Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,621,047 views

Takyon

Posts: 2,945

#12301 • • Takyon Möwkö

Epailija, 7.1.2009 16:33:
Eilen alkoi nelostiellä hieman nyppiä eräät autoilijat. Jos kerran ajetaan nelikaistaista motaria, jossa eri suuntiin menevien kaistojen välillä on reilun kymmenen metrin levyinen penger, niin eihän silloin perkele mitään pitkiä ruveta läiskimään pois päältä, jos kaksi reunimmaisilla kaistoilla ajavaa autoa kohtaavat toisensa. Ensinnäkin siinä ollaan jo niin sivussa toisen ajolinjalta, että edes rekkojen tehopitkät eivät juuri häikäise ja toisekseen autokoulussakin opetettiin, että pitkät laitetaan pois päältä vasta sitten kun kahden kohtaavan auton välinen tienpätkä on kokonaan valaistu - ja kyseisessä tilanteessa tämä ei toteudu missään vaiheessa. Jos joku idari haluaa ajaa satasta öisessä lumisateessa lyhyet päällä, niin omapa on henkensä, mutta pakkoko sitä on alkaa vilkutella pitkiä protestiksi, jos joku toinen on vähän tarkempi omasta ja kuljettettavan turvallisuudesta. Stana.



Eri ihmiset reagoivat eri tavalla erilaisiin valoihin, itseäni tuo häiritsee jos se tie silläkohden on suora tai sitten se vastaantuleva (pitkillä) tulee sisäkaaressa. Eli jos joku vilkuttaa valoja, se tarkoittaa sitä että kyseistä vastaantulijaa sinun valot häikäisevät jolloin olisi ihan toivottavaa että vaihdat lyhyille että teillä molemmilla olisi mahdollisuus ajaa turvallisesti :) Siellä motarilla kuitenkin on ne riista-aidat eli melko harvoin siellä mitään otuksia kävelee aitojen sisäpuolella.

plink, 7.1.2009 19:02:
mutta siltikin jotkut saatanan mulkut ohittaessaan tulivat takaisin oikealle kaistalle alle 10 metrin etäisyydellä oman autoni keulasta. joka saatanan kerta tuulilasi ihan paskassa suolalitkusta..



Toi on kyl niin perseestä ja samaa huomaa ihan myös kaupunkiajossa, ja yleensä siihen eteen jäädään sitten vielä hidastelemaan. Itse ajan säällä kuin säällä ihan reilusti ohi vaikka siellä takana olisikin joku "tosivitunkiireinenjatärkee" sälli hiillostamassa. Jos se viiden sekunnin takia menettää yöunensa niin se on sit voivoi.

vituillaan olevat lähivalot on periaatteessa sama kuin pitkät päällä kokoajan ja pimeän aikaan kiva ajella kun perässä jonkun kusipään valot heijastavat kaikista peileistä niin ettei ite näe eteen.



Tähän olen yleensä vastannut kääntämällä sivupeilini asentoon jossa se valokeila suuntautuu suoraan taakse :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

vns

Posts: 276

#12302 • • vns
Ostin yli 500€:llä paitoja mut unohdin ostaa pipon jonka takia mä kauppaan lähdin. *senkin**nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#12303 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Takyon, 7.1.2009 19:20:
Eri ihmiset reagoivat eri tavalla erilaisiin valoihin, itseäni tuo häiritsee jos se tie silläkohden on suora tai sitten se vastaantuleva (pitkillä) tulee sisäkaaressa. Eli jos joku vilkuttaa valoja, se tarkoittaa sitä että kyseistä vastaantulijaa sinun valot häikäisevät jolloin olisi ihan toivottavaa että vaihdat lyhyille että teillä molemmilla olisi mahdollisuus ajaa turvallisesti :)



Ymmärrän sen, että ne pitkät tuntuvat vähän epämiellyttäviltä. Olenhan itsekin vastaanottavassa päässä silloin kun vastaan tulee joku, joka ajattelee samoin kuin minä (ja väittäisin, että tämä tarkoittaa tieliikennelain noudattamista). Se ei kuitenkaan kenenkään turvallisuutta paranna että ne pitkät laitetaan pois päältä. Kyseinen tienpätkähän on sellainen, että vastaantulijoiden kaistat muodostavat käytännössä oman tiensä ja siten kummatkin voivat ajaa pitkillä ilman, että perinteinen viiden luksin valokuvio ylittää edes sitä keskellä olevaa pengertä. Se häikäisy on siis asteeltaan ihan eri luokkaa kuin jos tulee pitkillä vastaan pienemmällä yksi kaista per suunta-maantiellä ja on järjetöntä tiputtaa näkyvyys sen takia pahimmillaan alle kolmasosaan. Lyhyillähän ei noissa nopeuksissa tee muuta kuin näe josko tie kääntyy.

Siellä motarilla kuitenkin on ne riista-aidat eli melko harvoin siellä mitään otuksia kävelee aitojen sisäpuolella.



No en kyllä mielelläni ottaisi sitä riskiä, että sellainen harva tapahtuma sattuisi kohdalle. Tiellä saattaa olla muutakin roinaa, esimerkiksi rekoista tippuneita jääkimpaleita näin talvisin.

---
plink, 7.1.2009 19:02:
mutta siltikin jotkut saatanan mulkut ohittaessaan tulivat takaisin oikealle kaistalle alle 10 metrin etäisyydellä oman autoni keulasta. joka saatanan kerta tuulilasi ihan paskassa suolalitkusta..
---
Toi on kyl niin perseestä ja samaa huomaa ihan myös kaupunkiajossa, ja yleensä siihen eteen jäädään sitten vielä hidastelemaan. Itse ajan säällä kuin säällä ihan reilusti ohi vaikka siellä takana olisikin joku "tosivitunkiireinenjatärkee" sälli hiillostamassa. Jos se viiden sekunnin takia menettää yöunensa niin se on sit voivoi.



Tätä komppaan minäkin. Eilen tuli koettua yksi toinen variaatio tästä tuolla enemmän Mikkelin suunnalla, jossa etenkin ohituskaistalla oli puuterilunta tien päällä. Näkyvyys katoaa aika tehokkaasti, kun farmarivolvo vetelee ohi 130 km lasissa ja vetäisee eteen lumipilvi vanavedessään.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

larzizi

Posts: 1,661

#12304 • • larzizi
Mä en ymmärrä. Parin päivän aikana tuntuu, että kaikki hajoo käsiin. Ensin digiboksi sekosi ja lopetti toimintansa. Sen jälkeen pesukone sanoi itsensä irti kesken ohjelman. Vitutti myös ne vaatteet koneen sisällä, kun luukkua ei saa auki kesken ohjelman. Grrreat! Sen jälkeen auton lohkolämppäri JA auton oma lämmitys alkoivat temppuilla (en tiedä vieläkään mikä niissä on vialla). Nyt tänään ensin vessa piti outoa ääntä vedettäessä. Olin jo lähes varma, että se räjähtää. Myös toinen vessa piti samaa ääntä. Samaa toimintamallia jatkoi myös keittiön hana. Putkissa siis ilmeisesti jotain vikaa, mutta en edes halua tietää mitä *igor*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#12305 • • peikkolapsi miisa the maskotti

larzizi, 8.1.2009 12:00:
Mä en ymmärrä. Parin päivän aikana tuntuu, että kaikki hajoo käsiin. Ensin digiboksi sekosi ja lopetti toimintansa. Sen jälkeen pesukone sanoi itsensä irti kesken ohjelman. Vitutti myös ne vaatteet koneen sisällä, kun luukkua ei saa auki kesken ohjelman. Grrreat! Sen jälkeen auton lohkolämppäri JA auton oma lämmitys alkoivat temppuilla (en tiedä vieläkään mikä niissä on vialla). Nyt tänään ensin vessa piti outoa ääntä vedettäessä. Olin jo lähes varma, että se räjähtää. Myös toinen vessa piti samaa ääntä. Samaa toimintamallia jatkoi myös keittiön hana. Putkissa siis ilmeisesti jotain vikaa, mutta en edes halua tietää mitä *igor*



koneiden kapina!
harvinaisen tuttua tässä taloudessa *justjoo*
heti ku muutti tossa pari kk sitte ni ei toiminu netti eikä dikipoksi eikä keittiön sähköt, sitte nyt saa viiä pois täällä olleen tiskikoneen ku se ei toimi ja pesukonekka ei koskaan lähteny pelittämään ni onneks saan siitä rahani takas *hmph*
luuriki on kiinni teipillä ku se hajos uutena vuotena vaan entistä enemmän.
ainiin ja mun patterit ei lämmitä ja oon vaihteeks ihan jäässä täällä. surkuhupaisaa *piis*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Avatar
#12306 • • Sunshine^82 Guest
se kun tulee joku biisi mieleen eikä mitään muistikuvaa mikä se on! *grr*
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#12307 • • WiljamiDzay Nyypiö

Sunshine^82, 8.1.2009 20:11:
se kun tulee joku biisi mieleen eikä mitään muistikuvaa mikä se on! *grr*



Normaalia mulle kanssa... Joskus rupee vaan soimaa päässä joku melodia josta ei tiiä yhtää ees missälie kuullu (jossai setissä/bileissä/baarissa/tausalla)...

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Freja

Posts: 8,775

#12309 • • Freja Sihteeri

domi, 9.1.2009 09:19:
TIETOENATOR



Se on vain pelkkä Tieto.

:D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Janisa

Posts: 2,226

#12311 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Semmoset IT-jannut, jotka tulee joka helvetin vuodenvaihde tekemään meille päivityksiä ja joka helvetin vuosi koneet kaatuilee pari viikkoa ohjelmiston asennuksen jälkeen ja jannut juoksee täällä joka päivä asentelemassa jotain uudelleen.

Argh! Tää toistuu joka vuosi! *senkin*

Jospa ottaisin opiksi enkä ensi vuonna olisi tähän aikaan hommissa ettei tarvii hermoja menettää noiden takia. *joo*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

tiiplis

Posts: 1,043

#12312 • • tiiplis also available in sober
Puhuin suuni puhtaaksi ja nyt tunnen itseni idiootiksi.

--
italia litania nainati lailati

Freja

Posts: 8,775

#12314 • • Freja Sihteeri
Voi helevetti. Viimeks ku pesin pyykkiä, unohin huuhteluaineen ja kaikki vaatteet oli iha sähkösiä (tietty jotai semivillaa ja fleeceä vaa pesus..), ja ny si olin täl kertaa laittanu vahingos et "ei linkousta". Vaatteet litimärkiä. Vaikka laitoin ny pesukoneen linkoomaan, ni eipä tuo enää pahemmin auta enää tässä vaihees ku pitäis tunnin päästä lähtee liikkeelle.
Mul ei oo vaatteita. Jes. Lähen kai si tuulihousuissa ja kulahtanees hupparis leffaan ja parille. Wuhuu!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#12316 • • Equalizer Guest
jos joku ei vaan tajua elämäntillannetta laisinkaan*poks*
tiiplis

Posts: 1,043

#12317 • • tiiplis also available in sober
V*tun saatanan ämmä *dissaa*

--
italia litania nainati lailati

JaUHomAto

Posts: 395

#12318 • • JaUHomAto väärä nimi
toi hiton tuuli ja tää loskakeli.
onni3mk

Posts: 3,973

#12320 • • onni3mk Onni on.
*itun päänsärky! *toktok*

Jo melkein viikko enemmän tai vähemmän särkeny päätä *igor*

--
Onni on.