Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,282,476 views

ville

Posts: 3,780

#441 • • Edited ville olen oikeasti ujo

p3trus, 13.4.2006 17:20:
Jostain syystä ne oikeasti pitkään ja kunnolla bilettäneet ja muita vanhemmat eivät ole koskaan valittaneet kuinka vanhoja ja väsyneitä he ovat!



Vielä kun pystyt kertomaan mikä on raja, että on bilettänyt oikeasti pitkään ja kunnolla niin sun jutussa voisi jopa olla joku pointti :)
ville

Posts: 3,780

#442 • • Edited ville olen oikeasti ujo

p3trus, 13.4.2006 16:46:
Kaikenlaista voi hakea ja siitä voi nauttia, mutta Ibizalla parasta on mitä ja ketä sieltä voi löytää.. Toki voi mennä matkalle, jossa hengaa vain kavereiden kanssa ja syö kotoa tuotuja lihapullia, mutta eiköhän matkustamisen pointti ole päästä mukaan paikalliseen ainutlaatuiseen meininkiin, oli se sitten biitsillä, villalla tai klubissa.



Mä tuskin vien ibizalle yhtään lihapullaa, mut jotenkin mulla on sellainen fiilis, että sä uskot sun matkustamistavan olevan "se ainoa oikea" ja kaikki, jotka eivät ole asioista samaa mieltä ovat "turisteja, jotka eivät vaan tajua homman ideaa".


Tää "nähdään mahdollisimman monta paikkaa"-meininki kuulostaa aikamoiselta turismilta, jossa ei tosiaankaan päästä sisälle kulttuuriin ja muodostamaan elämää rikastavia ystävyyssuhteita. Toisin sanoen pinnallista menoa - mahd. monta paikkaa voit muuten nähdä nettiä surffaamalla..



Edelleen, sinä näet matkustamisen jollakin tavalla, joku toinen toisella tavalla. Ehkä sun mielestä on pinnallista, jos haluaa kävellä oman kullan kanssa edes kerran vaikkapa tokiossa, ibizalla, barcassa, damissa, nykissä tai missä tahansa (ottamatta sen kummennin kantaa siihen, onko noi kaupungit ne joissa itse haluan käydä). Mut suoraan sanottuna mua kiinnostaa nähdä monta paikkaa ja jos ja kun en ole kiinnostunut tuhlaamaan lyhyen ajan sisällä kymmeniä tuhansia euroja matkustamiseen, niin aika monessa paikassa tulee käytyä vain kerran.

Mä olen turisti ja ylpeä siitä, ei mulla ole tarve olla mitään muuta :)
ville

Posts: 3,780

#443 • • Edited ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 13.4.2006 12:46:
No ei kyllä silleen paljoa ole, tosin en oo koskaan ibizalla käynyt mut kuulemma hinnat on ainakin noilla isoilla klubeilla vissiin aika suolaiset :)



Monet tutut ovat osuneet 500-1000e/vko joten kyllä tuollisella parin viikon matkalle pitäisi silloin varmaan jokunen tonni varata...

Oma tarkoitus ei ole lähteä matkalle, jossa joutuu miettimään onko johonkin asiaan varaa vai ei... kerran tonne kuitenkin vaan lähdetään :D ;)
hallucinogen

Posts: 8,190

#444 • • hallucinogen Edain

ville, 13.4.2006 17:53:
Oma tarkoitus ei ole lähteä matkalle, jossa joutuu miettimään onko johonkin asiaan varaa vai ei... kerran tonne kuitenkin vaan lähdetään :D ;)


Itse en kauheasti missään matkoilla käy mutta silloin kun lähdetään niin asia on juuri näin. Jätän jopa laivareissun väliin jos ei voi syödä tai juoda mitä huvittaa, pilaa matkan kuin matkan. Tietenkin joku tolkku pitää olla ettei litki pelkkää domppaa ;D

--
pikku-*possu*

Andrei

Posts: 299

#445 • • Edited Andrei
Mä en muista että paljon meni rahaa viime vuonna mutta paljon (1200-1700 euroa) ja lisään olisi saanut menemään helposti.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#446 • • Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Mä olen koittanu pitää käyttöraha budjettina 100e päivä, joka osoittautunut vallan sopivaksi. Rahaahan siellä saa menemään just niin paljon kun sitä vaan on käytettäväna. Kaverilla meni viimekesänä jotaa 500-600e puolessatoista viikossa, eikä se tainnut jättää kuin levyt ja tuliaiset ostamatta. Hyviä muistoja ja ilmaisia tuliasiahan siellä on seinät täynnä(bile julisteet). *vink*

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Andrei

Posts: 299

#447 • • Andrei

Anselmi K, 14.4.2006 10:50:
Mä olen koittanu pitää käyttöraha budjettina 100e päivä, joka osoittautunut vallan sopivaksi. Rahaahan siellä saa menemään just niin paljon kun sitä vaan on käytettäväna. Kaverilla meni viimekesänä jotaa 500-600e puolessatoista viikossa, eikä se tainnut jättää kuin levyt ja tuliaiset ostamatta. Hyviä muistoja ja ilmaisia tuliasiahan siellä on seinät täynnä(bile julisteet). *vink*



Annas Anselmi vinkkejä että miten noin pienellä budjetilla pärjää? :)

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#448 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Isoin menoerä varmaan on sisäänpääsymaksut. Ajankanssa on tullut jo opittua mitkä on ne mun bileet ja mitkä niitä mihin mun ei tarvi mennä. Pientä säästöä tulee myös kun tietää mistä ja milloin ostaa ennakko liput, vai onnistuuko saamaan nimen ovelle/tms.. Tässä on tullut alkuvuosiin jo monen sadan euron säästö. Aina kun mahdollista, "linja-autolla on hauska matkustaa" tai sitten vuokraa auton muun seurueen kanssa. Taxilla ajaa just ne pakolliset matkat ja nekin kustannukset koittaa jakaa porukan kesken. Myöskään joka ilta ei tarvi syödä L´elephantissa tai Bambudha Grovessa. Savannhissa tai Mambossakin voi alotella iltaa leppoisasti ja edukkaasti.

Ekoilla reissuilla itsellänikin rahaa kyllä paloi aika lailla, ellen ihan väärin muista niin jotaa 2500e/15pv., Mutta nykyään toi satasen verran päivässä riittää. Yhtenä päivänä ei välttämättä mene kuin kymppi ja toisena helposti 200-300e eikä sitä ole tarvinnut edes sen tarkemmin suunnitella.. Kuten aiemmin mainitsin niin rahaahan tuolla sais menemään just niin paljon kun sitä on käytettävänä ja enemmänkin. Ennen kuin budjetti silmä kehittyy niin ekoilla reissuilla kannattaa varata reilummin. Ja onhan se kyllä niin totta ettei reissussa, varsinkaan Ibizalla oikeasti kannattaisi miettiä paljonko sitä rahaa menee. Kokemus on kumminkin niin hieno.

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

teemu.

Posts: 47

#450 • • teemu.
ite suuntaan elo-syyskuun vaihteessa ensimmäistä kertaa saarelle. matkassa on kokeneita saarella kävijöitä joten ei aivan ummikkona tarvitse matkaan lähteä. ehkä suurin huoleni kuitenki kohdistuu siihen, että odotukset kohoavat itsellä kohtuuttoman suuriksi. kyseessähän ei ole mikään taiva/paratiiisi missä kaikki on hyvin (eipä?) suurella mielenkiinnolla kuitenkin matkaa odotan!
*Anna*

Posts: 181

#451 • • Edited *Anna* Fantastic House wife

teemu., 19.4.2006 22:07:
ite suuntaan elo-syyskuun vaihteessa ensimmäistä kertaa saarelle. matkassa on kokeneita saarella kävijöitä joten ei aivan ummikkona tarvitse matkaan lähteä. ehkä suurin huoleni kuitenki kohdistuu siihen, että odotukset kohoavat itsellä kohtuuttoman suuriksi. kyseessähän ei ole mikään taiva/paratiiisi missä kaikki on hyvin (eipä?) suurella mielenkiinnolla kuitenkin matkaa odotan!



Ihan tuota samaa mietin ja murehdin viime kesänä. Että kun on koko vuoden hehkuttanut reissusta niin saattaa tulla pettymyksiä... MUTTA jos osaa nauttia pienistä asioista ja aistia saaren (mahtavan!) ilmapiirin JA laskea ittensä täysin lomalle, niin voin sanoa että MIKÄÄN ei haittaa sen jälkeen... Ja jos jotkut bileet ei vastaa odotuksia niin sou not, tulee uusia. Ja vaikka musa oiskin syvältä niin bileissä on aina paljon muutakin katottavaa ja koettavaa. Ja ainahan saarelle voi lähteä uudestaan, jos kaikkea ei ehdi nähdä!

Noh...tää nyt on vaan mun mentaliteetti... *pepsodent*


P.s. Toi on muuten huomattavasti helpompaa sillon kun on mukana niitä tyyppejä, jotka on ollu saarella aiemmin. Voi keskittyä olennaiseen. Eli relaamiseen. *jiihaa*
r2d2

Posts: 286

#452 • • r2d2 Droid from Naboo

vaavu, 29.3.2006 22:20:
---
Aethron, 29.3.2006 22:10:
Eli, jos mä uskalsin ajaa siellä skootterilla, niin eiköhän siellä pyörälläkin pärää*plur*
Auton vuokraaminen on kyl hyvä idea, tosin luulen että on tilanteita, joissa toivot, että autosi olisi jokin kaksipyöräinen pikkumenijä(mielellään kuitenkin moottoroitu kun on niitä korkeuseroja:) ), saarella kun on välillä aika infernaaliset ruuhkat...
Yöllä auto on hyvä kun on pimeää jne.

---


Eli periaatteessa pyörällä uskaltaa ajaa, jos menee päiväsaikaan?

Ehkä tota skootteriakin voisi harkita. Kahdeksi viikoksi sellainen vehje kustantaa joku 300e, ja sillä liikkuu kaksi ihmistä ihan kätevästi.



Ibizalla ja muualla matkaileville Soneran Navigaattori on mainio ohjelma. Neuvoo reitit ja paikannuksen tai karttapisteen lähimmät palvelut. Lisäinfoa: http://soneranavigaattori.wisepilot.com/

t.
R2D2
Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#454 • • Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape

Andrei, 24.4.2006 19:48:
Jotain tylsiä Ibiza-kuvia: http://www.ferretspotting.com/


Jahas jahas.. Siinä on otettu kuvia ainakin Don Quioten katolta, jonka baarista saa muuten todella hyvää sangriaa..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Andrei

Posts: 299

#455 • • Edited Andrei

Anselmi K, 25.4.2006 01:07:
---
Andrei, 24.4.2006 19:48:
Jotain tylsiä Ibiza-kuvia: http://www.ferretspotting.com/

---

Jahas jahas.. Siinä on otettu kuvia ainakin Don Quioten katolta, jonka baarista saa muuten todella hyvää sangriaa..



Jep, tuli 2004 eli ensimmäisellä Ibizan matkalla oltua yötä siellä. Ihan "kiva" hotelli, vaikka hinta/laatu-suhde olikin vähän huono. Huoneet olivat perseestä, eikä ainakaan meidän omassa ollut ilmastointia. Katolla oleva allas ja baari olivat tietysti ihan kivoja.
2005 tuli sitten yövyttyä Lux marin Panoramic apartmentsissa. Huoneissa oli merinäköala, iso parveke ja ilmastointi. Huoneet olivat varustettu jääkaapilla ja liedellä, kyseessähän oli siis apartomentos / apartment (what ever) hotelli. Muistaakseni suunnilleen saman hintainen kuin Don quijote.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Zapa

Posts: 1,393

#456 • • Zapa Mr Wrangler

Andrei, Lux marin Panoramic apartmentsissa. Huoneissa oli merinäköala, iso parveke ja ilmastointi. Huoneet olivat varustettu jääkaapilla ja liedellä, kyseessähän oli siis apartomentos / apartment (what ever) hotelli.



Samaisessa yövyin itsekin viime vuonna, kivat näköalat suoraan merelle, nice!

Steve Lawlerin Viva-ilta ei ole enää viime vuoden huonon menestyksen jälkeen Spacessa vaan Lawla tekee "Viva-keikkoja" Pachan Morillo Subliminal iltaan ja Pete Tongin Pure Pachaan, foookiin nice!! Sopivasti just ke 23.8 näyttäisi mies olevan Subliminalissa, kaksi suosikkia samassa illassa *sydän*. Voi tulla hiukkasen vaikeeta sooloilla main roomin Morillon ja todennäköisesti funky roomin Lawlerin välillä *whaat*
Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#457 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Tänään tulevassa Ykkösdokumentissa (tv1) aiheena: Ibizan ikihipit. Ohjelma alkaa klo. 21.15.. Nauhurit ja kovalevyt hurisemaan jos tuohon aikaan on jo vappu noussut päähän..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Andrei

Posts: 299

#458 • • Andrei

Huggu, 1.5.2006 14:55:
- Finskin lennot Barcaan: check!
- Iberian jatkolennot saarelle: check!
- Hotelli reiluksi viikoksi: check!

Kuten Zapa jo mainitsikin:

ti 22.8. Amnesia: Buuren, Shulz ja Oakenfold
ke 23.8. Pacha: Morillo & Lawler
to 24.8. Amnesia / Cream: Oakenfold, Paul van Dyk, Axwell, Shapeshifters...

Pari päivää elpymistä jonka jälkeen sunnutaina: We love Space.
Maanantaina: Manumission...

Lähde: http://www.ibiza-spotlight.com/night/club_dates_august_i.htm



Paljon maksoi?

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Andrei

Posts: 299

#459 • • Andrei

Anselmi K, 30.4.2006 15:07:
Tänään tulevassa Ykkösdokumentissa (tv1) aiheena: Ibizan ikihipit. Ohjelma alkaa klo. 21.15.. Nauhurit ja kovalevyt hurisemaan jos tuohon aikaan on jo vappu noussut päähän..



Jos joku sano "nauhalle", niin joku voisi vaikka laittaa sen johonkin paikkaan josta sen voisi "nauhoitella" itselle.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

CM

Posts: 1,507

#460 • • CM

Andrei, 6.5.2006 08:47:
---
Anselmi K, 30.4.2006 15:07:
Tänään tulevassa Ykkösdokumentissa (tv1) aiheena: Ibizan ikihipit. Ohjelma alkaa klo. 21.15.. Nauhurit ja kovalevyt hurisemaan jos tuohon aikaan on jo vappu noussut päähän..

---


Jos joku sano "nauhalle", niin joku voisi vaikka laittaa sen johonkin paikkaan josta sen voisi "nauhoitella" itselle.



Ja se tuli tänään uusintana ja totta helvetissä unohdin.. olisin pistänyt "nauhalle"