Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,453,817 views

Freja

Posts: 8,775

#9221 • • Freja Sihteeri

2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?



Kätevä tapa ilmoittaa kaikille siitä, ettei tarvitse erikseen jokaiselle selittää syytä miksi ei tule / estää näin miljoonat kyselyt että "tuuksä?"

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#9222 • • Annakins Guest

Freja, 5.6.2007 10:02:
---
2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?

---


Kätevä tapa ilmoittaa kaikille siitä, ettei tarvitse erikseen jokaiselle selittää syytä miksi ei tule / estää näin miljoonat kyselyt että "tuuksä?"



En mä ainakaan muista jos joku mun kaveri on 3 kuukautta ennen bileitä maininnu topikin sivulla 3/9 että ei ole tulossa syyn x takia.
Amuck

Posts: 2,396

#9223 • • Amuck dub-i-dub

Freja, 5.6.2007 10:02:
Kätevä tapa ilmoittaa kaikille siitä, ettei tarvitse erikseen jokaiselle selittää syytä miksi ei tule / estää näin miljoonat kyselyt että "tuuksä?"


Juu, sitten voi kätevästi vastata "kato siält topikist noob!" Ja kätevä tapa saada mut klikkaamaan taas kerran 5R-nappulaa. *igor*

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Freja

Posts: 8,775

#9224 • • Freja Sihteeri

2la, 5.6.2007 10:09:
Juu, sitten voi kätevästi vastata "kato siält topikist noob!" Ja kätevä tapa saada mut klikkaamaan taas kerran 5R-nappulaa. *igor*



Annakins, 5.6.2007 10:07:
En mä ainakaan muista jos joku mun kaveri on 3 kuukautta ennen bileitä maininnu topikin sivulla 3/9 että ei ole tulossa syyn x takia.



No mä vaa yritin miettiä jotai järkevää vastausta mut ei si *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Amuck

Posts: 2,396

#9225 • • Amuck dub-i-dub

Freja, 5.6.2007 10:12:

No mä vaa yritin miettiä jotai järkevää vastausta mut ei si *uuh*


*lohduttel* Ei siihen varmaan ole järkevää vastausta.


Seuraava tyhmiä kysymys:
Miten saan excelissä juoksevan päivämäärän? Eli pvm = edellisen ruudun pvm +1 tai +viikko?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

domi

Posts: 7,069

#9226 • • Edited domi Työn sankari.

2la, 5.6.2007 10:39:
Seuraava tyhmiä kysymys:
Miten saan excelissä juoksevan päivämäärän? Eli pvm = edellisen ruudun pvm +1 tai +viikko?


Helposti. Teet pari-kolme päivämäärää alekkain tai rivittäin, sit maalaat päivämäärät ja vedät täyttökahvasta (se pieni plussa) niin paljon päivämääriä ku haluut. Viikko kerrallaan saat niin että teet ensin malliksi Excelille pari-kolme päivämäärää, et paljonko tulee väliä, ja sit se "oppii" siitä :)

Nimim. atk-ajokorttiopettaja

EDIT: kuva lisätty.
Amuck

Posts: 2,396

#9227 • • Edited Amuck dub-i-dub

domi, 5.6.2007 10:41:
Teet pari-kolme päivämäärää alekkain tai rivittäin, sit maalaat päivämäärät ja vedät täyttökahvasta (se pieni plussa) niin paljon päivämääriä ku haluut. Viikko kerrallaan saat niin että teet ensin malliksi Excelille pari-kolme päivämäärää, et paljonko tulee väliä, ja sit se "oppii" siitä :)


Kyähän mä tota yritin ensimmäisenä, mutta ei se mitään opi. Alkaa vaan toistaa 4.6. 5.6. 4.6. 5.6. Säädin solut Date-muotoon, mutta sillä ei näytä olevan vaikutusta.
Lisäksi, pitäisi saada yhdelle riville tämän viikon arkipäivät, toiseen paikkaan seuraavan viikon jne kk eteenpäin.
(ihanasti neuvottu tuo "se pieni plussa" -kohta, taidat olla hyvä opettaja :D)

edit.ai JAA, sen 2007 voi piilottaa! Ok. Nyt ehkä osaan.

edit2: nyt pitäisi vielä saada toiselle riville seuraavan viikon arkipäivät. *igor*

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

domi

Posts: 7,069

#9228 • • domi Työn sankari.

2la, 5.6.2007 10:53:
---
edit2: nyt pitäisi vielä saada toiselle riville seuraavan viikon arkipäivät. *igor*


Siis ihan viikonpäivät nimillä vai pelkät päivämäärät? Molemmissa toimii se täyttökahvajuttu, eikä tarvi kuin laittaa kaksi ekaa, niin se oppii eikä toista :)
Amuck

Posts: 2,396

#9229 • • Amuck dub-i-dub

domi, 5.6.2007 10:58:
Siis ihan viikonpäivät nimillä vai pelkät päivämäärät? Molemmissa toimii se täyttökahvajuttu, eikä tarvi kuin laittaa kaksi ekaa, niin se oppii eikä toista :)


Pelkät päivämäärät. Täyttökahvaa oli vähän hankala käyttää kun se toinen rivi on parikymmentä riviä alempana, mutta ratkaisin asian jatkamalla sarjaa oikealle, ctrl+x ja ctrl+v. Lopuksi vielä deletoin viikonloppupäivämäärät jotka roikkuivat häntänä. :D Aika säätöä, mutta näyttää toimivan. Kiitos avusta.

t. atk-ajokortin suorittanut

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Amuck

Posts: 2,396

#9230 • • Edited Amuck dub-i-dub

domi, 5.6.2007 10:58:
Siis ihan viikonpäivät nimillä vai pelkät päivämäärät? Molemmissa toimii se täyttökahvajuttu, eikä tarvi kuin laittaa kaksi ekaa, niin se oppii eikä toista :)


No voi muna, siis tarvitsen ne niin että kun vaihdan päivämäärän ekaan ruutuun, koko kuukausi päivittyy nätisti perässä. Minkä saatanan funktion mä tähän ny säädän.

edit. MITEN NIIN ETTE OSAA? :(

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

domi

Posts: 7,069

#9231 • • domi Työn sankari.

2la, 5.6.2007 11:06:
No voi muna, siis tarvitsen ne niin että kun vaihdan päivämäärän ekaan ruutuun, koko kuukausi päivittyy nätisti perässä. Minkä saatanan funktion mä tähän ny säädän.

edit. MITEN NIIN ETTE OSAA? :(


AAAA...funktioita. Oisit heti sanonu, olit epäselvä *igor*(*nauru*). Onko ongelma vielä aktiivinen? :D
sapeli

Posts: 11,768

#9232 • • sapeli jokukukamikä?

Kolera, 5.6.2007 05:19:
Mistä johtuu että täysin turhakin tarkoitukseton itku helpottaa oloa heti ja hetkeksi. Eli mitä sil hetkel tapahtuu päässä ku rupee tirauttaa paskaa silmistä. Vai oonko mä vaan luultuakin vammasempi =P



Tää nyt on ihan tämmöstä mutu-filosofointia, mutta: Mä uskon periaatteessa siihen, että ihmisellä on vain yksi negatiivinen tunnetila noin yleensä ottaen, jota se käsittelee ja kanavoi yksittäisten tunteiden kautta. Esimerkiksi jos jotain ihmistä haukutaan, siitä tulee "paha mieli", jota voi sitten purkaa esim. itkemällä tai suuttumalla tai kostamalla tai masentumalla - tai sitten itse pahaa mieltä voi käsitellä pois esim. positiivisella ajattelulla.

Joka päivä meille tapahtuu vastoinkäymisiä, jotkin suurempia, jotkin pienempiä, eivätkä ne kaikki ole käsittelemisen arvoisia. En minäkään sitä ala itkemään jos huomaan että sukassa on reikä. Näitä pieniä vastoinkäymisiä kuitenkin kertyy - jokainen tuo kortensa pahan mielen kekoon - josta seuraa vain epämääräinen masennus josta ei oikein saa otetta. Mitään yksittäistä tunnetta ei voida ottaa työkaluksi sen purkamiseen, koska lähteitä on monta ja ne ovat erilaisia.

Itsessäni olen huomannut sen että jos tuota kekoa on kasaantunut, joku yksittäinen asia usein toimii kipinänä joka sytyttää ison roihun, viimeinen tippa (sytytysnestettä) niin sanotusti. Ja sitten sitä itketäänkin tai riehutaankin ne kaikki ryönät sieltä sielun sopukoista kun kerrankin on siihen mahdollisuus.

Luulen että on ihmiselle (- ja väittäisin että erityisesti miehille -) ominaista olla jossain määrin sokea negatiisiville tunteille (ja miksei positiivisillekin) jotta arki menisi jouhevammin. Sitä on helposti olevinaan vahva kun ei ole mitään hyvää syytä olla heikko, mutta kun itselleen antaa siihen hetkeksi luvan niin usein siellä on paljonkin asioita mitä ei ole voinut käsitellä - vaikkei niitä edes sillä hetkellä osaisikaan erotella ja nähdä tarkasti.

Ihminen on outo olento, siinä riittää ihmeteltävää.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Amuck

Posts: 2,396

#9233 • • Amuck dub-i-dub

domi, 5.6.2007 12:03:
AAAA...funktioita. Oisit heti sanonu, olit epäselvä *igor*(*nauru*). Onko ongelma vielä aktiivinen? :D


No mummiälest toi "Eli pvm = edellisen ruudun pvm +1 tai +viikko?" on erittäin selvästi sanottu. :D
On juu.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Avatar
#9234 • • infiana Guest
Miksi kuumeessa ei saisi mennä ottamaan aurinkoa, jos laittaa vaatteet päälle aina kun arska ei porota suoraan päin? Haluun ulos, aurinko paistaa!!!
Lyylikki

Posts: 2,975

#9235 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mikä on hyvä (=paaaaaljon kivoja kuvia) ilmainen kuvapankki? Väännän tässä tädille PP-esitystä, enkä viitsisi sille mitään copyright ongelmia aiheuttaa *vink*
laite

Posts: 2,994

#9236 • • laite MastahWankah

Lyylikki, 5.6.2007 14:04:
Mikä on hyvä (=paaaaaljon kivoja kuvia) ilmainen kuvapankki? Väännän tässä tädille PP-esitystä, enkä viitsisi sille mitään copyright ongelmia aiheuttaa *vink*


http://www.sxc.hu/
Tuolta löytyy kohtalaisen paljon ilmaista kuvamateriaalia. Joissain on ehtona se, että julkisesti esitettäessä kuvaajan nimi on mainittava. Jokaisen kuvan kohdalta löytyy tarkemmat käyttöoikeuteen liittyvät tiedot restrictions kentästä.
domi

Posts: 7,069

#9237 • • domi Työn sankari.

Lyylikki, 5.6.2007 14:04:
Mikä on hyvä (=paaaaaljon kivoja kuvia) ilmainen kuvapankki? Väännän tässä tädille PP-esitystä, enkä viitsisi sille mitään copyright ongelmia aiheuttaa *vink*


http://www.freedigitalphotos.net/
http://www.imageafter.com/
http://www.free-graphics.com/
http://www.free-clipart.net/

Oisko noista apua?
Kon-tiki

Posts: 1,936

#9238 • • Kon-tiki The Unsinkable

2la, 5.6.2007 09:42:
miten SINUN henkilökohtaiset retkesi Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?



Jotta SINÄ olisit kateellinen.
MiMoSa

Posts: 1,664

#9239 • • MiMoSa
Mun pitäs saada kuulumaan pleikkari stereoiden kautta mut en perhana osaa laittaa noita piuhoja oikein.*grr* Miten ne pitäs laittaa? Laitteita mulla on tossa tv, digiboxi, dvd-soitin ja sit stereot. Eli miten mä nyt noi scartit ja rca-piuhan oikein laitan? Nää on just niitä hetkiä kun kaipais miestä taloon kun iteltä loppuu ymmärrys kesken(eikä noi voi mennä ees tuurilla oikein*igor*), mut onneks on sentään klubbari.*nauru*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Occu

Posts: 2,528

#9240 • • Occu

MiMoSa, 5.6.2007 19:21:
Mun pitäs saada kuulumaan pleikkari stereoiden kautta mut en perhana osaa laittaa noita piuhoja oikein.*grr* Miten ne pitäs laittaa? Laitteita mulla on tossa tv, digiboxi, dvd-soitin ja sit stereot. Eli miten mä nyt noi scartit ja rca-piuhan oikein laitan? Nää on just niitä hetkiä kun kaipais miestä taloon kun iteltä loppuu ymmärrys kesken(eikä noi voi mennä ees tuurilla oikein*igor*), mut onneks on sentään klubbari.*nauru*



sulla on siinä pleikkarissa rca-johto jossa on keltainen, punainen ja valkoinen piuhan pää?
eikö?
mikäli näin, niin laitat sen valkoisen ja punaisen kiinni sterkkoihin ja annat olla sen keltaisen kiinni siinä skartissa mikä menee teeveeseen kiinni!
ok?

--
..::MOI::..