maalaisjärjellä ihan fiksulta tavalta.*ding* Mutta se on totta, että eihän omalla painolla ole mitään merkitystä, jos rasvaprosenttisi on tyyliin 0,05.
n.

#97 • • n.

tulppaani:
Sen mukaan ihannepaino pitäisi laskea näin: oma paino - 105.

*täh*
Dementation

#98 • • Dementation wednesday?
Ei sitä kannata katsoa vaakaa eikä painoindeksiä, vaan pyrkiä siihen että on hyvässä kunnossa... Aika hyvä painomitta jos nyt jollain haluaa tietää, niin on se, että pituudesta vähennetään 100 - 110 ja siitä saadaan tulokseksi normi paino riippuen lihasten määrästä etc.

Edit. Katsos joku muu sanoi jo samaa, mutta hiukan eri luvulla...

[muokattu 5.4.2004 13:45]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Uhuu

#99 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
4-5 kiloa pitäis pystyä täs hiljalleen pudottamaan, mutta vain läskiä. Treenaan taas noin 8-10 kertaa viikossa (lenkit, vesijuoksut ja sali) ja yrittänyt karsia rasvat ja turhat hiilarit ravinnosta pois. Eiköhän tässä hiljalleen saada tuloksia aikaan, mutta en kyllä tiedä pääsenkö tavoitteisiini vasta kuin joskus sit kesän loppupuolella.

-uhuunlaarditliikkeellery.

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

[Nuclear]

#100 • • [Nuclear] el aprendiz

Jone:
En juurikaan. IMO urheilijat eivät vaan yleisesti ottaen saa mitään ketään muuta kuin itseään hyödyttävää aikaiseksi siinä vaiheessa kun urheillaan tolla tasolla. Minkä ihmeen takia mun pitäisi siis pitäisi antaa heille respectiä varsinkin kun mun näkökulmastani huippu-urheilullakaan ei ole edes viihdearvoa?

Onhan se totta, että ei se mitään ”yleishyödyllistä” tuota, mutta jos tarkastellaan asiaa markkinoiden ja talouden näkökulmasta, niin ekonomistit vois heittää haisevan vastalauseen. *vink* Ja ei, en tarkoittanut et sun pitäis antaa niille kunnioitusta jos et sitä koe tarpeelliseksi, itse koen koska pystyn samaistumaan heihin jollain tasolla.

Arvostan ihmisiä, jotka tekevät sellaisia juttuja jotka antavat lisäarvoa myös muiden elämään.

Mitä näin yleisesti ottaen tarkoitat (jos poisluetaan hyväntekeväisyys)? Itse näkisin, että myös huippu-urheilijat antavat joidenkin elämään lisäarvoa, virikkeitä aloittamaan urheileminen josta taas tulee niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvä olo.

edit: typo

[muokattu 5.4.2004 14:46]

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku