14,184 posts, 710 pages, 4,800,854 views
Replying to Mikä ärsyttää?:
"Kukin taplaa tyylillään"
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.
Jos joku tietää mitä taplaaminen on, minua saa aiheesta valaista! Samoin otan mieluusti vastaan ymmärrystä siitä, mitä tuota sanontaa käyttävä yksilö tarkoittaa.
Tiedän kyllä mitä taaplaaminen on, ja olenkin varsin vakuuttunut siitä, että oikeasti eli absoluuttisen totuuden mukaisesti sanonta menee "Kukin taaplaa tyylillään", joka lienee sarkastinen lausahdus ottaen huomioon, että taaplaaminen - a.k.a. taapelin teko - on melkoisen tarkkaa puuhaa..
Kielipoliisi kuittaa o7
---
---
Minä olen tuota käyttänyt ja kuullut tuota käytettävän tilanteissa, joissa joku tekee jotakin epätavallisella mutta ilmeisesti toimivalla tavalla.
Huonekalujen kokoamisohjeet.
Siis nämä tuhruisesti monistetut aaneloset, joissa kaikki kirjahyllyn tai parvisängyn lukuisat erikokoiset ja eritavalla esiporatut rimat sekä viidentoista eri sortin nupit, tapit ja mutterit on ympätty samaan "selittävään" piirustukseen mittakaavassa 1:10 000. Vasemmassa yläkulmassa saatetaan käydä koko prosessi läpi kolmella lauseella.
Viimeisenä kokemuksena on kaverille saapunut parvisänkypalapeli, jota olemme kahteen peikkoon koonneet jo kaksi iltaa, ja komantena pitäisi tulla valmista. Sanalliset ohjeet ovat sellaisia kuin: "Kokoa ensin päädyt", vaikka ihan ensimmäisenä läpyskässä soisi lukevan: "Kutsu koolle kymmenen kaveriasi, sillä tässä touhussa tarvitaan paljon käsiä ja kärsivällisyyttä."
Koska yhtä parvisänkyä varten on kuitenkin kaadettu puoli hehtaaria ikimetsää, niin ei kai se olisi enää pahemmin kirpaissut, jos olisi poikkaistu lisäksi pari taimea, että olisi saatu ne ohjeet ripoteltua vaikka kolmelle eri paperille?
HYTTYSET!
Vattuako niiden pitää kupata minua?