Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,466,094 views

Anselmi

Posts: 2,578

#9241 • • Anselmi And sell me

2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?


Koska kirjoittaminen kirjoittamisen vuoksi on parhautta*sydän*

--
sen pituinen se

Occu

Posts: 2,528

#9242 • • Occu

Anselmi, 5.6.2007 20:06:
---
2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?

---

Koska kirjoittaminen kirjoittamisen vuoksi on parhautta*sydän*



sen takia pitää kirjoittaa joka topiciin jotta saa nostettua kirjoitettujen viestien määrää = skenepisteitä!

--
..::MOI::..

ella_

Posts: 1,329

#9243 • • ella_
Minkä takia ampiaiset nyt jo toista päivää yrittää rakentaa pesää mun PARVEKKEELLE ?! Oon onneks huomannut tän jo hyvin alkuvaiheessa ja tänä aamuna jo toisen pesän alun vetäisin harjanvarrella alas... mutta en oo kyllä aiemmin törmännyt siihen, että parveketta yrittäisivät valloittaa.. Mikä mun parveekkeesta tekee otollisen pesäpaikan? Kukkia siellä ei ainakaan ole..

--
Elementary, my dear.

Freja

Posts: 8,775

#9244 • • Freja Sihteeri

ella_, 6.6.2007 09:30:
Minkä takia ampiaiset nyt jo toista päivää yrittää rakentaa pesää mun PARVEKKEELLE ?! Oon onneks huomannut tän jo hyvin alkuvaiheessa ja tänä aamuna jo toisen pesän alun vetäisin harjanvarrella alas... mutta en oo kyllä aiemmin törmännyt siihen, että parveketta yrittäisivät valloittaa.. Mikä mun parveekkeesta tekee otollisen pesäpaikan? Kukkia siellä ei ainakaan ole..



Wikipedia osas joskus kertoo jotain mehiläispesistä, ja siin oli et ne ei ihan hevillä sit sitä paikkaa vaihda vaikka aina huidotkin niiden kopperon alas.. Kai se pätee si amppareihinkin?

(en siis osaa vastata kysymykseesi että miksi juuri sinä. No mut onneks pääset pian pois, sit sun partsille yrittää vaa asettua aloilleen torakoita.)

:D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ezzy

Posts: 8,060

#9245 • • ezzy Droid-pappa
Mutsilla oli kans hirvee härdelli rivarissa kun takapihan rapun alla oli pesä, varastossa oli katossa pesä ja jossakin välikatolla ties miten monta pesää.
Itsellä oli parvekkeen pöydän alle yritetty pari kesää sitten värkätä pesää O_o
pirpeli

Posts: 5,533

#9246 • • pirpeli

ella_, 6.6.2007 09:30:
Minkä takia ampiaiset nyt jo toista päivää yrittää rakentaa pesää mun PARVEKKEELLE ?!



Ampiaisista on nykyään tullu enemmän ja enemmän röyhkeitä. Ne eivät jätä hyväksi havaitsemaansa paikkaa helposti rauhaan, vaik pesiä rikkoiskin. Just eilen mun duunikavereista muutama manaili samaa ongelmaa. Ja ite toimin virallisena ampiaisentappajana kesärannan kioskissa(vanha kunnostettu puinen pukukoppimörskä), jotta kioskin tytöt saivat rauhassa tehdä hommia. Kioskiluukusta hävitin pesän, ja siihen samaan kohtaa meinas useampi alkaa rakennella uutta. Eli, nykyään ne tekee mitä niitä huvittaa. Siat. Tai siis ampiaiset, mut kuiteski :/

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ella_

Posts: 1,329

#9247 • • ella_

pirpeli, 6.6.2007 09:44:

Ampiaisista on nykyään tullu enemmän ja enemmän röyhkeitä. Ne eivät jätä hyväksi havaitsemaansa paikkaa helposti rauhaan, vaik pesiä rikkoiskin. Just eilen mun duunikavereista muutama manaili samaa ongelmaa. Ja ite toimin virallisena ampiaisentappajana kesärannan kioskissa(vanha kunnostettu puinen pukukoppimörskä), jotta kioskin tytöt saivat rauhassa tehdä hommia. Kioskiluukusta hävitin pesän, ja siihen samaan kohtaa meinas useampi alkaa rakennella uutta. Eli, nykyään ne tekee mitä niitä huvittaa. Siat. Tai siis ampiaiset, mut kuiteski :/



Luuletko, että raid auttais? jos suihkin koko katon?

--
Elementary, my dear.

pirpeli

Posts: 5,533

#9248 • • pirpeli

ella_, 6.6.2007 09:47:
Luuletko, että raid auttais? jos suihkin koko katon?



Tässä eräältä keskustelupalstalta nappaamani pätkä: (tuo mehiläishaukkajuttu pitää siis itse väsätä)

Mehiläishaukan kuva A4-koossa valmiina leikkausviivoineen on osoitteessa www.kolumbus.fi/designart ja siellä linkki Mehilaishaukka tai Mehilaishaukka-PDF

Varmuuden vuoksi keräsin kuolleita hyönteissumutteella surmattuja amppareita pari-kolme ja laitoin ne läpinäkyvään pieneen muovirasiaan. Kiinnitin rasian (esim. pieni ruuvilaatikko) maalarinteipillä vaakatasoon nurkkaukseen jonne ampparit yleensä tulevat nuuskimaan pesäpaikkaa. Näin kuolleet lajitoverit viestivät kavereilleen että tänne ei kannata pesää rakentaa! Älä käytä rusentuneita amppareita. Sijoita ampparit rasiaan kuin ne olisivat tippuneet kuolleina maahan. Ei siis rasiaa pystyyn. Ampiaiskotelo on syytä kiinnittää alustalle ettei se liiku, eiväthän vainajatkaan yleensä...
Rasia on n. 50 sm katon alapuolella näkyvällä paikalla. Haukankuva on n. 1 m katonreunan alapuolella ulkonurkkauksessa, heiluu vapaasti. Avoparvekkeilla haukankuvan voi ripustaa tyvenen puolen kulmaukseen.

Idea perustuu luonnon omiin viestintäväreihin. Ampiaisille ja mehiläisille haukan mustat kolmiot valkoisella pohjalla ovat viesti vaarasta. Kelta-musta liikkumaton hahmo edustaa kuollutta lajitoveria.

Kyseessä on siis ekologinen kokeilu. Aika näyttää miten hyvin se toimii. Koeviikon aikana nämä vempeleet ovat itselläni toimineet aika hyvin mutta koeaika on vielä liian lyhyt. Ampparit käy nuuskimassa vieläkin mutta pesää ei ole alkanut yksikään rakentamaan... vielä! Kuten edellisinä kesinä.

Jos karkotus-kokeilu ei toimi ja pesä on jo tekeillä: Osta hyönteissumutteita. Kuningatar on pesänrakentaja joten jo pesän alku pitää sumuttaa useampaan kertaan sillä karkotusaineen haju haihtuu muutamassa päivässä, jolloin kuningatar saattaa aloittaa uuden pesän entisen jäännöksille tai johonkin läheisyyteen. Sumutteessa ei kannata säästää.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

MiMoSa

Posts: 1,664

#9249 • • MiMoSa

Occu, 5.6.2007 19:44:
---
MiMoSa, 5.6.2007 19:21:
Mun pitäs saada kuulumaan pleikkari stereoiden kautta mut en perhana osaa laittaa noita piuhoja oikein.*grr* Miten ne pitäs laittaa? Laitteita mulla on tossa tv, digiboxi, dvd-soitin ja sit stereot. Eli miten mä nyt noi scartit ja rca-piuhan oikein laitan? Nää on just niitä hetkiä kun kaipais miestä taloon kun iteltä loppuu ymmärrys kesken(eikä noi voi mennä ees tuurilla oikein*igor*), mut onneks on sentään klubbari.*nauru*

---


sulla on siinä pleikkarissa rca-johto jossa on keltainen, punainen ja valkoinen piuhan pää?
eikö?
mikäli näin, niin laitat sen valkoisen ja punaisen kiinni sterkkoihin ja annat olla sen keltaisen kiinni siinä skartissa mikä menee teeveeseen kiinni!
ok?


Joo, nyt toimii!*iloinen* Kiitti! Nyt kun tota oikein miettii, niin noinhan sen pitääkin mennä ja noin se on kaikista yksinkertasin, mut kun pitää aina miettiä kaikkea niin monimutkasesti... *nauru*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#9250 • • Mao & Taikahattu UG-///
Muistaakseni Raision Makuisia-levite mainoksen musiikki on jossain Disney-piirretyssä...
Mutta ei millään tule mieleen missä...

Ja kysymys nyt kuuluukin, mikä elokuva on kyseessä? *täh*

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

Jinkso

Posts: 1,209

#9251 • • Jinkso FINRG

MaoTse, 6.6.2007 20:49:
Muistaakseni Raision Makuisia-levite mainoksen musiikki on jossain Disney-piirretyssä...
Mutta ei millään tule mieleen missä...



Mulla tuli ensimmäisenä mieleen junkkabiisi Aggroman - The Darkside of the Moon (Dj Hidden & Eeye-D rmx), missä on sämplätty just tota samaa melodiapätkää. Ei kyllä mitään ideaa mistä alkuperänen, jäi itteäkin vaivaamaan.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#9252 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Millä perusteella asuntojen vuokrausyritys voi pitää asunnon luovuttamisen jälkeen takuuvuokria vielä kuukauden itsellään? Asunto on tarkastettu aikoja sitten, mitään moitteita ei ollut (asuntoa pidetty kuin kukkaa kämmenellä, kaikki vuokrat maksettu aina ajallaan). Uudet asukkaat muuttivat heti seuraavan kuun alusta, joten hekin ovat jo maksaneet takuuvuokrat, jotta saivat avaimet käteen. Eli nyt yrityksellä on kahdet takuuvuokrat tästä asunnosta. Yritys ei myöskään maksa korkoja takuulle. Eli millä saakelin oikeudella ne pitää mun rahoja kuukauden vielä sen jälkeen, kun olen luopunut asunnosta kokonaan?! Onko tämä normaalikin käytäntö? En ennen ole kyllä törmännyt moiseen..*ding* *igor* Mistä ne luulee, että ihmisillä riittää rahaa useampiin takuuvuokriin (siis mikäli olisin jo tarvinnut takuurahat toiseen vuokra-asuntoon)???

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

crissy

Posts: 1,958

#9253 • • crissy
kuvittelin tilaavani postiennakolla mut se lappu tuliki ja ei oo hintaa.. eli sekö ei nyt si ookkaa postiennakko?
Amuck

Posts: 2,396

#9254 • • Amuck dub-i-dub

2la, 5.6.2007 12:22:
---
domi, 5.6.2007 12:03:
AAAA...funktioita. Oisit heti sanonu, olit epäselvä *igor*(*nauru*). Onko ongelma vielä aktiivinen? :D
---

No mummiälest toi "Eli pvm = edellisen ruudun pvm +1 tai +viikko?" on erittäin selvästi sanottu. :D
On juu.


...niiiIN?
Mulla ei edelleenkään ole tähän excel-ongelmaan mitään ratkaisua. :(

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#9255 • • sapeli jokukukamikä?
Onko kellään kokemuksia mp3-soittimien lisäkaiuttimista? Mul ois täs tämmöset Creativen Travelsound 400set mut pakettia ei kuulemma saa ees avata jos haluaa palauttaa... Vähän paha tietää kuinka hyvä saundi näissä on *hmph* Plus eikö oo mitään mp3-kajareita joissa ois kajarit erillään? Eihän tästä kunnon stereovaikutelmaa saa mitenkään ku nää on yhessä *igor*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

$

Posts: 1,802

#9256 • • $ Destination weekend!

sapeli, 7.6.2007 12:05:
Onko kellään kokemuksia mp3-soittimien lisäkaiuttimista? Mul ois täs tämmöset Creativen Travelsound 400set mut pakettia ei kuulemma saa ees avata jos haluaa palauttaa... Vähän paha tietää kuinka hyvä saundi näissä on *hmph* Plus eikö oo mitään mp3-kajareita joissa ois kajarit erillään? Eihän tästä kunnon stereovaikutelmaa saa mitenkään ku nää on yhessä *igor*



Mul on muistaakseni 300set. Olen tykännyt kovasti. Ei ne hifiä ole mutta tarpeeksi lujaa lähtee kokonsa puolesta ja ääni on kelvollinen. Paristot kestävät myös hyvin.
sapeli

Posts: 11,768

#9257 • • sapeli jokukukamikä?

$, 7.6.2007 12:09:
Mul on muistaakseni 300set. Olen tykännyt kovasti. Ei ne hifiä ole mutta tarpeeksi lujaa lähtee kokonsa puolesta ja ääni on kelvollinen. Paristot kestävät myös hyvin.



Niin no, kun tossa lueskelin arvosteluja muista vastaavista tuotteista niin kyllähän nuo ihan passeleilta vaikuttaa hintaansa nähden - ja se on tosiaan iso plussa että patterit kestää käyttöä *joo* Harmittaa vaan kun ois halunnut erilliset kajarit ja mielellään vielä puhtaamman äänentoiston myös isoilla voluumeilla (nää kuulemma leikkaa ala-ääniä ja vähän särkee jos soittaa kovalla).

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,775

#9258 • • Freja Sihteeri
Jos mun suupielet halkeilee, nii minkä vitamiinin puutos/yliannostus se nyt si olikaan?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#9259 • • Edited Annakins Guest

Freja, 7.6.2007 13:42:
Jos mun suupielet halkeilee, nii minkä vitamiinin puutos/yliannostus se nyt si olikaan?



Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.
Freja

Posts: 8,775

#9260 • • Freja Sihteeri

Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.



Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been