päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,857,859 views

Epailija

Posts: 5,636

#2261 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Hmm. Noin kello 14:45 tölkki Red Bullia, noin kello 15:15 0,4 l teetä, noin kello 16:10 toinen tölkki Red Bullia ja kaikki tämä sen takia, että pysyisin hereillä luennoilla. Tulos: Noin kello 16:30 alan pahemman kerran pilkkiä luennolla, eikä seuraamisesta tule mitään. Äsken oli pakko poistua, sillä olin ihan kahvilla, vaikka enää ei pilkityttänytkään.

Kofeiinia ei ole tullut reiluun viikkoon nautittua käytännössä yhtään, eikä sitä ennenkään yli kahvikupillisen sisältämää määrää per päivä, joten luulisi, että tuo olisi riittänyt kun yöuniakin on takana kuitenkin semmoiset viisi tuntia (ok, kahtena yönä peräkkäin, mutta silti).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Miksan

Posts: 1,464

#2262 • • Miksan

Epailija, 4.10.2005 17:14:
Hmm. Noin kello 14:45 tölkki Red Bullia, noin kello 15:15 0,4 l teetä, noin kello 16:10 toinen tölkki Red Bullia ja kaikki tämä sen takia, että pysyisin hereillä luennoilla. Tulos: Noin kello 16:30 alan pahemman kerran pilkkiä luennolla, eikä seuraamisesta tule mitään. Äsken oli pakko poistua, sillä olin ihan kahvilla, vaikka enää ei pilkityttänytkään.

Kofeiinia ei ole tullut reiluun viikkoon nautittua käytännössä yhtään, eikä sitä ennenkään yli kahvikupillisen sisältämää määrää per päivä, joten luulisi, että tuo olisi riittänyt kun yöuniakin on takana kuitenkin semmoiset viisi tuntia (ok, kahtena yönä peräkkäin, mutta silti).


Red Bullit ja muut vastaavat ainaki sellasta kuraa et niiden aiheuttama piristys on aika lyhytkestosta ja ku vaikutus lakkaa ni väsyttää entistä enemmän.
Epailija

Posts: 5,636

#2263 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Miksan, 4.10.2005 17:17:
Red Bullit ja muut vastaavat ainaki sellasta kuraa et niiden aiheuttama piristys on aika lyhytkestosta ja ku vaikutus lakkaa ni väsyttää entistä enemmän.



Miten Red Bullin kofeiini eroaa kahvin kofeiinista? Entä teen?

Tuossa tuli nautittua noin puolentoista tunnin sisään päälle kahta kahvikupillista vastaava kofeiinimäärä, jonka luulisi kyllä pariksi tunniksi riittävän - etenkin kun se viimeisin "kupillinen" tuli nautittua juuri ennen luentoa. Mikäköhän olisi sen kofeiinin vaikutusajan noin pieniin lukemiin tiputtanut? Se vähäinen tauriini, joka tehostaa kofeiinin vaikutusta?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Miksan

Posts: 1,464

#2264 • • Miksan

Epailija, 4.10.2005 17:21:
Miten Red Bullin kofeiini eroaa kahvin kofeiinista? Entä teen?

Tuossa tuli nautittua noin puolentoista tunnin sisään päälle kahta kahvikupillista vastaava kofeiinimäärä, jonka luulisi kyllä pariksi tunniksi riittävän - etenkin kun se viimeisin "kupillinen" tuli nautittua juuri ennen luentoa. Mikäköhän olisi sen kofeiinin vaikutusajan noin pieniin lukemiin tiputtanut? Se vähäinen tauriini, joka tehostaa kofeiinin vaikutusta?


Runsas sokeri mikä noissa juomissa on nostaa hetkellisesti verensokerin mut se palautuu tosi nopeesti takas ja matalammalle tasolle ku mitä se aikasemmin ollu ja se johtaa väsymykseen.

En oo mikään asiantuntija aiheessa mut ite huomannu ton moneen kertaan ja ravinto valmentajat selitelly mulle joskus tollasia.
Epailija

Posts: 5,636

#2265 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Miksan, 4.10.2005 17:25:
Runsas sokeri mikä noissa juomissa on nostaa hetkellisesti verensokerin mut se palautuu tosi nopeesti takas ja matalammalle tasolle ku mitä se aikasemmin ollu ja se johtaa väsymykseen.



Ensinnäkään se ei ole se sokeri, joka noissa juomissa pitää hereillä, vaikka saattaakin alhaisesta verensokerista kärsivää muuten piristääkin. Toisekseen olen syönyt tänään kohtalaisen hyvin ja suhteellisen tasaisin väliajoin (viimeksi kolmen pintaan), joten verensokerini ei kovin alhaalla ole missään vaiheessa todennäköisesti ollut. Kolmanneksi juomana oli Red Bull Light ja vaikka teehen laitoin kolme sokeripalaa, ei verensokeri varmaankaan ole heittelehtinyt hirveästi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Miksan

Posts: 1,464

#2266 • • Miksan

Epailija, 4.10.2005 17:29:

Ensinnäkään se ei ole se sokeri, joka noissa juomissa pitää hereillä, vaikka saattaakin alhaisesta verensokerista kärsivää muuten piristääkin. Toisekseen olen syönyt tänään kohtalaisen hyvin ja suhteellisen tasaisin väliajoin (viimeksi kolmen pintaan), joten verensokerini ei kovin alhaalla ole missään vaiheessa todennäköisesti ollut. Kolmanneksi juomana oli Red Bull Light ja vaikka teehen laitoin kolme sokeripalaa, ei verensokeri varmaankaan ole heittelehtinyt hirveästi.


En väittänytkään et sokeri ois se piristävä aine, vaan aine joka aiheuttaa pientä väsymystä kofeiinin vaikutuksen lakattua (1-2h päästä).

Tarkemmin en osaa mitään sanoa, mutta on tullu moneen kertaan koettua ja kuultua ammattilaisten suusta, että "energia" juomat ei piristä kun hetkeks, jonka jälkeen väsyttää entistä enemmän. Muutenkin noi juomat on aika epäterveellisiä.
Epailija

Posts: 5,636

#2267 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Miksan, 4.10.2005 17:34:
En väittänytkään et sokeri ois se piristävä aine, vaan aine joka aiheuttaa pientä väsymystä kofeiinin vaikutuksen lakattua (1-2h päästä).



No, jää näillä puheilla päivän "o_O":ksi, koska sokeria ei ole tullut nautittua paljoakaan. Kofeiinin vaikutusaika taas on yksilöllinen ja saattaa vaihdella tunnista parista neljäänkin tuntiin, joten olen edelleen sitä mieltä, että pilkkimistä ei olisi noilla määrillä ja henkilökohtaisella käyttöhistorialla "paperilla" pitänyt sattua. Voin toki olla "vastustuskykyinen" kyseiselle myrkylle ihan luonnostaan.


Tarkemmin en osaa mitään sanoa, mutta on tullu moneen kertaan koettua ja kuultua ammattilaisten suusta, että "energia" juomat ei piristä kun hetkeks, jonka jälkeen väsyttää entistä enemmän. Muutenkin noi juomat on aika epäterveellisiä.



No kofeiini nyt ei olekaan mikään terveyttä edistävä aine, mutta eivät ne juomat nyt ykskantaan epäterveellisiäkään välttämättä ole - ainakaan kohtuudella nautittuna. Red Bullista esimerkiksi saa vitamiinejakin, jos niitä nyt sattuu kaipaamaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Pätkis

Posts: 1,038

#2268 • • Pätkis Pikkis

Miksan, 4.10.2005 17:34:
Tarkemmin en osaa mitään sanoa, mutta on tullu moneen kertaan koettua ja kuultua ammattilaisten suusta, että "energia" juomat ei piristä kun hetkeks, jonka jälkeen väsyttää entistä enemmän. Muutenkin noi juomat on aika epäterveellisiä.


Jos elimistön pitää ylikierroksilla (hetken tai pari kuukautta) kofeiinilla, sen jälkeen tuntuu että väsyttää, kun kroppa ei potkikaan eteenpäin koko ajan. Ite huomannu että kofeiini pitää hyvin liikeellä fyysisessä työssä, mutta ei kyllä pidä mua hereillä jos oon valmiiks väsyny ja vaan paikallani istun. Voi tosin olla että oma sietokyky on jo niin turtunut ettei ihan pienestä kofeiinimäärästä edes tunnu reagoivan...

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pätkis

Posts: 1,038

#2269 • • Pätkis Pikkis

Epailija,
...joten olen edelleen sitä mieltä, että pilkkimistä ei olisi noilla määrillä ja henkilökohtaisella käyttöhistorialla "paperilla" pitänyt sattua. Voin toki olla "vastustuskykyinen" kyseiselle myrkylle ihan luonnostaan.


En tiedä miksi mutta Red Bull ei pure muhun sitten yhtään. Eli voin kuvitella kyllä että olet pilkkinyt siitä huolimatta.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Miksan

Posts: 1,464

#2270 • • Miksan

Epailija, 4.10.2005 17:41:
No, jää näillä puheilla päivän "o_O":ksi, koska sokeria ei ole tullut nautittua paljoakaan. Kofeiinin vaikutusaika taas on yksilöllinen ja saattaa vaihdella tunnista parista neljäänkin tuntiin, joten olen edelleen sitä mieltä, että pilkkimistä ei olisi noilla määrillä ja henkilökohtaisella käyttöhistorialla "paperilla" pitänyt sattua. Voin toki olla "vastustuskykyinen" kyseiselle myrkylle ihan luonnostaan.


No kofeiini nyt ei olekaan mikään terveyttä edistävä aine, mutta eivät ne juomat nyt ykskantaan epäterveellisiäkään välttämättä ole - ainakaan kohtuudella nautittuna. Red Bullista esimerkiksi saa vitamiinejakin, jos niitä nyt sattuu kaipaamaan.


Onhan se totta vähän ihmeellistä että tollasten määrien jälkeen meinaa nukahtaa. Yritin vaan selittää etää energiajuomat ei oo parhaita piristeitä tollasiin tilanteisiin ja niiden vaikutukset voi olla myös päinvastasia siihen mitä oletetaan (ainakin vähän pidemmällä ajanjaksolla).

Terveys vaikutteista me käytiin aikoinaan valmennusleireillä aikalailla samanlaista keskustelua ja ravinto-osaajat haukku kyllä energiajuomat ihan pystyyn. Tehtiin myös suorituskyky testejä, joissa näky pieni viretilan ja reaktiokyvyn heikkeneminen energiajuomien nauttimisen jälkeen.
andi--

Posts: 1,381

#2271 • • andi-- lunttu
Mä en voi tajuta miks naiset jahkailee niin perkeleesti. "No mä teen nyt tälleen..." *5min* "Eiku taidanki tehä tolleen.." *5min* "Ei hitto, miten mun pitäis tehä?" *ding*

--
- RAAH -

ezzy

Posts: 8,060

#2272 • • ezzy Droid-pappa

andi--, 4.10.2005 23:09:
Mä en voi tajuta miks naiset jahkailee niin perkeleesti. "No mä teen nyt tälleen..." *5min* "Eiku taidanki tehä tolleen.." *5min* "Ei hitto, miten mun pitäis tehä?" *ding*



np. The Prodigy - Smack my bitch up *grr*
Baby-G

Posts: 377

#2273 • • Baby-G
mun pitää tosissaan miettii kolmeen kertaan ennen ku avaan typerän ison suuni! *eikä* ois elämäki sen jälkeen paljon yksinkertasempaa ja helpompaa... sori sinä ketä mahd. loukkasin, en tarkottanut pahalla. *hali*
twistedsushi

Posts: 211

#2274 • • twistedsushi Nihil declaro

andi--, 4.10.2005 23:09:
Mä en voi tajuta miks naiset jahkailee niin perkeleesti. "No mä teen nyt tälleen..." *5min* "Eiku taidanki tehä tolleen.." *5min* "Ei hitto, miten mun pitäis tehä?" *ding*



ups. no mut ku... *nauru*

--
Itse valitset puolesi.

onni3mk

Posts: 3,973

#2275 • • onni3mk Onni on.
Toi äskönen "luento".

Hirveesti se sääti tossa laitteita kuntoon eka. Sit luki 15min suoraan näytöltä tekstiä: luetteli, mitä keskusyksikkö sisältää. Eikä ees käyttäny videotykkiä, mitä eka sääti.

*ding*

--
Onni on.

Avernian

Posts: 7,451

#2276 • • Avernian Kerettiläinen

onni3mk, 5.10.2005 13:01:
Toi äskönen "luento".

Hirveesti se sääti tossa laitteita kuntoon eka. Sit luki 15min suoraan näytöltä tekstiä: luetteli, mitä keskusyksikkö sisältää. Eikä ees käyttäny videotykkiä, mitä eka sääti.



Helsingin Yliopiston tietojenkäsittelytieteellisellä? *nauru* Siellä on juuuust tommosta se opetus.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

onni3mk

Posts: 3,973

#2277 • • Edited onni3mk Onni on.

Avernian, 5.10.2005 13:23:
---
onni3mk, 5.10.2005 13:01:
Toi äskönen "luento".

Hirveesti se sääti tossa laitteita kuntoon eka. Sit luki 15min suoraan näytöltä tekstiä: luetteli, mitä keskusyksikkö sisältää. Eikä ees käyttäny videotykkiä, mitä eka sääti.


---


Helsingin Yliopiston tietojenkäsittelytieteellisellä? *nauru* Siellä on juuuust tommosta se opetus.



Ei kun Vantaan kaupungin viestintäpajalla *vink*

Juhgu, 5.10.2005 13:27:
Mittari näyttää (Jyväskylässä) +17. Lapsuudessa lokakuussa satoi lunta ._.



Satoko? *ding* o_0

--
Onni on.

Jutu

Posts: 3,054

#2278 • • Jutu Blondi
Mun äikän maikka sano tänään, että mä väittelen mukamas liikaa. Sen takia ei sitten pidetä äikän puhekurssilla kuin yksi väittely, sekin siksi, että pyysin kauniisti. Mutta kuinka niin muka väittelen liikaa? *ding*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

domi

Posts: 7,069

#2279 • • domi Työn sankari.

Jutu, 5.10.2005 16:01:
Mun äikän maikka sano tänään, että mä väittelen mukamas liikaa. Sen takia ei sitten pidetä äikän puhekurssilla kuin yksi väittely, sekin siksi, että pyysin kauniisti. Mutta kuinka niin muka väittelen liikaa? *ding*


*lmao**lmao**lmao**lmao**lmao*