Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,470,267 views

Jammailija

Posts: 3,224

#3701 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Nyt tuli kiperä kysymys täs etkoilla, mistä kinastellaan: Mihis sitä pikku-e:tä tarvitaan ajokortissa? Ku mun mielest se on peräkärrin kuljettamista varten, mut toinen jengi epäilee, että se on esim. matkailuautoa ja suurempien värkkien kuljettamista varten.

Mistäs se Kimi Räikkönen sai just sakot?

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Jutu

Posts: 3,054

#3702 • • Jutu Blondi

Jammailija, 21.5.2005 21:15:
Nyt tuli kiperä kysymys täs etkoilla, mistä kinastellaan: Mihis sitä pikku-e:tä tarvitaan ajokortissa? Ku mun mielest se on peräkärrin kuljettamista varten, mut toinen jengi epäilee, että se on esim. matkailuautoa ja suurempien värkkien kuljettamista varten.

Mistäs se Kimi Räikkönen sai just sakot?



Pikku-e-korttia käytetään matkailuvaunun kuljettamisessa ja kaikissa muissa peräkärryissä jotka ylittää 750kg:n rajan.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

mXu

Posts: 73

#3703 • • mXu A Broud Member of B.W.B.T

Miraakkeli, 20.5.2005 20:19:
---
Jammailija, 20.5.2005 19:56:
Autokysymys:

Mulla on Renault Clio 1.6 Si, 99-vuosimallia. Oon jo muutaman kuukauden kiinnittäny huomiota, kuinka auton peräpäästä kuuluu normaalia `huutavampaa` ääntä. Kun nopeus ylittyy yli 40 km/h, niin melutaso alkaa nousta tasaisesti, aivan kuin kierrokset nousisivat merkittävästi. Kaasupolkimen käyttöön tämä ei kuitenkaan liity, koska ääni ei reagoi kaasupolkimen käyttöön mitenkään, eli tasainen melutaso pysyy samanlaisena ajoipa vapaalla tai kaasulla. Auto on katsastettu viikko sitten, eikä mitään vikoja löytynyt. Itse muistelin, että kuulukohan tuo ääni normaaliin äänimaailmaan, mutta tyttökaverin mainittua tänään auton melutasosta, niin aloin itsekin miettimään....

Autoasiantuntijat auttakkee!

---


Vaikka en todellakaan asiantintija olekaan niin veikkaisin että kyseessä on takapyörän laakeri. Ei kovin kallis osa ja osaavalta kaverilta sen vaihtamiseen ei mene edes paljoa aikaa *hymy*



Samoin kävi mulla, eli oireet olivat vastaavia ja laakerinvaihto auttoi asiaan!)

--
"Seksi on kuin pelaisi bridgeä. Jos sinulla ei ole hyvää kumppania, niin sinulla on parempi olla hyvä käsi." Woody Allen

Oliwer

Posts: 799

#3704 • • Edited Oliwer

Jammailija

Oon jo muutaman kuukauden kiinnittäny huomiota, kuinka auton peräpäästä kuuluu normaalia `huutavampaa` ääntä.



Auto on katsastettu viikko sitten, eikä mitään vikoja löytynyt.



Kyl mulle tuli ekana mieleen toi pyöränlaakeri kans, mutta kyllä on kumma jos ei ole katsastusmies ujeltavaa laakeria huomannu. Meneehän niitä kun alkaa olla kilsoi lasis. Mutta kyllä noi pyöränlaakerit aika kauan yleensä kestää..
Kannattaa viedä tarkastettavaks ammattilaiselle ehkä merkkiliikkeeseen, ne osaa ja löytää.

Mut tietäskö kukaan mistä sais maatunnustarran (FIN) autoon? Kun oon huoltoasemia kierrelly, mut ei meinaa löytyy.
Saisko satamasta? *täh*
anqqa

Posts: 4,034

#3705 • • anqqa tirehtööri
mistä johtuu ohimoon ilmaantuva suontenpullistuma, piirrettyjen tyyliin? hämärän näkönen tollanen parin suonen aiheuttama möykky otsassa mistä tuntee pulssin erittäin voimakkaasti..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3706 • • Aziz Combat Fighter

anqqa, 24.5.2005 10:32:
mistä johtuu ohimoon ilmaantuva suontenpullistuma, piirrettyjen tyyliin? hämärän näkönen tollanen parin suonen aiheuttama möykky otsassa mistä tuntee pulssin erittäin voimakkaasti..



Kenties olet raivostunut sarjakuvahahmo?

"YOOOUUU TOOOOOK MY NOOOODLEEEEEESSS!!!!"
Sam

Posts: 544

#3707 • • Sam

Jone, 11.5.2005 12:13:
Miten Freehandissä saadaan teksti tai tietyt kuviot seurailemaan jonkun muodon reunoja?

Pitäisi saada teksti kulkemaan siististi ympyrän muodossa tässä erään CD:n labeldesigniä tehdessä.

Nimim. "Vitun Macromedia ja Freehand logiikkoineen, vaihdan teidät ihan just Adobeen ja Illustratoriin"



teksti ja haluttu polku (ympyrä) valittuina -> attach to path = ctrl + shift + y
sit object -työkalulla voi ton käyttäytymistä vähän kontrolloida.

toi siis jos haluat tekstin juoksevan ympyränä.


teksti ja haluttu polku valittuina -> flow inside path = ctrl + shift + u

teksti valitun polun sisällä.
S-T

Posts: 1,195

#3708 • • S-T Pieni

qini, 13.1.2005 12:09:
Mä aloin miettimään, että miten bussi- , metro- ja ratikkakuskit tulee töihin... Ku eihän bussit kulje 24h... Entä miten ne viimeisen vuoron kuljettajat menee kotiin?
Ehkä niiden pitää sit asua ihan pysäkin vieressä...


Monta kuukautta sait odotella vastausta, mutta vastataan nyt sitten kuitenkin... kiinnostipa ketään enää tai ei *nauru*

Joko henkilöautolla tai nk. henkilöstökuljetuksilla. Henkilöstökuljetuksia hoidetaan busseilla. Kun sattuu niin aikainen työvuoro, ettei julkisia kulje, kuljettaja tilaa itselleen henkilöstökuljetuksen, joka aamulla sovittuun aikaan noukkii kuljettajan tämän kotia lähimpänä sijaitsevalta bussipysäkiltä. Ja noiden HK-bussien kuljettajat tulee töihin tietääkseni useimmin henkilöautolla. Myöhään yöllä järjestetään toki vastaavia kuljetuksia.

--
Pieni on kaunista.

Verano

Posts: 4,649

#3709 • • Verano Merituuli
Kyllä tuohon bussi-kyssäriin on jo vastauksia tullut roppakaupalla. Fiksut ja mukavat ihmiset alkoivat tietysti vastailemaan sävyyn "ooks ihan blondi, ootko kuullu ikinä autoista?" Vaikka pointti oli tietysti ihan selvä, kaikilla kuskeilla tuskin sitä autoa on, milläs kulkevat töihin ja pois. Eli varmaankin takseilla tai yhteiskuljetuksilla, jää tietenki kysymys milläs nämä yhteiskuljetuskuskit sitten tulevat töihin, kaipa heillä on sitten oma auto.

Esim:

sapeli, 13.1.2005 12:30:
---
remotion:
---
qini:
Ei sillä voi ajaa talvella kauhean hyvin
---
Piti oikeen profiili kuvasta tarkistaa että olihan se blondinainen. Olihan se.
---


*hmph* No hmh - väännetään sitten rautalangasta: onko kaikkien ensimmäisten ja viimeisten vuorojen ajajilla sitten pakko olla oma auto? Jos minä vaikka haluaisin bussikuskiksi ja minulla ei ole autoa, minua ei siis koskaan laitettaisi ajamaan näitä vuoroja? Tätä minun mielestäni tässä ajettiin takaa (moni kun luottaa pääkaupunkiseudulla pelkästään julkisiin), turha käydä hankalaksi. Mur.

Amma

Posts: 2,383

#3710 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Mitä eilisessä Kymppikerhossa tapahtui? Ne kaikki meni sinne huvilalle ja...?

Nimim. "Uni yllätti" *nukkuu*

--
*etsiskel*

kilobitti

Posts: 2,419

#3711 • • kilobitti 1-2-3 techno
Kuinka kauan ruoka säilyy? Onko ruoka periaatteessa aina syötävää, jos siinä ei ole hajuhaittaa tms? Itse olen pyrkinyt syömään ruuan viimeistään kolmantena päivänä sen laittamisesta (esim. laittaa lauantaina, syö tiistaina), mut voi olla että ruoka säilyis pitempäänkin.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Karski

Posts: 6,049

#3712 • • Karski Pomon kätyri

kilobitti, 25.5.2005 10:32:
Kuinka kauan ruoka säilyy? Onko ruoka periaatteessa aina syötävää, jos siinä ei ole hajuhaittaa tms? Itse olen pyrkinyt syömään ruuan viimeistään kolmantena päivänä sen laittamisesta (esim. laittaa lauantaina, syö tiistaina), mut voi olla että ruoka säilyis pitempäänkin.



Riippuu varmaan pikkasen ruoasta ja esim. sen
nestepitoisuudesta.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

kilobitti

Posts: 2,419

#3713 • • kilobitti 1-2-3 techno

Tres, 25.5.2005 10:33:
Riippuu varmaan pikkasen ruoasta ja esim. sen
nestepitoisuudesta.



Tottakai, ja esim. siitä onko siinä lihaa, ja minkälaista. Mielestäni asiasta voi keskustella vaikkei siihen löytyis mitään aukotonta vastausta *vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Apo

Posts: 1,574

#3714 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Amma, 25.5.2005 10:22:
Mitä eilisessä Kymppikerhossa tapahtui? Ne kaikki meni sinne huvilalle ja...?

Nimim. "Uni yllätti" *nukkuu*



Tässä vähän tietoa tuosta jaksosta, toiselta sivulta lähtien. Sarja taisi jäädä vielä tauolle.
S-T

Posts: 1,195

#3715 • • S-T Pieni

mekaanikko, 29.3.2005 15:28:
Ennen vaihteeseen tuloa sporakuski painaa nappia jolla ilmaisee haluavansa kääntyä. Tämä tieto välitetään asetinlaittteeseen, joka kääntää vaihteen oikeaan asentoon. En ole varma, millaisia asetinlaitteita käytetään, ainakin lumisella kelillä näkee usein sporakuskeja vääntämässä manuaalisesti kangella vaihdetta oikeaan asentoon mikä viittaisi siihen että kyseessä olisi mekaaninen asetinlaite rautateillä yleisemmin käytetyn sähköisen sijaan mutta voihan toi olla joku varajärjestelmä.


Pientä pilkun viilausta ja selittelyä vielä :)
Raitiovaunun kuljettaja ei paina nappia, vaan kääntää vivusta siihen suuntaan, johon haluaa kääntyä, jolloin vaihteen kielet kääntyvät vastakkaiseen suuntaan. Vipua käännetään muutama metri ennen vaihdetta, missä sijaitsee relelaatikko. Eli systeemi kyllä on sähköinen - talvella vain usein vaihteen väliin kertyy lunta ja muuta moskaa niin, että kielet eivät käänny tai kääntyvät vain osittain, jolloin vaihde täytyy käsin puhdistaa ja kääntää vaihteenkääntöraudalla. Tottakai vaihde käännetään käsin myös, jos relelaatikkosysteemissä on jotakin häikkää, yleisimmin sulake on palanut.

--
Pieni on kaunista.

S-T

Posts: 1,195

#3716 • • S-T Pieni

Verano, 25.5.2005 10:19:
Kyllä tuohon bussi-kyssäriin on jo vastauksia tullut roppakaupalla.


Juu en jaksanut kovin pitkälle vastauksia selailla, katsoin vain, että johonkin hetkeen x mennessä ei kukaan vielä ollut vastannut asiallisesti.. mutta tuleepa nyt tietoa sitten roppakaupalla xP

(pitäisi ehkä seurata foorumia aktiivisemmin, eikä vain parin kuukauden välein ja vastailla silloin vanhoihin viesteihin...)

--
Pieni on kaunista.

Verano

Posts: 4,649

#3717 • • Edited Verano Merituuli

S-T, 25.5.2005 10:49:
---
Verano, 25.5.2005 10:19:
Kyllä tuohon bussi-kyssäriin on jo vastauksia tullut roppakaupalla.

---

Juu en jaksanut kovin pitkälle vastauksia selailla, katsoin vain, että johonkin hetkeen x mennessä ei kukaan vielä ollut vastannut asiallisesti.. mutta tuleepa nyt tietoa sitten roppakaupalla xP

(pitäisi ehkä seurata foorumia aktiivisemmin, eikä vain parin kuukauden välein ja vastailla silloin vanhoihin viesteihin...)



Juu kyllä tuohon tosiaan tuli ensin niitä asiattomia vastauksia. Eikä täällä tosiaan kukaan (tai ainakin harva) voi seurata kaikkia topicceja. Tietenkin kannattaa esim topsun alusta katsella mistä on kyse. Tässä threadissa kysymykset tietysti vaihtuvat koko ajan.

Yksi "tyhmä" kysymys mulla heräsi (on herännyt) vaikkapa tämänkin topsun perusteella. Mitä pointtia on alkaa parjaamaan ihmisiä tyhmiksi esim juuri tuon bussi-kyssäri tiimoilta? Tollaset ooks vähän tyhmä blondi, vidun idiootti tms ei varmaan palvele ketään eivätkä mun mielestä sovi tänne, (vaikka saitti onkin paisunut isoksi ja joukkoon mahtuu kaikenlaista), eivätkä muuallekaan, eivät ole kovin asiallisia ja menevät usein henkilökohtaisuuksiinkin. Kertovatpahan vain kommentoijasta isestään...
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3718 • • Edited Aziz Combat Fighter

mayah, 27.5.2005 11:40:
Onko HKL:n matkakortti voimassa 30 päivää hankkimisesta vai aina kalenterikuukauden?



Hankkimisesta. Minimi kaudenpituus on se 14 päivää, ja siitä eteenpäin siihen voi ostaa lisäpäiviä, ja se on voimassa ostohetkestä viimeseen ostettuun päivään.

Sen lisäks siihen voi ostaa rinnalle arvoa, eli siis ladata siihen rahaa jolla voi maksaa esim. seutumatkoja jos tahtoo lähteä espooseen tai vantaalle.

Vaihtoehtosesti siihen voi ostaa toisaalta vaik kuus kuukautta kautta jos haluaa.

niinjoo, ja sillon kun sen itse kortin hankkii, se on tyhjä, ja siihen pitää käydä itse lataamassa haluamiaan toimintoja, kautta, arvoa, etc.. vaikka R-kioskilla tai HKL'n palvelupisteessä.
Freja

Posts: 8,775

#3719 • • Freja Sihteeri
Kannelmäki on Kantsu, Malminkartano Maltsu... Millä nimellä muita kaupunginosia Hesassa kutsutaan jos puhutaan näin "lyhyemmistä" nimistä..? Ja onko Munkka Munkkivuori vai -niemi vai onko niillä edes eroa??? *ding*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#3720 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Freja, 27.5.2005 12:54:
Kannelmäki on Kantsu, Malminkartano Maltsu... Millä nimellä muita kaupunginosia Hesassa kutsutaan jos puhutaan näin "lyhyemmistä" nimistä..? Ja onko Munkka Munkkivuori vai -niemi vai onko niillä edes eroa??? *ding*



http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/kaupunki/slangihesa/slangihesa.swf

Tossa olis oikea linkki sulle *hihu* Sieltä löytyy varmaankin kaikki.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?