Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,622 views

pirpeli

Posts: 5,533

#9281 • • pirpeli

Fyraett, 10.6.2007 09:17:
Tää on joku amoxin 750mg flunssaan, mut hyvä ettei kuiteskaa yli 50e maksa ku tili nollil ja perjantaina vast palkka :) danke!



Kelakorvauksen jälkeen 14kpl paketti 6,69e, 20kpl paketti 7,66e :)

http://www.yliopistonapteekki.fi ja sieltä vasemman ylänurkan haku^_^

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

siveys

Posts: 2,492

#9283 • • siveys lovely
Pohdimme täällä Alpparissa tyttöjen kesken, että millä mekanismilla aurinkorasva toimii? Auttakaa!

(ps. Maija on kiva ja terveisiä tytöiltä)
Oneiros

Posts: 644

#9284 • • Oneiros x)

siveys, 10.6.2007 16:10:
Pohdimme täällä Alpparissa tyttöjen kesken, että millä mekanismilla aurinkorasva toimii? Auttakaa!

(ps. Maija on kiva ja terveisiä tytöiltä)



Wikipedia: " Most sunscreens work by containing either an organic chemical compound that absorbs ultraviolet light (such as oxybenzone) or an opaque material that reflects light (such as titanium dioxide, zinc oxide), or a combination of both. Typically, absorptive materials are referred to as chemical blocks, whereas opaque materials are mineral or physical blocks."

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

Jna

Posts: 613

#9285 • • Edited Jna

siveys, 10.6.2007 16:10:
Pohdimme täällä Alpparissa tyttöjen kesken, että millä mekanismilla aurinkorasva toimii? Auttakaa!

(ps. Maija on kiva ja terveisiä tytöiltä)



Jos siinä on fysikaalinen suoja niin se heijastaa auringonsäteet pois iholta..kemiallisesta suojasta en tiiä..

tai nyt tiiän:Suoja-aineet jaetaan kemiallisiin ja fysikaalisiin. Kemialliset suoja-aineet estävät UV-säteilyn vaikutuksia imemällä itseensä UV-säteilyä. Fysikaaliset suoja-aineet kuten sinkkioksidi ja titaanidioksidi puolestaan heijastavat säteilyä takaisin tai siroavat sitä pois iholta.

http://www.apteekit.net/do/control/resolver?rs=621/647/1226/:4774/

Olkaa te vaan siel auringossa ni mä vastailen täältä töistä..*grr*
siveys

Posts: 2,492

#9286 • • siveys lovely
Asiantuntijamme käänsivät käsittämättömät vastauksenne tyttöystävälliseen muotoon: Se heijastaa (vähän niin kuin peili) tai se imee (vähän niin kuin...).

Keskuudessamme nousi kuitenkin tästä uusi visainen ongelma: Kumpi on parempi?

(ps. Maija on edelleen kiva, muttä nyt tytöiltä ei enää tule terveisiä - hähää!)
Android

Posts: 3,908

#9289 • • Android
Miksi Iltasanomat kirjoitetaan yhteen mutta Ilta-Sanomat väliviivalla? Ei mitään spekulaatioita vaan kylmää kielioppia kehiin nyt kiitos.
Kit^

Posts: 798

#9290 • • Kit^ ihme höpöttäjä
miks iho palaa?

(sattuu ihan kivasti.. *dissaa*)

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Amuck

Posts: 2,396

#9292 • • Amuck dub-i-dub
Miten teen pdf:n? :/

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Android

Posts: 3,908

#9293 • • Edited Android

2la, 12.6.2007 14:57:
Miten teen pdf:n? :/



Tarvitset Adobe Acrobat Professionalin. Pelkkä Adobe Reader ei riitä. Acrobatilla sitten vain "create PDF".
Amuck

Posts: 2,396

#9294 • • Amuck dub-i-dub

Android, 12.6.2007 14:59:
Tarvitset Adobe Acrobat Professionalin.


Se maksaa rahaa?
(jos ei nyt mietitä mitään free trialeita tms.)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#9296 • • sapeli jokukukamikä?

2la, 12.6.2007 15:03:
---
Android, 12.6.2007 14:59:
Tarvitset Adobe Acrobat Professionalin.
---
Se maksaa rahaa?
(jos ei nyt mietitä mitään free trialeita tms.)



Mun muistaakseni mulla on Open Officessa optio "Save as pdf" (vai oliko "Print as pdf"). Siihen kai tarvii vain jonkun pdf-ajurin tai jotain, en nyt oikein muista. Mut olen itse noita tallennellut ja ihan ilmaisohjelmilla. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

milo

Posts: 860

#9297 • • milo Plaugenaut

2la, 12.6.2007 15:03:
---
Android, 12.6.2007 14:59:
Tarvitset Adobe Acrobat Professionalin.

---

Se maksaa rahaa?
(jos ei nyt mietitä mitään free trialeita tms.)



Kyllähän noita löytyy ihan ilmaisiakin, toimivuudesta en tiedä.

pitkä linkki download.comiin

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

Android

Posts: 3,908

#9298 • • Android

sapeli, 12.6.2007 15:06:
Mun muistaakseni mulla on Open Officessa optio "Save as pdf" (vai oliko "Print as pdf"). Siihen kai tarvii vain jonkun pdf-ajurin tai jotain, en nyt oikein muista. Mut olen itse noita tallennellut ja ihan ilmaisohjelmilla. *joo*



Open Officen kanssa vain välillä on yhteensopivuusongelmia jos muuten käyttää esim. Microsoft Officea ja luo tiedostoja sillä (yleisin on konvertoida Word-tiedosto PDF-muotoon).
Avatar
#9299 • • Galadhan Guest
Windowsiin löytyy myös ilmaisia, printtereinä näkyviä pdf-kirjoittimia. Eli jos haluaa esim. word-dokkarista pdf-muotoisen, niin tarvitsee vain valita tulostimeksi PDF-writer ja "tulostaa" se sinne. Ohjelma kysyy vielä siinä vaiheessa sijainnin, minne pdf-tiedosto luodaan. Ja tämä toimii missä tahansa ohjelmassa, joka tulostaa.

http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Zapa

Posts: 1,393

#9300 • • Edited Zapa Mr Wrangler
Pitäisi saada likööriä jota ei ole Alkossa (edes tilattuna) ja Tallinnastakaan ei löydy. Muutamissa ulkomaisissa web-kaupoissa ko. likööriä löytyy. Kymysys: jos tilaan esim pari pulloa ko. likööriä, jääkö se tulliin ja mä en koskaan saa niitä? Ja jos tullit maksaa, nouseeko pullojen hinnat älyttömästi, miten ne tullit edes maksetaan? Tiedän, että tulli on pysäyttänyt paljon esim viinakauppa.com tuotteita, käsittääkseni määrät on kyllä ollut huomattavan isoja ketkä sieltä ovat tilanneet.

t: Pakko saada