päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,855,906 views

m1kk3

Posts: 5,560

#9141 • • m1kk3 no-life

REivaaja, 15.5.2008 00:38:
Muutaman dokumentin kattoneena opin sen jonka sanoinkin jo, eli jos ei riitä, vankila on väärä paikka. Ja silloin on oikeusvaltion perustan vastaista lukita selliin.


Edelleen: lakikirja kyllä antaa mahdollisuuden koviin tuomioihin, mutta niitä aniharvoin näkee kellekään annettavan. Nykyiset usein suhteellisen lievät tuomiot (tyyliin muutama kuukausi, ehkä vuosi ehdollista, wtf) raiskauksista tuskin joo saa ketään jättämään raiskauksensa tekemättä. Sitä ne kovemmatkaan tuomiot tuskin tekisivät. Tapetaanhan jenkeissäkin porukkaa ku kärpäsiä, myös niissä osavaltioissa jossa siitä voi seurata kuolemanrangaistus. Pointti ei nyt ollutkaan siinä tuomioiden kovuudessa itsessään. Niinku mä jo aikasemmin sanoin.

Oisko sulla sit mitään faktaa siitä, että kuinka moni niistä muutaman kuukauden ehdollisella tuomiolla ja ehkä pienillä sakoilla raiskauksestaan selvinneistä menee sitten (tai pakotetaan) johonkin hoitoon tms. ? Minusta sekään ei ole mikään rangaistus että voi jatkaa elämäänsä sellaisen teon jälkeen ihan suht normaalisti, ei kai ehdoton vankeus mitenkään hirveästi elämään vaikuta ?

Tää alkaa karkaamaan jo sen verran käsistä et eiköhän siirrytä muualle tai annetaan olla. Kannatan jälkimmäistä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

m1kk3

Posts: 5,560

#9142 • • Edited m1kk3 no-life

REivaaja, 15.5.2008 00:38:
Tuomioiden kovuudesta oli just kyse.


Aha, no mä puhuin lähinnä erilaisten rikosten tuomioista suhteessa toisiinsa, tai siitähän tää alunperinkin läks.

Ei me olla (Tuomareita? onko?) tuomareita, eikä tutustuttu juttuihin perustilastoja/lööppejä enempää. Aika yksilötasolla noita katsotaan.


Joo, näin minäkin teen. Se että en ole tuomari, ei kuitenkaan poista multa oikeutta ihmetellä ja kritisoida halutessani oikeuslaitoksen toimintaa ja arvomaailmaa. Siltä osin, mitä mä asioista tiedän tietenkin. Mä en vetele johtopäätöksiäni mistään yksittäisistä lööpeistä, tai en ainakaan tunnusta :D

Samaa mieltä ylilyönneistä, mutta ei se tee oikeusjärjestelmästä mätää.


Joo, ei teekään. Enkä väittänytkään että se olisi mätä. Mutta kummastuttaa vaan nyt kuitenkin sen arvomaailma joiltakin osin ja rahan ja ihmiselämän asema toisiinsa nähden, kun tuomioita annetaan. Ja myönnän että en tiedä mitä tuomarin päässä liikkuu, kun se tuomioitaan jakelee. Kaipa siellä sitten jotain hienompaa pyörii, mistä minä en tajua mitään.


Mut nyt loppu tää OT.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

sapeli

Posts: 11,768

#9143 • • sapeli jokukukamikä?
Muutama Intialainen tyyppi oli eilen ruokakaupassa keskustassa. Ei siinä mitään, näkyyhän noita, mutta yhdellä näistä kavereista oli sellainen todella hassun näköinen tummanvihreä kommandopipo/talvimyssy/huppu päässä, siis sellainen joka peittää koko pään paitsi kasvot - ja tässä sattui vielä olemaan sellainen "kortsuhiippa" kaiken lisäksi. *tirsk* Suomen kevät on näköjään niin kylmä että heikäläiset ei pärjää ilman kunnon talvitamineita... Ja kai tuo näytti jonkin verran heidän oman kulttuurinsa päähineiltä hiippoineen kaikkineen. *hih*

Ihmetys jatkui kaupan kassalla. Kaverit olivat tehneet ostoksensa ja maksaneet (näytti siltä että kolme jo Suomeen sopeutunutta oli opastamassa yhtä uutta tulokasta tahi vierailijaa) ja olin itse jo maksamassa ostoksiani kun yksi heistä palasi kassan alkupäähän, vähän aikaa arpoi että mitä kasseja ottaisi, ja päätyi ottamaan kaksi kangaskassia, ja muina miehinä vei ne kaverilleen pakattavaksi. Myyjä (nuorehko kundi) ei sanonut tähän mitään. En sitten tiedä oliko nuo maksettu jo etukäteen (en usko), vai oliko vain Intialaisten ymmärrys että kaikki kassit ovat ilmaisia (kuten ehkä Intiassa?) ja kassahenkilö liian ujo sanomaan asiasta mitään... *whaat*

Että tämmöinen pieni kulttuurikokemus Helsingin keskustassa! *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Miinapiina

Posts: 3,494

#9144 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

wiwi, 14.5.2008 23:05:

Ottamatta kantaa tohon käsittämättömään urpoiluun, joka sun postauksesta virisi....



ota ihmeessä kantaa, en oo varma kässäsinkö sunkaan pointtia... *ding*

--
pinkki on pop!!!

jusqu

Posts: 762

#9145 • • jusqu pilipalipilotti
Palkkapäivä ja tilille tipahti.. no.. liikaa rahaa *ding*

Olis ihan kiva tietää että onko se vahinko vai että oonko saanu jonku kivan bonuksen :P

--
*pupu**piis*

Adorable

Posts: 103

#9146 • • Adorable

REivaaja, 14.5.2008 23:37:
---
wiwi, 14.5.2008 23:05:
Kyllä on tärkeysjärjestys kohdallaan kun ainoa, mistä oikeasti saa Suomessa tuomioita on omaisuusrikokset, kavallukset, veropetokset yms. En väitä, että mikään määrä rahaa tms. poistaisi uhrin kärsimyksiä, mutta mun mielestä tällaiset päätökset on aika selkeitä viestejä siitä, millainen on yhteiskunnan arvomaailma.

---
Me ollaan käyty keskustelumme ihan loppuun verhojen takana. Lue Iltalehteä ja opi sieltä maailmasta. En nyt siis ota kantaa tuohon urpon ylimieliseen kannanottoon... Bye.



Kerrankin me ollaan samaa mieltä *jiihaa*
Takyon

Posts: 2,945

#9147 • • Takyon Möwkö
Vantaalla sataa räntää o_O

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Sinza

Posts: 2,227

#9148 • • Sinza

Takyon, 15.5.2008 12:10:
Vantaalla sataa räntää o_O



OHO, ei tääl lentokentäl päin oo tullu ku vettä :O

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Tomppeli

Posts: 125

#9149 • • Tomppeli

REivaaja, 15.5.2008 00:19:
---
Tomppeli, 15.5.2008 00:15:
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2003 lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittiin rangaistukseen 122 henkilöä, joista 96 sai ehdollisen tuomion. Loput saivat ehdottoman vankeusrangaistuksen, jonka keskipituus oli 11 kuukautta. On toi nyt aika naurettavaa rankaisemista ainakin mun mielestä... *whaat**grr**eiei*

---
Laitatko suoran linkin? Mikä oli keskimääräinen ikäero uhrin ja syytetyn välillä?



http://www.stat.fi/til/syyttr/tau.html

tuolta syytetyt ja tuomitut (excel)
Ikäeroista en tiiä se muakin kiinnostais, mutta kyllä toiki varmasti jotain keroo...
Avatar
#9151 • • REivaaja Guest

Wispy, 15.5.2008 13:21:
meinasin ajaa anita hirvosen yli autolla

OI MIKSI VÄISTIT!!! Jos Hirvosen yli ajaa, tuomari ei ikinä usko että se on vahinko...
larzizi

Posts: 1,661

#9152 • • larzizi
Vähän hämmennyin kun aamulla ensimmäiseksi luin puhelimesta viestin, että enkös mä tunnekin Sukarin pojan ja mikä sen nimi on. Eipä ole ennen tullut aloitettua päivää ajattelemalla Sukarin sukua *justjoo*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Takyon

Posts: 2,945

#9154 • • Takyon Möwkö

Sinza, 15.5.2008 12:48:
---
Takyon, 15.5.2008 12:10:
Vantaalla sataa räntää o_O

---


OHO, ei tääl lentokentäl päin oo tullu ku vettä :O



Itseasiassa just lentokentän ympäristössä sitä räntää tuli, olin just tuomassa asiakasta kentälle kun se sade alko. Ei sitä hirveen kauaa tullu ennenku vaihtu vesisateeksi mutta kyllä maa oli valkeena

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Avatar
#9155 • • Edited gnomex Guest

Tomppeli, 15.5.2008 00:15:
Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2003 lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittiin rangaistukseen 122 henkilöä, joista 96 sai ehdollisen tuomion. Loput saivat ehdottoman vankeusrangaistuksen, jonka keskipituus oli 11 kuukautta. On toi nyt aika naurettavaa rankaisemista ainakin mun mielestä... *whaat**grr**eiei*


Kuten täältä -> (Rikoslaki, 20. luku, 6 §) http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20 kuudennesta pykälästä näet, niin lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkistö (pykälän sisältö, teot jotka sen täyttää) on todella laaja, eli kyseiseen pykälään mahtuu melkoinen määrä erilaisia tekoja.

Järjestäen kaikki oikeuskäsittelyt lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä käsitellään suljetuin ovin ja pöytäkirjat julistetaan salaisiksi. Ei siis voida sanoa millaisia tekoja on tuomittu mainitsemiisi rangaistuksiin. Tuskin kaikki tapaukset on niitä kauheimpia, eli miesrehtori perseraiskannut 7-vuotiaan ekaluokkalaisen, tai muuta siihen päin viittaavaa.

Ja kyllä, olen samaa mieltä, että tekijöille kovemmat rangaistukset, vaikka hirteen saatana! Mutta täytyy muistaa myös, että tuomituista tapauksista emme tiedä yhtään mitään.
Avatar
#9156 • • Edited REivaaja Guest

gnomex, 15.5.2008 17:09:
Kuten täältä -> (Rikoslaki, 20. luku, 6 §) http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20 kuudennesta pykälästä näet, niin lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkistö (pykälän sisältö, teot jotka sen täyttää) on todella laaja, eli kyseiseen pykälään mahtuu melkoinen määrä erilaisia tekoja.


Musta tuntuu et suurin osa, ainakin noitten tilastojen valossa, on jotain 12-18v välisiä suhteita.
Siitä mamma sitten riemastuu, tai tyttö kokee bänksit...
Yks kaveri melkein joutu oikeuteen 15v tyttöystävänsä takia joskus aikoinaan. Hirteen vaan kun äiskä ei tykkää 18v poikaysävästä.
Vankilaankin sopeutuu hyvin kun tuomitaan lapsen seksuaalissta hyväksikäytöstä.
Sen jälkeen tekee mieli mennä armeijaankin ja auktoriteetit on tottakai jeez juttu
nethr

Posts: 763

#9158 • • nethr !!
Juon työpäivän ensimmäistä tee-mukillista ja työpäivä loppui klo 17:00 *hih* *täh*

--
xD

Avatar
#9160 • • gnomex Guest

REivaaja, 15.5.2008 17:42:
---
Mä en nyt ihan käsittänyt. Mun pitää opetella Suomen laki, jotta saan vastustaa kuolemantuomiota ja peräänkuuluttaa rikollisen kansalaisoikeuksia?


Emmäkään käsittänyt mitä hait takaa tolla äskeisellä :D Enkös minäkin tässä vähän puolustellut. Hirteen tarkoitin niitä 7-vuotiaiden perseraiskaajia, en niitä pissalasseja joista äiskä ei tykkää kun seukkaa pikkutyttönsä kanssa.

Luulin että sulla oli jotain tosta tunnusmerkistöstä, siksi laitoin sulle HE:n. Siitä saa yleensä paremmin selvää ku pykälästä itestään.