Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 744,945 views

tomii

Posts: 3,594

#1601 • • Edited tomii kallion herttua
Vaikken ollutkaan mitenkään ylipainoinen, niin oli ns. "pakko" muutama kilo tosta vyötäröltä, ennekuin homma pääsee kasvamaan. :) Onnistui, kun rupesi vaan kävelemään/skedee/fillaroimaan kaikki matkat muun liikkumisen lisäksi. Ja nykyään hiilaritkin minimissä, ihan jo sen takia, että oon huomannut, että hiilarit aiheuttaa aikamoista farttailua mulle välillä. Tällä ruokavaliolla ei tota oikeen esiinny. :) Mutta joo... se vanha kunnon "liiku enemmän, syö terveellisemmin" toimii just niiku pitääkin. Niin ja kantsii kanssa kattoa mitä nesteitä heittää helttaansa viikonloppuisin, ettei niitä kaikkein sokerisimpia vetele. Ja turha herkuttelu sipsien ja suklaan ja karkkien kera hevonv*ttuun, jos haluaa kiloja alas.

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#1602 • • tomii kallion herttua

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 29.7.2009 14:59:
Musta tuntuu, että paisun vaan, vaikka syön tosi vähän*ding*.

Mikä olisi sellainen "normaali" terveellinen päivän syönti määrä? Kun ei paljon liiku, istumatyö jne. Syön kyllä aika epäsäännöllisesti mutta vähän. 3kg haluaisin pois.

On tääkin, että ensinnä on liian laiha ja sitten menee vähän yli. Vaikea sulattaa tätäkään*justjoo*.



Ei millään pahalla, mutta toi kuuluu ikääntymiseen aika monella. Meitsikään ei ottanu kiloja just mistään, ennen. Nyt kun mittari alkaa olee lähempänä kolmeekybää kuin kahta, niin kappasvaan, saakin jo alkaa kelailee mitä suuhunsa tunkee ja milloin, sekä liikkua pitää ihan oikeesti, jos haluaa pysyä näissä mitoissa. Ei muuta kuin elämäntavat pikkusen uusiksi, niin kyl se siitä. *piis*

--
reivaan kunnes kuolen

Jusna666

Posts: 1,447

#1603 • • Edited Jusna666 Diablo

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 29.7.2009 15:22:

No enpä juuri. En syö lainkaan esimerkiksi karkkia, suklaata tmv, toisinaan sipsejä.

Mutta syön todella epäsäännöllisesti. Enkä lainkaan aamupalaa, koska aamulla ei maistu, niin töissä menen suoraan sitten ruokikselle, missä syön normaalin aterian eli pääruuan, salaatin ja lasin maitoa. Kotona en syö illalla juuri mitään, ehkä leivän tai kaksi ja jogurtin. Todella vähän kyllä vihanneksia ja kasviksia, joita en juurikaan kotiin osta..



Ei tullu luettua aiempia viestejä läpi joten voi olla et tulee toistoa mutta..

Nyt kyllä homman nimi tuntuis olevan se ettet syö tarpeeksi ja tarpeeksi usein joten aineenvaihdunta menee säästöliekille.

Aamupala syötävä ehdottomasti! Alota vaikka siitä. Päivän tärkein ateria.
Vaihtoehtoja on lukematon määrä. Sekin on vain tottumiskysymys ettei maistu.

Sit esim kolmen tunnin välein syöt pieniä määriä. Hiilareitten kanssa tarkkana ja illalla ei muuta kuin vettä ja vaikka rahka plus jotain kalkkunaleikkelettä ja vihanneksia.

Mut liikunnan merkitystä lienee turha ottaa sen enempää esille?

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Vendela

Posts: 733

#1604 • • Vendela e-ra2co

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Annakins, 29.7.2009 14:49:

---
sativa, 29.7.2009 13:38:

Itse olin joskus 16-vuotiaana muslimien kanssa Ramadanilla, mutta tein sen kyllä vaan siinä mielessä että pystynkö olemaan syömättä niin pitkiä aikoja kun miljoonat "muhamettilaisetkin" pystyvät. Ei se kivaa ollu ku huippas ja palelsi iltapäivisin, mutta neljä kiloa lähti.

---

Harvalla (muslimilla) muuten tippuu paino ramadanin aikana kun öisin ja aamuisin on hillittömät mässäilykestit.



Joo, mä siis teinki ton periaattees osittain laihdutusmieles, mutta siis myös fyysinen & henkinen kantti -mieles. Mut en siin laihdutusmieles kyl suosittele, ettette feidaa sinne aeropikkeihin *hymy*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Tiinuliinu81

Posts: 510

#1605 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Jusna666
Ei tullu luettua aiempia viestejä läpi joten voi olla et tulee toistoa mutta..

Nyt kyllä homman nimi tuntuis olevan se ettet syö tarpeeksi ja tarpeeksi usein joten aineenvaihdunta menee säästöliekille.

Aamupala syötävä ehdottomasti! Alota vaikka siitä. Päivän tärkein ateria.
Vaihtoehtoja on lukematon määrä. Sekin on vain tottumiskysymys ettei maistu.

Sit esim kolmen tunnin välein syöt pieniä määriä. Hiilareitten kanssa tarkkana ja illalla ei muuta kuin vettä ja vaikka rahka plus jotain kalkkunaleikkelettä ja vihanneksia.

Mut liikunnan merkitystä lienee turha ottaa sen enempää esille?



Okei, no kuulostaa kyllä ihan loogiselta.. Enkä mä mitenkään tarkoituksellisesti ole syömättä, siis, että laihtuisin siten tmv mutta jotenkin vaan syöminen "jää".

Täytyypä alkaa pitämään vaikka jotain ruokapäiväkirjaa tai tehdä ohjelma, jota noudattaa. Pidän syömistä jotenkin sivuseikkana *justjoo*.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

isokeksi

Posts: 260

#1606 • • isokeksi iskekosi
Reissussa tuli sen verran monta kiloa lisää, että pitää pudottaa varmaan 5kg vähintään. Ihan vain, että mahtuisin mun vaatteisiin! Syön 4-5 kertaa päivässä kotiruokia, pienissä määrin. Paljon, paljon kasviksia! Oon salaatin hirmusyömäri. Välipaloina toimii hedelmät ja juomana vesi. Okei, kahvia tulee kyllä litkittyä töissä välillä vähän liikaakin.

Karkkia, sipsiä ja limuja en nassuuni laita. Mitä nyt yks kaks palaa suklaata silloin tällöin.

Nyt pitäis pystyä vaan kiinteyttää. Käyn lenkillä vielä aika epäsäännöllisesti töiden takia. Tai vain tekosyiden takia.. Mutta koitan tehdä 10-20 kpl vatsiksia (suoria- sekä kiertovatsiksia) kerran päivässä. Reisiinkin pitäisi kohdistaa jotain kiinteytystä... Mitkä liikkeet toimii keskivartalon ja jalkojen kiinteyttämiseen parhaiten? En käy salilla.
isokeksi

Posts: 260

#1608 • • Edited isokeksi iskekosi

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

yusuplus, 30.7.2009 12:01:
---
isokeksi, 30.7.2009 10:49---
En käy salilla.
---
Osta kortti ja käy



Anteeks, ois pitänyt kirjoittaa että en tykkää käydä salilla. Eli sen mukaisia treeniohjelmia tahtoisin ihmisten suosittelevan.

Kiitos linkistä. Pitää kattoa himassa, kun ei työkoneella voi kattoa youtubea.
Birgie

Posts: 1,311

#1609 • • Birgie Kikati

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

isokeksi, 30.7.2009 10:49:
Reissussa tuli sen verran monta kiloa lisää, että pitää pudottaa varmaan 5kg vähintään. Ihan vain, että mahtuisin mun vaatteisiin! Syön 4-5 kertaa päivässä kotiruokia, pienissä määrin. Paljon, paljon kasviksia! Oon salaatin hirmusyömäri. Välipaloina toimii hedelmät ja juomana vesi. Okei, kahvia tulee kyllä litkittyä töissä välillä vähän liikaakin.

Karkkia, sipsiä ja limuja en nassuuni laita. Mitä nyt yks kaks palaa suklaata silloin tällöin.

Nyt pitäis pystyä vaan kiinteyttää. Käyn lenkillä vielä aika epäsäännöllisesti töiden takia. Tai vain tekosyiden takia.. Mutta koitan tehdä 10-20 kpl vatsiksia (suoria- sekä kiertovatsiksia) kerran päivässä. Reisiinkin pitäisi kohdistaa jotain kiinteytystä... Mitkä liikkeet toimii keskivartalon ja jalkojen kiinteyttämiseen parhaiten? En käy salilla.



Rantalentistä! *vink*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

SyndroDome

Posts: 1,103

#1610 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Birgie, 30.7.2009 15:51:
---
isokeksi, 30.7.2009 10:49:
Reissussa tuli sen verran monta kiloa lisää, että pitää pudottaa varmaan 5kg vähintään. Ihan vain, että mahtuisin mun vaatteisiin! Syön 4-5 kertaa päivässä kotiruokia, pienissä määrin. Paljon, paljon kasviksia! Oon salaatin hirmusyömäri. Välipaloina toimii hedelmät ja juomana vesi. Okei, kahvia tulee kyllä litkittyä töissä välillä vähän liikaakin.

Karkkia, sipsiä ja limuja en nassuuni laita. Mitä nyt yks kaks palaa suklaata silloin tällöin.

Nyt pitäis pystyä vaan kiinteyttää. Käyn lenkillä vielä aika epäsäännöllisesti töiden takia. Tai vain tekosyiden takia.. Mutta koitan tehdä 10-20 kpl vatsiksia (suoria- sekä kiertovatsiksia) kerran päivässä. Reisiinkin pitäisi kohdistaa jotain kiinteytystä... Mitkä liikkeet toimii keskivartalon ja jalkojen kiinteyttämiseen parhaiten? En käy salilla.

---


Rantalentistä! *vink*



*joo* *vink*

Mut asiaan. Vatsat toki toimii joo, mut pitäs olla vastusta kanssa. Eli vaiks levypaino kaveriks. Tosin kun sali ei kiinnosta, niin sit vois toimii vaikka painava kirja tms =P Paras olis toki alkuun vaan polttaa fläsää ja pudottaa painoo, eli aerobista mahd paljon ja korkeella sykkeellä. Sen jälkeen näkyy lihuksetki paremmin *hymy*

--
Life is full of choises.

Birgie

Posts: 1,311

#1611 • • Birgie Kikati

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

SyndroDome, 30.7.2009 16:25:
---
Birgie, 30.7.2009 15:51:
---
isokeksi, 30.7.2009 10:49:
-clips-
---
Rantalentistä! *vink*
---
*joo* *vink*

Mut asiaan. Vatsat toki toimii joo, mut pitäs olla vastusta kanssa. Eli vaiks levypaino kaveriks. Tosin kun sali ei kiinnosta, niin sit vois toimii vaikka painava kirja tms =P Paras olis toki alkuun vaan polttaa fläsää ja pudottaa painoo, eli aerobista mahd paljon ja korkeella sykkeellä. Sen jälkeen näkyy lihuksetki paremmin *hymy*


Eiks rasvanpoltto oo kaikkein tehokkainta ku tekee pitkiä harjoituksia matalalla sykkeellä? Korkealla sykkeellä kun treenaa niin parantaa vauhtikestävyyttä ja kroppa ottaa energiaa lihaksista. Matalan sykkeen treenit parantaa myös peruskuntoa ja tekee hyvä sydämelle *sydän* Eli 60-150 min harjoituksia max 130 sykkeellä. Leppävaarassa, Pirkkolassa ja Paloheinässä on hyvät mäet jos omistaa kävelysauvat niin niilläkö vetää siellä ton ajan niin lähtee allitki käveleen pikkuhiljaa! *hymy* Kaikissa näissä paikoissa on lisäksi semmoset kuntoilumestat joissa niitä vatsoja yms. voi treenaa.

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

josbe

Posts: 1,982

#1612 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 30.7.2009 08:51:
---
Jusna666
Ei tullu luettua aiempia viestejä läpi joten voi olla et tulee toistoa mutta..

Nyt kyllä homman nimi tuntuis olevan se ettet syö tarpeeksi ja tarpeeksi usein joten aineenvaihdunta menee säästöliekille.

Aamupala syötävä ehdottomasti! Alota vaikka siitä. Päivän tärkein ateria.
Vaihtoehtoja on lukematon määrä. Sekin on vain tottumiskysymys ettei maistu.


Mä oon sitä mieltä, että "aamupala on tärkein ateria" on täyttä humpuukia. Itse en ole koskaan ollut mikään aamusyöjä, kun ei vaan maistu. Syön kylläkin aina vähän a-jogurttia marjojen tai hedelmien kanssa ennen aamukahvia, koska se menee helposti alas, ja sillä tavalla kahvikaan ei niin rasita vatsaa. Eikä koskaan ole ollut lihomisongelmaa. Toisaalta jo pieni syöminen saattaa laittaa aineenvaihdunnan toimimaan.

Muuten on kyllä ihan totta, että kannattaa syödä säännöllisesti ja kokonaan syömättä jättäminen on varmaankin pahinta, mitä laihduttaja voi tehdä.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1613 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

josbe

Mä oon sitä mieltä, että "aamupala on tärkein ateria" on täyttä humpuukia. Itse en ole koskaan ollut mikään aamusyöjä, kun ei vaan maistu. Syön kylläkin aina vähän a-jogurttia marjojen tai hedelmien kanssa ennen aamukahvia, koska se menee helposti alas, ja sillä tavalla kahvikaan ei niin rasita vatsaa. Eikä koskaan ole ollut lihomisongelmaa. Toisaalta jo pieni syöminen saattaa laittaa aineenvaihdunnan toimimaan.

Muuten on kyllä ihan totta, että kannattaa syödä säännöllisesti ja kokonaan syömättä jättäminen on varmaankin pahinta, mitä laihduttaja voi tehdä.



No, mä oon nyt syönyt parina päivänä aamulla niin, että oon ottanut töihin eväät ja syönyt ne heti töihin tultua. Kotona en kyllä heti herättyä saa mitään alas, muuta kuin hieman mehua. En edes jogurttia*sars*.
Sitten töissä oon syönyt pari hedelmää, lämpimän aterian, jogurtin ja illalla kotona jotain pientä; leipää, munakasta tmv.

On muuten huomattavasti parempi olo.. En mä edes ymmärrä, miten en ole ajatellut tätä syömistä*ding*. Mä oon vähän sellainen seurasyöjä, että helposti yksin laistan sen, varsinkin kotona, kun yksin asun mutta sitten esimerkiksi kylässä (pidempään ollessa) syön aamupalat, lounaat, iltapalat yms muiden mukana.
Jotenkin vaan itselle ruuan tekeminen tuntuu vaivalloiselta mutta vaikka vieraille kyllä katan aamu- ja iltapalat ja teen lämpimän ruuan. Vähän hassua.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Kolera

Posts: 4,256

#1614 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Eiköhän toi aamupala on tärkein ateria vaan perustu siihen et saa jotain roppaan sulamaan että se käynnistyy vähän. Sama kuin et miks joku aamulenkki piristää...tai mahollisesti talven pakkasilla kylmän auton käynnistäminen perkeleellisissä pakkasissa ku vituttaa kylmyys ihan saatanasti ja paleltaa(roppa joutuu tekee töitä)

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Avatar
#1615 • • Equalizer Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 31.7.2009 11:27:
---
josbe

Mä oon sitä mieltä, että "aamupala on tärkein ateria" on täyttä humpuukia. Itse en ole koskaan ollut mikään aamusyöjä, kun ei vaan maistu. Syön kylläkin aina vähän a-jogurttia marjojen tai hedelmien kanssa ennen aamukahvia, koska se menee helposti alas, ja sillä tavalla kahvikaan ei niin rasita vatsaa. Eikä koskaan ole ollut lihomisongelmaa. Toisaalta jo pieni syöminen saattaa laittaa aineenvaihdunnan toimimaan.

Muuten on kyllä ihan totta, että kannattaa syödä säännöllisesti ja kokonaan syömättä jättäminen on varmaankin pahinta, mitä laihduttaja voi tehdä.

---


No, mä oon nyt syönyt parina päivänä aamulla niin, että oon ottanut töihin eväät ja syönyt ne heti töihin tultua. Kotona en kyllä heti herättyä saa mitään alas, muuta kuin hieman mehua. En edes jogurttia*sars*.
Sitten töissä oon syönyt pari hedelmää, lämpimän aterian, jogurtin ja illalla kotona jotain pientä; leipää, munakasta tmv.

On muuten huomattavasti parempi olo.. En mä edes ymmärrä, miten en ole ajatellut tätä syömistä*ding*. Mä oon vähän sellainen seurasyöjä, että helposti yksin laistan sen, varsinkin kotona, kun yksin asun mutta sitten esimerkiksi kylässä (pidempään ollessa) syön aamupalat, lounaat, iltapalat yms muiden mukana.
Jotenkin vaan itselle ruuan tekeminen tuntuu vaivalloiselta mutta vaikka vieraille kyllä katan aamu- ja iltapalat ja teen lämpimän ruuan. Vähän hassua.



en mäkään mitään ittelle laita kun se on vähä ku heittäs ruokaa hukkaan, syön töis, sit viikonloppusin meen vaikka heselle tai tilaan pitsaa. iltavuorois pidetään kyl huoli siit ainakin ettei ehdi edes syödä.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1616 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Equalizer


en mäkään mitään ittelle laita kun se on vähä ku heittäs ruokaa hukkaan, syön töis, sit viikonloppusin meen vaikka heselle tai tilaan pitsaa. iltavuorois pidetään kyl huoli siit ainakin ettei ehdi edes syödä.



No heset ja pizzat ei ehkä painon pudotukseen sovi, ainakaan säännöllisesti*justjoo*.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Avatar
#1617 • • Equalizer Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 31.7.2009 11:39:
---
Equalizer


en mäkään mitään ittelle laita kun se on vähä ku heittäs ruokaa hukkaan, syön töis, sit viikonloppusin meen vaikka heselle tai tilaan pitsaa. iltavuorois pidetään kyl huoli siit ainakin ettei ehdi edes syödä.

---


No heset ja pizzat ei ehkä painon pudotukseen sovi, ainakaan säännöllisesti*justjoo*.



*nauru*ei välttis mutten oo pahemmin pudottamaskaan vaan katon et pysys samana..sekin riittää nyky hetkenä
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1618 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Equalizer

*nauru*ei välttis mutten oo pahemmin pudottamaskaan vaan katon et pysys samana..sekin riittää nyky hetkenä



Juu, ookoo. Tää on vaan kilonpudotus-topic *hih*.

Eikä sellainen safka nyt muutenkaan ole terveellistä, vaikkei lihoisikaan tai vaikkapa haluaisi lihoa.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Avatar
#1619 • • Edited Equalizer Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 31.7.2009 11:44:
---
Equalizer

*nauru*ei välttis mutten oo pahemmin pudottamaskaan vaan katon et pysys samana..sekin riittää nyky hetkenä

---


Juu, ookoo. Tää on vaan kilonpudotus-topic *hih*.

Eikä sellainen safka nyt muutenkaan ole terveellistä, vaikkei lihoisikaan tai vaikkapa haluaisi lihoa.



mut loman jälkeen katos 4 kg..oon kyl pudotelluki
Nitta

Posts: 5,021

#1620 • • Nitta Sateenkaaren päässä
http://kalorilaskuri.fi/ <-- tuonne kirjauduin ja otin 15 vrk aikaa :) Lisäksi olen aktivoitunut käymään kuntosalilla (2krt/vko salia ja 1krt/vko jokin jumppa tms. ja sitten hyötyliikuntaa, kuten osa työmatkasta kävellen.), tosin tällä viikolla flunssa on yrittänyt päälle niin voimalla, että väsymys on estänyt salittelut. Kohta sinne! :)

Lääkärisisko on vuoden ajan katsonut huolestuneena mun kilojen kertymistä, alkaa polvet ja selkä oireilemaan. Se sitten otti ja kirjoitti mulle Xenicalia. Allin reseptivastine. Sillä olen tätä kevennyksen alotusta tukenut.

Kyseessähän ei tapauksessani ole laihdutuskuuri, vaan elämäntapamuutos. Sitä kallooni koverran päivä päivältä. Kun ikää tulee lisää, aineenvaihdunta hidastuu, eikä voi syödä enää samalla tavalla kuin pienokaisena pystyi. Oikeanlainen ruokavalio ja riittävä liikunta ylläpitävät myös hyvää mielialaa :) Se on tullut itsekin jo useampaan otteeseen todettua. Ja stressi sucks.