Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,632,288 views

Freja

Posts: 8,775

#11481 • • Freja Sihteeri
meil o yks irma bäkkäris ku sen ääni ei kestä. Sen mielestä on sitten ok kuunnella jotain musaa kun ei tarvi vastaa puhelimeen.. Se kuuntelee uniklubia. Ai mite nii hajoan?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Lyylikki

Posts: 2,975

#11482 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Lotus Notes ja F5
pirpeli

Posts: 5,533

#11483 • • pirpeli
NO TÄÄ TURUN NUORISOASIAINKESKUS!

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

crissy

Posts: 1,958

#11484 • • Edited crissy

Norb, 19.8.2008 10:13:
Hehheheheh, aaarg *toktok* Nää työkaverit jolla on muksuja.. Ne on jatkuvasti poissa kun lapsi sairastaa, vaikka just ovat olleet 2 vuotta äitiyslomalla/ hoitovapaalla. Sitten toiset joutuu tekee niiden työt, tai odottaa että pääsee neuvoo miten työt kuuluisi tehdä, kun ei ne mitään osaa tehdä 2 vuoden "loman" jälkeen..

Entä jos minä en hanki kakaroita? Mulla on myös naisena huonompi palkka ja huonommat etenemis mahdollisuudet etc. Ja just näiden Äitien takia.... Kiitokset siitä..

En taida olla kovin lapsiystävällinen.. Huoh..




no et taida olla.. mä epäilen että kyllä ne äidit toivois ennemmin et ne lapset ois terveinä, kuin se et ne on kipeenä. Itellä on 4.5v mukula ja muutaman kerran vuoden aikana oon joutunu olemaan pois mukulan sairauden takia. Olisin toivonu et yli 39asteen kuume ja siihen sisältyny korvatulehdus olis voinu jäädä tulematta.
ei oo kiva kattoo ku pien laps paskoo ja oksentaa samaan aikaan. Sit kohta oot itekki.

ai nii ja voisiks ton tummennetun vaikka selvittää tarkemmin ku mä en oikein ymmärrä?


Hei mut kato jos sua rasittaa se et naisilla on oikeus olla sen 3v himassa lapsen syntymän jälkeen niin suosittelen alanvaihtoa miesvaltaiselle alalle... Siellä hyyyvin harva jää hoitovapaalle ja ne ei oo sit kädettömii ku tulevat isyyslomilta takas.
Miinapiina

Posts: 3,494

#11485 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 19.8.2008 15:37:
---
Norb, 19.8.2008 10:13:
Mulla on myös naisena huonompi palkka ja huonommat etenemis mahdollisuudet etc. Ja just näiden Äitien takia.... Kiitokset siitä..


---

ai nii ja voisiks ton tummennetun vaikka selvittää tarkemmin ku mä en oikein ymmärrä?



tota jäin myös itse pohtimaan... *ding*

--
pinkki on pop!!!

crissy

Posts: 1,958

#11486 • • Edited crissy

Miinapiina, 19.8.2008 15:56:
---
crissy, 19.8.2008 15:37:
---
Norb, 19.8.2008 10:13:
Mulla on myös naisena huonompi palkka ja huonommat etenemis mahdollisuudet etc. Ja just näiden Äitien takia.... Kiitokset siitä..


---

ai nii ja voisiks ton tummennetun vaikka selvittää tarkemmin ku mä en oikein ymmärrä?


---


tota jäin myös itse pohtimaan... *ding*




ja vaikka kuinka mietin tätä niin en silti kässää *nauru*
Miinapiina

Posts: 3,494

#11487 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 19.8.2008 15:58:

ja vaikka kuinka mietin tätä niin en silti kässää *nauru*



no öhöm, en mäkään... enkä myöskään sitä, et joku muu joutuis tekeen äitiyslomalaisen duunit, eiks niihin oteta yleensä äitiyslomansijainen??

(vai oonks ymmärtäny jotain väärin?)

--
pinkki on pop!!!

sune

Posts: 2,096

#11488 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Varaa ajan muttei V###u voi perua sitä jos ei meinaa tulla!!!!!!! *grr*

--
ei kovin ihku eikä plur

Lyylikki

Posts: 2,975

#11489 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Miinapiina, 19.8.2008 16:03:
---
crissy, 19.8.2008 15:58:

ja vaikka kuinka mietin tätä niin en silti kässää *nauru*

---

no öhöm, en mäkään... enkä myöskään sitä, et joku muu joutuis tekeen äitiyslomalaisen duunit, eiks niihin oteta yleensä äitiyslomansijainen??

(vai oonks ymmärtäny jotain väärin?)



Nyt tytöt jäitä hattuun...ettei mitään kissatappeluita täällä aleta järjestelemään *kissatappelu*

En usko, että suurimpaan osaan duuneista otetaan ketään töihin, kun lapsi on kipeänä esim. sen 2-3 päivää ja silloin jonkun toisen on hoidettava juoksevat asiat. Toisinaan jätetään myös ottamatta sijaisia äitiyslomalaisille ja jaellaan esim. kyseisten tyyppien asiakkaat muille samaa hommaa tekeville. Tästä ehkä joku voinee hermostua.

Toisekseen. 20-40 vuotiaitten naisten palkkaamisessa on aina se riski, että he jossakin vaiheessa ilmoittavat, että "on pullat uunissa" ja jäävät mammalomalle, jonka kustannuksiin työnantajan tulee osallistua. Työnantajalta aika lyhytnäköistä ajattelua, jos ei uskalla palkata nuoria naisia töihin, mutta toisaalta ymmärrän kyllä, että fimat eivät mielellään "maksa tyhjästä". Olenpahan kuullut usemmasta tapauksesta (en onneksi omassa lähipiirissä), jossa pariskunta on ihan tarkoituksella venyttänyt lasten tekemistä siiheksi, kunnes nainen on saanut vakkaripaikan.

Tästä samaisesta riskistä johtuen saattaa naisten etenemiselle tulla jossakin kohtaa ns. lasikatto vastaan. Naista ei haluta nostaa tietyille avainpaikoille yrityksessä koska pelätään hänen jäävän jossakin vaiheessa pois töistä, jolloin joudutaan kyseiseen työhön etsimään uusi osaaja, ja palatessaan naiselle pitäisi kuitenkin olla samat duunit odottamassa. Ja jos naiset eivät voi edetä urallaan, myös heidän palkkakehitys jää helposti heikommaksi.

Tämä ei kuitenkaan ole missään tapauksessa äitien vika, kuten Norb kovasti tuossa yritti väittää. Vika on yleisessä asenteessa: naisten, äitien, isien, miesten, johtajien, päättäjien...vähän kaikkien. Toivoisin, että asenteissa olisi jo tapahtunut muutos. Jos jotakin täytyy omasta osastostani löytää positiivista, niin täällä ei ainakaan ole pelätty laittaa naisia päälliköiksi ja johtajiksi.

Sinällään Norbin elämästa ja ajatusmaalimasta en tiedä mitään, mutta myös nuorilla naisilla on usein se asenne, että saakelin muksuja pyöräyttäneet ämmät, kun ovat vaan jatkuvasti pois. Lajien säilymisen kannalta lisääntyminen on kuitenkin suhteellisen tärkeää, joten jos muutamat poikkeusyksilöt rajaa otannan ulkopuolelle, niin kyllä suurimman osan naisista mielipide ja asenne lapsia kohtaan muuttuu sallivammaksi kun ikää tulee lisää.
Jutu

Posts: 3,054

#11490 • • Jutu Blondi

Lyylikki, 19.8.2008 16:45:
(Itseäni tosin ärsyttää suuresti se, että yksi kolleegoistani on pois 1-2 kertaa kuussa 2-3 päivää kerrallaan lapsensa sairasteluun vedoten. Ihanko oikeasti se 7-vuotias muksu on niin perkeleesti kipeänä? Kesälläkin?)


Vähän riippuu siitä, että mikä sairaus sillä lapsella on, mutta onhan se ihan mahdollista.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

oooo

Posts: 1,249

#11491 • • oooo

Lyylikki, 19.8.2008 16:45:
Olenpahan kuullut usemmasta tapauksesta (en onneksi omassa lähipiirissä), jossa pariskunta on ihan tarkoituksella venyttänyt lasten tekemistä siiheksi, kunnes nainen on saanut vakkaripaikan.



Sehän on yleistä.
Johtuu kai usein siitä, että työelämässä tapahtuu raskaana olevien syrjintää, vaikkei saisi. Vakkaripaikka tuo turvaa.

Lapsen elatukseen tarvitaan rahaa ja sitä saa töitä tekemällä. Jos ei tee töitä, eikä ole tehnyt, niin saa minimi äitiyspäivärahan, joka on tällä hetkellä sen 15,20e per arkipäivä. Sillä ei juhlita, jos miehenkään palkka ei kummoinen ole. (Plus saa sen n. 100e lapsilisiä ensimmäisestä).

Ongelmia tulee siinä kohti, jos ei ole aiemmin tehnyt paljoa töitä, vaan on esim. opiskellut.
Silloin voi/kannattaa laskea nykyisten tulojen perusteella äitiyspäivärahan määrä mutta on "kusessa", jos kohtaakin raskaana syrjintää vaikkapa määräaikaisessa duunissa ja lentää ulos. Siinä sitten voi olla hieman hankalaa saada uutta työpaikkaa, koska on raskaana, syystä että syrjintää tapahtuu _ihan oikeasti_. Samalla se äitiysp.raha voi laskea ihan minimiin ja vaikkei laskisi niin eihän se kivaa ole olla työtön raskaana. Tarvii sitä rahaa raskaana olevakin, etenkin kun vauva tarvitsee kaikenlaista tavaraa mikä ei niin ilmaista ole.

Näin jotenkin olen itse asian ymmärtänyt. Voin toki olla ihan väärässäkin.


Lyylikki, 19.8.2008 16:45:
(Itseäni tosin ärsyttää suuresti se, että yksi kolleegoistani on pois 1-2 kertaa kuussa 2-3 päivää kerrallaan lapsensa sairasteluun vedoten. Ihanko oikeasti se 7-vuotias muksu on niin perkeleesti kipeänä? Kesälläkin?)



Kyllä ne vaan voi sairastaa joka kuu, vaikkei mitään erityistä sairautta potisikaan. Olen ollut p.kodeissa töissä ja siellä se sairauskierre on joskus melkoinen ja ihan me hoitajatkin ollaan oltu pahimmillaan joka kuu kipeänä (myös kesällä) puhumattakaan sitten lapsista.
Kai se voi kouluissakin olla samanlaista. Ja tietysti on lapsia, joilla on erityisiä sairauksia ja sen vuoksi ovat useammin kipeänä. (Mutta toki, voihan se olla että sun työkaveri keksii tekosyitä).
sapeli

Posts: 11,768

#11493 • • sapeli jokukukamikä?

Lyylikki, 19.8.2008 16:45: Olenpahan kuullut usemmasta tapauksesta (en onneksi omassa lähipiirissä), jossa pariskunta on ihan tarkoituksella venyttänyt lasten tekemistä siiheksi, kunnes nainen on saanut vakkaripaikan.



Tää on mun mielestä vaan fiksua tässä järjestelmässä - lapsen tekeminen on samaa luokkaa elämän isoissa päätöksissä kuin muuttaminen uuteen kaupunkiin (tai maahan) tai uran vaihtaminen, ja aika tyhmää tai uhkarohkeaa tuollaisten tekeminen on jollei ole hyvää suunnitelmaa selviämisen suhteen.

Onhan tuo jokseenkin laskelmoivaa, mutta jos joku 25-30 vuotias pariskunta on lapsen tekoa harkitsemassa ja lähitulevaisuudessa (2-3 vuotta) häämöttää vakinaisuus, onhan se vaan fiksua odottaa ja siten varmistaa tulevan perheen tulot.

Toisaalta, ymmärrän ihan hyvin kuinka taas ärsyttää tekosyyt poissaoloille, ja kuinka siitä aiheutuu muille hommia. Samalla lailla ärsyttää kaikki muutkin lintsarit jotka teettää muille töitä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#11494 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Lyylikki, 19.8.2008 16:45:
Toisekseen. 20-40 vuotiaitten naisten palkkaamisessa on aina se riski, että he jossakin vaiheessa ilmoittavat, että "on pullat uunissa" ja jäävät mammalomalle, jonka kustannuksiin työnantajan tulee osallistua.



Heh, mä ajattelin sanoa (joskus, jos työhaastattelussa kysytään) että en voi saada lapsia *nauru* sit jos niitä kuitenkin putkahtaa, kiittelen ihmeellistä nykyteknologiaa..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#11495 • • Norb Guest

crissy, 19.8.2008 15:37:
ai nii ja voisiks ton tummennetun vaikka selvittää tarkemmin ku mä en oikein ymmärrä?

Hei mut kato jos sua rasittaa se et naisilla on oikeus olla sen 3v himassa lapsen syntymän jälkeen niin suosittelen alanvaihtoa miesvaltaiselle alalle...


Joku tais jo avaa tota tummennettua kohtaa. Eihän se tosiaan äitien vika ole. vaan päättäjien.. Topicin aihehan oli mikä ärsyttää niin minua juuri ärsyttää toi, että jotain on multa pois, kun porukkaa päättää oman huvin vuoksi lisääntyä *nauru*

Olen jo miesvaltaisella alalla, valitettavasti noita äitejä tossa kuitenkin häärää.. *mun täytyy lähtee aikaisemmin hakee kakara tarhasta* *en pääse töihin kun lapsi sairastaa* etc.. Kiva jos itsekkin vois käyttää *Mun koira oksensi aamulla, täytyy jäädä tarkkailee tilannetta. Ja kotiin vois tietenkin jäädä palkan kera*
Avatar
#11496 • • Norb Guest

Hyzenthlay, 19.8.2008 19:04:
Heh, mä ajattelin sanoa (joskus, jos työhaastattelussa kysytään) että en voi saada lapsia *nauru*


Ei oikeesti paskempi idea. Niin todellakin kannattaa tehdä. Mä ainakin teen, kun haastattelun aika koittaa *nauru*
oooo

Posts: 1,249

#11497 • • oooo

Norb, 19.8.2008 20:15:
---
Hyzenthlay, 19.8.2008 19:04:
Heh, mä ajattelin sanoa (joskus, jos työhaastattelussa kysytään) että en voi saada lapsia *nauru*

---

Ei oikeesti paskempi idea. Niin todellakin kannattaa tehdä. Mä ainakin teen, kun haastattelun aika koittaa *nauru*




Paitsi kun työhaastattelussa ei käsittääkseni saisi udella raskausjuttuja sun muita? Kai? Ainakin jotkut väittää niin. En nyt jaksa etsiä faktatietoa. Ja kyseleehän ne jotkut vaikkei saisikaan..

Ei kannata "leikkiä" tollasilla lapsettomuusasioilla, voi kirpaista jos niistä tuleekin totta, vaikka nyt tuntuisikin ettei koskaan halua lapsia. Ellette sitten tosiaan ole kyvyttömiä saamaan lapsia...

No kukin tavallaan =)
Sssan*

Posts: 651

#11498 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Odottaminen...

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#11499 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

kimono, 19.8.2008 08:19:
tää paskafirma! *toktok*



yhä tää sama ärsytys.

tänään kävi ilmi, että tuolta kahvilasta ei saa enää
kahvia ennen aamuseiskaa, prkl!

vihaan tätä mestaa niin paljon.

--
dasinoaisnvs

-Kerttu-

Posts: 4,542

#11500 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

mayah, 19.8.2008 21:30:
---
satumetsä, 19.8.2008 20:42:
Paitsi kun työhaastattelussa ei käsittääkseni saisi udella raskausjuttuja sun muita? Kai? Ainakin jotkut väittää niin. En nyt jaksa etsiä faktatietoa. Ja kyseleehän ne jotkut vaikkei saisikaan..

---


Ei saa ei. Ei mitään sinne päinkään.



Joo ei sais kysyä, mut eipä oo yks tai kaks kertaa, kun multa on kysytty esim. "No mites sun yksityiselämä, missä näet ittes 5-vuoden kuluttua?" Tai jotain ton tyylistä..Ja nää viisi vuotis katsaukset liittyy siis tosiaan yksityiselämään, ei duunielämään.. Taidan vastata ens kerralla, että "työntelemässä kaksosten rattaita pitkin katuja maha pystyssä!" Vituttaa niin noi utelut, kun muka ei kysytä, mut mikä muu ton kysymyksen pointtina on, kuin kysyä, että aiotkos hankkiutua raskaaksi lähivuosina! *igor* Mä olen vaan todennut tohon kysymykseen, että ajattelin olla onnellinen..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..