Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,470,222 views

Jago

Posts: 4,039

#9821 • • Jago un-trained monkee

Hitchhiker, 22.8.2007 18:19:
Ei ole täyttä etikkaa, laimeahko seos vedestä ja väkiviinaetikasta (laimea happo muutenkin n.3-5%). Ja etikkaseos haihtuu jos ympäristö on siihen suodullinen --> huoneenlämpö vai jääkaappi, onko purkki suljettu vai avonainen *vink*.


ok. Jouduin avaamaan valtavan tollasen purkin ja lattialle roisku paljonkin sitä nestettä. pyyhin suurimmat, mutta lattia näytti märältä tosipitkään mja yritin ottaa montakertaa loppuja räteillä. sitten kun en kiinnittäny houmiota se oli ihan parissa minuuttissa kaikki haihtunu*ding*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

djbege

Posts: 264

#9822 • • djbege
Miksi numerot ovat eri järjestyksessä kännykässä ja näppiksessä?

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

Elmiira

Posts: 1,446

#9823 • • Elmiira

sapeli, 22.8.2007 01:27:
Mistähän saisin sellaisen t-paidan, jossa on super mariosta tuttu lisärisieni? Mieluiten siis Suomesta, tai ainakin sellaiselta saitilta missä käy visa electron...



Teetä paita itse esim. Stockalla.
Voi tietty olla kalliimpaa kuin valmiin ostaminen.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

pyhimys

Posts: 622

#9824 • • pyhimys
Lentolippuja netistä varattaessa: jos sukunimessä on ä-kirjain, niin kirjoitetaanko se miten. Eli siis ä, a vai ae. Ja sama kysymys sitten myös viisumihakemusta koskien. Passissahan se on "ä", joten ihmetteleeköhän ne siellä tulleissa kovastikin, jos siellä on a tai ae.

Jostain lukenut, että joissain viisuminhakemusohjeissa olisi neuvottu pistämään ae muotoon, mutta tiedä sitten miten on asioiden oikea laita... Tuntuu tuo muoto vain hieman erikoiselta.
djbege

Posts: 264

#9825 • • djbege

pyhimys, 22.8.2007 19:23:
Lentolippuja netistä varattaessa: jos sukunimessä on ä-kirjain, niin kirjoitetaanko se miten. Eli siis ä, a vai ae.



Ryanilla oon laittanut a ja hyvin oon päässyt lenteleen.

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

Janisa

Posts: 2,226

#9826 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

pyhimys, 22.8.2007 19:23:
Lentolippuja netistä varattaessa: jos sukunimessä on ä-kirjain, niin kirjoitetaanko se miten. Eli siis ä, a vai ae. Ja sama kysymys sitten myös viisumihakemusta koskien. Passissahan se on "ä", joten ihmetteleeköhän ne siellä tulleissa kovastikin, jos siellä on a tai ae.

Jostain lukenut, että joissain viisuminhakemusohjeissa olisi neuvottu pistämään ae muotoon, mutta tiedä sitten miten on asioiden oikea laita... Tuntuu tuo muoto vain hieman erikoiselta.



Jenkkilaan kun muutin niin kaikki paperit piti tayttaa juuri samalla tavalla kuin ne passissa ilmenee. Eli a:t pisteineen (en pysty ees sulle kaikki aakkosia kirjoittelemaan taalta... *tirsk*)

Mutta hotellivaraukset netin kautta yms. meneekin sitten a:t ja o:t ilman niita pisteita. (ei ole niin virallisia papereita...)

Itsella on kansainvalinen nimi, joten moisesta ei ole joutunut kauheasti taistelemaan, mutta vierailevat ystavat ovat "vahvistaneet" vastaukset naihin kysymyksiin.

Lycka till!

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

pyhimys

Posts: 622

#9827 • • Edited pyhimys
Joskus muuten oli utopiaa amerikkalaisille firmoille tuo "ä", kun sieltä levyjä tilailin. Tuli kyllä paketti perille, mutta "ä" oli vaihtunut muotoon "4e%" tjsp. Nykyisin tilaillut sieltä siten, että "ä" on "a" niin osoitteessa kuin luottokortissa.

Australiaan tosiaan olisi matka joten ajattelin, että mitenköhän sinne nuo säännöt menee. Taisi siellä olla jossain ohjeissa, että esim. Müller pitäisi kirjoittaa muotoon Mueller, joten hieman sekaisin on.

Eli lentoliput siis ainakin hoituu, kun pistää "a":na. Onpahan taas yksi huoli vähemmän.
RiD

Posts: 2,817

#9828 • • RiD Nukemi

sapeli, 22.8.2007 01:27:
Mistähän saisin sellaisen t-paidan, jossa on super mariosta tuttu lisärisieni? Mieluiten siis Suomesta, tai ainakin sellaiselta saitilta missä käy visa electron...



Meitsil ois sellai oranssi, mut ku en vitussakaan muista mistä tilasin, koitanpa etsiä. stay tuned!

--
*super* *possu*

Xer

Posts: 261

#9830 • • Xer Bassosankaritar

Janisa, 21.8.2007 22:40:
---
milo, 21.8.2007 22:39:
---
Janisa, 21.8.2007 22:33:
---
milo, 21.8.2007 22:30:
---
Janisa, 21.8.2007 22:26:
Kopsaan oman tekstini tuolta paivan o_O-puolelta:


Taa nyt vahan vaivaa mua... Taalla osui silmiini McDonaldsin kampanja ja oikoluin pari kertaa niiden lehtista, jossa sanotaan etta vastoin yleisia luuloja Tomaatti ei ole vihannes vaan hedelma.

---


Itseasiassa tomaatti on marja.

---

No mita helvettia...?!?!?!?!?!?!?!?! Ala nyt hyva mies mua enempaa sekoita!

---


No niinhän tuossa lainauksessa lukee. "Kasvitieteellisesti tomaatti on kukkivan kasvin siemenkota(ovary?); hedelmä tai tarkemmin marja."

En sitten tiedä missä menee marjan ja hedelmän raja, koska sekä omena, että viinimarjat ovat kukkivan kasvin siemenkotia....



Hedelmä kasvaa puussa, marja kasvaa pensaassa. Siinä se ero.
killabunny

Posts: 63

#9831 • • killabunny the white bunny

Xer, 22.8.2007 19:58:
---
Janisa, 21.8.2007 22:40:
---
milo, 21.8.2007 22:39:
---
Janisa, 21.8.2007 22:33:
---
milo, 21.8.2007 22:30:
---
Janisa, 21.8.2007 22:26:
Kopsaan oman tekstini tuolta paivan o_O-puolelta:


Taa nyt vahan vaivaa mua... Taalla osui silmiini McDonaldsin kampanja ja oikoluin pari kertaa niiden lehtista, jossa sanotaan etta vastoin yleisia luuloja Tomaatti ei ole vihannes vaan hedelma.

---


Itseasiassa tomaatti on marja.

---

No mita helvettia...?!?!?!?!?!?!?!?! Ala nyt hyva mies mua enempaa sekoita!

---


No niinhän tuossa lainauksessa lukee. "Kasvitieteellisesti tomaatti on kukkivan kasvin siemenkota(ovary?); hedelmä tai tarkemmin marja."

En sitten tiedä missä menee marjan ja hedelmän raja, koska sekä omena, että viinimarjat ovat kukkivan kasvin siemenkotia....

---


Hedelmä kasvaa puussa, marja kasvaa pensaassa. Siinä se ero.





onks kirsikka sit hedelmä eikä marja????

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

Xer

Posts: 261

#9832 • • Xer Bassosankaritar

killabunny, 22.8.2007 20:12:
---
Xer, 22.8.2007 19:58:
---
Janisa, 21.8.2007 22:40:
---
milo, 21.8.2007 22:39:
---
Janisa, 21.8.2007 22:33:
---
milo, 21.8.2007 22:30:
---
Janisa, 21.8.2007 22:26:
Kopsaan oman tekstini tuolta paivan o_O-puolelta:


Taa nyt vahan vaivaa mua... Taalla osui silmiini McDonaldsin kampanja ja oikoluin pari kertaa niiden lehtista, jossa sanotaan etta vastoin yleisia luuloja Tomaatti ei ole vihannes vaan hedelma.

---


Itseasiassa tomaatti on marja.

---

No mita helvettia...?!?!?!?!?!?!?!?! Ala nyt hyva mies mua enempaa sekoita!

---


No niinhän tuossa lainauksessa lukee. "Kasvitieteellisesti tomaatti on kukkivan kasvin siemenkota(ovary?); hedelmä tai tarkemmin marja."

En sitten tiedä missä menee marjan ja hedelmän raja, koska sekä omena, että viinimarjat ovat kukkivan kasvin siemenkotia....

---


Hedelmä kasvaa puussa, marja kasvaa pensaassa. Siinä se ero.

---




onks kirsikka sit hedelmä eikä marja????


Kirsikka on kivihedelmä eli luumarja.
killabunny

Posts: 63

#9833 • • killabunny the white bunny
tai pihlajanmarja?

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

killabunny

Posts: 63

#9835 • • killabunny the white bunny

Xer, 22.8.2007 20:21:
---
killabunny, 22.8.2007 20:16:
tai pihlajanmarja?

---


Ne on marjoja. Toi puu/pensas homma toimii useimmiten. Mut sit on nää marjamaiset epähedelmät jotka pilaa koko homman. *hihu*




onneks ne on marjoja.. luulin jo että mua on kusetettu mun koko elämä..fiuh...*joo*

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

Miinapiina

Posts: 3,494

#9836 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
mulla jäi pakastimeen yks puolen litran lonkero n. viikko sitten, eli se on aivan jäässä.
voiko sen ottaa sulamaan, käyks sille pullolle jotain?
ja miten toimin lasisen pullon kanssa, jonka sisus on jäätynyt?

--
pinkki on pop!!!

Miksan

Posts: 1,464

#9837 • • Miksan

Miinapiina, 22.8.2007 21:38:
mulla jäi pakastimeen yks puolen litran lonkero n. viikko sitten, eli se on aivan jäässä.
voiko sen ottaa sulamaan, käyks sille pullolle jotain?
ja miten toimin lasisen pullon kanssa, jonka sisus on jäätynyt?


Ei käy lonkerolle mitään.
Lasinen pullo hajoo jäätyessä jos hajoo (vesi laajenee jäätyessään), eli sulaessa ei pitäis olla mitään vaaraa hajoomisesta.
Lyylikki

Posts: 2,975

#9838 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Miinapiina, 22.8.2007 21:38:
mulla jäi pakastimeen yks puolen litran lonkero n. viikko sitten, eli se on aivan jäässä.
voiko sen ottaa sulamaan, käyks sille pullolle jotain?
ja miten toimin lasisen pullon kanssa, jonka sisus on jäätynyt?



HiHi...Mark paini samaisen asian kanssa sivulla 508 *vink*

Otat sen sieltä sulamaan vaan ja juot kun se on sopivasti sulanut, ihanan viileä ja raikastava. Ei sille mitään käy.
Miinapiina

Posts: 3,494

#9839 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Miksan, 22.8.2007 21:43:

Ei käy lonkerolle mitään.
Lasinen pullo hajoo jäätyessä jos hajoo (vesi laajenee jäätyessään), eli sulaessa ei pitäis olla mitään vaaraa hajoomisesta.




kiitsa molemmille. nii ja tosiaan piti mainita siis et se puolen litran pullo on muovia ja toinen pullo lasia...
mut kai oon niin lonkeron himoissani, et unohtu *tirsk*

Lyylikki, 22.8.2007 21:50:

HiHi...Mark paini samaisen asian kanssa sivulla 508 *vink*

Otat sen sieltä sulamaan vaan ja juot kun se on sopivasti sulanut, ihanan viileä ja raikastava. Ei sille mitään käy.



no nih, otin sulamaan...
ihanan viilee lonkero *kuolaa* sitä ootellessa *nauru*

--
pinkki on pop!!!

gerry

Posts: 979

#9840 • • gerry
mix bensaa on niin kallista:(

--
by B.C.S