Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,730 views

LiQuid

Posts: 91

#13661 • • LiQuid

opmdevil, 24.6.2009 18:37:
Minkä vuoksi puolen litran Koskenkorva on vahvuudeltaan 32% ja 2 desin pullo samaa ainetta on vahvuudeltaan 38%. Minkä vuoksi tällainen epäjohdonmukaisuus. Etiketissä muutenkin samat tekstit mutta vahvuus on väärin. Onko vahvuuslukema väärin painettu vai onko oikeasti käynyt tällainen mälli?



Mietittiin ihan samaa jokunen aika sit..

Wiki: Koskenkorvaa saa nykyään perinteisen Koskenkorva Viina -brändillä myytävän kirkkaan 38-prosenttisen ohraviinan lisäksi 32 prosentin vahvuisena, muuten samanlaisena ”kevytversiona” ja Koskenkorva Viina Ruis -brändillä myytävänä rukiista tehtynä 38-prosenttisena versiona. Koskenkorva Viina Ruis poistui tuoteperheestä vuonna 2007...

--
Cant get lucky all the time .. but you can party every day !!

Miinapiina

Posts: 3,494

#13662 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Gleba, 22.6.2009 17:13:
---
Miinapiina, 22.6.2009 15:50:
kiitos Euphoria ja Yallu *hihu* lähti tilaukseen =)

---


Hyvä valinta. Meillä on siinä kiinni "muutama" laite ja tämmönen tekniikasta ei niin kiinnostunutkin osaa toimia sen kans vallan mainiosti :)



eiiiih, mä en tajuu... kuka tahansa saa nyt sit auttaa.... asensin tuohon telkun ja boxin, ja toimiikin ihan kivasti... paitsi....
- aikasiirtopysäytys kaikkine toimintoineen ei toimi
- värinappulat ei toimi (kirjasto, muokkaa, poista tallennuksia yms...)

miten saan ne sit asennettuu.... ku ei oo sit vanhaa kaukoo :(

jos otan kirjastosta jonkun tallenteen, ni en saa sitä kelattua enkä mitään muutakaan :/
oon koittanut muokka painikkeita, mutta siel ei löydy ees kaikkia painikkeita. esim toiminto pysäytä kohdalla vaihtoehdoksi kun ottaa kovalevytallennin, ni ees ees löydy nuita "nuoli"painikkeita vaihtoehtona... PÄÄÄÄ HAJOOOOO :/

siis nythän mä tajusin, että tuossa kaukossa on samat toiminnot kuin boxissakin mut ei samat ku boxin KAUKOSSA O___o boxissa itessään ei myöskään oo noita kelaus ym nappuloita, eikä aikasiisrtopysäytysnappulaa, eikä myöskään noita värinappulatoimintoja... onko niit sit mahollista ees saada tuohon yleiskaukoon?

--
pinkki on pop!!!

Avatar
#13663 • • astaroth Guest
miksi jokaisessa stand up-setissä jonka katsot ruudulta tai livenä, on se sama ylitse muiden ärsyttävästi käkättävän naisen nauru?

vai onko se ihan vaan jokaisessa vitun setissä, jonka minä elinaikanani katson?
Amma

Posts: 2,383

#13664 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Sensuroimisesta.
Havainto on YleX-kanavalta ja kohteena Lily Allenin biisit The Fear ja Fuck you. The Fearissä on sensuroitu yksi fucking-sana kun taas Fuck youssa ei ole sensuroitu yhtäkään fuckia. Tokihan viimeksi mainitusta "ehkä" katoaisi sanoma, jos sensuuri pyyhkäisisi yli, mutta miksi sitä biisiä sitten soitetaan radiossa? Missä logiikka?

--
*etsiskel*

Lyylikki

Posts: 2,975

#13665 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.

Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.
Yallu

Posts: 1,910

#13666 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Lyylikki, 25.6.2009 09:55:
Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.

Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.



Nyt kun mopokortti on tullut pakoliseksi, niin mopoillakin saa kuljettaa matkustajaa, jos se on rekisteröity kahdelle.
Gleba

Posts: 549

#13667 • • Edited Gleba

Miinapiina, 24.6.2009 20:43:
--

siis nythän mä tajusin, että tuossa kaukossa on samat toiminnot kuin boxissakin mut ei samat ku boxin KAUKOSSA O___o boxissa itessään ei myöskään oo noita kelaus ym nappuloita, eikä aikasiisrtopysäytysnappulaa, eikä myöskään noita värinappulatoimintoja... onko niit sit mahollista ees saada tuohon yleiskaukoon?



En nyt kyllä tiedä miten ne saa ja voiko se saamattomuus/saaminen riippua boksista, mutta kyllä meillä ainakin toimii niin, että tallennettuja tiedostoja voi kelata ja värinapitkin toimii niinkun pitää.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

larzizi

Posts: 1,661

#13668 • • larzizi

Yallu, 25.6.2009 10:00:
---
Lyylikki, 25.6.2009 09:55:
Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.

Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.

---


Nyt kun mopokortti on tullut pakoliseksi, niin mopoillakin saa kuljettaa matkustajaa, jos se on rekisteröity kahdelle.



Joitakin vuosia sitten oli vielä niin, että aika harva oli rekisteröity kahdelle. Mutta nykyään lähes poikkeuksetta kaikki vuosimallia 2003 (?) ja uudemmat mopot on rekisteröity kahdelle.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

ezzy

Posts: 8,060

#13669 • • ezzy Droid-pappa

Yallu, 25.6.2009 10:00:
---
Lyylikki, 25.6.2009 09:55:
Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.

Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.

---


Nyt kun mopokortti on tullut pakoliseksi, niin mopoillakin saa kuljettaa matkustajaa, jos se on rekisteröity kahdelle.



Nimenomaan JOS se on rekisteröity kahdelle.
ezzy

Posts: 8,060

#13670 • • ezzy Droid-pappa

astaroth, 25.6.2009 07:58:
miksi jokaisessa stand up-setissä jonka katsot ruudulta tai livenä, on se sama ylitse muiden ärsyttävästi käkättävän naisen nauru?

vai onko se ihan vaan jokaisessa vitun setissä, jonka minä elinaikanani katson?



joku vaan istuu nauhoituspaikkaa lähellä, jos siellä on yleisö mikitetty, toi on kyl todella ärsyttävää. Parissa talk showssa huomannu samaa.
akir0

Posts: 2,554

#13671 • • akir0 idleRPG champion 2009

Amma, 25.6.2009 09:13:
Sensuroimisesta.
Havainto on YleX-kanavalta ja kohteena Lily Allenin biisit The Fear ja Fuck you. The Fearissä on sensuroitu yksi fucking-sana kun taas Fuck youssa ei ole sensuroitu yhtäkään fuckia. Tokihan viimeksi mainitusta "ehkä" katoaisi sanoma, jos sensuuri pyyhkäisisi yli, mutta miksi sitä biisiä sitten soitetaan radiossa? Missä logiikka?



Tietämättä varmuudella veikkaan, että toi The Fear on tullu jonain promona, joka on valmiiksi sensuroitu?
Jutu

Posts: 3,054

#13672 • • Jutu Blondi

astaroth, 25.6.2009 07:58:
miksi jokaisessa stand up-setissä jonka katsot ruudulta tai livenä, on se sama ylitse muiden ärsyttävästi käkättävän naisen nauru?

vai onko se ihan vaan jokaisessa vitun setissä, jonka minä elinaikanani katson?


Tuosta tulikin mieleen, että minkä takia kaikkia stand-upkoomikot heiluu epämääräsesti siellä lavalla? Onhan se kiva, että on vähän liikettä ettei ihan suorana tikkuna seiso, mutta sellanene epämääränen heiluminen on ehkä pikkasen häiritsevää :P Kysyinkin tätä yheltä hemmolta, mutta ei se osannut sanoa kun se ei ollut tajunnut edes tekevänsä sitä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

turquoise

Posts: 732

#13673 • • turquoise e-ra2co

Jutu, 25.6.2009 16:55:

Tuosta tulikin mieleen, että minkä takia kaikkia stand-upkoomikot heiluu epämääräsesti siellä lavalla?



En osaa varmaksi sanoa, sillä oon ehkä janan äärimmäisellä reunalla stand-up-koomikkoon verrattuna, mutta veikkaisin, että:

A) Heiluminen on tahatonta, koska niitä jännittää ihan helvetisti, eikä niitä ole treenattu kiinnittämään huomiota omaan olemiseensa. Jos heitä on treenattu tarkoituksena poistaa heiluminen, niin ehkä keskittyminen unohtuu yrittäessä muistaa vitsejä

B) Heiluminen, jostain kumman syystä, kuuluu asiaan ja tuo vitseille lisäpotkua varsinkin jos verbaalinen ulosänti tökkii sinä päivänä. Kehonkieltä siis hyvin äärimmäisessä muodossa.

C) Liikaa piriä.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

wiwi

Posts: 1,575

#13674 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mitenkäs, jos mulla nyt sattuisi olemaan jotain nuoruudesta peräisin olevia merkintöjä rikosrekisterissä, jotka luullakseni ovat vanhentuneet. Voinko hakea työtä jossa vaaditaan nuhteetonta taustaa? Entä jos haastattelussa kysytään, voinko pokkana väittää ettei mulla ole rikostaustaa? Mistä ylipäänsä tiedän, kauanko merkintä säilyy?

Ihan näin niinku hypoteettisesti. *pepsodent*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

ninscu

Posts: 635

#13675 • • ninscu candydelic

wiwi, 25.6.2009 23:20:
Mitenkäs, jos mulla nyt sattuisi olemaan jotain nuoruudesta peräisin olevia merkintöjä rikosrekisterissä, jotka luullakseni ovat vanhentuneet. Voinko hakea työtä jossa vaaditaan nuhteetonta taustaa? Entä jos haastattelussa kysytään, voinko pokkana väittää ettei mulla ole rikostaustaa? Mistä ylipäänsä tiedän, kauanko merkintä säilyy?

Ihan näin niinku hypoteettisesti. *pepsodent*



Viis vuotta kestää vanheta, ellei oo saanut linnaa tai yhdyskuntapalvelua.
Kyl mä ainakin hakisin vaan ja kysyttäessä vastaisin et olen puhdas pulmunen, jos jutut ovat kerta vanhentuneet. Eri asia sit jos ne vaatii rikosrekisteriotteen nähtäväksi. Se kantsii tilata ja kattoo ensin mitä siinä sanotaan vai sanotaanko mitään.

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#13677 • • gnomex Guest

wiwi, 25.6.2009 23:20:
Mitenkäs, jos mulla nyt sattuisi olemaan jotain nuoruudesta peräisin olevia merkintöjä rikosrekisterissä, jotka luullakseni ovat vanhentuneet. Voinko hakea työtä jossa vaaditaan nuhteetonta taustaa? Entä jos haastattelussa kysytään, voinko pokkana väittää ettei mulla ole rikostaustaa? Mistä ylipäänsä tiedän, kauanko merkintä säilyy?

Ihan näin niinku hypoteettisesti. *pepsodent*


Poliisin omista rekistereistä (kuten Patja, http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisiasiain_tietoj%C3%A4rjestelm%C3%A4) tekemäsi rötökset eivät poistu koskaan. Tosin Patja ei ole sama kuin rikosrekisteri.
crissy

Posts: 1,958

#13678 • • crissy
osaako joku kertoa et mitä tehään leffateattereissa niille pahvitauluille/koristeille ( whatever ) kun elokuvan esittäminen loppuu?

voiko niitä ostaa/saada?
J Raninen

Posts: 950

#13679 • • J Raninen

crissy, 26.6.2009 08:37:
osaako joku kertoa et mitä tehään leffateattereissa niille pahvitauluille/koristeille ( whatever ) kun elokuvan esittäminen loppuu?

voiko niitä ostaa/saada?

Käy kysymässä teatterin henkilökunnalta, mun kaverit on ainakin menestyksekkäästi roudanneet niitä kämpillensä luvan perästä.
crissy

Posts: 1,958

#13680 • • crissy

J Raninen, 26.6.2009 08:49:
---
crissy, 26.6.2009 08:37:
osaako joku kertoa et mitä tehään leffateattereissa niille pahvitauluille/koristeille ( whatever ) kun elokuvan esittäminen loppuu?

voiko niitä ostaa/saada?

---
Käy kysymässä teatterin henkilökunnalta, mun kaverit on ainakin menestyksekkäästi roudanneet niitä kämpillensä luvan perästä.




oujeah!!!

käytiin eilen katsomas Transformers 2*plur**plur**plur**plur**plur* ja siel oli sellanen iso pahvijuttu *sydän* ja mä haluun sen!