Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,281 views

daffy

Posts: 737

#13121 • • daffy duck and cover

SamHard, 10.3.2009 23:03:
---
Takyon, 10.3.2009 22:52:
---
SamHard, 10.3.2009 21:28:
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?

---

Emolevyn malli on yleensä printattu suht isoilla kirjaimilla siihen levylle, ja jonka voit sitten googlettaa ja tarkistaa specseistä sen muistityypin. Taitaapa noista muistipalikoistakin jotain nähdä..

---

Kiits!


Jos ei konetta halua availla niin (merkki-)PC:llä voi muistityypin tarkistaa muistivalmistajien kotisivulla koneen merkin ja mallin perusteella (esim. Kingstonilta löytyy tällainen apuri). Itsekyhätyn koneen tietoja voinee syynäillä erinäisillä apuohjelmilla, esim. SIW (disclaimer: ei omakohtaisia kokemuksia ko. ohjelmasta).

Macilla asia selviää Omppu-valikosta kohdasta "About This Mac" > "More info..." > "Memory".

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Apo

Posts: 1,574

#13122 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

duvin, 12.3.2009 10:44:
Suosittelen vetämään johtopäätökset ja poistumaan takavasemmalle (valitsemaasi maahan). Tää mun valinta ei nyt ollut niitä parhaita, mut täällä edes välillä uskoo et kaverit tietää mitä tekee.



Suomi on hyvä maa jos sattuu osumaan niihin tiettyihin sektoreihin joissa yhteiskunta vielä palvelee ja yhteiskunnan arvot osuvat kohdilleen. Tällä hetkellä mieleen tulee kahden vanhemman perheet ja ylemmissä palkkaluokissa olevat. Suomen turvallisuus ja yhteiskunnalta saatava koulutus ja terveydenhoito tukevat hyvin perheitä ja toisaalta hyvin rahoissa kiinniolevat saavat taas rahalla haluamansa elintason (vaikkakin kalliimmalla kuin muualla Euroopassa).

Imo Suomen tulevaisuus näyttää suhteellisen synkältä. Valtion velkataakka, eläkepommi, lisääntyvä hoitotarve, rapistuvat yhteiskunnan palvelut, vähenevät veronmaksajat ja muun päälle vielä lisääntyvä globaali kilpailu Intian ja Kiinan teknologinen nousun myötä tulevat olemaan aikamoisia haasteita maalle.

Omalla kohdalla Suomi alkaa olla kokoajan huonompi maa asua. Lainsäätäjät tuntuvat olevat lobbaajien hyppysissä, yksilön oikeuksia on viimeisin vuosikymmenen aikana viety aikalailla ilman vastaavaa lisäystä eduissa. Korkeat verot ja huonot yhteiskunnalliset edut yhdistettynä tasapäistävään valvontayhteiskuntaan ei tunnu ainakaan tällä hetkellä sellaiselta paikalta mihin haluisi jäädä asumaan vuosikymmeniksi.
terraluna

Posts: 1,270

#13123 • • terraluna Agentti
Jos mulla on työpäivä 7h 15min. mittainen ja jokaiseen työpäivään sisältyy puolen tunnin palkaton ruokatauko, niin eikö se tarkoita, että sen ajan saa hyvällä omalla tunnolla käyttää miten lystää ja jopa poistua työpaikalta siksi aikaa?

T. ensimmäistä kertaa virkanimityksen saanut

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Nauskiss

Posts: 532

#13124 • • Edited Nauskiss

opmdevil, 12.3.2009 09:38:
Sellaista tyhmää kysyisin, että minkä vuoksi hallitus on suuressa viisaudessaan antanut huomattavia veronkevennyksiä kun on ollut noususuhdanne...



Oikeiston piti toteuttaa lobbareiden (esim. Suomalaisen omistajuuden neuvottelukunta) ja muiden sidosryhmiensä (esim. EK) toiveet mahd. pian vaalejen jälkeen.


...ja nyt kun on laskusuhdanne, aletaan väläyttelemään mahdollisia veronkorotuksia? Siis eikö tämä olen täysin kaikkien talousoppien vastaista koska teoriassahan noususuhdanteen aikana pitäisi kerätä rahaa korkeammilla veroilla ja maksaa vanhoja velkoja pois ja sitten laskusuhdanteessa pitäisi laskea veroja lisätäksi ostovoimaa ja tämä pitäisi sitten rahoittaa velan ottamisella.



Työnantajien KELA-maksun poisto (by Katainen) aiheuttaa valtion kassaan 1,1 miljardin loven per vuosi. Tämän aukon paikkaamiseksi (vaikeuttaa eläkkeiden maksamista) ei ole juuri minkäänlaista suunnitelmaa.

Vanhanen käsittääkseni yritti eläkeiän nostolla tehdä jonkinlaisen pikakorjauksen. (Ensin tahallisesti aiheutetaan ongelma / vaikeutetaan olemassa olevaa ongelmaa ja sitten keksitään hiihtoladulla hätäpaikkaus.)

Luulisin, että jonkinlaista haittaveromallia kehitellään, mutta mä veikkaan, että todennäköisempi toimintamalli tulee olemaan julkisten palveluiden leikkaus.

Karkeasti ottaen: Niin kauan kuin nuo kansan suosikit (kok., kesk.) ovat vallassa (nimenomaan rahavallassa eli valtiovarainministeriössä) linja tulee jatkumaan näin: perinnön, pääomatulojen, maa- ja metsäomaisuuden verotusta alennetaan, yritysverotusta / yritystoiminnan kustannuksia kevennetään suuryrityksiä suosivasti, työtulon verotusta kevennetään suuntaamattomasti (eli ei suunnata kevennyksiä pienituloisille) ja syntynyttä kassavajetta paikataan julkisten palveluiden ja etuuksien (esim. eläke) leikkauksilla.

Suurin kiire oikeistolla on aina vahvistaa oman sidosryhmänsä (joka ei todellakaan ole tavalliset palkansaajat) asemaa, eli nuo kohennukset tehdään, kun valtiontalous on hyvässä jamassa, muut saavat jäädä odottamaan, odottamaan, odottamaan...


Eli minkä vuoksi on toimittu täysin väärällä tavalla?



Tietyltä kantilta katsottuna on toimittu täysin oikein. Esimerkiksi ne pankkialan toimijat, jotka pyörittävät Suomen eläkerahastoja, ovat oikein ilahtuneita tuosta työnantajien KELA-maksun poistosta. Kataisen mukaan KELA-maksun poiston ensisijainen motiivi oli se, että eläkevarat saadaan rahastoitua tehokkaammin. Kun pankkiala on hiukka vaikeuksissa tällä hetkellä ja eläkerahastot jo yli vuoden ajan reippaasti miinuksella, niin sinnehän sitä rahaa tarvitaan – kipeämmin kuin esim. eläkkeiden maksamiseen... Eikö? *hmph*

Jos mulla olis riittävästi energiaa, olisin jo organisoinut itseni maan rajojen ulkopuolelle, tää on niin lost case koko maa.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Nauskiss

Posts: 532

#13125 • • Nauskiss

terraluna, 12.3.2009 12:11:
Jos mulla on työpäivä 7h 15min. mittainen ja jokaiseen työpäivään sisältyy puolen tunnin palkaton ruokatauko, niin eikö se tarkoita, että sen ajan saa hyvällä omalla tunnolla käyttää miten lystää ja jopa poistua työpaikalta siksi aikaa?

T. ensimmäistä kertaa virkanimityksen saanut



Onpa luxusta, jos 7 h 15 min päivä sisältää ruokiksen.

Yleensä ruokis pidetään omalla ajalla varsinaisen (eli palkallisen) työajan lisäksi. Ja tottakai saat sillä omalla, palkattomalla ajalla käydä missä haluat. (Mulla on esim. joskus ollut palkallinen työaika 7,5 h, jonka lisäksi olen pitänyt puolen tunnin palkattoman ruokiksen eli käytännössä työpäivän pituus on ollut 8 h.)

Onnittelut duunista!! *hymy*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Takyon

Posts: 2,945

#13126 • • Takyon Möwkö
Latasin eilen kännykällä yhden biisin netistä ja ihmettelin kun se tuli aika reippaalla vauhdilla joten kävin sitten testaamassa yhteyden nopeuden -> www.bandwidthplace.com. Tulos oli sitten lähes 300 kb/s (2,4 Mbit) joka mua vähän ihmetyttää kun tän gprs-yhteyden pitäisi olla rajoitettu siihen reiluun 300 kbit/s.

Joten: mitä vittua? Tuleeks mulle iso lasku lähiaikoina vai pitäiskö mun lopettaa meganen adsl-liittymä ja vaihtaa se tähän 9e hintaiseen gprs:ään? :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

wiwi

Posts: 1,575

#13127 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Oon ollu pari päivää kipeenä. Kuumetta ei ole mutta nenä elämöi ja korvat lukossa. Kuolenko jos lähen tänään playgroundiin tanssimaan?

Alkaa ahdistaa tää tekemättömyys.*igor*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hemuz

Posts: 2,178

#13128 • • hemuz kätevä emäntä
Mulla on tollaset Sony MDR-NX1-kuulokkeet ja aina tosta toisesta häviää se korvatyyny. Saako niitä ostaa jostain erikseen, vai pitääkö ostaa kokonaan uudet kuulokkeet?
hemuz

Posts: 2,178

#13130 • • hemuz kätevä emäntä

Timce, 14.3.2009 09:09:
---
hemuz, 14.3.2009 08:52:
Mulla on tollaset Sony MDR-NX1-kuulokkeet ja aina tosta toisesta häviää se korvatyyny. Saako niitä ostaa jostain erikseen, vai pitääkö ostaa kokonaan uudet kuulokkeet?

---

Olisko tuolla.

http://www.amazon.com/Sony-MDR-NX1-Replacement-Silicone-Tips/dp/B00158SZ4O



No ainakin. Kiitos!
Luulis et olis jossain kaupan hyllyllä. En oo varmaan ainut tän ongelman kanssa.
Prismassa en äkkivilkaisulla nähnyt :( .
Timce

Posts: 5,381

#13131 • • Timce
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Freja

Posts: 8,775

#13132 • • Freja Sihteeri

Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?



Mul oli elohiiri joskus viikkoja. Se kai kyllästyi, siten siitä pääs eroon.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Timce

Posts: 5,381

#13133 • • Timce

Freja, 14.3.2009 10:13:
---
Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?

---


Mul oli elohiiri joskus viikkoja. Se kai kyllästyi, siten siitä pääs eroon.



Kiitos neuvosta.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#13134 • • astaroth Guest

Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?


itselläni on ollut tapana tunkea kaulin perseeseen. ei ajattele enää elohiirtä
Timce

Posts: 5,381

#13135 • • Timce

astaroth, 14.3.2009 10:25:
---
Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?

---

itselläni on ollut tapana tunkea kaulin perseeseen. ei ajattele enää elohiirtä



Kiitos neuvosta.

Nyt on sitte kaulin perseessä muutaman viikon.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#13136 • • REivaaja Guest

Apo, 12.3.2009 12:00:
---
duvin, 12.3.2009 10:44:
Suosittelen vetämään johtopäätökset ja poistumaan takavasemmalle (valitsemaasi maahan). Tää mun valinta ei nyt ollut niitä parhaita, mut täällä edes välillä uskoo et kaverit tietää mitä tekee.

---


Suomi on hyvä maa jos sattuu osumaan niihin tiettyihin sektoreihin joissa yhteiskunta vielä palvelee ja yhteiskunnan arvot osuvat kohdilleen. Tällä hetkellä mieleen tulee kahden vanhemman perheet ja ylemmissä palkkaluokissa olevat. Suomen turvallisuus ja yhteiskunnalta saatava koulutus ja terveydenhoito tukevat hyvin perheitä ja toisaalta hyvin rahoissa kiinniolevat saavat taas rahalla haluamansa elintason (vaikkakin kalliimmalla kuin muualla Euroopassa).

Imo Suomen tulevaisuus näyttää suhteellisen synkältä. Valtion velkataakka, eläkepommi, lisääntyvä hoitotarve, rapistuvat yhteiskunnan palvelut, vähenevät veronmaksajat ja muun päälle vielä lisääntyvä globaali kilpailu Intian ja Kiinan teknologinen nousun myötä tulevat olemaan aikamoisia haasteita maalle.

Omalla kohdalla Suomi alkaa olla kokoajan huonompi maa asua. Lainsäätäjät tuntuvat olevat lobbaajien hyppysissä, yksilön oikeuksia on viimeisin vuosikymmenen aikana viety aikalailla ilman vastaavaa lisäystä eduissa. Korkeat verot ja huonot yhteiskunnalliset edut yhdistettynä tasapäistävään valvontayhteiskuntaan ei tunnu ainakaan tällä hetkellä sellaiselta paikalta mihin haluisi jäädä asumaan vuosikymmeniksi.


Tässä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Itselläni tulee vain asiasta mieleen sanat saatana, perkele ja vittu :)
ValaX

Posts: 3,891

#13137 • • ValaX
Kuinka saada hiuspanta pysymään paikoillaan? Vai kuuluuko asiaan, että sitä pitää välillä korjailla?
domi

Posts: 7,069

#13138 • • domi Työn sankari.

Timce, 14.3.2009 10:29:
---
astaroth, 14.3.2009 10:25:
---
Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?

---

itselläni on ollut tapana tunkea kaulin perseeseen. ei ajattele enää elohiirtä

---


Kiitos neuvosta.

Nyt on sitte kaulin perseessä muutaman viikon.


Meilläpäin suositaan kaulimen tilalla pyöränpumppua.