1,979 posts, 99 pages, 1,327,538 views
Wert, 12.4.2006 10:55:
ihan uteliaisuudesta.. minkä hintaisia matkoja ootte ibizalle saanu/varaillu (per naama)?
ihan uteliaisuudesta.. minkä hintaisia matkoja ootte ibizalle saanu/varaillu (per naama)?
silencio, 12.4.2006 16:21:
---
Andrei,
Noin neljäsataa eurova.
Vai olenko väärässä silenccio?
edit: 9 päivää on matkan kesto
---
Noin 500 on lähempänä oikeaa, kun se hotelli maksoi vähän enemmän kuin alunperin piti.
Mutta aika halpaa kuitenkin, etenkin kun tietää hotellin kohtuullisen hyväksi.
villeMä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.
Andrei, 13.4.2006 09:09:
Et ne lennot oli niinkin kalliit. Ei mitenkään pysty muistamaan kun ei itse maksanut.
Andrei, 13.4.2006 08:43:
---
villeMä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.
---
Pitääkö asioita suunnitella noin helvetisti?
Okei ilmeisesti nautit siitä, mutta herralle kiitos minä että en ole tuollainen. :)
silencio,
Lennot maksoi 362/hlö
ville, 12.4.2006 11:34:
Lennot:
- Helsinki - Barca. Blue 1.
- Barca-Ibiza. Aireuropa.
- Yhteensä 300e
Majoitus:
- 2vko privaattivillassa
- 5km ibizatownistä, mestana jesus
- Bussipysäkki 500m
- Kauppa 2km
- 250 neliötä, 5 makuuhuonetta, uima-allas, päivittäinen siivous, 4 vessaa, ilmastointi
- Snadisti pahimman kauden ulkopuolella eli syyskuun alussa
- 43e/yö
Tolla yhtälöllä kaksi viikkoa ibizalla majoituksella omassa makuuhuoneessa (vaavun kanssa) 900e. IMO ei oo mikään paha hinta.
hallucinogen, 13.4.2006 11:44:
tämä siis ilmeisesti niin, että neljässä muussa makuuhuoneessa riittää maksajia ja olikos toi 900e teidän kahden hinta vai per lärvi?
ville, 13.4.2006 12:23:
Joo, muissa makuuhuoneissa on maksajia, meitä on lähdössä 9h kööri 2vko ja 5h kööri 1vko, tosin viikon matkaajat majoittuvat muualle. Majoitus 43e/yö eli = 600e/naama/2vko, siten koko matkan "pakolliset" kustannukset 900e/2vko/naama
vaavu, 9.4.2006 16:55:
Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen). Tai näin ainakin Suomessa, maailmalla saattaa asia olla eri --- ehkä Ibizalla mun ikäni taas edustaa hyvinkin keskimääräistä lukemaa.
En mä ainakaan pieniä lapsia klubeille toisi, jo ihan äänenpaineiden ja myöhään valvomisen takia. Ja jos lapsia ei voi klubeille ottaa, pitää niille hommata lapsenvahti siksi aikaa, kun isi ja äiti käy bilettämässä.
Voisin jopa kuvitella, että lapsiperheenä sitä haluaisi valita lomakohteet sen mukaan, että siellä voidaan tehdä mahdollisimman paljon asioita yhdessä, mahdollisimman vähällä vaivalla. 24/7 biletysreissu Ibizalle ei em. syistä ehkä ole tässä suhteessa kaikkein otollisin valinta. Siksi mä matkustan sinne mieluummin nyt, kun sen biletyksen voi tehdä ilman logistisia ongelmia, ja matkustan sitten lapsen kanssa jonnekin muualle. Maailma on kuitenkin monenlaisia kivoja paikkoja täynnä.
ville, 9.4.2006 17:19:
No tää riippuu taas siitä mitä matkalta lähtee hakemaan. Osalla paras meno voi olla biitsillä itsensä kärventämistä, osalla 24h bilettämistä ja osalle hengailua parhaiden kavereiden kanssa. Se, että sinä et halua paeta villalle ei tarkoita, että joku muu ei siitä nauttisi :)
Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.
Jos nyt sitten leikkii sillä ajatuksella, että ennen lapsen syntymää haluaisi nähdä mahdollisimman monta paikkaa ja vuosia ei paljoa ole, tuntuu (imo) jotenkin hyvin epätodennäköiseltä, että nämä reissut kohdistuisi samoihin paikkoihin.
Kukin tavallaan ja silleen. Sillä, että joku näkee ja kokee ibizan eri tavalla kuin sinä [...]
vaavu, 9.4.2006 16:55:
Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen).