Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,283,396 views

Avatar
#401 • • x Guest

p3trus, 8.4.2006 18:56:
---

Ja unohtakaa hyvät ihmiset noi taksisekoilut, elämänlaatu paranee rutkasti ilman lisäkustannuksia autoa käyttämällä. Ei tainnut taksi löytää niitä Svenin bileitäkään vaan vei teidät Blue Marliniin :) Jatkojen jatkot oli muuten Svenin ja Ritchien muikealla villalla, jonne tuskin olisitte myöskään taksilla löytäneet, tai ainakaan ette olisi päässeet pois.




mahan lojuin tyytyvaisena boraboralla kun en o svenin tai richien soundista ikina tykannyt mutta seuralaisia kieltamatta harmitti *pepsodent*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#402 • • Kon-tiki The Unsinkable

p3trus, 8.4.2006 19:13:
---
vaavu, 25.12.2005 19:48:

Kun tälleen vanhoilla päivillään saa vihdoin lähdettyä, niin pitää pyrkiä ottamaan ilo irti saaresta mahdollisimman tarkkaan. Voi nimittäin olla, että reissu jää myös viimeiseksi. Ei tässä enää montaa vuotta perheen perustamiseen ole, ja TODO-listalla on vielä monta muuta jännää paikkaa ympäri maailmaa.

---


Hei "vanhus", sulla on muuten vielä 50-60 v aikaa niihin vanhoihin päiviin.



Amen to that! Nuo "voi nimittäin olla, että reissu jää viimeiseksi" ovat nimittäin mun kokemushorisontin kaikista kuuluisimmat viimeiset sanat mitä Ibizaan tulee. Olisinko joskus v. 2001, kolmatta kertaa saarelta lähtiessäni, nyyhkinyt lautan kannella etten välttämättä enää pääse takaisin vaikka mieli tekisi.

Arvatkaa ollaanko oltu joka kesä sen jälkeen? Heinäkuun reissusta saattaa toki tulla viimeinen, kun ensi vuonna rahaa ei ehkä ole enää, mutta katellaan *hymy*
Zapa

Posts: 1,393

#403 • • Edited Zapa Mr Wrangler
Näinhän se menee, taisin tähän topikkiin kirjoittaa joskus että sitten kun on vanha ja vittuuntunut, niin Ibiza on tod näk ainoa paikka jossa "jaksaa" vielä käydä housea jumppaamassa. Vahvasti näyttää siltä, että tänä kesänä tulee se7en täyteen visiittien määrässä vaikken olekaan vielä vanha ja vittuuntunut *hih*
vaavu

Posts: 1,324

#404 • • Edited vaavu vara-vana

p3trus, 8.4.2006 19:13:
Hei "vanhus", sulla on muuten vielä 50-60 v aikaa niihin vanhoihin päiviin. - - - Ei ole muuta kuin voinut naureskella vuodesta toiseen teille 19-30v "vanhuksille", joille bilettäminen on liian rankkaa / ympärillä on liikaa "teinejä" - f****g lightweights that's what you are :)




Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä mun mielipideistä vedät yhden postin perusteella. Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että a) mä kokisin bilettämisen jotenkin rankaksi b) mua häiritsisi ympärillä olevien ihmisten ikäjakauma. Jos joku tällaista onkin sulle joskus itkenyt, se on sen ihmisen ongelma.

Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen). Tai näin ainakin Suomessa, maailmalla saattaa asia olla eri --- ehkä Ibizalla mun ikäni taas edustaa hyvinkin keskimääräistä lukemaa.


Ja mikä tää perheläppä oli, sitten kun on lapsi(a) ei voi enää bilettää vai?? Herätys te pikkuvanhat konservatiivit! Ibizahan on loistava kohde lapsiperheille, esim. Bora-boralle ystäväni tuovat mielellään lapset mukaan.



Lapset kyllä kummasti rajoittavat bileissä käyntiä. Ei siksi, että lapset jotenkin muuttaisivat maailmankatsomusta, vaan siksi, että niistä aiheutuu tiettyjä logistisia ongelmia. En mä ainakaan pieniä lapsia klubeille toisi, jo ihan äänenpaineiden ja myöhään valvomisen takia. Ja jos lapsia ei voi klubeille ottaa, pitää niille hommata lapsenvahti siksi aikaa, kun isi ja äiti käy bilettämässä. Eikä tietenkään pidä unohtaa pienten lasten rintaruokintaa ja muita sellaisia rajoitteita erossa vietettyyn aikaan nähden.

Voisin jopa kuvitella, että lapsiperheenä sitä haluaisi valita lomakohteet sen mukaan, että siellä voidaan tehdä mahdollisimman paljon asioita yhdessä, mahdollisimman vähällä vaivalla. 24/7 biletysreissu Ibizalle ei em. syistä ehkä ole tässä suhteessa kaikkein otollisin valinta. Siksi mä matkustan sinne mieluummin nyt, kun sen biletyksen voi tehdä ilman logistisia ongelmia, ja matkustan sitten lapsen kanssa jonnekin muualle. Maailma on kuitenkin monenlaisia kivoja paikkoja täynnä.
z

Posts: 1,146

#405 • • z
ibizalomailukin on vähän makusasia.

yhdelle on tärkeintä käydä mahdollisimman monilla isoimmilla klubeilla, toiselle bilettää rannalla auringossa ja kolmas taas preferoi paikallisten kekkereitä. joku haluaa olla sekaisin koko ajan ja joku toinen haluaa välillä myös nähdä saarta / saaria ja rentoutua.

periaatteessa samat klubit ja esiintyjät näkee halvemmalla vaikka briteissä. chillailuakin voi hyvin harrastaa puolet halvemmillakin välimeren saarilla. silti ibizalla on aivan oma energinen fiiliksensä, josta moni pystyy nauttimaan, täytti sitten pääosan päiväohjelmastaan seksillä tai sangrialla.

p3truksella oli tuossa monta hyvää pointtia, jotka itsekin allekirjoitan täysin. mutta sama soppa ei tietenkään maistu kaikille ja pääasia, että lomalla on kivaa. eli ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa lomailla.
vaavu

Posts: 1,324

#406 • • vaavu vara-vana

miikkah, 9.4.2006 17:01:
ibizalomailukin on vähän makusasia.

yhdelle on tärkeintä käydä mahdollisimman monilla isoimmilla klubeilla, toiselle bilettää rannalla auringossa ja kolmas taas preferoi paikallisten kekkereitä. joku haluaa olla sekaisin koko ajan ja joku toinen haluaa välillä myös nähdä saarta / saaria ja rentoutua.



Totta, kyllä siellä Ibizallakin voi tehdä muutakin kuin bilettää 24/7.

Mutta jos haluaa tehdä sen 24/7 biletysreissun edes kerran elämänsä aikana, se on parasta tehdä nyt. Vaikka lasten kanssa sinne Ibizalle tulisikin joskus lähdettyä, on sen reissun luonne väistämättä täysin erilainen.
ville

Posts: 3,780

#407 • • ville olen oikeasti ujo

p3trus, 8.4.2006 19:13:
Ibizan suhteen ei yksi kerta mitenkään riitä, varsinkin suomiporukalla villaan paetessanne on hankalaa päästä mukaan kuvioihin eli tutustumaan paikallisiin ja löytämään parasta meininkiä.



No tää riippuu taas siitä mitä matkalta lähtee hakemaan. Osalla paras meno voi olla biitsillä itsensä kärventämistä, osalla 24h bilettämistä ja osalle hengailua parhaiden kavereiden kanssa. Se, että sinä et halua paeta villalle ei tarkoita, että joku muu ei siitä nauttisi :)


Ja mikä tää perheläppä oli, sitten kun on lapsi(a) ei voi enää bilettää vai?? Herätys te pikkuvanhat konservatiivit! Ibizahan on loistava kohde lapsiperheille, esim. Bora-boralle ystäväni tuovat mielellään lapset mukaan.



Sanotaan näin, että lapsen tuloon ei varmaan oo hirveän monta vuotta matkaa. Uskoisin, että lapsen syntyminen ja sen jälkeiset pari vuotta ovat aikaa, jolloin matkailu hieman hankaloituu ja muuttuu.

Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.

Jos nyt sitten leikkii sillä ajatuksella, että ennen lapsen syntymää haluaisi nähdä mahdollisimman monta paikkaa ja vuosia ei paljoa ole, tuntuu (imo) jotenkin hyvin epätodennäköiseltä, että nämä reissut kohdistuisi samoihin paikkoihin.

Kukin tavallaan ja silleen. Sillä, että joku näkee ja kokee ibizan eri tavalla kuin sinä tuskin tarkoittaa sitä, että toinen on "höyhensarjalainen, jolle bilettäminen on liian rankkaa, joka vihaa teinejä ja joka pakenee hyvää menoa suomivillaan".
Zapa

Posts: 1,393

#408 • • Zapa Mr Wrangler

ville, [

Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.



Ehkä tää pitää paikkansa suurimmalta osin koskien peruslomapaikkoja mutta Ibizan kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Nyt kun ville käyt siellä ekan kerran, niin on suuri mahdollisuus että jäät koukkuun mestaan ja sinne on päästävä aina ja aina uudestaan vaan :) Omalta osalta näin on käynyt ja samaa stooria kuulee muiltakin.
ville

Posts: 3,780

#409 • • ville olen oikeasti ujo

Zapa, 9.4.2006 18:03:
Ehkä tää pitää paikkansa suurimmalta osin koskien peruslomapaikkoja mutta Ibizan kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Nyt kun ville käyt siellä ekan kerran, niin on suuri mahdollisuus että jäät koukkuun mestaan ja sinne on päästävä aina ja aina uudestaan vaan :) Omalta osalta näin on käynyt ja samaa stooria kuulee muiltakin.



Lyödäänkö vetoa =)

Mä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.

Jos tässä vaikka olisi kolme kesää, jona aikana tekee pitkän ulkomaanmatkan, niin voin jo nyt lyödä pallini vetoa, että noista ibizalle suuntautuu vain yksi. Esim pitkän ajan unelma on ollut 3vko japaninkierros ...

Mä veikkaisin, et jos ibizalla olisi käynyt ekan kerran vaikka 5v sitten, niin tilalle olisi ihan toinen ... tai sit jos tietäisi, et ei oikeesti oo hankkimassa lapsia vähään aikaan
Zapa

Posts: 1,393

#410 • • Zapa Mr Wrangler

ville, 9.4.2006 18:44:
---
Zapa, 9.4.2006 18:03:
Ehkä tää pitää paikkansa suurimmalta osin koskien peruslomapaikkoja mutta Ibizan kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Nyt kun ville käyt siellä ekan kerran, niin on suuri mahdollisuus että jäät koukkuun mestaan ja sinne on päästävä aina ja aina uudestaan vaan :) Omalta osalta näin on käynyt ja samaa stooria kuulee muiltakin.

---


Lyödäänkö vetoa =)

Mä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.



Lyärää vaa! Mut ibiza on vaan niin kiva ja kyllä, sinne kannattaa upottaa tuhansia ja taas tuhansia euroja :) Myös satoja litroja oluita kannattaa kumota ja pulloja vodkaa ja monta litraa aurinkovoidetta kannattaa käyttää Ibizalla :)

Mut jos teil on suunnitelmissa lapset, ni sit ehkä kannattaa käydä muuallakin ennenkuin ne putkahtaa.
ville

Posts: 3,780

#411 • • ville olen oikeasti ujo

Zapa, 9.4.2006 19:37:
Lyärää vaa! Mut ibiza on vaan niin kiva ja kyllä, sinne kannattaa upottaa tuhansia ja taas tuhansia euroja :) Myös satoja litroja oluita kannattaa kumota ja pulloja vodkaa ja monta litraa aurinkovoidetta kannattaa käyttää Ibizalla :)



Jos me vedetään viiden reissun viinat, bisset ja aurinkorasvat vuodessa *iloinen*
Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#412 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape

Zapa, 9.4.2006 18:03:
---
ville, [

Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.
---


Ehkä tää pitää paikkansa suurimmalta osin koskien peruslomapaikkoja mutta Ibizan kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Nyt kun ville käyt siellä ekan kerran, niin on suuri mahdollisuus että jäät koukkuun mestaan ja sinne on päästävä aina ja aina uudestaan vaan :) Omalta osalta näin on käynyt ja samaa stooria kuulee muiltakin.


Tää on niin totta.. Itse en ajatellut käydä kuin kerran ja sinne se syrän jäi.. Nyt on seurue kasvanut kymmenpäiseksi ja en voi kuvitellakkaan etten kerran kesässä vähintään käy saarella.. *pihkassa*

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Zapa

Posts: 1,393

#413 • • Edited Zapa Mr Wrangler
Jos tästä menosta ei tykkää, kannattaa mennä lomillaan Rhodokselle:

http://www.megaupload.com/?d=0I5BMY3F
Erick Morillo @ Pacha Ibiza 2005

Tietääkö kukaan mikä biisi soi videolla?
Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#414 • • Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape

Zapa, 10.4.2006 11:26:
Jos tästä menosta ei tykkää, kannattaa mennä lomillaan Rhodokselle:

http://www.megaupload.com/?d=0I5BMY3F
Erick Morillo @ Pacha Ibiza 2005

Tietääkö kukaan mikä biisi soi videolla?


Hitto kun en jostainsyystä saa auki tota linkkiä, jotta pääsis kuuntelee..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

e/v

Posts: 434

#416 • • e/v
Anna-lehdessä kirjoitettiin, että Turku on Suomen Ibiza. Huh.

Onneksi paratiisisaari on myös kaikkea muuta :)
Zapa

Posts: 1,393

#417 • • Edited Zapa Mr Wrangler

Anselmi K, 10.4.2006 20:48:
---
Zapa, 10.4.2006 11:26:
Jos tästä menosta ei tykkää, kannattaa mennä lomillaan Rhodokselle:

http://www.megaupload.com/?d=0I5BMY3F
Erick Morillo @ Pacha Ibiza 2005

Tietääkö kukaan mikä biisi soi videolla?

---

Hitto kun en jostainsyystä saa auki tota linkkiä, jotta pääsis kuuntelee..



Kun klikkaat tuota linkkiä, sun pitää odottaa 45 sec ja sen jälkeen siihen Morillon videolinkin päälle ilmestyy "pop-up" jossa lukee "megaupload links". Se sun pitää raahata pois tai sulkea oik yläkulmasta ruksista, jonka jälkeen pääset lataamaan videon. Siinä lukee "Aloita lataus klikkaamalla tästä".

Törkee biisi kyllä videolla, huh!
Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#418 • • Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Joo toi pop up ikkuna hämäs vähän.. En kyl pysty tunnistamaan, vaikka tutulta kuulosti. Toi tais olla viime syyskuussa kuvattua matskua? Taisin siis olla itekkin tuolla..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

Zapa

Posts: 1,393

#419 • • Zapa Mr Wrangler
biisi on Africanism All Star - The Samurai Theme ja siitä dub mix tai joku muu vokaaliton versio
Andrei

Posts: 299

#420 • • Andrei
Nyt olis sitten hotellikin varattu.
Which is nice.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake