Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,782 views

Tommy Court

Posts: 851

#13101 • • Tommy Court FLARE / FACTION / CLUB 86 RECORDINGS

Tombba, 10.3.2009 15:47:
---
mikke, 10.3.2009 15:44:
---
Tombba, 10.3.2009 15:43:
---
mikke, 10.3.2009 15:41:
---
Tombba, 10.3.2009 15:39:
---
mikke, 10.3.2009 15:34:
---
Tombba, 10.3.2009 15:31:
Juuh löysin osotteen..

---

kerrohan sitte miten kävi ja kuinka ripeesti sait vastauksen... Kiinnostais itteeki ku tullu aika paljo tuolt tilailtuu mut ei oo viel mitää valittamista ollu koskaan :)

---


Ei tuu mitään kuitenkaan takas jos ton palauttaa sinne :(

---

no jos laitat mailia ja kysyt miten toimitaan ?

---


Pistin mailia juu, saas nähdä kyl pikkasen vituttaa lähetellä takas venannu täs 10 päivää et noi tuli *dissaa*

---

no mut tollasta toi ulkomailta postin kautta tilaaminen joskus on... paskaa säkäähän tuo kyl :(

---


Kyl ois Karpol ny käyttöö, kyrsii meinaan sen verran *hmph* Sen tietää et saa 20 päivää venata tota kokoelmaa takas jos sen lähetän. Nyt on vähä 50/60... Katotaan mitä ne vastaa



Ei tarvi palauttaa kokoelmaa, he lähettävät kuulemma uuden cd1:sen *hihu*
SamHard

Posts: 2,098

#13102 • • SamHard
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?
UnityF

Posts: 15,721

#13103 • • UnityF joo just se
Onko minkääläista liikettä pääkaupunkiseudulla joka myy kiinalaisia tauluja / sisustus juttuja?
Tai jotain nettiliikkeitä missä on tonne itäänpäin menevää sisustusta?

mä en vain osaa :/
Takyon

Posts: 2,945

#13104 • • Takyon Möwkö

SamHard, 10.3.2009 21:28:
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?



Emolevyn malli on yleensä printattu suht isoilla kirjaimilla siihen levylle, ja jonka voit sitten googlettaa ja tarkistaa specseistä sen muistityypin. Taitaapa noista muistipalikoistakin jotain nähdä..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

SamHard

Posts: 2,098

#13105 • • SamHard

Takyon, 10.3.2009 22:52:
---
SamHard, 10.3.2009 21:28:
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?

---


Emolevyn malli on yleensä printattu suht isoilla kirjaimilla siihen levylle, ja jonka voit sitten googlettaa ja tarkistaa specseistä sen muistityypin. Taitaapa noista muistipalikoistakin jotain nähdä..



Kiits!
Aarro

Posts: 134

#13106 • • Aarro
En nyt oo varma onks nää kysymykset oikeita tänne mut aivan sama..

Elikkäs mulla on pari tyhmää, tyhmempää ja vähemmän tyhmempää kysymystä:

- Mikä on loppujen lopuks dj- ja live setin ero? Mulla on siitä jonkullainen käsitys mut ajattelin tässä vielä varmistella, kun nyt oon alkanu kiinnostua soittamisesta oikein kunnolla : )

- Ja sitte vielä sellane, että mitä mulle käy jos järjestän bileet jossain metikössä tai jossain hylätyssä navetassa? Voiks tulla sakkoo tai muuta sellasta?
Avatar
#13107 • • Edited astaroth Guest

Aarro, 11.3.2009 14:06:
- Mikä on loppujen lopuks dj- ja live setin ero? Mulla on siitä jonkullainen käsitys mut ajattelin tässä vielä varmistella, kun nyt oon alkanu kiinnostua soittamisesta oikein kunnolla : )


dj-setti: koostuu muiden artistien tuottamasta musiikista, eli niistä levyistä ja filuista joita dj:t ostavat tai saavat promoina artisteilta ja levy-yhtiöiltä. monet musiikkia tuottavat dj:t soittavat myös seassa omia biisejään (ja mihinkään pääseminen clubi dj:nä edellyttää nykypäivänä hyvin pitkälle oman materiaalin tekemistä).

live-setti: koostuu konemusiikkia tuottavan artistin omasta materiaalista. tapa vaihtelee, miten sitten live-artistit tämän musiikin tarjoavat. yleisimmissä skenaarioissa osa soittaa materiaalinsa livenä syntikoita käyttäen (=raudalla), jotkut soittavat ns. läppäriliven tietokoneelta (erityisesti artistit, jotka käyttävät tuottamiseen softaa, eivätkä rautaa). ja molemmat tavat voidaan luonnollisesti myös suorittaa yhdessä
Lnn Sika

Posts: 2,847

#13108 • • Lnn Sika

astaroth, 11.3.2009 14:16:
live-setti: koostuu konemusiikkia tuottavan artistin omasta materiaalista. tapa vaihtelee, miten sitten live-artistit tämän musiikin tarjoavat. yleisimmissä skenaarioissa osa soittaa materiaalinsa livenä syntikoita käyttäen (=raudalla)


käyt kyllä hyvissä bileissä jos toi on yleisin skenaario :)
Avatar
#13109 • • Edited astaroth Guest

Niklas N., 11.3.2009 15:47:
käyt kyllä hyvissä bileissä jos toi on yleisin skenaario :)


käyn vain orgaanisissa bileissä

edit: kyllähän jotkut dj:t esim. soittelee livejä cd:ltä (harvinaisempaa) ja jotkut huorat iskee pelkän valmiin setin mp3-soittimesta, joten "yleisimmillä" meinasin lähinnä sitä, millainen ennakkoluulo minulle tulee, kun puhutaan konemusiikin yhteydessä live-käsitteestä
Tyranoid

Posts: 1,552

#13110 • • Tyranoid FINRG

Aarro, 11.3.2009 14:06:
Voiks tulla sakkoo tai muuta sellasta?



Periaatteessa joo käytännössä ei. Jos myyt alkoholia luvattomissa bileissäsi niin sit voi olla pahempi juttu.
yertle

Posts: 421

#13111 • • yertle

UnityF, 10.3.2009 22:16:
Onko minkääläista liikettä pääkaupunkiseudulla joka myy kiinalaisia tauluja / sisustus juttuja?
Tai jotain nettiliikkeitä missä on tonne itäänpäin menevää sisustusta?

mä en vain osaa :/



Ainaski nyt heti tulee mielee http://www.eastart.fi/ eli East Art Deco. Ja sitte punavuoressa on muistaakseni yks pienempi liike, siin jossai fredan ja eerikinkadun ja annankadun tienoilla ehkä. Se saatto olla japaniin päin taipuva enemmänki varmaan, kun oon sen kerran muistiini painanu. Mut ainaki tuolta East Artista saa kiinaakin.
Amma

Posts: 2,383

#13112 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Jos laskutan asiakkaalta kilometrikorvauksia, niin pitääkö mun maksaa niistä ALV?

--
*etsiskel*

-Kerttu-

Posts: 4,542

#13113 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Amma, 12.3.2009 08:18:
Jos laskutan asiakkaalta kilometrikorvauksia, niin pitääkö mun maksaa niistä ALV?



Jos olet yksityinen elinkeinonharjoittaja niin ei tartte..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

DJ Rx

Posts: 2,527

#13114 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

Amma, 12.3.2009 08:18:
Jos laskutan asiakkaalta kilometrikorvauksia, niin pitääkö mun maksaa niistä ALV?



edit: joku oli nopeempi

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

josbe

Posts: 1,982

#13115 • • josbe suomalainen juhlakinkku

UnityF, 10.3.2009 22:16:
Onko minkääläista liikettä pääkaupunkiseudulla joka myy kiinalaisia tauluja / sisustus juttuja?
Tai jotain nettiliikkeitä missä on tonne itäänpäin menevää sisustusta?

mä en vain osaa :/


Fredalle Uudenmaankadun ja Roban väliin (Kynsilaukkaa vastapäätä) on ilmestynyt sellainen itämainen sisustuskauppa jokin aikaa sitten. En ole käynyt sisällä, mutta näyttää hyvältä ulospäin.
Avatar
#13116 • • opmdevil Guest
Sellaista tyhmää kysyisin, että minkä vuoksi hallitus on suuressa viisaudessaan antanut huomattavia veronkevennyksiä kun on ollut noususuhdanne ja nyt kun on laskusuhdanne, aletaan väläyttelemään mahdollisia veronkorotuksia? Siis eikö tämä olen täysin kaikkien talousoppien vastaista koska teoriassahan noususuhdanteen aikana pitäisi kerätä rahaa korkeammilla veroilla ja maksaa vanhoja velkoja pois ja sitten laskusuhdanteessa pitäisi laskea veroja lisätäksi ostovoimaa ja tämä pitäisi sitten rahoittaa velan ottamisella. Eli minkä vuoksi on toimittu täysin väärällä tavalla?
duvin

Posts: 582

#13117 • • duvin Jay v/d Veen

opmdevil, 12.3.2009 09:38:
Sellaista tyhmää kysyisin, että minkä vuoksi hallitus on suuressa viisaudessaan antanut huomattavia veronkevennyksiä kun on ollut noususuhdanne ja nyt kun on laskusuhdanne, aletaan väläyttelemään mahdollisia veronkorotuksia? Siis eikö tämä olen täysin kaikkien talousoppien vastaista koska teoriassahan noususuhdanteen aikana pitäisi kerätä rahaa korkeammilla veroilla ja maksaa vanhoja velkoja pois ja sitten laskusuhdanteessa pitäisi laskea veroja lisätäksi ostovoimaa ja tämä pitäisi sitten rahoittaa velan ottamisella. Eli minkä vuoksi on toimittu täysin väärällä tavalla?



Suosittelen vetämään johtopäätökset ja poistumaan takavasemmalle (valitsemaasi maahan). Tää mun valinta ei nyt ollut niitä parhaita, mut täällä edes välillä uskoo et kaverit tietää mitä tekee.
daffy

Posts: 737

#13118 • • daffy duck and cover

josbe, 12.3.2009 08:59:
---
UnityF, 10.3.2009 22:16:
Onko minkääläista liikettä pääkaupunkiseudulla joka myy kiinalaisia tauluja / sisustus juttuja?
Tai jotain nettiliikkeitä missä on tonne itäänpäin menevää sisustusta?

mä en vain osaa :/

---

Fredalle Uudenmaankadun ja Roban väliin (Kynsilaukkaa vastapäätä) on ilmestynyt sellainen itämainen sisustuskauppa jokin aikaa sitten. En ole käynyt sisällä, mutta näyttää hyvältä ulospäin.


Eerikinkadulla Annankadun risteyksen lähellä on myös yks, ja sit Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans. Ainakin olleet, ei ole kovin tuoretta näköhavaintoa. Ja Indiskastahan saa sit kans.....

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

josbe

Posts: 1,982

#13119 • • josbe suomalainen juhlakinkku

daffy, 12.3.2009 11:06:
Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans.


Niin joo siinäkin on, mutta taitaa kylläkin olla siinä, missä aikaisemmin oli joku ihme (suomalaisen muotoilun? tmv) näyttely. Posti on kyllä vieläkin vieressä.
daffy

Posts: 737

#13120 • • daffy duck and cover

josbe, 12.3.2009 11:11:
---
daffy, 12.3.2009 11:06:
Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans.
---

Niin joo siinäkin on, mutta taitaa kylläkin olla siinä, missä aikaisemmin oli joku ihme (suomalaisen muotoilun? tmv) näyttely. Posti on kyllä vieläkin vieressä.


Muistin väärin, syytän hallitusta!

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn