Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,284,639 views

Anselmi Kuusisto

Posts: 704

#422 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape

Wert, 12.4.2006 10:55:
ihan uteliaisuudesta.. minkä hintaisia matkoja ootte ibizalle saanu/varaillu (per naama)?


Tänä vuonna 500-550e/9pv/1hlö elo-syyskuun vaihteessa. vieläkin edukkaammin pääsis jos jaksais kytistää ja asuis vaik figueretaksessa. Mut matka-ajankohtahan sen hinnan aika pitkälle ratkasee.

Edit: Tässä siis lennot mukana.

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

ville

Posts: 3,780

#423 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Wert, 12.4.2006 10:55:
ihan uteliaisuudesta.. minkä hintaisia matkoja ootte ibizalle saanu/varaillu (per naama)?



Lennot:
- Helsinki - Barca. Blue 1.
- Barca-Ibiza. Aireuropa.
- Yhteensä 300e

Majoitus:
- 2vko privaattivillassa
- 5km ibizatownistä, mestana jesus
- Bussipysäkki 500m
- Kauppa 2km
- 250 neliötä, 5 makuuhuonetta, uima-allas, päivittäinen siivous, 4 vessaa, ilmastointi
- Snadisti pahimman kauden ulkopuolella eli syyskuun alussa
- 43e/yö

Tolla yhtälöllä kaksi viikkoa ibizalla majoituksella omassa makuuhuoneessa (vaavun kanssa) 900e. IMO ei oo mikään paha hinta.

Sanoisin, et jos kelpuuttaa surkeampitasoisen majoituksen ja on valmis tinkimään majoituksen paikasta, niin saarelta löytää halvempiakin mestoja, voisi kuvitella et selvästi alle 30e/yö
Andrei

Posts: 299

#425 • • Edited Andrei

Wert, 12.4.2006 10:55:
ihan uteliaisuudesta.. minkä hintaisia matkoja ootte ibizalle saanu/varaillu (per naama)?



Noin neljäsataa eurova.
Vai olenko väärässä silenccio?

edit: 9 päivää on matkan kesto

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

silencio

Posts: 401

#426 • • silencio el

Andrei,

Noin neljäsataa eurova.
Vai olenko väärässä silenccio?

edit: 9 päivää on matkan kesto



Noin 500 on lähempänä oikeaa, kun se hotelli maksoi vähän enemmän kuin alunperin piti.
Mutta aika halpaa kuitenkin, etenkin kun tietää hotellin kohtuullisen hyväksi.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Andrei

Posts: 299

#427 • • Andrei

silencio, 12.4.2006 16:21:
---
Andrei,

Noin neljäsataa eurova.
Vai olenko väärässä silenccio?

edit: 9 päivää on matkan kesto

---


Noin 500 on lähempänä oikeaa, kun se hotelli maksoi vähän enemmän kuin alunperin piti.
Mutta aika halpaa kuitenkin, etenkin kun tietää hotellin kohtuullisen hyväksi.


Paljons ne nyt sitten maksoi tarkalleen, eli lennot ja hotelli?

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Andrei

Posts: 299

#428 • • Edited Andrei

villeMä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.



Pitääkö asioita suunnitella noin helvetisti?

Okei ilmeisesti nautit siitä, mutta herralle kiitos minä että en ole tuollainen. :)

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

silencio

Posts: 401

#429 • • silencio el

Andrei, Paljons ne nyt sitten maksoi tarkalleen, eli lennot ja hotelli?



Lennot maksoi 362/hlö
Hotelli maksoi 179/hlö
Total: 541

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Andrei

Posts: 299

#430 • • Andrei
Et ne lennot oli niinkin kalliit. Ei mitenkään pysty muistamaan kun ei itse maksanut.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

silencio

Posts: 401

#431 • • silencio el

Andrei, 13.4.2006 09:09:
Et ne lennot oli niinkin kalliit. Ei mitenkään pysty muistamaan kun ei itse maksanut.



Jep, kun ne on koko matkan SAS:ltä varattu (vaikka eri yhtiöt lentääkin), eli lentoyhtiö on käsittääkseni vastuussa jos jokin lento myöhästyy, ja jää sen takia jatkolennolta.
Jonka tarpeellisuus tuli ekalla paluumatkalla todettua BCN kentällä :)

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

ville

Posts: 3,780

#432 • • ville olen oikeasti ujo

Andrei, 13.4.2006 08:43:
---
villeMä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.

---


Pitääkö asioita suunnitella noin helvetisti?

Okei ilmeisesti nautit siitä, mutta herralle kiitos minä että en ole tuollainen. :)



Ehkä sä olet sitten tätä tyyppiä "hups, muija tuli raskaaksi. No problem" *vink*

Herralle kiitos, että minä en ole tuollainen :)
Kon-tiki

Posts: 1,936

#433 • • Kon-tiki The Unsinkable

silencio,
Lennot maksoi 362/hlö



Mun ja pardnerin meno-paluut maksaa eurolleen saman verran heinäkuun puolenvälin molemmin puolin. Perillä 11 yötä (12 päivää), joista ekat 7 yötä 160 m2 asunnossa Ibizan vanhankaupungin rauhallisessa osassa, 4 vikaa apartementoksessa Figueretasissa.

Yht. hinta 11 yöstä kuljetuksineen 730/henki. Viime vuonna hintaa tuli 9 yön reissulle (joista 2 Berliinissä) reilu 900, mutta silloin oltiin liikkeellä elo-syyskuun vaihteessa. Matkustusajankohdalla on niin iso merkitys, mutta se olikin paras viikko Ibizalla ikinä.
hallucinogen

Posts: 8,190

#434 • • hallucinogen Edain

ville, 12.4.2006 11:34:
Lennot:
- Helsinki - Barca. Blue 1.
- Barca-Ibiza. Aireuropa.
- Yhteensä 300e

Majoitus:
- 2vko privaattivillassa
- 5km ibizatownistä, mestana jesus
- Bussipysäkki 500m
- Kauppa 2km
- 250 neliötä, 5 makuuhuonetta, uima-allas, päivittäinen siivous, 4 vessaa, ilmastointi
- Snadisti pahimman kauden ulkopuolella eli syyskuun alussa
- 43e/yö

Tolla yhtälöllä kaksi viikkoa ibizalla majoituksella omassa makuuhuoneessa (vaavun kanssa) 900e. IMO ei oo mikään paha hinta.


tämä siis ilmeisesti niin, että neljässä muussa makuuhuoneessa riittää maksajia ja olikos toi 900e teidän kahden hinta vai per lärvi?

--
pikku-*possu*

ville

Posts: 3,780

#435 • • Edited ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 13.4.2006 11:44:
tämä siis ilmeisesti niin, että neljässä muussa makuuhuoneessa riittää maksajia ja olikos toi 900e teidän kahden hinta vai per lärvi?



Joo, muissa makuuhuoneissa on maksajia, meitä on lähdössä 9h kööri 2vko ja 5h kööri 1vko, tosin viikon matkaajat majoittuvat muualle. Majoitus 43e/yö eli = 600e/naama/2vko, siten koko matkan "pakolliset" kustannukset 900e/2vko/naama
hallucinogen

Posts: 8,190

#436 • • hallucinogen Edain

ville, 13.4.2006 12:23:
Joo, muissa makuuhuoneissa on maksajia, meitä on lähdössä 9h kööri 2vko ja 5h kööri 1vko, tosin viikon matkaajat majoittuvat muualle. Majoitus 43e/yö eli = 600e/naama/2vko, siten koko matkan "pakolliset" kustannukset 900e/2vko/naama


No ei kyllä silleen paljoa ole, tosin en oo koskaan ibizalla käynyt mut kuulemma hinnat on ainakin noilla isoilla klubeilla vissiin aika suolaiset :)

--
pikku-*possu*

Kon-tiki

Posts: 1,936

#437 • • Kon-tiki The Unsinkable
Näin on, mulla onkin aina tapana sanoa, että ongelma ei ole Ibizalle meneminen eikä siellä oleminen vaan se yöeläminen.
p3trus

Posts: 43

#438 • • p3trus

vaavu, 9.4.2006 16:55:

Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen). Tai näin ainakin Suomessa, maailmalla saattaa asia olla eri --- ehkä Ibizalla mun ikäni taas edustaa hyvinkin keskimääräistä lukemaa.



Heh heh niinpä juuri. Kannattaa kiertää maailmaa niin huomaa että 60 tai 70 -vuotias on kulttuurikohteissa ihan normaali bilevieras, ja 40-vuotiaskin vain keski-ikäinen. Sinä olet siis nuori, et vanha. Kuka voittaa kaikkien klubbaajien (tiedostit tai et :) isoisän (Hoffman) ennätyksen, tarjoan sille jotain hyvää?


En mä ainakaan pieniä lapsia klubeille toisi, jo ihan äänenpaineiden ja myöhään valvomisen takia. Ja jos lapsia ei voi klubeille ottaa, pitää niille hommata lapsenvahti siksi aikaa, kun isi ja äiti käy bilettämässä.



Lapset sopii rantabileisiin ja vastaaviin, klubbaamiseen pitää tosiaan hommata se lapsenvahti, mikä on varsin normaali ja helposti järjestettävä asia.


Voisin jopa kuvitella, että lapsiperheenä sitä haluaisi valita lomakohteet sen mukaan, että siellä voidaan tehdä mahdollisimman paljon asioita yhdessä, mahdollisimman vähällä vaivalla. 24/7 biletysreissu Ibizalle ei em. syistä ehkä ole tässä suhteessa kaikkein otollisin valinta. Siksi mä matkustan sinne mieluummin nyt, kun sen biletyksen voi tehdä ilman logistisia ongelmia, ja matkustan sitten lapsen kanssa jonnekin muualle. Maailma on kuitenkin monenlaisia kivoja paikkoja täynnä.



Siis Ibizahan on nimenomaan hieno perhelomakohde, jossa voit tehdä mahdollisimman paljon asioita yhdessä. Mitä mahtavat olla nämä "muut paikat" joihin mielummin matkustat? Olen nimittäin matkustanut paljon ja voin kertoa että onhan niitä kivoja paikkoja joka puolella, mutta eihän yhtäkään voi edes verrata Ibizaan! Tietysti on mukavaa käydä tsekkaamassa uusia mestoja ja tutustua tarkemmin vanhoihin (esim. olin just kuudetta kertaa Japanissa jossa on joka kerta siistimpää kun tuntee mestoja, törmää tuttuihin ja tajuaa paremmin missä mennään), mutta Ibiza ei ole sattumalta asettunut ainoaksi paikka minne menen oletusarvoisesti 2 kertaa vuodessa lomalle.

Ja homman nimi on nimenomaan että saarella pitää käydä monta kertaa, ekalla kerralla et vain pysty saamaan siitä parasta irti.
p3trus

Posts: 43

#439 • • p3trus

ville, 9.4.2006 17:19:

No tää riippuu taas siitä mitä matkalta lähtee hakemaan. Osalla paras meno voi olla biitsillä itsensä kärventämistä, osalla 24h bilettämistä ja osalle hengailua parhaiden kavereiden kanssa. Se, että sinä et halua paeta villalle ei tarkoita, että joku muu ei siitä nauttisi :)



Kaikenlaista voi hakea ja siitä voi nauttia, mutta Ibizalla parasta on mitä ja ketä sieltä voi löytää.. Toki voi mennä matkalle, jossa hengaa vain kavereiden kanssa ja syö kotoa tuotuja lihapullia, mutta eiköhän matkustamisen pointti ole päästä mukaan paikalliseen ainutlaatuiseen meininkiin, oli se sitten biitsillä, villalla tai klubissa.


Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.



Eipä ole ihmekään, ettehän ole käyneet Ibizalla joten se teille "yksi paikoista". Kokeneena matkaajana voin kertoa että hyvässä paikassa pitää käydä monta kertaa että siitä saisi parhaan irti, ja parhaassa paikassa kannattaa käydä säännöllisesti. Maailmalla kun on monta palmurantaa ja suurkaupunkia jotka ovat loppujen lopuksi aika samanlaisia kulttuurinsa puolesta, mutta mestoja joissa on paljon todella uniikkia ja mielenkiintoista kulttuuria ei niin kauheasti ole. Kulttuuriin ei taas voi päästä sisälle turistina, vaan pitää tuntea paikallisia monen vuoden ajalta.


Jos nyt sitten leikkii sillä ajatuksella, että ennen lapsen syntymää haluaisi nähdä mahdollisimman monta paikkaa ja vuosia ei paljoa ole, tuntuu (imo) jotenkin hyvin epätodennäköiseltä, että nämä reissut kohdistuisi samoihin paikkoihin.



Tää "nähdään mahdollisimman monta paikkaa"-meininki kuulostaa aikamoiselta turismilta, jossa ei tosiaankaan päästä sisälle kulttuuriin ja muodostamaan elämää rikastavia ystävyyssuhteita. Toisin sanoen pinnallista menoa - mahd. monta paikkaa voit muuten nähdä nettiä surffaamalla..


Kukin tavallaan ja silleen. Sillä, että joku näkee ja kokee ibizan eri tavalla kuin sinä [...]



No, yritä nyt "nähdä ja kokea" se ensin niin katsotaan sitten *iloinen**pepsodent**enkeli**vink*
p3trus

Posts: 43

#440 • • p3trus

vaavu, 9.4.2006 16:55:

Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen).



Tästä on vielä pakko mainita, että "I'm so old now" on ihan uskomaton bileklisee, siksi sille naureskelin. Muistan esim vuodelta -92 (en kyllä tajua miten muistan siitä vuodesta mitään mutta anyway) useita tapauksia, jotka kertoivat miten kaikki oli parempaa "alkuperäisessä" skenessä, kaikki on nyt niin kaupallista, he ovat nyt NIIN vanhoja ja kaikki muut kamalan nuoria! Tietysti v. -94 ne -92 "nuoret" olivat sitten vuorostaan näitä kamalan vanhoja ja jäivät himaan syömään pizzaa, ja niin edelleen tähän päivään saakka. Pohjoisbrittiläisellä suoruudella, we call these people f****g lightweights :)

Jostain syystä ne oikeasti pitkään ja kunnolla bilettäneet ja muita vanhemmat eivät ole koskaan valittaneet kuinka vanhoja ja väsyneitä he ovat!

Mikäänhän ei ole hauskempaa kuin bileet joissa ikäjakauma on 16-90 ja nuoremmat voi oppia vanhemmilta sekä vanhemmat nuoremmilta miten pidetään hauskaa :)