p3trus, 13.4.2006 16:46:
Kaikenlaista voi hakea ja siitä voi nauttia, mutta Ibizalla parasta on mitä ja ketä sieltä voi löytää.. Toki voi mennä matkalle, jossa hengaa vain kavereiden kanssa ja syö kotoa tuotuja lihapullia, mutta eiköhän matkustamisen pointti ole päästä mukaan paikalliseen ainutlaatuiseen meininkiin, oli se sitten biitsillä, villalla tai klubissa.
Mä tuskin vien ibizalle yhtään lihapullaa, mut jotenkin mulla on sellainen fiilis, että sä uskot sun matkustamistavan olevan "se ainoa oikea" ja kaikki, jotka eivät ole asioista samaa mieltä ovat "turisteja, jotka eivät vaan tajua homman ideaa".
Tää "nähdään mahdollisimman monta paikkaa"-meininki kuulostaa aikamoiselta turismilta, jossa ei tosiaankaan päästä sisälle kulttuuriin ja muodostamaan elämää rikastavia ystävyyssuhteita. Toisin sanoen pinnallista menoa - mahd. monta paikkaa voit muuten nähdä nettiä surffaamalla..
Edelleen, sinä näet matkustamisen jollakin tavalla, joku toinen toisella tavalla. Ehkä sun mielestä on pinnallista, jos haluaa kävellä oman kullan kanssa edes kerran vaikkapa tokiossa, ibizalla, barcassa, damissa, nykissä tai missä tahansa (ottamatta sen kummennin kantaa siihen, onko noi kaupungit ne joissa itse haluan käydä). Mut suoraan sanottuna mua kiinnostaa nähdä monta paikkaa ja jos ja kun en ole kiinnostunut tuhlaamaan lyhyen ajan sisällä kymmeniä tuhansia euroja matkustamiseen, niin aika monessa paikassa tulee käytyä vain kerran.
Mä olen turisti ja ylpeä siitä, ei mulla ole tarve olla mitään muuta :)