Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,399,391 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#3661 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Toinen tyhmä kysymys perään.

Uskaltaako Pioneerin mikseri kanavan pestä? Siis tietysti sillai että se on juotettu irti piiristä ja siinä on pelkkä mekaaninen osa. Eikös se olisi perjaatteessa sama asia kuin sakset pesis. Pesu, huolellinen kuivaus ja rasvaus. Kanavassahan on vain muutama liikkuva osa. Olen korjannut monet mikserit huolellisesti mutta tälläistä radikaali puhdistus tapaa en ole uskaltanut vielä käyttää. Muuten ei tuota kanavaa oikeen pysty täydellisesti puhdistamaan *uuh*
Lähetin ensin pienen tekstiviesti kyselyn dj ystävilleni, mutta tuli melko tasapeli mielipiteistä. Joten päätin viedä asian tänne.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

koo

Posts: 379

#3662 • • koo
Mitä KELA tekee kun huomaa, että multa puuttuu 2 ov siitä 24:stä, joita ne multa vaatii? (Eli mulla on siis vaan 20 ov tälle lukuvuodelle...)

--
Backstagella on paratiisi.

Displacer

Posts: 1,828

#3663 • • Displacer

koo, 17.5.2005 16:47:
Mitä KELA tekee kun huomaa, että multa puuttuu 2 ov siitä 24:stä, joita ne multa vaatii? (Eli mulla on siis vaan 20 ov tälle lukuvuodelle...)



Matikasta jäänyt uupumaan noppia? (24-2=20?)

vastaus: Ne perii rahat takaisin korkojen kera.
koo

Posts: 379

#3664 • • koo

jambalaya, 16.5.2005 15:07:
Mitä ihmettä tarkoittaa swappaus? Liittyy kai jotenkin kirjeisiin....(?)



Meillä oli ala-asteella kaikilla kirjekavereita. Kirjekavereiden kesken vaihdeltiin sitten sellaisia ihmeellisiä itse tehtyjä vihkosia, joihin sai kirjoittaa omat yhteystiedot ja kiinnostuksen kohteet. Niistä saattoi sitten bongailla uusia mahdollisia kirjekavereita. Osa noista vihkosista oli myös just sellaisia "ystävänkirjoja", joissa oli tyhmiä kysymyksiä. Osaa taas piti koristella piirroksin ja tarroin. Ja kun vihkonen tuli täyteen, se piti lähettää alkuperäiselle tekijälle. Itse olin niin tyhmä ja tuhma, etten useinkaan lähettänyt... mun mielestäni oli hölmöä maksaa huikea postimerkin hinta vain sen takia.

--
Backstagella on paratiisi.

koo

Posts: 379

#3665 • • koo

Displacer, 17.5.2005 16:50:

Matikasta jäänyt uupumaan noppia? (24-2=20?)

vastaus: Ne perii rahat takaisin korkojen kera.



Sori. Laskuvirhe. Huvittavinta on, että opiskelen matemaattisluonnontieteellisessä tiedekunnassa...

Mä olen käsittänyt, että ne perii rahat takas vaan, jos on tienannut liikaa.

--
Backstagella on paratiisi.

Displacer

Posts: 1,828

#3666 • • Displacer

koo, 17.5.2005 16:53:
---
Displacer, 17.5.2005 16:50:

Matikasta jäänyt uupumaan noppia? (24-2=20?)

vastaus: Ne perii rahat takaisin korkojen kera.

---


Sori. Laskuvirhe. Huvittavinta on, että opiskelen matemaattisluonnontieteellisessä tiedekunnassa...

Mä olen käsittänyt, että ne perii rahat takas vaan, jos on tienannut liikaa.



Mjooh, en kyllä vannomaan mene, mutta näin mä olen kuvitellut, että ne tekee jos ei sitä mitenkään saa selitettyä.
Avatar
#3667 • • astaroth Guest

koo, 17.5.2005 16:53:
Mä olen käsittänyt, että ne perii rahat takas vaan, jos on tienannut liikaa.


Kyllä mun mielestä pitää saada ovarikiintiökin täyteen.
Sinza

Posts: 2,227

#3668 • • Sinza

Dave^, 17.5.2005 12:30:
---
Steven Hoaks, 17.5.2005 10:43:
Onko kukaan nähnyt kun kissat pureskelevat kynsiään? Olen hoitanut 12kissaa enkä ole ikinä nähnyt vastaavaa, kun nykyinen Niitti kattini rupes naksuttelemaan kynsiä klo3 yöllä. Onko katti niin erikoinen vai onko tämä ihan normaalia?

---
Kyl mun kissat niitä pureskelee sillontällön.


Jep sama homma... Mun kissat pureskelee kans. Voisin olettaa sen olevan ihan normaalia... *ding*?

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

ezzy

Posts: 8,060

#3669 • • Edited ezzy Droid-pappa

mayah, 17.5.2005 21:31:
---
Lene, 17.5.2005 21:28:
Mutta mistäs sä tiedät, että toi selitys oli se joka "pelasti". Suorititko syksyllä 10 ov tms.?

---


Plääh, syksyllä jatkettiin ryyppäämistä *nauru*

(no saattaa olla, et siinä muutama tuli..)



Yhteiskuntamme toivo *nauru*

ps. toi sun tiskipöytäfilosofia kusee tossa, kun et ota huomioon, että likaiset astiat voi heittää roskiin ja ostaa uusia...
Kolera

Posts: 4,256

#3670 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Kannattaa tosiaan käydä selvittämässä juurikin siltä ihmiseltä kuka noita selvityksiä käsittelee että mikä mahdollisesti on pätevä syy jotta osaa sitten valmistautua mahdollisiin tuleviin tilanteisiin. Eikä tosiaan tuolla ole puoleen vuoteen vielä mitään kiirettä kun ovat ekan selvityspyynnön lähettäneet kuhan vaan siihen jotain kirjoittaa ja lähettää takaisin. Jos ei ala tulemaan niitä viime vuoden opintotukiin tarvittavia opintoviikkomääriä siinä syksyllä niin se opintotuki katkaistaan jossain helmikuun paikkeilla ellei ole pätevää selvitystä tullut tuohon. Tuolloin voi mennä yliopettajalta tai mikä linjan/puolen herraisoherra onkaan pyytämään ihan vapaamuotoista paperia missä selvitetään, että oppilas opiskelee aivan normaalisti. Sit ollaan seurannassa ja pitää joko saada niitä ovareita tai saada aina n. 3kk välein tuo selvitys lähetettyä.

Ja sit saa korjailla mitä oon horissu väärin =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Verano

Posts: 4,649

#3671 • • Verano Merituuli
Ammattikorkeissa ja yliopistolla näyttäisi ainakin tämän topicin perusteella olevan vähän eri käytännöt. Alkuperäinen kysyjähän oli yliopistolla.

Niinkuin on tullutkin jo osittain esille, niin: (nämä siis yliopisto-opiskelijoita koskevia)

-kun suoritat samana lukukautena, kun nootin saat vähintään 10 ovaria niin olet kuivilla, ei tarvitse edes mitään selityslappuja kirjoitella. (esim, jos ensi syksynä saat lapun, ettet lukuvuonna 94-95 saanut tarpeeksi ovareita niin suorita 10 ov syksyllä)

-mainitut "muutama hassu ovari puuttuu" ei auta, raja on prikulleen siinä missä se on.

-tenttien reputtaminen ei kelpaa syyksi.

-tarkista, että olet saanut merkinnän kaikista suorittamistasi ovareista

-jos sinulla on opintokokonaisuus kesken, josta ovarit saa vasta kun on tehnyt kokonaisuuden loppuun, (esim kesän kenttätöiden jälkityöt syksyllä, kaksiosainen seminaari tms.) pyydä laitokselta todistus että olet tehnyt jo osan ovareista)

-jos olet sairastanut niin lähetä lääkärintodistus ja selvitys sairastamisesta. (vaikka et olisi ollut varsinaisella sairauslomalla, mutta terveydellisistä syistä et muuten ole pystynyt opiskelemaan täysipainoisesti, voi tästäkin pyytää selvitystä lääkäriltä ainakin jos olet ollut hoitosuhteessa.)

-työnteko hengenpitimiksi ei - valitettavasti - kelpaa syyksi.

-ja tietysti kannattaa tarkistaa menettelytavat vielä opintuki/ opintoneuvontatoimistosta.

(Kokonaan eri asia on siis jos olet ansainnut liikaa ja kela karhuaa opintotukia takaisin, nämä kannattaa tosiaan itse tarkistaa, muuten joudut maksamaan myös korkoja. Eli tarkista tämän lukuvuoden tulosi ja tulorajasi viimeistään ensi maaliskuussa.)

-pitkään opiskeille, joille ei näytä ovareita kertyvän (kuten allekirjoittaneelle) tipahtaa jossain vaiheessa selvityspyyntö opintojen edistymisestä. Pitää siis lähettää opintosuunnitelma, josta käy ilmi miten aikoo saattaa opintonsa loppuun/ milloin aikoo tehdä mitäkin.
UnityF

Posts: 15,721

#3672 • • UnityF joo just se

I-NA, 18.5.2005 11:23:
Mä en oo koskaan ymmärtäny tätä merkkiä: O_o... No sori etten vaan tajuu, mut mitä toi esittää? Onks se niinku ällistyny naama vai mikä se on? En oo koskaan vaivautunu ennen ottaa selvää, mut kai täällä saa kysyä tyhmiä*justjoo**ding*



O_O on niin kuin WHAAAAT.. ja silmät mollottaa suurina ja suu on auki..

O_o & o_O on vähän niin kuin HÄÄÄÄ? eli ding eli *ding*
mrx

Posts: 260

#3673 • • mrx Bassjunkie

I-NA, 18.5.2005 14:09:
Jess... Nyt oon ehkä vähän uskottavampi ku ton tiedän.*aplodit*Miten mä ennen pärjäsin??



Et sä pärjännytkään..*lohduttel*
Verano

Posts: 4,649

#3674 • • Verano Merituuli
Onko jossain olemassa joku mainio ideapaja, jossa päivät pitkät mietitään kaikkia kivoja meilejä, joita voisi pistää kiertoon?

Näitä meilejä, joissa uhkaillaan seksin puutteella, hampaiden tippumisella ja ennenaikaisella kuolemalla. Tai luvataan onnea rakkauteen, sekä kuu ja tähdet taivaalta kunhan lähetät meilin tunnin sisällä kahdellekymmenelle kaverillesi. Tai joiden varassa ovat ystävyyssuhteesi, sillä jos lähetät "ajattelen sinua, rakas ystäväni" -halinallemeilin ystävillesi etkä saakaan sitä heiltä takaisin, voit olla varma, ettei sinulla ole ystäviä.

Paja on ilmeisesti myös lähettänyt agentteja ympäri maailmaa vaanimaan karvaisia ja lihavia ihmisiä, sammuneita tyyppejä, joiden kaverit ovat keksineet kaikkia kivoja jekkuja, söpöjä kissanpentuja, hassuihin kommelluksiin joutuvia ihmisiä sekä eläimiä ja tietysti rannalla muiden silmien edessä seksiä harrastavia pariskuntia.

Vai mistä näitä oikein sikiää?
emmi

Posts: 76

#3675 • • Edited emmi älä emmi

Verano, 18.5.2005 15:01:
Vai mistä näitä oikein sikiää?



rankkaa tää homma on, mutta minä se olen.

--
skip in and walk like you own the place.

Avatar
#3676 • • astaroth Guest

accule, 18.5.2005 11:51:
minkätakia sanotaan "mene ja tiedä" ?


Olisko vaikkapa synonyymi lauseelle "mene ja ota selvää"?
sapeli

Posts: 11,768

#3677 • • sapeli jokukukamikä?
Miksi tomaatit kuumenevat aina muuta ruokaa enemmän? *poks* *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

%

Posts: 568

#3678 • • %
Varmaan jostain syystä johtuu siitä, että tomaatit sisältävät todella paljon vettä. Olisko vedellä vaikka sitten suurempi ominaislämpökapasiteetti kuin sillä muulla ruoalla. Eli niihin voi varastoitua enemmän lämpöä, arvaa?

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Mandex

Posts: 296

#3679 • • Edited Mandex
Onko Kuopiossa elämää??
Pääasiassa biletyksen suhteen...*jiihaa*
JPA

Posts: 349

#3680 • • JPA aka Sting Ray

Mande, 20.5.2005 11:23:
Onko Kuopiossa elämää??
Pääasiassa bileteksen suhteen...*jiihaa*



Ei *uuh*

Tänä vuonna ollut yhdet viralliset bileet ja seuraavista ei taida olla vielä mitään varmaa tietoa.