päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,860,107 views

ezzy

Posts: 8,060

#10301 • • ezzy Droid-pappa

Acid-Kun, 11.12.2008 17:10:
Ihmisillä joku ihme death-wish kun pitää pimeestä hypätä viimehetkellä suojatielle ilman heijastinta. Autoilijalla tietty velvollisuus väistää mut vaikeaa noudattaa jos ihmiset ei ymmärrä järkeä käyttää. *dissaa*



Samaa pelästynyt jo monesti tänä "talvena". Helvetti sentään.

Muijan kanssa ollu hyvää vääntöä, kun se meinaa kuskina ajaa kokoajan jengin yli suojatiellä, joko vahingossa tai ei vaan huvita/jaksa tms hiljentää ennen suojatietä ja päästää jengiä menemään ja sitten taas jalankulkijana huutaa mulle, että VARO! kun auto on kilsan päässä suojatiestä ja nykii hihasta että ODOTA....wtf?
sapeli

Posts: 11,768

#10302 • • sapeli jokukukamikä?

ezzy, 12.12.2008 11:32:
Muijan kanssa ollu hyvää vääntöä, kun se meinaa kuskina ajaa kokoajan jengin yli suojatiellä, joko vahingossa tai ei vaan huvita/jaksa tms hiljentää ennen suojatietä ja päästää jengiä menemään ja sitten taas jalankulkijana huutaa mulle, että VARO! kun auto on kilsan päässä suojatiestä ja nykii hihasta että ODOTA....wtf?



Sillä on selkeästi tietynlainen käsitys siitä miten autoilija toimii (ja saa toimia), ja seuraa itse samaa ohjenuoraa. Ehkä tuo on asennekysymys, tiedä vaikka esim. hänen isänsä olisi myös tuollainen "aggressiivinen" kuski?

Mutta kyllä minusta ainakin Helsingissä tuntuu siltä että harvassa ovat autoilijat jotka esim. hidastavat suoralla jalankulkijan nähdessään - meikäläisen pitää ylittää yksi suht ruuhkainen tie (metsäläntie) joka päivä 2 kertaa - töihin tullessa ja töistä lähtiessä - ja vaikka kuinka kuikuilee siinä keskellä jalkakäytävällä että kuka päästäisi menemään, useimmiten läpi pääsee vasta kun kaikki autot ovat menneet ohi.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

liikkuva muna

Posts: 2,652

#10303 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Kon-tiki, 12.12.2008 11:18:
---
alek szahala, 12.12.2008 11:10:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Verkossa+voi+nyt+maksaa+autonsa+p%C3%A4%C3%A4st%C3%B6ist%C3%A4/1135241931520

Noniin, alkaa Suomessakin toi kusetus ja anekauppa. Nyt ois saumaa takoa massia vähän aikaa, ennenkö toi bisnes kielletään. Pitäsköhän tässä perustaa firma.

---


Ai onks Suomessamme nyt toinenkin tasokas (tällä kertaa kemian) nobelisti, kun tiedät noin varmasti että päästömaksut on "anekauppaa ja kusetusta"? Vai onko vain juuri tuon uutisessa mainitun firman tarjoamat maksut "anekauppaa ja kusetusta"?

En itse maksa mitään tollasia maksuja mihinkään enkä tunne ketään tollasten firmojen edustajia. Tiedän että väärinkäytöksiin on mahdollisuus tuonkaltaisessa niinkuin kaikessa muussakin bisneksessä - mutta ihmettelen asenteesi kyynisyyttä. Antaa ajan kulua ja katellaan, ehkä tost tulee jotain vielä. Joku kato sentään edes yrittää.



Poistaako se muutama euro ne myrkyt tuolta luonnosta? Ei poista. Niin kauan, kun autot ei kulje tuulivoimalla, en nää mitään logiikkaa tässä toiminnassa. Mikäli haluaa lämmittää talonsa ja saunansa ekologisesti, kannattaa suoraan ostaa "vihreää sähköä" ja tukea tätä kautta tuuli-/aurinkovoimaa.

Mä en nää tässä kauheesti muita kehityskulkuvaihtoehtoja, kun a) tää yksityisten ihmisten rahastaminen "huonon omantunnon" varjolla kielletään, tai b) jossain vaiheessa tästä tulee pakollinen paha ja tätä isojen yritysten vastuuta aletaan siirretämään normaaleille ihmisille. Lopulta ne varakkaat saa pitää valoja päällä ja ajella autolla, köyhät polkee pyörällä ja polttaa päreitä.

Se on imo ihan selvää, että eniten tästä päästökrediittikaupasta hyötyy noiden firmojen perustajat. Toivon mukaan Suomessa noiden firmojen rahankäytön valvonta on tarkempaa kun USAssa.

Muistaakseni mm. Al Gore omistaa USAssa tällasen firman. Eipä tarvii hirveesti pähkäillä, mikä miehen on motivoinut tekemään noita kauhuskenaarioluentoja ja dokkareita. Toki, saattaahan siinä ripaus hyvää tahtoakin olla.

Oli miten oli, ei tätä "ilmastonmuutosta" ratkaista näillä keinoin.
Avatar
#10304 • • x Guest

Kosaz, 11.12.2008 16:23:
Jenkeillä on selkeästi jotain mua vastaan. Edellisellä reissulla jouduin tehotarkastukseen ja superturvacheckiin.

Nyt eivät sitten myönnä viisumia etukäteen haettaessa ja jouluksi pitäisi mennä piipahtamaan..*dissaa*



Mulle on tullut kans joka kerralla SSSS-check. Niillähän muuttui just viisumikäytäntö, liittyiskö se piipahdus siihen? Ainakin työviisumia haettaessa joutuu kait nykyisin joka kerta käymään vastailemassa kysymyksiin.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#10305 • • Kon-tiki The Unsinkable

alek szahala, 12.12.2008 12:08:
Poistaako se muutama euro ne myrkyt tuolta luonnosta? Ei poista. Niin kauan, kun autot ei kulje tuulivoimalla, en nää mitään logiikkaa tässä toiminnassa.



Tässä kinastellulle firmalle maksetut eurot ei aiokaan poistaa myrkkyjä, vaan tukea uusiutuviin energioihin perustuvia voimaloita Turkissa ja Intiassa (ihmettelen miksei Suomessa, mutta se on toinen asia). Jos autot jo kulkisi tuulivoimalla, silloinhan ne eivät tuottaisi päästöjä, eli vähemmän sitä firmaa silloin tarvittaisiin kuin nyt.

Mä en nää tässä kauheesti muita kehityskulkuvaihtoehtoja, kun a) tää yksityisten ihmisten rahastaminen "huonon omantunnon" varjolla kielletään



no ihan hyvä jos kielletään, koska silloin saadaan unicefin, irti huumeiden sun muiden organisaatioiden feissarit ja puhelinhäiriköt pois - mutta enpä usko, koska Suomessa niin suuri osa hyväntekeväisyydestä on juuri yksityisten rahastamista huonon omantunnon varjolla.

Se on imo ihan selvää, että eniten tästä päästökrediittikaupasta hyötyy noiden firmojen perustajat. Toivon mukaan Suomessa noiden firmojen rahankäytön valvonta on tarkempaa kun USAssa.

Muistaakseni mm. Al Gore omistaa USAssa tällasen firman. Eipä tarvii hirveesti pähkäillä, mikä miehen on motivoinut tekemään noita kauhuskenaarioluentoja ja dokkareita. Toki, saattaahan siinä ripaus hyvää tahtoakin olla.



No tottakai on. Se kumma kun monet tuntuu olettavan, että yrittäjän on aina oltava joku ideapark-sika ja vastaavasti hyväntekijän ituhippi, joka ei tajua mitään realiteeteista. Kyl mun mielestä bisnekset voi ja saa olla hyväntekijöitä (muutenkin kuin verotuksen kautta) ja silti yrittäjällä on oikeus ansaita elantonsa, yrittäjäriski huomioiden hyväkin elanto. (Väärinkäytökset, kuten nää erilaiset sotaveteraani- ja syöpälapsivedätykset on vaan niitä kaikkeen binekseen kuuluvia lieveilmiöitä, joihin edellisessä postissa viittasin.)
Saarre

Posts: 1,151

#10306 • • Saarre

Oldschool talkbox :)
..wau.

--
*tähti* Full hearts cant lose

duvin

Posts: 582

#10307 • • duvin Jay v/d Veen

petraxx, 12.12.2008 12:25:
Mulle on tullut kans joka kerralla SSSS-check.



SSSS tulee esim siitä että liput on ostettu ei-amerikkalaiselta firmalta ja/tai ei-amerikkalaisella kortilla.
sapeli

Posts: 11,768

#10309 • • sapeli jokukukamikä?
Leafin lakritsisekoituspussissa ei ole enää sukulakuja. *ding* Nyt siellä on vaan normilakua, minttulakua, ja salmiakkilakua. Ei sillä etteikö nekin ois hyviä, mut kyl mä oon tykänny aina siitä että on neljää hyvää eri makua mitä voi maistella. *hmph*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

pirpeli

Posts: 5,533

#10310 • • pirpeli

sapeli, 13.12.2008 09:45:
Leafin lakritsisekoituspussissa ei ole enää sukulakuja. *ding* Nyt siellä on vaan normilakua, minttulakua, ja salmiakkilakua. Ei sillä etteikö nekin ois hyviä, mut kyl mä oon tykänny aina siitä että on neljää hyvää eri makua mitä voi maistella. *hmph*



Multa puuttu ne salmiakkilakut kerran. Että eikun reklamaatio Leafille, kyllä sieltä jotain bonusta kotiin pamahtaa varmasti.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

sapeli

Posts: 11,768

#10311 • • sapeli jokukukamikä?

pirpeli, 13.12.2008 10:14:
Multa puuttu ne salmiakkilakut kerran. Että eikun reklamaatio Leafille, kyllä sieltä jotain bonusta kotiin pamahtaa varmasti.



Emmie kehtaa. *blush* Tulihan ne näinkin syötyä... Katsoin noita Leafin sivuja, ja jos haluaa tehdä reklamaation tuotteesta, siitä pitäisi lähettää näyte Leafille - plus tuolla oli FAQ-tyyppisessä kohdassa maininta että eivät voi takaa sitä että kaikkia karkkeja on kaikissa pusseissa.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jutu

Posts: 3,054

#10312 • • Jutu Blondi
Eilen oli kyllä oudoimmat synttärit ikinä *lmao**eiei**igor*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

crissy

Posts: 1,958

#10313 • • Edited crissy
silloin kun ostettiin tää kämppä niin tässä asui vuokralla pariskunta vaikka Happoset. Happoset olivat asuneet tässä 13v vuokralla.

Nyt ilmeisesti 2v jälkeen tämä happosen pariskunta on muuttanut takas tähän samaan taloon ja meidän yläkertaan. 0_o!

oli vissiin ikävä *nauru*
Takyon

Posts: 2,945

#10314 • • Takyon Möwkö
Mä eilen huomasin että mä en ole koskaan käyny Tikkurilan pinkussa, vaikka oon asunu tässä lähistöllä kohta 2,5 vuotta. Noh, eilen tuli sitten sekin koettua.. Ei tarvii mennä uudestaan :D

Joku aika pelottavan oloinen teini yritti saada mua vielä tanssimaankin :P

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Maihku

Posts: 1,186

#10315 • • Maihku neiti hankala

Takyon, 14.12.2008 14:25:
Mä eilen huomasin että mä en ole koskaan käyny Tikkurilan pinkussa, vaikka oon asunu tässä lähistöllä kohta 2,5 vuotta. Noh, eilen tuli sitten sekin koettua.. Ei tarvii mennä uudestaan :D

Joku aika pelottavan oloinen teini yritti saada mua vielä tanssimaankin :P


siis niinq pinkkuhan on ihan paras paikka*nauru*
Funktion

Posts: 1,720

#10316 • • Funktion over 9000
Yläkerrasta kuulu v*tullinen rymäys, ja nyt huomasin että mun katossa on halkeema! O_o

Ei sit muuta kun heti huomenna isännöitsijälle puhelua.. Uskaltaakohan täällä nukkua? :D

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

JaUHomAto

Posts: 395

#10317 • • JaUHomAto väärä nimi
matikan tentis oli 10 tehtävää, joiden tekemiseen kuluu vähintään 6h aikaa, mut koe aikaa oli vaan 3h. *ding* noh, 6 kerkesin tekeen..
ezzy

Posts: 8,060

#10318 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 14.12.2008 14:25:
Mä eilen huomasin että mä en ole koskaan käyny Tikkurilan pinkussa, vaikka oon asunu tässä lähistöllä kohta 2,5 vuotta. Noh, eilen tuli sitten sekin koettua.. Ei tarvii mennä uudestaan :D

Joku aika pelottavan oloinen teini yritti saada mua vielä tanssimaankin :P



muah, siihen on syy miks siel ei käydä :D
epicuros

Posts: 7,734

#10319 • • epicuros

GrEeN, 15.12.2008 19:17:
matikan tentis oli 10 tehtävää, joiden tekemiseen kuluu vähintään 6h aikaa, mut koe aikaa oli vaan 3h. *ding* noh, 6 kerkesin tekeen..



Ei varmaaan jokaiseen olisi tarvinnutkaan vastata? :)

--
Valid criticism does you a favor.

Decion

Posts: 1,569

#10320 • • Edited Decion Koneradio
01:51:44 <PiuPali_> Decion, esittelit sitte pippeliä toissa la cabas. XD
01:51:49 <@Decion> hä?
01:51:56 <@Decion> mitä vittua
01:52:10 <@Decion> PiuPali_ mä olin la raskun kans alessa
01:52:13 <PiuPali_> no siinä helvetin pelipöydän vieres..
01:52:23 <@Decion> en astunu jalallanikaan cabaan
01:52:31 <@Decion> lensin alestaki pihalle saatana
01:52:48 <PiuPali_> kyllä sä siellä itsenäisyyspäivänä olit.
01:52:56 <@Decion> eiku jaajaa
01:52:58 <@Decion> mitä perkele :D



älkää lukeko tätä


ja nyt siirryn virallisesti ole humalassa - topiciin ->

--
-Bulletproof NRG Slaughter-