Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,467,879 views

Avatar
#9261 • • Annakins Guest

Freja, 7.6.2007 13:48:
---
Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.

---


Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P


Siis muistelen, että apteekissa olis joskus sanottu mulle, että se b-vitamiinin puutos on harhaluulo, mutta en nyt ole ihan varma. Joka tapauksessa, ilmeisesti ainakin omalla kohdalla olleet vain kuivat ja Bepanthen korjannut asian. Mut kysy apteekista, saat ainaki varmaa tietoa :D
Avatar
#9262 • • REivaaja Guest

Freja, 7.6.2007 13:42:
Jos mun suupielet halkeilee, nii minkä vitamiinin puutos/yliannostus se nyt si olikaan?


Jos ei auta, ne on tulehtunu ja voiteet vaan pahentaa asiaa.
Avatar
#9263 • • REivaaja Guest

sapeli, 7.6.2007 12:05:
Onko kellään kokemuksia mp3-soittimien lisäkaiuttimista? Mul ois täs tämmöset Creativen Travelsound 400set mut pakettia ei kuulemma saa ees avata jos haluaa palauttaa... Vähän paha tietää kuinka hyvä saundi näissä on *hmph* Plus eikö oo mitään mp3-kajareita joissa ois kajarit erillään? Eihän tästä kunnon stereovaikutelmaa saa mitenkään ku nää on yhessä *igor*


Käy ostaa kemon setti ni saat ihan mitkä skobet haluut kii*vink*
Marjo

Posts: 1,796

#9264 • • Marjo pupuTupuna

Annakins, 7.6.2007 13:50:
---
Freja, 7.6.2007 13:48:
---
Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.

---


Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P

---

Siis muistelen, että apteekissa olis joskus sanottu mulle, että se b-vitamiinin puutos on harhaluulo, mutta en nyt ole ihan varma. Joka tapauksessa, ilmeisesti ainakin omalla kohdalla olleet vain kuivat ja Bepanthen korjannut asian. Mut kysy apteekista, saat ainaki varmaa tietoa :D



Mulla oli sillai joskus suupielet halki, ettei Bepanthenkaan auttanut. B-vitamiinia syömällä sitten parantu. *joo*
sapeli

Posts: 11,768

#9265 • • sapeli jokukukamikä?

REivaaja, 7.6.2007 13:52:
Käy ostaa kemon setti ni saat ihan mitkä skobet haluut kii*vink*



Nyt kyl puhut hepreaa *whaat*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

asdf

Posts: 3,155

#9266 • • asdf
Mikä muu auttaa närästykseen ku samarinit jne kun niitä ei nyt satu löytymään?
Cloud

Posts: 2,162

#9267 • • Cloud Game Freak

Zenni, 7.6.2007 23:58:
Mikä muu auttaa närästykseen ku samarinit jne kun niitä ei nyt satu löytymään?



Elämäntavat/ruokatavat tietysti :) Mutta tarkoitit varmaan akuuttiin apuun =P.

Soodan tiedän auttavan joitain ihmisiä, ja joskus aijemmin sitä on käsittääkseni käytettykin lääkitsemisessä.

Tietty voihan siihen saada apua leikkauksestakin jos närästys tietty on sulla TOOOSI pahaa mutta ei kai kyse nyt ollut joo siitä :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

asdf

Posts: 3,155

#9268 • • asdf

Cloud, 8.6.2007 00:12:
naps



Mua närästää tosi harvoin et mistään yleisestä oireesta ei oo (onneks) kyse. :) Tää on vaan suht vituttava tunne ni ois kiva saada tää pois mahollisimman äkkiä. Soodan oon kans kuullu auttavan, pitääki lähtee haistelee jos sellasta löytyis.
Timce

Posts: 5,381

#9269 • • Timce
Eipä oo tällästä vielä käynyt. Tuli tilattua, tai lähinnä yritykseksihän tuo jäi, netistä tavaraa Visa-electronilla ja summa laskutettiin tililtä niinkuin pitääkin. Myöhemmin myyjä kuitenkin perui kaupat, koska he eivät tavaraa lähetä suomeen. Kuinka kauan kestää, että tuo laskutettu summa on takaisin tilillä?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#9270 • • Edited REivaaja Guest

sapeli, 7.6.2007 19:26:
---
REivaaja, 7.6.2007 13:52:
Käy ostaa kemon setti ni saat ihan mitkä skobet haluut kii*vink*

---


Nyt kyl puhut hepreaa *whaat*


Rakennus-sarja vahvistin tai moduli. Kotelo päälle samalla reissulla (ellet osta modulia). Valinnan varaa riittää, watteja riittää, laatua riittää ja ennen kaikkea rahat riittää! Tee vaikka 12''sesta niin voit vaikka peltoa niittää!
Ohjeetki tulee pakettiin kuin pakettiin, niin helikopteriin kuin rakettiin. Valmista ostamalla vain paskaa kylvät ja tärykalvoja muilta poltat.
Akkua, patteria tai metanolia sisään änge ja huuda jengi tänne!
Jep Jep... Ja Biltemasta pohojoseen päin.
pirpeli

Posts: 5,533

#9271 • • pirpeli

Zenni, 8.6.2007 00:16:
Mua närästää tosi harvoin et mistään yleisestä oireesta ei oo (onneks) kyse. :) Tää on vaan suht vituttava tunne ni ois kiva saada tää pois mahollisimman äkkiä. Soodan oon kans kuullu auttavan, pitääki lähtee haistelee jos sellasta löytyis.



Suosittelen myös kylmää Schweppesin Ginger Alea. Inkivääri ja lievä hiilihapokkuus auttaa kanssa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Pätkis

Posts: 1,038

#9272 • • Pätkis Pikkis

Timce, 8.6.2007 08:36:
Eipä oo tällästä vielä käynyt. Tuli tilattua, tai lähinnä yritykseksihän tuo jäi, netistä tavaraa Visa-electronilla ja summa laskutettiin tililtä niinkuin pitääkin. Myöhemmin myyjä kuitenkin perui kaupat, koska he eivät tavaraa lähetä suomeen. Kuinka kauan kestää, että tuo laskutettu summa on takaisin tilillä?


Kysy myyjältä? Tos kun se raha on konkreettisesti liikkunut sulta sinne, niin kestää se "jonkun" aikaa liikkua myös takaisin, niidenhän pitää itte lähettää se takas / blokata takas. Riippuen varmaan siitäkin mihin maahan maksoit, eli tässä tyhmä heitto: pari kolme päivää - pari kolme viikkoa?

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Timce

Posts: 5,381

#9273 • • Timce

Pätkis
Kysy myyjältä? Tos kun se raha on konkreettisesti liikkunut sulta sinne, niin kestää se "jonkun" aikaa liikkua myös takaisin, niidenhän pitää itte lähettää se takas / blokata takas. Riippuen varmaan siitäkin mihin maahan maksoit, eli tässä tyhmä heitto: pari kolme päivää - pari kolme viikkoa?



Soitin pankkiin ja sanoivat, että se "saa" roikkua jopa kolme viikkoa, ennen kuin kauppias sen blokkaa. Lähetin myyjälle mailia asiasta. Täytyy vaan odotella.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ipe

Posts: 1,845

#9274 • • ipe X-Rust / Holvi

Timce, 8.6.2007 14:16:
---
Pätkis
Kysy myyjältä? Tos kun se raha on konkreettisesti liikkunut sulta sinne, niin kestää se "jonkun" aikaa liikkua myös takaisin, niidenhän pitää itte lähettää se takas / blokata takas. Riippuen varmaan siitäkin mihin maahan maksoit, eli tässä tyhmä heitto: pari kolme päivää - pari kolme viikkoa?

---


Soitin pankkiin ja sanoivat, että se "saa" roikkua jopa kolme viikkoa, ennen kuin kauppias sen blokkaa. Lähetin myyjälle mailia asiasta. Täytyy vaan odotella.



Mikä nettikauppa tommosta tekee? (ihan vaan siis sen takia ettei muille kävis samalla tavalla) Aika outoa toimintaa sinänsä että laskutetaan etukäteen.

*ding*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Avatar
#9275 • • Annakins Guest

ipe, 8.6.2007 15:45:
---
Timce, 8.6.2007 14:16:
---
Pätkis
Kysy myyjältä? Tos kun se raha on konkreettisesti liikkunut sulta sinne, niin kestää se "jonkun" aikaa liikkua myös takaisin, niidenhän pitää itte lähettää se takas / blokata takas. Riippuen varmaan siitäkin mihin maahan maksoit, eli tässä tyhmä heitto: pari kolme päivää - pari kolme viikkoa?

---


Soitin pankkiin ja sanoivat, että se "saa" roikkua jopa kolme viikkoa, ennen kuin kauppias sen blokkaa. Lähetin myyjälle mailia asiasta. Täytyy vaan odotella.

---


Mikä nettikauppa tommosta tekee? (ihan vaan siis sen takia ettei muille kävis samalla tavalla) Aika outoa toimintaa sinänsä että laskutetaan etukäteen.

*ding*



Mulla kävi kerran Amazonin kanssa niin, että olin tilannut kirjan ja toimitusajaks luvattiin 10-12 päivää. Kuukauden päästä kirja ei ollu vieläkään saapunut niin tein reklamaation ja sain rahat takas (ku kirjat oli sillä välin loppunu). Ainoo vaan et siin rahojen takasinsaamisessa kesti about 1 kk kun ne tosiaan roikku siellä elektronilla. Tosin tuli se kirjaki sit 1,5 kk jälkeen :D
Timce

Posts: 5,381

#9276 • • Timce

ipeMikä nettikauppa tommosta tekee? (ihan vaan siis sen takia ettei muille kävis samalla tavalla) Aika outoa toimintaa sinänsä että laskutetaan etukäteen.

*ding*



Mitäs tuohon sanois.
No siis mulla on Visa-electron. Rahaa pitää olla tilillä, jos haluaa ostoksia tehdä.
Ovat laskuttaneet ja huomanneet, että perkele, eihän tämä käykkään.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Fyrisch

Posts: 4,525

#9277 • • Fyrisch
paljonko viikon antibioottikuuri maksaa?
ella_

Posts: 1,329

#9278 • • ella_

Fyraett, 10.6.2007 09:06:
paljonko viikon antibioottikuuri maksaa?



riippuu antibiootista. mulla 10pv kuuri ilman kelan korvausosuutta oli 15e, ja tää oli siis angiinaan kefexin-kuuri.

--
Elementary, my dear.

Fyrisch

Posts: 4,525

#9279 • • Fyrisch

ella_, 10.6.2007 09:11:
riippuu antibiootista. mulla 10pv kuuri ilman kelan korvausosuutta oli 15e, ja tää oli siis angiinaan kefexin-kuuri.



Tää on joku amoxin 750mg flunssaan, mut hyvä ettei kuiteskaa yli 50e maksa ku tili nollil ja perjantaina vast palkka :) danke!
Euphoria

Posts: 542

#9280 • • Euphoria 4 everyone

REivaaja, 8.6.2007 13:47:

Rakennus-sarja vahvistin tai moduli. Kotelo päälle samalla reissulla (ellet osta modulia). Valinnan varaa riittää, watteja riittää, laatua riittää ja ennen kaikkea rahat riittää! Tee vaikka 12''sesta niin voit vaikka peltoa niittää!
Ohjeetki tulee pakettiin kuin pakettiin, niin helikopteriin kuin rakettiin. Valmista ostamalla vain paskaa kylvät ja tärykalvoja muilta poltat.
Akkua, patteria tai metanolia sisään änge ja huuda jengi tänne!
Jep Jep... Ja Biltemasta pohojoseen päin.



Jäbähan on riiminiekka selkeesti:D Vieläks se rantabasso vörkkii?