Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,413,003 views

Freja

Posts: 8,775

#3722 • • Edited Freja Sihteeri

Steven Hoaks

linkki



Kiitoksia! Ja myös Apolle, voin joskus yrittää matkustaa stadilaisittain *nauru* (i wish) *sivistyy*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Verano

Posts: 4,649

#3723 • • Verano Merituuli
Ei hemmetti tota Steven Hoaksin linkkiä!! Sieltä löytyy vaikka mitä nimiä, ei pelkästään kaupunginosille vaan myös puistoille sun muille hengausmestoille, rafloille, kiskoille, kouluille, kaupoille etc etc..

Vanhoilta kulmilta esim Mikkari, Jättäri, Keidas, Henkka.


*nauru*
kiiki

Posts: 491

#3724 • • kiiki hankala

Jutu, 21.5.2005 21:44:
---
Jammailija, 21.5.2005 21:15:
Nyt tuli kiperä kysymys täs etkoilla, mistä kinastellaan: Mihis sitä pikku-e:tä tarvitaan ajokortissa? Ku mun mielest se on peräkärrin kuljettamista varten, mut toinen jengi epäilee, että se on esim. matkailuautoa ja suurempien värkkien kuljettamista varten.

Mistäs se Kimi Räikkönen sai just sakot?

---


Pikku-e-korttia käytetään matkailuvaunun kuljettamisessa ja kaikissa muissa peräkärryissä jotka ylittää 750kg:n rajan.



pikku-e:n tarvitsee jos kärryn kokonaispaino ylittää vetoauton omapainon tai jos yhdistelmän kokonaismassa ylittää 3500kg. eli ilman pikku-eetä voi kyllä vetää myös yli 750 kiloista kärryä joillakin autoilla.
ö

Posts: 44

#3725 • • ö
Tietääx kukaan et onko tosi vaarallista mennä solariumiin ilman bikiinin yläosaa?*täh*
Epailija

Posts: 5,636

#3726 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Ei se bikinin yläosa alleen mitään ihoa kummempaa juuri kätke. Ihosyöpäriski ei varmaan oleellisesti muutu, kun miettii lisätyn suojaamattoman ihon pinta-alaa jo paljaana olevan ihon pinta-alaan. Sanoin siis että ei, se ei ole erikseen tosi vaarallista. Solariumiin meno sen sijaan ei ole mitään ihan turvallista puuhaa noin yleisesti ottaen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Apo

Posts: 1,574

#3727 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Epailija, 27.5.2005 16:13:
Ei se bikinin yläosa alleen mitään ihoa kummempaa juuri kätke.



Taitanee olla se bikinin yläosan alla oleva iho herkempää kuin esim. kasvojen iho joka on koko ajan näkyvillä & valossa eikä vaatteiden alla.
susanna*

Posts: 36

#3728 • • susanna* -kaikki tänne mulle heti- :)
Miksi joissakin busseissa ne penkit on sillai ärsyttävästi limittäin?*ding*
lostgone

Posts: 2,493

#3729 • • lostgone
Onko uskonto kulttuuria?

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Amma

Posts: 2,383

#3730 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Onko ennustus lupaus vai arvio tulevaisuudesta?
Jos se on arvio, niin miksi ihmiset usein puhuvat tyyliin: "Säätiedotuksessa luvattiin..."?

--
*etsiskel*

Nil

Posts: 113

#3731 • • Nil

Amma, 29.5.2005 22:43:
Onko ennustus lupaus vai arvio tulevaisuudesta?
Jos se on arvio, niin miksi ihmiset usein puhuvat tyyliin: "Säätiedotuksessa luvattiin..."?



Siis ennustus ei varsinaisesti oo kumpaakaan. Ennustus on enemmänkin henkilön näkemys tulevaisuutesta, mutta sana voi merkitä eri asioita riippuen siitä mitä mieltä kyseistä ennustusta tulkitseva henkilö on...
Verano

Posts: 4,649

#3733 • • Edited Verano Merituuli
a) Miksi jotkut ihmiset eivät halua, että heidän numeronsa näkyy kun he soittavat jollekulle? Ei edes kun soittavat kavereilleen? Onko heidän numeronsa extrasuperhypersalainen ja seuraukset kammottavat, jos heidän paras frendinsä näkisi, että nyt se Marjatta soittaa..?

b) Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä vastaa puhelimeen, jos eivät tunnista numeroa tai numero ei näy ollenkaan vaan se on tuntematon?

Syntyisi aika hankala tilanne, jos kaikki tekisivät kuten edellä... muutaman tunnen jotka todella toimivat sekä a) että b) -kohdan mukaan. Yritä nyt sitten heitä saada kiinni. Aina saa laittaa tekstaria tms et olitkohan se sinä joka yritit soittaa, jos ei ole päässyt vastaamaan puhelimeen. Jostain muusta kuin omasta numerosta on turha heille soittaa.

Jos joku lehtimyyjä tms soittaa niin kyllähän sen puhelun voi lopettaa, ettei sekään musta ole mikään kummonen syy olla vastaamatta, että numero ei ole tuttu/ sitä ei näy.

Toki ymmärrän, että jollain voi olla hyvä syy, ettei hänen numeronsa saa päätyä jonkun tietyn henkilön tietoon tms.

Eräs tuttu soittaessaan mulle niin ettei numero näkynyt:" ai sä vastasit, mä olin ihan varma ettet sä uskalla vastata ku mulla ei näy numero!" Juu vastasin kädet täristen ja ääni väpättäen kun pelotti niin paljon..
ezzy

Posts: 8,060

#3734 • • ezzy Droid-pappa

Verano, 30.5.2005 19:16:
a) Miksi jotkut ihmiset eivät halua, että heidän numeronsa näkyy kun he soittavat jollekulle? Ei edes kun soittavat kavereilleen? Onko heidän numeronsa extrasuperhypersalainen ja seuraukset kammottavat, jos heidän paras frendinsä näkisi, että nyt se Marjatta soittaa..?

b) Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä vastaa puhelimeen, jos eivät tunnista numeroa tai numero ei näy ollenkaan vaan se on tuntematon?

Syntyisi aika hankala tilanne, jos kaikki tekisivät kuten edellä... muutaman tunnen jotka todella toimivat sekä a) että b) -kohdan mukaan. Yritä nyt sitten heitä saada kiinni. Aina saa laittaa tekstaria tms et olitkohan se sinä joka yritit soittaa, jos ei ole päässyt vastaamaan puhelimeen. Jostain muusta kuin omasta numerosta on turha heille soittaa.

Jos joku lehtimyyjä tms soittaa niin kyllähän sen puhelun voi lopettaa, ettei sekään musta ole mikään kummonen syy olla vastaamatta, että numero ei ole tuttu/ sitä ei näy.

Toki ymmärrän, että jollain voi olla hyvä syy, ettei hänen numeronsa saa päätyä jonkun tietyn henkilön tietoon tms.

Eräs tuttu soittaessaan mulle niin ettei numero näkynyt:" ai sä vastasit, mä olin ihan varma ettet sä uskalla vastata ku mulla ei näy numero!" Juu vastasin kädet täristen ja ääni väpättäen kun pelotti niin paljon..



a) Ei huvita, että ihmiset, joiden et halua saavan numeroasi, soittavat sinulle tai olet vain paranoidi/yksityisyydenhaluinen.

b) Ei kiinnosta puhua tuntemattomille tai on ikäviä tuttuja joilla on tuntematon nro tai salaavat sen tahallaan. Jos on asiaa, niin laittaa tekstaria tai soittaa numerosta, joka näkyy. Syitä on paljon. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. On vain olemassa ihmisiä, joille ei kiinnosta vastata.

Sama homma oven kanssa, ei kiinnosta avata, jos ei ole ilmoittanut tulostaan. Toki tarkistan josko se on esim naapuri tai joku hädässä tms.
Verano

Posts: 4,649

#3735 • • Verano Merituuli

ezzy, 30.5.2005 20:06:
---
Verano, 30.5.2005 19:16:
a) Miksi jotkut ihmiset eivät halua, että heidän numeronsa näkyy kun he soittavat jollekulle? Ei edes kun soittavat kavereilleen? Onko heidän numeronsa extrasuperhypersalainen ja seuraukset kammottavat, jos heidän paras frendinsä näkisi, että nyt se Marjatta soittaa..?


b) Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä vastaa puhelimeen, jos eivät tunnista numeroa tai numero ei näy ollenkaan vaan se on tuntematon?

---


a) Ei huvita, että ihmiset, joiden et halua saavan numeroasi, soittavat sinulle tai olet vain paranoidi/yksityisyydenhaluinen.

b) Ei kiinnosta puhua tuntemattomille tai on ikäviä tuttuja joilla on tuntematon nro tai salaavat sen tahallaan. Jos on asiaa, niin laittaa tekstaria tai soittaa numerosta, joka näkyy. Syitä on paljon. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. On vain olemassa ihmisiä, joille ei kiinnosta vastata.

Sama homma oven kanssa, ei kiinnosta avata, jos ei ole ilmoittanut tulostaan. Toki tarkistan josko se on esim naapuri tai joku hädässä tms.



Tuostahan juuri syntyy kierre. Soitat kaverillesi niin ettei numerosi näy (vai muutatko aina asetuksia sen mukaan kenelle soitat?) Tämä ei vastaa koska ei halua vastata jollei numeroa näy. Kun hän soittaa sulle, sä et vastaa. Kommunikoitteko siis vain tekstiviestitse? (Jollei kasvotusten ja netissä tapahtuvaa kommunikointia lasketa.)

Ja onhan se eri asia avata ovi tuiki tuntemattomalle kuin vastata puhelimeen.
ezzy

Posts: 8,060

#3736 • • ezzy Droid-pappa

Verano, 30.5.2005 20:18:

Tuostahan juuri syntyy kierre. Soitat kaverillesi niin ettei numerosi näy (vai muutatko aina asetuksia sen mukaan kenelle soitat?) Tämä ei vastaa koska ei halua vastata jollei numeroa näy. Kun hän soittaa sulle, sä et vastaa. Kommunikoitteko siis vain tekstiviestitse? (Jollei kasvotusten ja netissä tapahtuvaa kommunikointia lasketa.)

Ja onhan se eri asia avata ovi tuiki tuntemattomalle kuin vastata puhelimeen.



Sitten on ongelma. En tosin näe puheviestinnän puutetta mitenkään erityisenä ongelmana, tekstaan varsin nopsaan *nauru*
Itse en siis salaa numeroani, en vaan yleensä vastaa tuntemattomille (tosin tänään vastasin kahteen. Toinen oli DNA:n myyjä (sanoin hoovee) ja toinen oli väärä nro). Salattuihin en tosiaan vastaa ollenkaan.
Verano

Posts: 4,649

#3737 • • Verano Merituuli

ezzy, 30.5.2005 20:53:
---
Itse en siis salaa numeroani, en vaan yleensä vastaa tuntemattomille (tosin tänään vastasin kahteen. Toinen oli DNA:n myyjä (sanoin hoovee) ja toinen oli väärä nro). Salattuihin en tosiaan vastaa ollenkaan.



Eihän se niin kauheata ollut se vastaaminen *vink*

Ollaan täs järkkäämäs polttareita ja soitin juuri tyypille, jonka numeron sain yhdeltä kaveriltani. Tää kaverinkaveri ei vastannut. Nyt sit pitää pohtia et johtuuko siitä ettei se tunne mun numeroa..

Sen jälkeen ku mun puhelinhöpinät ei oo enää maksaneet mulle niin tulee kyl soitettuu paljon useammin ku ennen, siis tekstareiden sijaan. Lisäks monesti tekstarin kirjottaminen tuntuu 'vaivalloiselta' jos vertaa koneella kirjottamiseen, joka on joutusampaa, näppärämpää ja voi kirjottaa enemmän.

Tästä poikiikin tyhmä kysymys: Onkos olemassa kännyjä (muita ku jotain communikaattoreita) joissa voi peistata tekstareita kirjottaessa?
kilobitti

Posts: 2,419

#3738 • • kilobitti 1-2-3 techno

Verano, 30.5.2005 21:04:
Tästä poikiikin tyhmä kysymys: Onkos olemassa kännyjä (muita ku jotain communikaattoreita) joissa voi peistata tekstareita kirjottaessa?



Peistata? Siis tarkoitatko kopioida jotain sulle lähetetystä viestistä? Ainakin suht tuoreissa Nokialaisissa on vissiin kaikissa semmonen funkkari, että kun tekstariin vastaa, se tarjoaa mahdollisuutta tyhjätä ruutu tai säästää alkup. viesti.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

kilobitti

Posts: 2,419

#3739 • • kilobitti 1-2-3 techno
Kysymys:

Jos saa pienen ruhjeen, se ei välttämättä vuoda juuri lainkaan. Mutta jos siitä repii ruven irti, se vuotaa lähes poikkeuksetta kunnolla. Miksi?

Teoria#1: ihon parantuessa pintaan muodostuu erityisen paljon suonia helpottamaan ravinnon/hapen/tms kulkeutumista perille. Ruven kohdalla olisi siis tuossa vaiheessa enemmän suonia kuin ennen ruhjeutumista.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Pepi

Posts: 70

#3740 • • Edited Pepi
Mikä on suurin ihmisen aikaan saama nopeus kappaleelle joka on paljaalla silämällä nähtävissä. Siis ei mikään elektori, protoni tms...

Miten olisi mahdollista rakentaa rattailla sellainen vempain, että viimeisen rattaan kehänopeus olis yli valonnopeuden ?

--
.-Pepi-. *nukkuu*