Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,544,701 views

nazarie

Posts: 176

#13981 • • nazarie saapasjalkakissa
Ja nyt ärsyttää miehetkin *toktok*

--
The truth may be out there, but lies are inside your head

Hendryk

Posts: 510

#13983 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
Kävelet kauppakeskuksen avaralla käytävällä kiireettömänä lauantai-iltapäivänä lähes yksin, kiireettömästi. Katselet ikkunaseinien tuhlaustarjontaa, nuuhkit kebabberioista tulvahtelevia "tuoksuja" ja ajattelet omia ajatuksiasi - niitä hiottuja timantteja, jotka ovat kanssatallaajiesi pähkinäaivoille liian laajoja ja monimutkaisia.

Raukean olosi keskeyttää etäämmällä olevasta muotiputiikista käytävälle kiirehtivät korkokenkien kopsahdukset. (Tämä on tällainen miesjuttu, tämä juttu.*kuolaa*) Oijoi, mitkä rotusääret, huomaat, ja mikä hallittu askellus! Tällaista silmäkarkkiahan olet ollutkin vailla tänä koleana kesäpäivänä. Siispä tiivistät hieman askellustasi ja kohotat samalla katsettasi, josko säärien lisäksi nähtävilläsi olisi jotain muutakin naisellisen viehkoa...

Mutta silloin huomaatkin kauhuksesi, että silmiesi edessä heiluu

Y L I L E V E Ä * P E R H E ! !

Yrität päästä ohi, yrität päästä sekä välistä että yli ynnä ali, mutta viiden hengen rintamana raahustava kolonna blokkaa kaikki pujotteluyrityksesi. Suolablogia pitävän iskän ja shampoolle allergisen äiskän väliin repeävät railot umpeutuvat nopeammin kuin avautuvat. (Vanha bisse on tiivistynyt venyväksi, mutta katkeamattomaksi sidokseksi tämän kaksikon ympärille.) Pikku-Pekka harjoittelee ujon etäällä potkulaudalla, mutta seilaa lähinnä sivusuunnassa. Juro teini etenee nyrkit taskuissa kuin traktori juuri niin etäällä seinästä ettei siitäkään välistä mahdu vilahtamaan. Vähemmän juro teini pälättää kännykkään ja siksakkaa näyteikkunalta toiselle kuin humalainen Tanja Poutiainen.

Tämän köörin taakse jumiutuneena voit vain jättää hellät hyvästit Skandinavian rodukkaimmille alaraajoille, jotka ovat jo kadonneet jonnekin, joko johonkin toiseen putiikkiin tai jo johonkin toiseen kerrokseen. Samalla Pekka seisahtuu ja sanoo varovasti: "Multa tais tulla kakka housuun." Punaihoinen iskä huokaisee syvään. Äiskä äyskäisee ruman sanan ja seisahtuu. Vähemmän juro teini jatkaa matkaa huomaamatta, että muu perhe on jäänyt riitelemään. Nenäsi kertoo, että pikku-Pekka ei puijaa.

(Äsken lukemallasi tunnelmapalalla on valitettavan vankka todellisuuspohja.)

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

mariq

Posts: 2,154

#13984 • • Edited mariq
"Kukin taplaa tyylillään" *igor*
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.
Tiedän kyllä mitä taaplaaminen on, ja olenkin varsin vakuuttunut siitä, että oikeasti eli absoluuttisen totuuden mukaisesti sanonta menee "Kukin taaplaa tyylillään", joka lienee sarkastinen lausahdus ottaen huomioon, että taaplaaminen - a.k.a. taapelin teko - on melkoisen tarkkaa puuhaa..

Kielipoliisi kuittaa o7

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

sapeli

Posts: 11,768

#13985 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Mikä ärsyttää?:

"Kukin taplaa tyylillään" *igor*
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.



Minä olen tuota käyttänyt ja kuullut tuota käytettävän tilanteissa, joissa joku tekee jotakin epätavallisella mutta ilmeisesti toimivalla tavalla.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

hiphei

Posts: 493

#13986 • • hiphei
Kaiken maailman ovelta ovelle kauppiaat, jotka ovat tunkeilevia, epäkohteliaita ja erittäin sinnikkäitä myyntimiehiä.. Meillä kävi eilen 20.30 joku tyyppi kauppaa kodin turvallisuuteen liittyen,
mielestäni ensinnäkin on hölmöö kaupitella tuohon aikaan mitään.
hiphei

Posts: 493

#13987 • • hiphei

Replying to Mikä ärsyttää?:

"Kukin taplaa tyylillään" *igor*
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.
Tiedän kyllä mitä taaplaaminen on, ja olenkin varsin vakuuttunut siitä, että oikeasti eli absoluuttisen totuuden mukaisesti sanonta menee "Kukin taaplaa tyylillään", joka lienee sarkastinen lausahdus ottaen huomioon, että taaplaaminen - a.k.a. taapelin teko - on melkoisen tarkkaa puuhaa..

Kielipoliisi kuittaa o7



Voe vitja ku välillä kielipoliisit ärsyttää *justjoo*, mutta useimmiten Ei koska on kotona ihka oma simmoinen ja useimmiten siitä on kyllä hyötyä :)

Ärsykkeistä huolimatta oikein muksaa pv itse kullekkin :)
Amuck

Posts: 2,396

#13988 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Mikä ärsyttää?:

Suolablogia pitävä iskä



:D helmiä!

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

mariq

Posts: 2,154

#13990 • • mariq

Replying to Mikä ärsyttää?:

---
Ärsykkeistä huolimatta oikein muksaa pv itse kullekkin :)



Plur! :)

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

mariq

Posts: 2,154

#13991 • • mariq

Replying to Mikä ärsyttää?:


---
"Kukin taplaa tyylillään" *igor*
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.
---


Minä olen tuota käyttänyt ja kuullut tuota käytettävän tilanteissa, joissa joku tekee jotakin epätavallisella mutta ilmeisesti toimivalla tavalla.



Heh, olen ahdasmielinen jäärä ja kannatan perinteitä irrationaalisen sattumanvaraisesti *hih* *justjoo* Taaplaaminen on pyhä!

Muutenkin toki sanontojen aluperä usein kiinnostaa ja jos jokin sanonta ottaa uuden muodon ja sitä kautta uuden merkityksen säilyttäen samalla ison osan menneestä, se vaan tekee pahaa. *nauru* Vähän samanlailla kun se että menee metrosta ulos eri puolelta kuin on mennyt sisään..

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Hendryk

Posts: 510

#13992 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
Huonekalujen kokoamisohjeet.

Siis nämä tuhruisesti monistetut aaneloset, joissa kaikki kirjahyllyn tai parvisängyn lukuisat erikokoiset ja eritavalla esiporatut rimat sekä viidentoista eri sortin nupit, tapit ja mutterit on ympätty samaan "selittävään" piirustukseen mittakaavassa 1:10 000. Vasemmassa yläkulmassa saatetaan käydä koko prosessi läpi kolmella lauseella.

Viimeisenä kokemuksena on kaverille saapunut parvisänkypalapeli, jota olemme kahteen peikkoon koonneet jo kaksi iltaa, ja komantena pitäisi tulla valmista. Sanalliset ohjeet ovat sellaisia kuin: "Kokoa ensin päädyt", vaikka ihan ensimmäisenä läpyskässä soisi lukevan: "Kutsu koolle kymmenen kaveriasi, sillä tässä touhussa tarvitaan paljon käsiä ja kärsivällisyyttä."

Koska yhtä parvisänkyä varten on kuitenkin kaadettu puoli hehtaaria ikimetsää, niin ei kai se olisi enää pahemmin kirpaissut, jos olisi poikkaistu lisäksi pari taimea, että olisi saatu ne ohjeet ripoteltua vaikka kolmelle eri paperille?

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#13993 • • Aurinkoneiti
Ko en muista erästä kirjailijan enkä hänen kirjoittamansa kirjan nimeä. Luin kirjan joskus 80-90-luvun vaihteessa. Se kertoo energiakriisistä Suomessa (tulevaisuudessa).
rose

Posts: 1,047

#13994 • • rose vakaasti epävakainen
-__________________-

--
TwistedLife™ Amusement Park

Takyon

Posts: 2,945

#13995 • • Takyon Möwkö

Replying to Mikä ärsyttää?:

Huonekalujen kokoamisohjeet.

Siis nämä tuhruisesti monistetut aaneloset, joissa kaikki kirjahyllyn tai parvisängyn lukuisat erikokoiset ja eritavalla esiporatut rimat sekä viidentoista eri sortin nupit, tapit ja mutterit on ympätty samaan "selittävään" piirustukseen mittakaavassa 1:10 000. Vasemmassa yläkulmassa saatetaan käydä koko prosessi läpi kolmella lauseella.

Viimeisenä kokemuksena on kaverille saapunut parvisänkypalapeli, jota olemme kahteen peikkoon koonneet jo kaksi iltaa, ja komantena pitäisi tulla valmista. Sanalliset ohjeet ovat sellaisia kuin: "Kokoa ensin päädyt", vaikka ihan ensimmäisenä läpyskässä soisi lukevan: "Kutsu koolle kymmenen kaveriasi, sillä tässä touhussa tarvitaan paljon käsiä ja kärsivällisyyttä."

Koska yhtä parvisänkyä varten on kuitenkin kaadettu puoli hehtaaria ikimetsää, niin ei kai se olisi enää pahemmin kirpaissut, jos olisi poikkaistu lisäksi pari taimea, että olisi saatu ne ohjeet ripoteltua vaikka kolmelle eri paperille?



Noi on kyl välillä ihan helvettiä, ja varsinkin kun ne usein on kopion kopion kopioita tms :D

Mutta imo paljon parjatut Ikean kokoamisohjeet on oikeasti todella selkeitä. Niissä ei ole ensimmäistäkään sanallista ohjetta mutta ne kuvat on selkeitä ja niistä selvästi erottaa mikä niistä lähes samannäköisistä palikoista kuuluu mihinkin ja miten päin kun vaan jaksaa katsoa.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

tommib

Posts: 3,204

#13996 • • tommib
Postin nk. asiakaspalvelu. Laitat mailia ja saat ihan eri vastauksen kun soittamalla. Olin tilannut tavaraa vanhaan osoitteeseeni ja yritin saada asiasta tiedon toimipaikkaan, joka vastaa vanhan osoitteen alueesta. Väännettyäni asiasta Postin "asiakaspalvelun" kanssa kolmen mailin verran, soitin asiakaspalveluun. Netissä asiakaspalvelija vain jankkaa ettei toimipaikkaan voi lähettää asiasta viestiä, eikä hänellä ole antaa toimipaikan yhteystietoja.

Soitin puhelinpalveluun, alle viidessä minuutissa kyseiseen toimipaikkaan oli laitettu mailitse asiasta tietoa. Onneksi kaveri on postinjakaja ja vinkkasi asiasta minulle.
rose

Posts: 1,047

#13997 • • rose vakaasti epävakainen
-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

-_-

fok it

--
TwistedLife™ Amusement Park

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#13999 • • Aurinkoneiti

Replying to Mikä ärsyttää?:

HYTTYSET!

Vattuako niiden pitää kupata minua?



Niitähän täällä riittää. Jos ne kuppaa minua, niin ehdottomasti myös sinua. Taatusti jokainen joutuu kokemaan sen.
Oj

Posts: 1,349

#14000 • • Oj Keep it FILTHY
Kun ei löydy sopivaa kämppää johon voisi muutella *toktok*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]