Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,477,361 views

oooo

Posts: 1,249

#9761 • • oooo

Annakins, 11.8.2007 22:44:

Siis että joku soittaa sulle, suomalaiseen numeroon Puolasta? Puhelun vastaanottaminen ei maksa mitään. Jos itse olisit Puolassa ja sun suomalaiseen kännykkään soitettais joku, niin maksaisit operaattorin taksan Suomesta Puolaan.

Jos tarkotat vastapuhelua, niin riippunee operaattorista.

Tekstareiden vastaanottaminen ei maksa mitään, lähettäminen ulkomaille riippuu sekin operaattorista.



Niin just, että joku soittaa mulle Puolasta tänne. Nooh täytyy toivoa, ettei luukusta tipahda mitään isoa laskua.
Avatar
#9762 • • Annakins Guest

satumetsä, 11.8.2007 22:56:
---
Annakins, 11.8.2007 22:44:

Siis että joku soittaa sulle, suomalaiseen numeroon Puolasta? Puhelun vastaanottaminen ei maksa mitään. Jos itse olisit Puolassa ja sun suomalaiseen kännykkään soitettais joku, niin maksaisit operaattorin taksan Suomesta Puolaan.

Jos tarkotat vastapuhelua, niin riippunee operaattorista.

Tekstareiden vastaanottaminen ei maksa mitään, lähettäminen ulkomaille riippuu sekin operaattorista.

---


Niin just, että joku soittaa mulle Puolasta tänne. Nooh täytyy toivoa, ettei luukusta tipahda mitään isoa laskua.



Mä en ainakaan ole maksanut mitään niistä puheluista, jotka on soitettu ulkomailta mun kännyyn kun oon ollu Suomessa.
oooo

Posts: 1,249

#9763 • • oooo

Annakins, 11.8.2007 23:07:

Mä en ainakaan ole maksanut mitään niistä puheluista, jotka on soitettu ulkomailta mun kännyyn kun oon ollu Suomessa.



No hyvä homma, jos siitä ei laskua tule *hymy* En tosiaan tiedä enkä tajua noista jutuista mitään.
crissy

Posts: 1,958

#9764 • • crissy
eikö lahden leffateattereissa mene enää transformers vai eikö se oo koskaan mennytkään??????

*hullua kiroomista* *grr**grr**grr*
Elmiira

Posts: 1,446

#9765 • • Elmiira
Mitä rapujuhliin kuuluu laittaa päälle?
Kyseessä vähintään semi-virallinen
juhla, jonka firmamme järjestää eräälle
asiakasyritykselle.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Kolera

Posts: 4,256

#9766 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

crissy, 12.8.2007 13:43:
eikö lahden leffateattereissa mene enää transformers vai eikö se oo koskaan mennytkään??????

*hullua kiroomista* *grr**grr**grr*


kyllä se on ainakin mennyt. eipä taida enään mennä sitten.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

aivastus

Posts: 499

#9767 • • aivastus Ärsyttävä

juska, 10.8.2007 19:48:
---
ezzy, 10.8.2007 19:10:
---
soturi, 10.8.2007 17:24:
Miten tietokoneen ruudusta saa kuvan?

---


nimenomaan print screen-nappi, jolloin kuva menee leikepöydälle ja on pastettavissa minne tahansa kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka painttiin.

---


Entäs macissa? Mulla ei ainakaan oo tässä macin omassa näppiksessä tuota print screen-nappia vai onko enkä vaan tiedä??


Tämmöstä löyty:
Command-Shift-3: Take a picture of the screen
Command-Shift-4: Take a picture of the selection
Command-Shift-4, then press Control while selecting: Take a picture of the screen, place in Clipboard
Command-Shift-4, then Spacebar: Take a picture of the selected window

Ja tuo command-nappu on siis se välilyönnin vieressä oleva omenanappi.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

pirpeli

Posts: 5,533

#9768 • • pirpeli

Elmiira, 12.8.2007 22:07:
Mitä rapujuhliin kuuluu laittaa päälle?
Kyseessä vähintään semi-virallinen
juhla, jonka firmamme järjestää eräälle
asiakasyritykselle.



Joku kiva toppi/paita, siihen päälle vähän parempi villatakki/naule iltaa varten. Mukava, mutta siistimpi hame ja vaikka puolikorkeet kengät. Siistit suorat housut sopii kanssa. Ei mitään yyberblingblingiä eikä liian hienoa muutenkaan. Vaaleet värit sopii tuollaseen juhlaan, teeman mukasesti (ja oman värimaailman) voi käyttää punasta asusteissa tai vaikka koruissa.

En mä oikeesti tiiä :D Tuo tuli vaan mieleen :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

akir0

Posts: 2,554

#9769 • • akir0 idleRPG champion 2009

Elmiira, 12.8.2007 22:07:
Mitä rapujuhliin kuuluu laittaa päälle?
Kyseessä vähintään semi-virallinen
juhla, jonka firmamme järjestää eräälle
asiakasyritykselle.



Smart casual :)
Elmiira

Posts: 1,446

#9770 • • Elmiira

pirpeli, 13.8.2007 09:19:
---
Elmiira, 12.8.2007 22:07:
Mitä rapujuhliin kuuluu laittaa päälle?
Kyseessä vähintään semi-virallinen
juhla, jonka firmamme järjestää eräälle
asiakasyritykselle.


---
Joku kiva toppi/paita, siihen päälle vähän parempi villatakki/naule iltaa varten. Mukava, mutta siistimpi hame ja vaikka puolikorkeet kengät. Siistit suorat housut sopii kanssa. Ei mitään yyberblingblingiä eikä liian hienoa muutenkaan. Vaaleet värit sopii tuollaseen juhlaan, teeman mukasesti (ja oman värimaailman) voi käyttää punasta asusteissa tai vaikka koruissa.

En mä oikeesti tiiä :D Tuo tuli vaan mieleen :)



akir0, 13.8.2007 09:21:
Smart casual :)



Kiitos vinkeistä.

Pitääpä illalla tutkia vaatekaappia,
josko sieltä löytyis jotain sopivaa.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

kotivalo

Posts: 190

#9771 • • kotivalo
Tarviiko käyttää hanskoja tjsp jos pesee käsipyykkiä ihan normi konepesuaineella? Meni nimittäin yks pipo vähän punaviiniin, ja tarttis putsata.
Bio

Posts: 4,429

#9772 • • Bio The Bullies / Pinky

kotivalo, 13.8.2007 11:08:
Tarviiko käyttää hanskoja tjsp jos pesee käsipyykkiä ihan normi konepesuaineella? Meni nimittäin yks pipo vähän punaviiniin, ja tarttis putsata.



en mä ainakaan oo käyttänyt..
tietty jos on herkkä iho ni sit kannattaa laittaa..
pyhimys

Posts: 622

#9773 • • pyhimys
Kärsiikö wav-tiedostojen laatu, kun ne polttaa cd:lle? Siis tapahtuuko siinä äänenlaadullisesti mitään minkä sitten erottaisi ison PA:n kautta kuultuna... Ja tähän liittyen huomaako mp3:n (320) ja wav:n välistä eroa kuinka selvästi. Ja tiedän että noiden laaduissa on paljon eroja levy-yhtiöstä riippuen, mutta jos vertaa samaa kappaletta wav:na ja mp3:na.
akir0

Posts: 2,554

#9774 • • akir0 idleRPG champion 2009

pyhimys, 13.8.2007 12:24:
Kärsiikö wav-tiedostojen laatu, kun ne polttaa cd:lle? Siis tapahtuuko siinä äänenlaadullisesti mitään minkä sitten erottaisi ison PA:n kautta kuultuna... Ja tähän liittyen huomaako mp3:n (320) ja wav:n välistä eroa kuinka selvästi. Ja tiedän että noiden laaduissa on paljon eroja levy-yhtiöstä riippuen, mutta jos vertaa samaa kappaletta wav:na ja mp3:na.



Yleensä WAV-tiedostot on PCM audiota, joka on siis käytännössä sama formaatti kuin cd-levyillä. Eli äänenlaadullisesti eroa ei ole (paitsi jos poltossa on tullut huomattavasti virheitä).

320kbps mp3 ja wav onkin sitten ihan eri juttu. Oma näkemykseni on, että ei noita juurikaan erota, mutta kultakorvat ovat tietysti eri mieltä :)
pyhimys

Posts: 622

#9775 • • pyhimys

akir0, 13.8.2007 12:31:
---
pyhimys, 13.8.2007 12:24:
Kärsiikö wav-tiedostojen laatu, kun ne polttaa cd:lle? Siis tapahtuuko siinä äänenlaadullisesti mitään minkä sitten erottaisi ison PA:n kautta kuultuna... Ja tähän liittyen huomaako mp3:n (320) ja wav:n välistä eroa kuinka selvästi. Ja tiedän että noiden laaduissa on paljon eroja levy-yhtiöstä riippuen, mutta jos vertaa samaa kappaletta wav:na ja mp3:na.

---


Yleensä WAV-tiedostot on PCM audiota, joka on siis käytännössä sama formaatti kuin cd-levyillä. Eli äänenlaadullisesti eroa ei ole (paitsi jos poltossa on tullut huomattavasti virheitä).

320kbps mp3 ja wav onkin sitten ihan eri juttu. Oma näkemykseni on, että ei noita juurikaan erota, mutta kultakorvat ovat tietysti eri mieltä :)



Vähän tuohon suuntaan itsekin ajattelin asian, mutta piti varmistaa. Joskus on muuten tullut ostettua joku 320kbps mp3, joka kuulosti siltä kuin olisi jonkun kakofonin läpi nauhoitettu (=soittokelvoton), mutta noissakin on kyllä paljon eroja kuten on myös wav:ssa.
juska

Posts: 89

#9776 • • juska

xcft, 13.8.2007 07:26:


Tämmöstä löyty:
Command-Shift-3: Take a picture of the screen
Command-Shift-4: Take a picture of the selection
Command-Shift-4, then press Control while selecting: Take a picture of the screen, place in Clipboard
Command-Shift-4, then Spacebar: Take a picture of the selected window

Ja tuo command-nappu on siis se välilyönnin vieressä oleva omenanappi.



thx *hymy*
Avatar
#9777 • • Fuzzy Guest
Tietäiskö joku onko pk-seudulla jtn liikettä missä voisi käydä tilaamassa paidan mihin ne painais sitten haluamani tekstin tai kuvan?
zaler

Posts: 1,545

#9778 • • zaler e h k i s

-Fuzzy-, 13.8.2007 16:49:
Tietäiskö joku onko pk-seudulla jtn liikettä missä voisi käydä tilaamassa paidan mihin ne painais sitten haluamani tekstin tai kuvan?


keskustan stockan 7. kerroksessa on ainakin joskus ollut. siitä on kyllä ehkä 10v aikaa...

--
let´s eat to the beat!

ezzy

Posts: 8,060

#9779 • • ezzy Droid-pappa

-Fuzzy-, 13.8.2007 16:49:
Tietäiskö joku onko pk-seudulla jtn liikettä missä voisi käydä tilaamassa paidan mihin ne painais sitten haluamani tekstin tai kuvan?



stokkalla on moinen liike, enpä enää muista missä tarkalleen mut ainakin pitkään ollut moinen. Aika monet liikkeet tekee tota nykyään.
ezzy

Posts: 8,060

#9780 • • ezzy Droid-pappa

pyhimys, 13.8.2007 12:37:
---
akir0, 13.8.2007 12:31:
---
pyhimys, 13.8.2007 12:24:
Kärsiikö wav-tiedostojen laatu, kun ne polttaa cd:lle? Siis tapahtuuko siinä äänenlaadullisesti mitään minkä sitten erottaisi ison PA:n kautta kuultuna... Ja tähän liittyen huomaako mp3:n (320) ja wav:n välistä eroa kuinka selvästi. Ja tiedän että noiden laaduissa on paljon eroja levy-yhtiöstä riippuen, mutta jos vertaa samaa kappaletta wav:na ja mp3:na.

---


Yleensä WAV-tiedostot on PCM audiota, joka on siis käytännössä sama formaatti kuin cd-levyillä. Eli äänenlaadullisesti eroa ei ole (paitsi jos poltossa on tullut huomattavasti virheitä).

320kbps mp3 ja wav onkin sitten ihan eri juttu. Oma näkemykseni on, että ei noita juurikaan erota, mutta kultakorvat ovat tietysti eri mieltä :)

---


Vähän tuohon suuntaan itsekin ajattelin asian, mutta piti varmistaa. Joskus on muuten tullut ostettua joku 320kbps mp3, joka kuulosti siltä kuin olisi jonkun kakofonin läpi nauhoitettu (=soittokelvoton), mutta noissakin on kyllä paljon eroja kuten on myös wav:ssa.



Noissa merkkaa lähinnä se softa ja asetukset millä se on encoodattu mp3:ksi, toki lähdekin vaikuttaa, jos se on menny jo siinä vaiheessa pilalle. Markkinoilla on niin järjettömän montaa eri softaa moiseen tarkoitukseen.