Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,154 views

Verano

Posts: 4,649

#4881 • • Verano Merituuli

mayah, 9.11.2005 09:01:
Kuuluuko sanoa:

Iloista päivän jatkoa!

vai

Iloista päivänjatkoa!

?



Kyllä mä väittäisin, että tässä pääsee yhdyssanoja käyttämättömät helpolla, eli päivän jatkoja.
Verano

Posts: 4,649

#4882 • • Verano Merituuli

mayah, 9.11.2005 09:06:
Musta se jotenkin menee niin luonnollisesti yhteen vaikka sitä tosiaan olenkin epäillyt..



Mä monesti kirjottelen yhteen ihan huvikseni just tollasia päivänjatkoja, kaikenmaailman, mitälie jne.
mekaanikko

Posts: 1,176

#4883 • • mekaanikko don selecta

mayah, 8.11.2005 09:15:
Miks ihmiset totee itsestäänselvyyksiä small-talk tyyppisessä keskustelussa?



Koska small talk on ns. faattista viestintää, jonka tarkoituksena ei ole välittää informaatiota, vaan ainoastaan pitää viestintäkanava auki. Kulttuuristen normiemme mukaan on kohteliasta osoittaa huomioivansa toinen keskustelemalla tämän kanssa. Kuitenkin monet keskustelunaiheet ovat riskialttiita, koska on helppo loukata toista tai muuten aiheuttaa epämukava ristiriitatilanne esittämällä esimerkiksi mielipiteitä joista vastapuoleli on aivan eri mieltä. Koska tarkoitus ei ole välittää tietoa vaan ainoastaan osoittaa huomaavaisuutta toista osapuolta kohtaan, voi small talk hyvin olla sellaisen asian toteamista, jonka kumpikin keskustelija jo tietää, kuten usein on säästä puhuttaessa tapauksena.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Amma

Posts: 2,383

#4884 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

mekaanikko, 7.11.2005 20:16:
Vähintäänkin laaja aihe. Ja monimutkainen.
---klipklop---


Kiitokset laajasta vastauksesta.
Pitänee sen verran tarkentaa, että teen tätä (ainakin toistaiseksi) täysin harrastuksena ja harrastelijana, pienen pienellä kalustolla. Toisekseen kuvien kappalehinnat ovat toistaiseksi pyörineet 1,5 eurossa, joka on joidenkin mielestä ollut liikaa (lähinnä siis sen takia, etteivät he ole tottuneet maksamaan...). Tältä pohjalta pitäisi siis yrittää kehittää jonkinlainen nykydigiaikaan sopiva hinnasto.

--
*etsiskel*

onni3mk

Posts: 3,973

#4885 • • onni3mk Onni on.
Mitä semmosella kultasepänliikkeestä ostetulla ruusulla voi tehdä? Siis semmonen misson vaik hopeinen varsi ja joku kankainen kukkaosa. Mä en käsitä, mitä varten niitä annetaan lahjoiks ne on jotenkin niin rumiakin, niin ei niitä voi maljakkoon laittaa ja pöydälle. Olisivat mielummin antaneet aidon ruusun.

--
Onni on.

Jaques

Posts: 1,390

#4886 • • Jaques HUGC / So Nice!

onni3mk, 9.11.2005 09:47:
Mitä semmosella kultasepänliikkeestä ostetulla ruusulla voi tehdä? Siis semmonen misson vaik hopeinen varsi ja joku kankainen kukkaosa. Mä en käsitä, mitä varten niitä annetaan lahjoiks ne on jotenkin niin rumiakin, niin ei niitä voi maljakkoon laittaa ja pöydälle. Olisivat mielummin antaneet aidon ruusun.



Ottaa varren ja vie sen korusepälle joka sulattaa sen ja väsää jotain kivaa siitä.*pepsodent*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

onni3mk

Posts: 3,973

#4887 • • onni3mk Onni on.

Dj Jaques, 9.11.2005 10:25:
Ottaa varren ja vie sen korusepälle joka sulattaa sen ja väsää jotain kivaa siitä.*pepsodent*



Mun ruususta en kyl mee takuuseen, et se on hopeeta ees. Kun noitahan myydään jossain Tarjoustalossakin. Mitä varten noi on?!

--
Onni on.

Freja

Posts: 8,775

#4888 • • Freja Sihteeri

mayah, 9.11.2005 09:01:
Kuuluuko sanoa:

Iloista päivän jatkoa!

vai

Iloista päivänjatkoa!

?



Mä muistan että ala-asteella opettaja antoi tällaisen yleissäännön yhdyssanojen tunnistamiseen: Lisää adjektiivi ja mieti kummin päin se sopii paremmin:

Hyvää päivänjatkoa = päivänhyvääjatkoa

vai

Hyvää päivän jatkoa = päivän hyvää jatkoa



...Nyt kun kirjotin tuota ja rupesin enemmän miettimään, niin sitä tyhmemmältä tuo ohje (ja minä) kuulostaa. Mutta jotenkin se meni niin, että jos se on yhdyssana, niin siihen väliin ei sovi mikään adjektiivi. Ja jos ne kirjoitetaan erikseen, niin siihen sopii. Mutta silti, taidan nyt tämän viestin tallentaessani tehdä itsestäni tyhmän *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ellutus

Posts: 39

#4889 • • ellutus
-miks aina ku kattoo animee ja jollai tytsyllä on tosi lyhyt hame, ei tajuu ettei sen hameen alle näe yhtään enempää vaikka kuinka kattois alaviistosta?
-ja sit se ikuisuusaihe, miks ihmiset aina ravistelee kännykkää sillo ku se ei toimi?
-miks aina sillo ku on ostanu kaapin täytee suklaata, rupee tekee mieli salmiakkia?
-miks luottokorttilasku on aina vähintään neljäkymppiä isompi ku muisti sen olevan?

*toktok*
koo

Posts: 379

#4890 • • koo
Mikä on sessu? Jotenkin ilmeisesti liittyy koiriin mut en kässää miten!

--
Backstagella on paratiisi.

Android

Posts: 3,908

#4891 • • Android
Miksi humalatilan hehkuttaminen esim "virallinen olen humalassa"-topicissa on ihan ok mutta esim julkista kuosihehkutusta paheksutaan? Onko ainoastaan nautintoaineen laillinen status se ratkaiseva tekijä?
ezzy

Posts: 8,060

#4892 • • ezzy Droid-pappa

Android, 9.11.2005 23:40:
Miksi humalatilan hehkuttaminen esim "virallinen olen humalassa"-topicissa on ihan ok mutta esim julkista kuosihehkutusta paheksutaan? Onko ainoastaan nautintoaineen laillinen status se ratkaiseva tekijä?



Suomalainen kaksinaamaisuus <3

Viina on kato vaan terveellistä.
Android

Posts: 3,908

#4893 • • Edited Android

ezzy, 9.11.2005 23:46:
---
Android, 9.11.2005 23:40:
Miksi humalatilan hehkuttaminen esim "virallinen olen humalassa"-topicissa on ihan ok mutta esim julkista kuosihehkutusta paheksutaan? Onko ainoastaan nautintoaineen laillinen status se ratkaiseva tekijä?

---


Suomalainen kaksinaamaisuus <3

Viina on kato vaan terveellistä.



Niin, taidan mä sen vastauksen tietääkin, eli alkoholi on sosiaalisesti hyväksyttä ja huumeet ei. Toksikologisesti ja vaikutuksiltaan se on kuitenkin täysin verrattavissa moniin muihin päihteisiin, kuten moni varmaan jo tietääkin.

Esim kun joku bilepalautetopicissa kertoo sammuneensa alkoholista, saa se muissa aikaan lähinnä hilpeitä reaktioita ja jopa hyväksymistä, mutta kun joku litkusankari on päättänyt vetää itsensä tajuttomaksi kaikki tuomitsee sen heti. Itse täysin päihteettömänä tämä kummastuttaa.

Eli saa sammua ja vetää itsensä tajuttomaksi - kunhan aine on oikea.
andi--

Posts: 1,381

#4894 • • andi-- lunttu

Android, 9.11.2005 23:52:
Esim kun joku bilepalautetopicissa kertoo sammuneensa alkoholista, saa se muissa aikaan lähinnä hilpeitä reaktioita ja jopa hyväksymistä, mutta kun joku litkusankari on päättänyt vetää itsensä tajuttomaksi kaikki tuomitsee sen heti. Itse täysin päihteettömänä tämä kummastuttaa.

Eli saa sammua ja vetää itsensä tajuttomaksi - kunhan aine on oikea.



Alkoholista sammumisen ja litkuövereiden välillä on vaan se ero, että toisessa tapauksessa yleensä ilmestyy lanssi paikalle. Mutta suurin ero noissa varmasti on juuri se, että alkoholi on hyväksytty yleisesti "hyväksi" päihteeksi.

--
- RAAH -

Snaggo

Posts: 1,147

#4895 • • Snaggo ;__;
Minkälaiset kuullokkeet ovat "terveellisempiä" kuulolle? siis nappi- vai semmoset isot kuulokkeet? mun käsityksen mukaan nappikuulokkeet ovat "vaarallisia" sen takia että menevät suoraan korvaan?

--
bojoing.

neverfadeaway

Posts: 24

#4896 • • neverfadeaway

koo, 9.11.2005 21:54:
Mikä on sessu? Jotenkin ilmeisesti liittyy koiriin mut en kässää miten!


'


sessu. Saksan paimenkoira. sheefferi.. i suppose i know.
neverfadeaway

Posts: 24

#4897 • • neverfadeaway



Mut sitä mä en tajuu, et jos joku sanoo: "Ostin uuden asunnon", johon toinen vastaa "joo vai?"
*ding* Hemmetti, ja sit talon ostaja sanoo "joo". Mittää järkee.. tai sit tää on turkulainen tapa.




Muahhah! "Varasin matkan Aasiaan." "ai varasit vai?" "joo, varasin"
Kylläh.
Juttuhan pohjautuu jenkkien tavasta olla mukana keskustelussa. "I met Saly today." "oh,really?" Mutta Suomen tapoihin se ei ehkä taivu samalla tavalla..antaa enemmän vaan hölmöläiskuvan toisesta... *släp*


Ask me,i know. ja jos en tiedä niin keksin.
*iloinen*
neverfadeaway

Posts: 24

#4898 • • neverfadeaway

super-enkuli, 16.10.2003 16:55:
Jos nukkumatti on olemassa niin missä se on? Univelkaa ei makseta hereillä ollessaan. *uuh*

Miksi pitää tuntea kipua?





Nukkumattia ei ole. Kuolema on se, joka kuittaa univelat.


Kipua ei tarvitse tuntea, se on psyykkistä. Sen voi siis välttää tarpeeksi vahvan psyykkeen avulla.
Mutta miksi ei tuntea? Kipu on vain tunne. Ja kaiken lisäksi kivaa.
*iloinen*
mekaanikko

Posts: 1,176

#4899 • • mekaanikko don selecta

neverfadeaway, 11.11.2005 12:48:
Kipua ei tarvitse tuntea, se on psyykkistä. Sen voi siis välttää tarpeeksi vahvan psyykkeen avulla.
Mutta miksi ei tuntea? Kipu on vain tunne. Ja kaiken lisäksi kivaa.
*iloinen*



Ymmärtääkseni historiasta tunnetaan muutamia henkilöitä, jotka synnynnäisesti ovat olleet kykenemättömiä tuntemaan kipua. Kaikki he ovat kuolleet hyvin nuorena; muistan kuulleeni jonkun kuolleen vakavien palovammojen aiheuttamaan kuolioon kun huomaamattaan nojasi päällä olevaan lieteen.

Kipu on siis hengissä pysymisen kannalta välttämätöntä. Pyrimme (pääsääntöisesti) välttämään kipua aiheuttavia asioita ja siten suojelemme kehoamme vahingoittumiselta.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Freja

Posts: 8,775

#4900 • • Freja Sihteeri
Miks noi jehovat tulee aina meille sillon kun mulla on kylpytakki päällä? *ding* Si ne aina hämmentyy kun mä meen avaan oven et "tultiinko me taas pahaan aikaan?" *nauru* ja si toi äijä väittelee hirveesti niiden kanssa ja aina se kysyy niiltä jonkun kiperän kysymyksen johon ne vastaa "hei tosta mä en ookkaan varma, mut mä tarkistan asian ja tuun sitten kertomaan!"
*igor*
Seuraavaks ku mul o kylpytakki päällä ni mä tiedän et ne tulee.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been